Lista książek:
  • 3ds Max. Leksykon. eBook
  • 3ds Max- Twój klucz do trzeciego wymiaru

    • 3ds max - zostań twórcą świetnej trójwymiarowej grafiki!
    • Interfejs i okna widokowe, czyli czego możesz spodziewać się po uruchomieniu programu
    • Zawsze pod ręką, czyli jak możesz szybko dotrzeć do najczęściej wykorzystywanych poleceń
    • Menu, czyli gdzie znajdziesz wszystko, czego Ci potrzeba

    3ds Max to program znany chyba wszystkim twórcom grafiki komputerowej - nawet początkującym. W tym środowisku powstało mnóstwo gier, najróżniejszych szczegółowych wizualizacji, a także arcydzieł animacji, takich jak "Katedra" Tomasza Bagińskiego. Wszystko dlatego, że to narzędzie jest naprawdę znakomite: wygodne, zaopatrzone w wiele systemów modelowania kształtów czy nadawania tekstur i stosunkowo proste w obsłudze. Pozwala także na zastosowanie szerokiego wachlarza technik graficznych i technik animacji trójwymiarowej, oferuje szereg silników renderujących i całe masy wtyczek rozszerzających jego możliwości.

    "3ds Max. Leksykon" to książka, w której znajdziesz uporządkowane informacje dotyczące pracy w środowisku 3ds Max - od opisu elementów znajdujących się w głównym oknie programu, przez wskazanie, gdzie znaleźć i do czego służą najczęściej używane narzędzia, aż do metodycznego objaśnienia kolejnych poleceń zawartych w dziewięciu menu. Jeśli pracowałeś już w tym programie, ale chcesz mieć pod ręką zbiór wiadomości pozwalających szybko przypomnieć sobie, co uruchamiają konkretne polecenia lub gdzie szukać takiego, które odpowie na Twoją bieżącą potrzebę, ta książka okaże się dla Ciebie najlepszym wyborem.

    • Omówienie elementów interfejsu
    • Praca z oknami widokowymi
    • Narzędzia z głównej listwy narzędziowej
    • Menu File, Edit, Tools
    • Narzędzia do modelowania Graphite

    Zasmakuj życia w trójwymiarze!



  • Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie IV. eBook
  • Podstawowy podręcznik do nauki algorytmiki

    • Przystępne wprowadzenie do algorytmiki
    • Bez zbędnej teorii
    • Gotowe rozwiązania w C++

    Oto kolejne wydanie sprawdzonej i cenionej przez programistów, wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do nauki algorytmiki. W pierwszej kolejności autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej dyscyplinie nauki. Podczas dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy algorytmy numeryczne. Szybko opanujesz metody optymalizacji algorytmów, sposoby kodowania i kompresji danych oraz elementy algorytmiki grafów. Przedstawione w książce algorytmy zilustrowane zostały przykładowymi kodami źródłowymi w C++ , ułatwiającymi zrozumienie poznawanych zagadnień. Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają, że książka ta pozwala szybko, a także bezboleśnie opanować zarówno algorytmy, jak i struktury danych oraz najlepsze techniki programowania.

    • Historia algorytmiki
    • Wykorzystanie rekurencji
    • Analiza złożoności algorytmów
    • Algorytmy sortowania
    • Algorytmy przeszukiwania
    • Przeszukiwanie tekstów
    • Struktury danych i ich implementacja
    • Optymalizacja algorytmów
    • Zaawansowane techniki programowania
    • Wykorzystanie grafów
    • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
    • Kodowanie i kompresja danych
    • Algorytmy numeryczne
    • Poradnik kompilacji i uruchamiania programów (GCC, DevC++, Microsoft Visual C++ Express Edition).

    Szybko i bezboleśnie opanuj wszystkie zagadnienia algorytmiki!



  • Algorytmy. Ćwiczenia. eBook
  • Poznaj algorytmy, a profesjonalne programowanie nie będzie miało przed Tobą tajemnic

    • Jak zaprojektować rozwiązanie problemu w formie algorytmu?
    • Jak stosować instrukcje iteracyjne?
    • Jak przedstawić algorytm w postaci schematu blokowego?

    W czasach ery informatycznej coraz większa liczba osób zainteresowana jest zdobyciem umiejętności programowania. Jednakże umiejętność ta wymaga zarówno rozległej i rzetelnej wiedzy, jak i doświadczenia. Podstawą owej wiedzy jest dobra znajomość algorytmów, która umożliwia przeprowadzanie kolejnych etapów programowania. Pozwala ona na przechodzenie od analizy i zdefiniowania problemu, poprzez testowanie i usuwanie błędów, aż do opracowania dokumentacji. Książka, którą trzymasz w rękach, pomoże Ci zrozumieć każdą z tych faz i nauczy Cię pisać własny kod.

    "Algorytmy. Ćwiczenia" to niezbędny elementarz dla każdego przyszłego programisty. Dzięki temu podręcznikowi poznasz różne sposoby opisu algorytmów oraz ich klasyfikację. Dowiesz się, jaki wpływ ma zastosowanie określonej metody obliczeniowej na dokładność wyników końcowych, a także, na czym polega przetwarzanie danych w pętli programowej. Wykonując kolejne ćwiczenia, opatrzone szczegółowymi komentarzami i wskazówkami, nauczysz się pisać algorytmy, sporządzać wykresy i schematy blokowe oraz tworzyć kod programu. Książka jest doskonałym podręcznikiem dla studentów informatyki, jednak dzięki temu, że wszystkie informacje przedstawiono tu w jasny i klarowny sposób, może z niej korzystać każdy, kto chce rozpocząć samodzielne programowanie.

    • Sposoby opisu algorytmów
    • Klasyfikacja algorytmów
    • Algorytmy sekwencyjne
    • Kodowanie algorytmów
    • Algorytmy z rozgałęzieniami
    • Przetwarzanie danych w pętli programowej
    • Algorytmy iteracyjne
    • Funkcja silnia
    • Instrukcje iteracyjne w Turbo Pascal i Visual Basic
    • Algorytmy rekurencyjne
    • Schemat Hornera
    • Pozycyjne systemy liczbowe
    • Algorytmy sortowania danych

    Poznaj algorytmy i zacznij myśleć jak programista!



  • 3ds Max 2012. Ćwiczenia praktyczne. eBook
    • Postać - kto zostanie bohaterem Twojego przedstawienia?
    • Scenografia - w jakiej przestrzeni umieścisz wykreowaną postać?
    • Ożywianie - jak tchnąć ducha w nieruchomą figurę?

    Bądź kreatorem - zbuduj swój świat i wpraw go w ruch!

    3ds Max już od ponad dwóch dekad króluje na rynku programów do tworzenia i animacji trójwymiarowej grafiki. Jednym ze źródeł tego sukcesu są spektakularne efekty, które można osiągnąć dzięki tej aplikacji. Wersja 2012 jest o tyle interesująca, że pozwala między innymi na niesamowite - dwudziestokrotne - przyspieszenie renderowania i umożliwia wstępny podgląd trójwymiarowej sceny w zakresie świateł, cieni czy faktur. To znacznie skraca czas potrzebny na dopracowanie tworzonej wizualizacji.

    Książka "3ds Max 2012. Ćwiczenia praktyczne" ułatwi Ci wejście w świat komputerowych animacji. Dzięki niej dokładnie poznasz interfejs programu 3ds Max 2012 i nauczysz się wykorzystywać podstawowe narzędzia. Twoim zadaniem będzie stworzenie z prostych brył kompletnej postaci i nadanie jej rozmaitych atrybutów, a także opracowanie szkieletu umożliwiającego wprawienie jej w ruch. Ponadto dowiesz się, jak przygotować wnętrze, w którym będzie poruszała się Twoja postać. Ostatnim etapem jest jej ożywienie, czyli zaplanowanie jej działań. Poczuj się stwórcą i tchnij życie w swoje dzieło!

    W książce zostały omówione m.in. następujące zagadnienia:

    • modelowanie postaci,
    • budowanie sceny,
    • skóra i szkielet, czyli jak przygotować postać do animacji,
    • animacja.

    Baw się i zachwycaj animacjami w trójwymiarze!



  • 3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Wykreuj swój własny, trójwymiarowy świat!

    • Podstawy modelowania - czyli gdzie skierować pierwsze kroki
    • Modelowanie postaci i sceny - czyli jak zbudować bohatera swojej animacji i jego świat
    • Animacja - czyli co zrobić, by Twoja postać w końcu ożyła

    3ds max jest dziś jednym z najbardziej znanych i najwyżej cenionych programów do tworzenia grafiki oraz filmów w technologii trójwymiarowej. Z jego pomocą możesz na własnym domowym komputerze wyczarować całe filmowe światy: modelować postacie, scenerie, ruch i animację z uwzględnieniem niezliczonych efektów i fantastycznych szczegółów. W dodatku korzystanie z tej aplikacji wcale nie jest takie trudne - przyjazny interfejs, możliwość importowania materiałów z innych programów oraz prostego kontrolowania wszelkich detali znacznie przyspieszają i ułatwiają pracę. Nowa wersja programu, 3ds max 2010, wyposażona została między innymi w kontenery do przechowywania w jednym miejscu różnych obiektów złożonej sceny, eksplorator materiałów do zarządzania dużymi scenami oraz narzędzia do przyspieszania etapu testowania i optymalizacji modeli 3d.

    Książka, którą trzymasz w ręku, zaznajomi Cię z tą właśnie najnowszą wersją, bogatszą także o moduł Graphite czy technologię mental mill. Jej autorka - znana ze świetnych opracowań wcześniejszych wersji programu - krok po kroku przeprowadzi po świecie 3d nawet początkującego użytkownika. Pokaże Ci ona, jak poruszać się w środowisku tego programu, jak zbudować kompletną postać, zgodną z Twoją wizją, jak wykreować i oświetlić przestrzeń, w której postać ta będzie się poruszać, i wreszcie - jak osiągnąć realistyczny efekt ruchu, czyli co zrobić, by wytwór Twojej wyobraźni rzeczywiście ożył na ekranie. W tym procesie pomogą również bardzo dobrze opisane, liczne zrzuty ekranu. Z podręcznikiem "3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne " bez trudu uda Ci się zrealizować wszystkie pomysły na doskonałe animacje.

    • Modelowanie postaci
    • Modelowanie wnętrza
    • Materiały
    • Kamera i podstawowe oświetlenie sceny
    • Realistyczne oświetlenie
    • Przygotowanie postaci do animacji
    • Klucze animacji
    • Kontrolery animacji
    • Animowane światła, materiały i efekty
    • Swobodna animacja
    • Animowanie za pomocą śladów stóp
    • Łączenie sekwencji ruchu
    • Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu

    Tworzenie animacji nigdy jeszcze nie było takie proste!



  • Mistrz programowania. Zwiększ efektywność i zrób karierę. eBook
  • Poznaj efektywne narzędzia oraz mistrzowskie techniki pracy!

    • Jak efektywnie zarządzać cyklem życia obiektów?
    • Jak upraszczać trudne zadania przy użyciu technik metaprogramowania?
    • Jak wykorzystać mądrość starożytnych filozofów w programowaniu?

    Każdy profesjonalista marzy o tym, aby w jak najkrótszym czasie zrobić i zarobić jak najwięcej - dotyczy to również programistów. Autor niniejszej książki, Neal Ford, wychodzi naprzeciw tym marzeniom i stawia tezę, że kluczem do sukcesu jest mistrzostwo w posługiwaniu się dostępnymi narzędziami... w połączeniu z określoną metodologią pracy, opartą na mądrości starożytnych myślicieli. Jak uzyskać tę wyrafinowaną efektywność i tworzyć wydajne programy, dowiesz się podręcznika, który trzymasz w rękach.

    Książka "Mistrz programowania. Zwiększ efektywność i zrób karierę" zawiera mnóstwo bezcennych porad, dotyczących korzystania z narzędzi zwiększających produktywność, które możesz zastosować natychmiast! Dowiesz się z niej, jak unikać najczęstszych pułapek oraz w jaki sposób pozbyć się czynników dekoncentrujących, zdążając w kierunku wydajnej i efektywnej pracy. Nauczysz się tworzyć kod o jednolitym poziomie abstrakcji, pisać testy przed napisaniem testowanego kodu, zarządzać cyklem życia obiektów i stosować techniki metaprogramowania. Dzięki temu podręcznikowi zdobędziesz potrzebną wiedzę i przyswoisz sobie najlepszą metodologię pracy - a to szybko doprowadzi Cię do mistrzostwa w Twoim zawodzie.

    • Tworzenie płyty startowej
    • Rejestrator makr
    • Makra klawiszowe
    • Wyszukiwanie zaawansowane
    • Widoki zakorzenione
    • Automatyzacja interakcji ze stronami WWW
    • Mapy danych
    • Projektowanie oparte na testowaniu
    • Generowanie metryk kodu
    • Metaprogramowanie

    Zostań najbardziej poszukiwanym i najlepiej opłacanym programistą!



  • Sztuka kodowania. Sekrety wielkich programistów. eBook
  • Zajrzyj bezkarnie programiście przez ramię!

    • Czym naprawdę jest programowanie?
    • Jak swoją przygodę rozpoczynali wielcy tej branży?
    • Czy istnieje bezbłędny program?

    Programiści to tajemnicze osoby, które potrafią zmusić komputery do wykonywania karkołomnych zadań, wymyślanych przez zwykłych użytkowników. Spędzają cały dzień przed komputerem, a ich świat to monitor, klawiatura i hektolitry kawy. Czy to prawda? Na to pytanie odpowiada książka, którą trzymasz w rękach. Dzięki niej spojrzysz na ten zawód z zupełnie innego punktu widzenia. Jej autor przeprowadza wywiady z najbardziej rozpoznawalnymi osobami z tej branży. Mówią one o swoich pierwszych krokach w świecie programowania, opowiadają, jak nauczyły się swojego pierwszego języka oraz jak widzą tę gałąź wiedzy w przyszłości.

    Czym naprawdę jest programowanie? Rzemiosłem, sztuką, a może nauką? Te pytania stawia autor we wprowadzeniu i ma nadzieję, że wypowiedzi jego gości choć trochę zbliżą go do znalezienia odpowiedzi. Ta unikalna książka pozwoli Ci poznać bliżej wybitne osoby, od lat związane z informatyką. Anegdoty, ciekawe opowieści, wiele przykładów to tylko niektóre z proponowanych przez nią atrakcji. Zagłębiając się w kolejne wypowiedzi, przekonasz się, jak często przypadek decyduje o sukcesie lub porażce.

    W trakcie lektury będziesz mieć okazję zapoznać się z wypowiedziami takich sław, jak:

    • Jamie Zawinski - wybitny programista Lisp, pracujący przy pierwszych wersjach przeglądarki Netscape
    • Brad Fitzpatrick - najmłodsza osoba w gronie, programista "od zawsze"
    • Douglas Crockford - starszy architekt JavaScript w Yahoo!; pomysłodawca formatu JSON
    • Brendan Eich - twórca języka JavaScript
    • Joshua Bloch - szef Java Architect w Google; w trakcie pracy w Sun Microsystem był kierownikiem zespołu projektującego i implementującego Java Collections Framework
    • Joe Armstrong - autor języka programowania Erlang
    • Simon Peyton Jones - rozpoczął projekt, którego efektem było powstanie języka Haskell
    • Peter Norvig - dyrektor działu badań w Google, wcześniej pracujący dla NASA
    • Guy Steele - znawca języków; Cobol, Fortran, PDP-10, Java, Haskell to tylko niektóre z jego repertuaru
    • Dan Ingalls - współtwórca języka Smalltalk
    • L. Peter Deutsch - programista od końca lat pięćdziesiątych; zaczynał w wieku jedenastu lat
    • Ken Thompson - współtwórca systemu UNIX
    • Fran Allen - przez czterdzieści pięć lat pracował dla firmy IBM; instruktor języka Fortran
    • Bernie Cosell - współautor oprogramowania wykorzystywanego w pierwszych węzłach sieci ARPANET
    • Donald Knuth - autor jedynego najprawdopodobniej bezbłędnego programu - TeX

    Poznaj tajemny świat programistów, hakerów i wybitnych specjalistów!



  • Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności. eBook
  • Podręcznik zwinnego zespołu!

    • Czym wyróżniają się zwinne projekty?
    • Jak działa zwinne planowanie?
    • Co dają testy jednostkowe i ciągła integracja?

    Konkurencja na rynku oprogramowania, oczekiwania klientów oraz tempo życia wymagają zmiany podejścia do wytwarzania aplikacji. Klienci nie chcą już czekać miesiącami na pierwszą wersję zamówionego produktu - chcą zobaczyć cokolwiek już za tydzień! Niemożliwe? A jednak! Jeśli zastosujesz zwinne praktyki, masz szansę błyskawicznie pokazać klientowi działające zręby aplikacji, a w kolejnych (krótkich!) iteracjach kolejne efekty. Zobacz, jaki wpływ na efektywność może mieć zwinność. Sprawdź, jak dobrać ludzi do zwinnego zespołu oraz jak nim zarządzać.

    Jonathan w swojej książce zaprezentuje Ci wszystko, co musisz wiedzieć na temat zwinnych praktyk. Dowiesz się, jak ważny jest zespół, co go napędza i jakie role pełnią jego członkowie. Najpierw poznasz największe zagrożenia dla projektu i zalety tablic koncepcyjnych oraz przygotujesz się do rozpoczęcia fazy realizacji. Kolejne rozdziały zawierają niezbędne informacje poświęcone planowaniu, szacowaniu oraz zarządzaniu iteracjami. Dodatkowo na własne oczy zobaczysz, jak ważne są testy jednostkowe, refaktoryzacja oraz ciągła integracja w procesie wytwarzania oprogramowania. Książka ta jest idealnym źródłem informacji dla członków zwinnych zespołów oraz osób, które kolejny projekt chciałyby zrealizować z wykorzystaniem właśnie tej metodologii.

    • Cechy charakterystyczne zwinnych projektów
    • Role w projekcie
    • Wskazówki w kwestii tworzenia zwinnego zespołu
    • Tablice koncepcyjne
    • Identyfikacja istotnego ryzyka
    • Definiowanie celu
    • Zbieranie historii użytkowników
    • Szacowanie
    • Planowanie
    • Zarządzanie iteracjami
    • Plan komunikacji
    • Codzienny miniprzegląd
    • Testy jednostkowe
    • Refaktoryzacja kodu
    • Programowanie oparte na testach
    • Potencjał ciągłej integracji

    Poznaj nowoczesne metodologie wytwarzania oprogramowania!


    Jonathan Rasmusson ma ponad dziesięć lat doświadczenia w branży. Jest przedsiębiorcą i zwinnym trenerem związanym z firmami ThoughtWorks oraz Cortex Business Solutions, a także międzynarodowym konsultantem. Od dawna pomaga innym znaleźć najlepsze rozwiązania i sposoby pracy. Brał także udział w tworzeniu zaawansowanych systemów dla dużych firm, takich jak Microsoft czy British Petroleum.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem