Lista książek:
  • Algorytm sukcesu. Wprowadź swoją firmę na ścieżkę rozwoju. eBook
  • Algorytm sukcesu to niesamowicie przydatny plan dla każdego lidera, który pragnie osiągnąć zrównoważony wzrost.
    Marshall Goldsmith, autor książek Pozytywne nastawienie. Jak uzyskać, utrzymać lub odzyskać swoje MOJO oraz Sukces... i co dalej?

    Les McKeown odkrył przed nami podstawowe zasady rozwoju organizacji. Bezbłędnie wskazał również receptę na wykorzystanie kilku istotnych możliwości, które kryły się w mojej własnej organizacji. Algorytm sukcesu to lektura obowiązkowa dla każdego zespołu menedżerskiego.
    David Allen, autor bestsellerów Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności oraz Czas. 52 sposoby na to, by zaczął pracować dla Ciebie

    Sukces pewien na 100 procent!

    Powodzenie w życiu zawodowym nie zależy od szczęścia. Nie jest udziałem geniuszy. Nie musisz się o nie modlić do żadnych bożków. Musisz za to mieć PLAN i konsekwentnie go realizować. Wtedy, niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, czy menedżerem, przyszły sukces masz zagwarantowany. Ważne, byś wstępował na ścieżkę powodzenia uzbrojony w odpowiednie narzędzia. Les McKeown wyposaży Cię w najefektywniejszy zestaw wskazówek do osiągnięcia wyznaczonego celu - pewnie i w pełni przewidywanie.

    Oto książka naszpikowana wiedzą bezpośredniego rażenia. Otwórz ją i kieruj się praktycznymi wskazówkami. Potraktuj je jako mapę wiodącą do sukcesu - zacznij od punktu, w którym znajdujesz się dzisiaj. Dowiedz się, jak przetrwać trudne początki, poznaj strategie finansowania zewnętrznego oraz skróconą ścieżkę do rentownego rynku. Odkryj sekrety zadziwiającej wydajności i naucz się zarządzać swoim zespołem tak, by stanowił silną grupę, przygotowaną na zmiany, dowartościowaną i efektywną. Przekonaj się, jak można uniknąć hamującej rozwój rutyny i na czym polega kreatywne rozwiązywanie problemów. Wypróbuj skuteczne metody podejmowania trafnych decyzji. Stosuj wszystkie zasady - krok po kroku - i osiągnij swój własny, niepodważalny sukces.

    • Odkryj techniki błyskawicznego wyznaczania celów i konsekwentnego ich osiągania.
    • Pamiętaj, że procesy i ludzie najlepiej funkcjonują w harmonii.
    • Doceń pracowników wykazujących się odpowiedzialnością wobec grupy i siebie samych.
    • Naucz się motywować pracowników do skutecznego działania i osiągania najlepszych wyników.



  • MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Poznaj w praktyce możliwości aplikacji Microsoft Project 2007!

    • Jak zdefiniować zadania?
    • Jak zarządzać zasobami?
    • Jak ewidencjonować rzeczywiste koszty i postępy prac nad projektem?

    Jeżeli ta książka znalazła się w Twoich rękach, z pewnością masz ochotę zaplanować jakieś działanie, a następnie dotrzymać ustalonych terminów. Planowanie terminów realizacji poszczególnych zadań to jedna z możliwości narzędzia Microsoft Project 2007. Znajdziesz wśród nich także inne zaawansowane funkcje, takie jak określanie budżetu, ustalanie wymaganych zasobów czy kontrola realizacji projektu. Wykorzystując rozwiązanie firmy Microsoft, będziesz w stanie błyskawicznie odpowiedzieć na wiele kłopotliwych pytań, dotyczących stanu projektu -- a co najważniejsze, będziesz mógł to uczynić bez czasochłonnych analiz. Jeżeli chcesz mieć pełną kontrolę nad wszelkimi przedsięwzięciami, musisz zapoznać się z aplikacją Microsoft Project 2007!

    Książka ta czyni proces poznawania przyjemnym oraz wydajnym. Dzięki świetnie dobranym ćwiczeniom błyskawicznie poznasz zarówno te najważniejsze, jak i trochę mniej istotne funkcje, dostępne w Microsoft Project 2007. Dzięki podręcznikowi "MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne " dowiesz się, jak rozpocząć pracę z tym narzędziem oraz jak zdefiniować zadania główne, cykliczne i sumaryczne. W kolejnych rozdziałach przećwiczysz sposoby definiowania zasobów oraz odkryjesz metody wiązania zasobów z zadaniami. Ponadto nauczysz się tworzyć kalendarze obowiązujące w projekcie, uzyskiwać wszelkie informacje o prowadzonym przedsięwzięciu oraz wprowadzać i prezentować dane o rzeczywistym stanie realizacji czy ponoszonych kosztach. Wykonanie wszystkich ćwiczeń zawartych w książce pozwoli Ci na swobodne poruszanie się po programie Microsoft Project 2007!

    • Wprowadzanie zadań
    • Tworzenie zadań cyklicznych oraz sumarycznych
    • Zarządzanie właściwościami projektu
    • Sposoby definiowania zasobów
    • Łączenie zasobów z zadaniami
    • Definiowanie kalendarzy obowiązujących w projekcie
    • Sposoby przypisywania kalendarzy do zasobów oraz zadań
    • Przeglądanie informacji o stanie realizacji
    • Wprowadzanie informacji na temat faktycznych kosztów oraz postępów prac
    • Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel
    • Wykorzystywanie informacji o zasobach, zdefiniowanych w innych projektach

    Niech zarządzanie projektem stanie się sprawne i przyjemne!



  • Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. eBook
  • Decyzja jest nieodłącznym ogniwem egzystencji każdego człowieka. Decyzje, które podejmuje, określają nie tylko kształt jego życia osobistego, zawodowego oraz rodzinnego, ale w jakimś stopniu wpływają na dzieje określonych środowisk i społeczności. Niektórzy ludzie są zdolni do podejmowania tak ważnych i brzemiennych w skutki decyzji, że potrafią zmieniać kierunek historii i wpływać - pozytywnie lub negatywnie - na losy całych narodów i pokoleń. Dojrzałe podejmowanie decyzji to sztuka dokonywania trafnych wyborów. Żaden człowiek nie może uniknąć podejmowania decyzji, gdyż codzienne życie nieustannie stawia nas wobec faktów i wydarzeń, które wymagają od nas zajęcia jakiejś postawy czy dokonania określonych wyborów. Jednak z podejmowaniem decyzji w sensie ścisłym mamy do czynienia tylko wtedy, gdy takie decyzje człowiek podejmuje w sposób świadomy, celowy i dobrowolny. Oznacza to, że przed podjęciem decyzji dostrzega on alternatywne możliwości działania w danym momencie. W środowisku przedsiębiorstwa często decyzja stanowi o być albo nie być firmy na rynku. Dlatego też przy podejmowaniu decyzji nie można kierować się tylko i wyłącznie intuicją czy też doświadczeniami minionych lat, lecz należy wykorzystywać możliwości drzemiące w różnych technikach, narzędziach oraz systemach wspomagających podjęcie trafnej decyzji w przedsiębiorstwie. W dzisiejszych czasach często miarą zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa okazuje się efektywność dysponowania informacją. Tylko dzięki efektywnemu systemowi informatycznemu możliwe jest dostarczenie zarządowi firmy natychmiastowej informacji o jej sytuacji finansowej, co pozwoli na podjęcie właściwych decyzji kierowniczych. Tak więc to system informacyjny, a w realiach firmy - informatyczny system zarządzania jest dziś wyznacznikiem jej konkurencyjności i pozycji rynkowej. Aby system spełniał pokładane w nim nadzieje, tj. dostarczał zarządowi kompleksowej informacji o sytuacji finansowej firmy, musi zawierać dane o wszystkich aspektach działania firmy. Musi zatem integrować informacje z wszystkich działów firmy. Stąd systemy tego typu określane są mianem systemów zintegrowanych. Aktualny poziom zastosowań informatyki w wiodących firmach na świecie pozwala sądzić, że za kilka lat firmy, które nie będą dysponowały w pełni zintegrowanym systemem informatycznym, nie będą w stanie podejmować racjonalnych decyzji z przyczyn powiększającej się złożoności problemów, co w efekcie nieuchronnie prowadzi do utracenia racji bytu na rynku. Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie omawia na podstawie programu Decyzja sposoby zarządzania firmą za pośrednictwem odpowiedniego systemu informacji. Spis treści: Wprowadzenie Rozdział I Istota procesu podejmowania decyzji 1.2.1. DECYZJE BŁYSKAWICZNE 1.2.2. INTUICJA 1.2.4. OKREŚLENIE CELU 1.2.5. ZNACZENIE INFORMACJI 1.2.6. RÓŻNE MOŻLIWOŚCI 1.2.7. SKALOWANIE SZANS 1.2.8. KALKULOWANIE RYZYKA 1.2.9. MYŚLENIE PERSPEKTYWICZNE Rozdział II Decyzje w przedsiębiorstwie 2.1. Warunki racjonalności decydowania 2.2. Wykorzystanie teorii decyzji 2.3. Procedury decydowania 2.4. Reguły decydowania 2.5. Techniki decydowania 2.6. Modele podejmowania decyzji 2.7. Rodzaje decyzji i ich podejmowanie 2.8. Ograniczenie racjonalności decydowania 2.9. Trudności w procesie decydowania 2.10. Bariery decydowania 2.11. Działanie w kryzysie zaufania Rozdział III Rachunkowość zarządcza 3.1. Funkcje i własności rachunkowości zarządczej 3.1.1. RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA STRATEGICZNA I OPERACYJNA 3.1.2. SYSTEM RACHUNKOWOŚCI ZARZĄDCZEJ I RACHUNKU KOSZTÓW 3.2. Informacja kosztowa do celów podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie 3.2.1. METODY KLASYFIKACJI KOSZTÓW 3.2.2. RACHUNEK KOSZTÓW PEŁNYCH 3.2.3. RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH 3.2.4. RACHUNEK KOSZTÓW PEŁNYCH A KOSZTÓW ZMIENNYCH 3.3. Aspekty wdrożenia systemu wspomagającego procesy decyzyjne w przedsiębiorstwie 3.3.1. INTEGRACJA RACHUNKOWOŚCI ZARZĄDCZEJ I FINANSOWEJ 3.3.2 ZINTEGROWANY SYSTEM INFORMATYCZNY PRZEDSIĘBIORSTWA 3.3.3 OGRANICZENIA WE WDRAŻANIU SYSTEMU RACHUNKOWOŚCI ZARZĄDCZEJ Rozdział IV Komputer we wspomaganiu decyzji zarządczych 4.1. Systemy wspomagania decyzji 4.1.2. SYSTEM POZYSKIWANIA INFORMACJI 4.1.3. SYSTEM PRZETWARZANIA INFORMACJI 4.2.1. SYSTEM MRP 4.3. Kryteria doboru oprogramowania wspomagającego proces podejmowania decyzji Rozdział V Praktyczne zastosowanie komputerowego wspomaganiu decyzji Podsumowanie Bibliografia



  • Efektywne motywowanie pracowników Jak skutecznie zbudować i motywować zespół? eBook
  • Praktyczny dokument w formacie pdf!

    Tematyka:

    Praktyczna publikacja w zwięzły i przystępny sposób przedstawia zagadnienia związane z motywowaniem pracowników i budowaniem zaangażowania w realizację stawianych przed nimi celów.

    Menedżerowie każdego szczebla oraz pracownicy działów personalnych znajdą w niej informacje:

    • Jak zachęcać innych do działania, aby powstała synergia w zespole?
    • Jak przekonać pracownika, aby identyfikował się z celami firmy?
    • Jak zbudować rzeczywiście efektywny i motywujący system wynagrodzeń?
    • Jakie są pozafinansowe motywatory czyli czego właściwie oczekują pracownicy?
    Nasza publikacja dostarczy niezbędnej, praktycznej wiedzy, koniecznej do efektywnego wdrożenia nowoczesnych systemów motywacyjnych w firmie.



  • Umowa dostawy. Aktualne umowy gospodarcze. eBook
  • Umowa dostawy jest jedną z najczęściej zawieranych umów w obrocie gospodarczym. Polski system prawa należy do nielicznych, w których umowa dostawy jest odrębnym typem zobowiązania umownego. W publikacji szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące zawierania umów dostawy na gruncie prawa cywilnego. Publikacja odnosi się jednak także do regulacji prawa europejskiego, a w szczególności zasady swobody przepływów towarów. Oprócz prawnych aspektów związanych z konstruowaniem umów dostawy publikacja zawiera także wybór orzecznictwa sądowego i wzór umowy w formie pliku RTF umożliwiającego edycję.

    • Komentarze oparte na aktualnych przepisach prawnych
    • Publikacja uwzględnia regulacje prawa europejskiego, jak i prawa polskiego
    • Zagadnienia opisane chronologicznie od zawarcia umowy do jej rozwiązania, co pozwala na szybkie i bezproblemowe znalezienie odpowiednich zagadnień
    • Tematycznie dostosowane orzecznictwo, dotyczące poszczególnych umów.
    • Wzór umowy w pliku RTF umożliwiającym edycję



  • Umowa dożywocia. Aktualne umowy gospodarcze. eBook
  • Umowa dożywocia w ostatnich latach z uwagi na swój szczególny charakter, coraz częściej jest zawierana w obrocie nieruchomościami. Z publikacji dowiesz się, jak skutecznie zawrzeć umową dożywocia na gruncie kodeksu cywilnego. Dowiesz się między innymi jakie są prawa i obowiązki nabywcy i zbywcy nieruchomości i kiedy wygasa umowo dożywocia. Publikacja oprócz opisu prawnych aspektów zawierania umów licencyjnych zawiera także wybór orzecznictwa sądowego i wzór umowy w formie pliku RTF.



  • Umowa licencyjna w prawie autorskim. Aktualne umowy gospodarcze. eBook
  • W publikacji szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące zawierania umów licencyjnych na gruncie prawa autorskiego. Publikacja odnosi się zarówno do regulacji prawa europejskiego, jak i prawa polskiego.

    Publikacja opisuje treść umowy licencyjnej. Zawiera także komentarz prawny dotyczący tak istotnych zagadnień jak rozwiązanie umowy czy skutki niewykonani lub nienależytego wykonania umowy. W publikacji znajdą Państwo także tematycznie dostosowany wybór orzecznictwa sądowego i wzór umowy licencyjnej w formie pliku RTF umożliwiającego edycję.



  • Umowa o zachowaniu poufności. Aktualne umowy gospodarcze. eBook
  • W obrocie gospodarczym strony ujawniają sobie różnego rodzaju informacje, które nierzadko posiadają znaczną wartość gospodarczą. W publikacji szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące zawierania umów o zachowaniu poufności zarówno z podmiotami gospodarczymi jaki z osobami fizycznymi. Publikacja odnosi się równocześnie do regulacji prawa europejskiego, jak i prawa polskiego. Publikacja oprócz opisu prawnych aspektów zawierania umów o zachowaniu poufności zawiera także wybór orzecznictwa sądowego i wzór umowy w formie pliku RTF.

    • Komentarze oparte na aktualnych przepisach prawnych
    • Publikacja uwzględnia regulacje prawa europejskiego, jak i prawa polskiego
    • Zagadnienia opisane chronologicznie od zawarcia umowy do jej rozwiązania, co pozwala na szybkie i bezproblemowe znalezienie odpowiednich zagadnień
    • Tematycznie dostosowane orzecznictwo, dotyczące poszczególnych umów.
    • Wzór umowy w pliku RTF umożliwiającym edycję



  • Umowa założycielska spółki cywilnej. Aktualne umowy gospodarcze. eBook
  • W publikacji szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące zawarcia umowy założycielskiej spółki cywilnej. Publikacja odnosi się zarówno do regulacji prawa europejskiego jak i prawa polskiego. Omówiono w niej nie tylko treść umowy i treść uchwał spółki cywilnej ale także proces zakładania i rozwiązywania spółki. Publikacja zawiera także wybór orzecznictwa sądowego i wzory niezbędnych dokumentów w formie edytowalnych plików RTF.

    • Komentarze oparte na aktualnych przepisach prawnych
    • Publikacja uwzględnia regulacje prawa europejskiego, jak i prawa polskiego
    • Zagadnienia opisane chronologicznie od zawarcia umowy spółki do jej rozwiązania, co pozwala na szybkie i bezproblemowe znalezienie odpowiednich zagadnień
    • Tematycznie dostosowane orzecznictwo, dotyczące poszczególnych umów.
    • Wzór umowy w pliku RTF umożliwiającym edycję



  • Zarządzanie poprzez cele. eBook
  • Praktyczny dokument w formacie pdf!

    Tematyka

    Profesjonalna i zwięzła publikacja na temat nowoczesnego narzędzia zarządzania, jakim jest zarządzanie poprzez cele, przydatna dla menedżerów i kierowników każdego szczebla zarządzania!

    W publikacji znajdziecie Państwo informacje:

    • Jak skutecznie przełożyć strategię firmy na konkretne cele – strategiczne, taktyczne i operacyjne.
    • Jak zagwarantować zaangażowanie pracowników wszystkich szczebli w realizację celów.
    • Jak powiązać cele indywidualne pracowników z celami organizacji.
    Nasza publikacja w prosty i przystępny sposób dostarcza niezbędnej wiedzy, koniecznej do efektywnego wdrożenia zarządzania poprzez cele i skorzystania z wszystkich zalet tego narzędzia!

    Publikacja Zarządzanie poprzez cele pomoże Państwu rozwiązać problemy firmy związane z planowaniem, motywacją, oceną i kontrolą. Prawidłowe wdrożenie tej metody zarządzania gwarantuje:
    • Pewność, że każdy pracownik wie, czego się od niego oczekuje
    • Pomaga w planowaniu i wyznaczaniu terminów realizacji konkretnych celów
    • Ułatwia komunikację kadry kierowniczej i podwładnych
    • Zapewnia sprawiedliwą ocenę pracowników umożliwiając jednocześnie pracownikom ocenę własnej pracy w świetle celów firmy.



  • Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie. eBook
  • Sensacja, strategia, przestępstwa, pieniądze

    • Dlaczego sycylijska mafia ma dwa razy większe przychody niż włoski Fiat?
    • Jak bossowie mafii podchodzą do produktu, rynku i konkurencji?
    • Czemu niektórzy potrafią stworzyć potężny i zyskowny biznes, a inni co miesiąc martwią się, czy starczy im na wypłaty?
    • Czego potrzebują klienci Twojej organizacji?
    • Na jaką politykę personalną postawisz, będąc bossem?

    Jak rozumiesz słowo "mafia"? Czy myślisz o niej jak o zorganizowanej grupie przestępczej? A może przed oczami masz bohaterów "Ojca chrzestnego"? Daj się porwać wartkiej fabularnej akcji powieści mafijnej osadzonej w realiach Europy Środkowej początku XXI wieku, by poznać zasady rządzące współczesnym biznesem. Przeczytaj o tworzeniu skutecznej strategii, motywowaniu podwładnych, elastycznym prowadzeniu interesów, obracaniu pieniędzmi. Oraz o tym, jak zarabiać w niesprzyjających warunkach, gdy prawo jest niejasne, śmiertelnie groźna konkurencja zagląda Ci przez ramię, a klienci stawiają coraz wyższe wymagania.

    Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I - jak każde przedsiębiorstwo - mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentymenty - liczy się jedynie realizacja strategicznych celów i rachunek ekonomiczny. Grupy prowadzą działania na wielu polach, są bardzo elastyczne i potrafią się szybko oraz płynnie przebranżowić. Na podstawie ich kodeksu można wyróżnić 11 uniwersalnych praw strategii i rynku, obowiązujących w każdym biznesie - legalnym i działającym poza prawem:

    1. Stworzenie skutecznego modelu biznesowego.
    2. Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu.
    3. Nastawienie na ciągłe uczenie się o potrzebach klientów.
    4. Uczynienie z aktywnej sprzedaży jednej z kluczowych funkcji w firmie.
    5. Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji.
    6. Sprawiedliwa polityka personalna.
    7. Efektywność operacyjna i wdrożeniowa.
    8. Likwidacja zbędnych procesów i kosztów.
    9. Uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej oraz decyzyjnej.
    10. Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych.
    11. Inwestycje oparte na racjonalnej analizie.

    To nie jest książka o tym, jak prowadzić przestępczy biznes.
    To powieść o budowaniu organizacji, która stanie się zyskownym liderem rynku.



  • Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania. eBook
  • Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za bardzo nie skomplikuje!

    Książka Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania jest pierwszym w Polsce praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250 porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.

    To książka, w której NIE ma:

    • bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
    • przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).

    Z drugiej strony pozycja ta uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem. Powinni ją przeczytać wszyscy szefowie i wszyscy kierownicy z polskich instytucji publicznych. Dobrze mieć ją stale na biurku i co dzień do niej wracać!

    Nic tak bardzo nie stanowi o sukcesie lub porażce w dzisiejszym świecie, jak ludzie, z którymi przyszło nam pracować. I o ludziach jest właśnie ta książka. O pracownikach administracji publicznej, pracujących najczęściej w mniejszych lub większych zespołach, ich marzeniach, aspiracjach i frustracjach. I o ludziach kierujących innymi. Ci ostatni wywodzą się z równego szeregu szarych pracowników, jednak pewnego dnia muszą stanąć przed tym szeregiem i zacząć dowodzić.

    Jak nie dać się złapać w różne pułapki, jak poprowadzić zespół do bitwy, jak obudzić w innych motywację i jak utrzymać ducha walki - o tym i o innych elementach zarządzania ludźmi pisze autor, który od wielu lat pracuje w administracji i posiada doskonałą umiejętność przystosowywania teorii zarządzania zasobami ludzkimi do realiów administracji. Tej książki nie można przeczytać jeden raz - powinna ona stać blisko biurka każdego kierującego najskromniejszym choćby zespołem i towarzyszyć mu w codziennych rozterkach oraz pracy nad sobą.

    Małgorzata Bywanis-Jodlińska,
    Dyrektor Generalny Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

    Bardzo dobra pozycja traktująca o zarządzaniu organizacją, w tym instytucją publiczną - bez nadmiaru teorii, a przeciwnie, z dobrymi radami praktycznymi, szczególnie cennymi w czasach kryzysu w zakresie budowania "kultury narzędzi motywacyjnych" czy też konieczności rozwijania kompetencji przywódczych przez kierowników instytucji publicznych. Zarządzanie dotyczy ludzi, warto więc zapoznać się z tą pozycją i przyjąć odpowiedzialność za podległych pracowników, którymi kierujemy, gdy zarządzamy instytucjami publicznymi.
    Tomasz Kałużny,
    Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku, instytucji publicznej objętej projektem Modernizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi.

    Książka autorstwa Radosława Hancewicza stanowi bardzo udane kompendium praktycznych wskazówek dla pracowników zajmujących kierownicze stanowiska w administracji publicznej. Prosty język przekazu oraz liczne przykłady pozytywnych i negatywnych zachowań kierowniczych niewątpliwie dodają jej atrakcyjności. Książkę polecam wszystkim pracownikom administracji publicznej, zarówno zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, jak i planującym taką ścieżkę rozwoju.
    Kamil Mroczka, Kierownik Oddziału Zarządzania Kadrami w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.



  • KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą. eBook
  • Bank pomysłów i inspiracji

    • Najważniejsze zmiany w otoczeniu współczesnych firm
    • Zjawiska na rynku pracy, o których nic jeszcze nie wiesz
    • Kapitał intelektualny Twojej firmy (struktura, sposoby pomnażania)
    • Najlepsze warunki dla transferu wiedzy
    • Organizacja ucząca się i popełniająca błędy
    • Wiedza na sprzedaż - marketing i konkurowanie na rynku wiedzy


    Wiedza to potęga - Francis Bacon

    Wiesz, że nic nie wiesz? To głębokie i bardzo filozoficzne, jednak w żaden sposób nie poprawi konkurencyjności Twojej firmy. A najgorszą rzeczą, jaka może spotkać polskiego przedsiębiorcę, który w ciągu ostatnich 10 - 20 lat uzyskał stabilizację finansową i rozwinął swoją organizację, jest przekonanie, że nic już nie trzeba zmieniać. Jeśli dalej będziesz stał w miejscu, szybko usłyszysz świst wydawany przez mijającego Cię z dużą prędkością konkurenta z Irlandii, Chin czy zza rogu ulicy.

    Co zrobić, by nadążyć za światowymi trendami i nie wypaść z rynku? Jak wzbogacać swoje produkty o wyróżniającą się wartość dodaną? W jaki sposób zamienić wiedzę na pieniądze? Aby poznać odpowiedzi na te pytania i - co więcej - móc z powodzeniem wdrażać skuteczne rozwiązania, przede wszystkim powinieneś się dowiedzieć, jak to zrobić. Do you KNOW HOW?

    Osiągnięcie sukcesu wymaga nowego spojrzenia na szybko zmieniającą się rzeczywistość i o tym właśnie jest ta ciekawa, z polotem napisana książka.
    dr Mirosław Grudzień,
    prezes VIGO System S.A. (sektor zaawansowanych technologii)
    Obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców i menedżerów zamierzających zwiększyć efektywność wykorzystania know-how w swojej firmie czy organizacji.
    dr Mariusz Strojny, menedżer,
    Zarządzanie Wiedzą i Badania Rynkowe KPMG (wiodąca firma doradcza)
    Wciągająca, napisana z pasją książka o tym, jak zamienić wiedzę na pieniądze. Polecam każdemu przedsiębiorcy!
    dr Bożena Skibicka,
    MIS (dynamiczna spółka branży IT)



  • Kobiecy styl zarzadzania. eBook
  • Talent kobiet jest naszą wspaniałą szansą. Okazją pukającą do drzwi
    Tom Peters, amerykański specjalista biznesowy
    • Precyzyjne dane, oparte na raportach i literaturze dotyczącej sytuacji kobiet w biznesie
    • Męski i kobiecy sposób zarządzania
    • Zalety zarządzania opartego na partnerstwie
    • Kształtowanie świadomości społecznej w zakresie dyskryminacji kobiet

    Kobiecość jest trendy!

    Kobiety stanowią ponad połowę naszego społeczeństwa. Są świetnie wykształcone, odporne na frustrację i stres. Doskonale wiedzą, czym jest empatia, i potrafią używać jej na co dzień. W pracy sumienne i dokładne, działają równie kreatywnie, a mniej autokratycznie od swoich kolegów. Ich sposób zarządzania, różny od męskiego, jest kwintesencją stylu demokratycznego -- efektywnego, holistycznego, opartego na komunikacji i partnerstwie oraz płaskich strukturach. Dlaczego więc tak niewiele kobiet zajmuje kierownicze stanowiska najwyższego szczebla?

    Kobiety tylko w jednym przegrywają z mężczyznami -- brakuje im pewności siebie i wiary we własny sukces. Te cechy, z lubością podsycane w zdominowanych przez mężczyzn organizacjach, wypływają ze stosunkowo krótkiego doświadczenia kobiet w sferze publicznej. W szczególny sposób dotyczy to stanowisk menedżerskich. Jednak we współczesnym biznesie potrzebne są inne wartości niż te, które wytworzyła męska kultura pracy. Dzisiejszy rynek opiera się przede wszystkim na gospodarce wiedzy i usług, struktury organizacyjne ulegają spłaszczeniu, a menedżerowie dostrzegają korzyści płynące z różnorodności. Koniec z zarządzaniem przez strach. Przyszedł czas na zarządzanie przez partnerstwo!

    Co daje kobiecy styl zarządzania? Pozwala firmie sprawniej wpisać się w potrzeby nowoczesnej gospodarki i osiągać lepsze wyniki finansowe. A wszystko to z wrodzonym wdziękiem i klasą!

    • Interaktywny styl kierowania, zgodny z życiowym doświadczeniem kobiet-menedżerów.
    • Nastawienie na współpracę i komunikację międzyludzką.
    • Kobiece myślenie kontekstowe i postrzeganie firmy jako całości.
    • Sposoby walki ze szklanym sufitem.

    Dla kogo i dlaczego napisałam tę książkę? >>



  • Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów. eBook
    • Jak zarządzają zespołami dowódcy elitarnych jednostek wojskowych?
    • Jak kierują projektami liderzy wypraw polarnych i himalajskich?
    • Jak komunikują się, planują i podejmują decyzje oficerowie wywiadu?
    • Jak Ty możesz wykorzystać ich doświadczenia w swojej firmie?

    Kryminał z wkładką dla szefa

    Druga powieść Rafała Szczepanika udowadnia, że jest on nie tylko wyjątkowym fachowcem od mechaniki ludzkich zachowań, ale i jednym z najlepszych autorów książek sensacyjnych w Polsce. Nie tak dawno jego książka -- 17 śmiertelnych błędów szefa -- znalazła się na szczytach list bestsellerów, a dziś znów przyszedł czas, by wejść w świat wartkiej akcji, historii tajnych szpiegów i metod zarządzania wprost z elitarnych jednostek wojskowych.

    Ta książka to niesamowita hybryda. Z jednej strony wciągająca opowieść o międzynarodowej aferze, w którą zamieszane są służby specjalne. Z drugiej -- świetny podręcznik z dziedziny zarządzania firmą, projektami i zespołami. Bo praca menedżera jest niczym obowiązki agenta -- albo coś wiesz, albo giniesz! Fundamentalnych zasad, których należy trzymać się w biznesie, można nauczyć się właśnie od dowódców jednostek wojskowych, kierowników wypraw polarnych, liderów akcji ratowniczych. Ci ludzie działają w ekstremalnych warunkach -- pod ogromną presją czasu, przy skrajnym zmęczeniu, w zaskakujących sytuacjach, zagrożeni realnym ryzykiem śmierci. Mimo to udaje im się sprawić, że zespół osiąga postawiony przed nim cel. A potem wraca z akcji. Cało. Bez konfliktów. Z motywacją do podjęcia kolejnego przedsięwzięcia. Jak oni to robią? O tym właśnie jest ta książka.





  • Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki. Audiobook. mp3
    • Zero teorii
    • Sama praktyka
    • Polski autor w polskich realiach
    • Najbardziej aktualna wiedza

    Marka zaczyna się w głowie konsumenta, a do jej zbudowania potrzebna Ci przemyślana strategia.



    Posłuchaj Pawła Tkaczyka!
    Z tym kuponem rabatowym audiobook "Zakamarki marki" kupisz 50% taniej!
    Kupon jest ważny tylko do 29.06 do 24:00

    DE06D6-19FCE2-E


    Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności... Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.

    Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku - właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR - powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób - bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują:

    • Silna marka
    • Strategia komunikacji marki
    • Identyfikacja wizualna
    • Nowy marketing
    • Case studies

    Marketing to inwestycja - udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić!


    Paweł Tkaczyk - właściciel agencji reklamowej MIDEA. Z zamiłowania typograf, z zawodu projektant graficzny, specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizualnej i budowaniu strategii marketingowej firmy i marki. Prowadzi też szkolenia z zakresu wyżej wymienionych zagadnień. Pracuje dla największych - Gazeta.pl, marki z grupy Allegro- i dla całkiem niewielkich, pomagając im rosnąć. Mąż Patrycji, ojciec Pawełka i Wiktorii, wraz z Rodziną mieszka we Wrocławiu.





  • Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają. eBook
  • Powiedz mi coś o sobie!

    Daj się poznać, a pokocham Twoje produkty. Zdradź, co lubisz jeść i czytać, a wybiorę Cię na prezydenta. Wzrusz opowieścią o trudnych początkach, a wrócę do Ciebie po jeszcze. Zabaw anegdotką "z życia firmy" a poczuję, że jesteś mi bliski. Kupię Ciebie i Twoją ofertę, i jeszcze polecę Cię znajomym.

    Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo - Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek - firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.

      Poznaj reguły marketingu narracyjnego i zacznij snuć opowieść:
    • o sobie (personal branding),
    • o firmie (komunikacja korporacyjna),
    • o produkcie (komunikacja produktowa),
    • o swojej instytucji (stowarzyszeniu, partii),
    • o miejscu, które kochasz (mieście, regionie, kraju).


    Eryk Mistewicz - polski doradca polityczny, twórca strategii marketingu narracyjnego. Studiował zarządzanie kryzysowe i marketing polityczny w Ecole Supérieure des Sciences Commerciale d...Angers we Francji. Laureat najważniejszej nagrody polskich mediów - Polskiego Pulitzera, Nagrody Głównej SDP. W latach 1998 i 1999 obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy "Cannes Lions" w Cannes. Pracuje z osobami publicznymi, firmami, instytucjami i partiami politycznymi w Polsce i we Francji. Promuje na polskim rynku komunikacyjne narzędzia świata 2.0. Stale współpracuje z miesięcznikiem "Forbes", tygodnikiem "Uważam Rze", dziennikiem "Rzeczpospolita", komentuje w TVN24, TVP, Polsat News. Jego komentarze i analizy strategii komunikacyjnych znajdziemy także w "Le Monde", "L"Express", "Financial Times", "Le Point", "La Croix", "L"Atlantico". W roku 2010 napisał - wspólnie z Michałem Karnowskim - książkę pt. Anatomia władzy o zmianach w świecie mediów, marketingu, PR i polityki.



  • MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą. eBook
  • Prostota jest cnotą biznesu

    Najbardziej skuteczne są proste rozwiązania. Ta stara zasada nie odnosi się jedynie do małych firm i zespołów, ale także dużych przedsiębiorstw. Nawet świetnie funkcjonująca organizacja przestanie być skuteczna, a wysiłki jej pracowników nie przełożą się na wyniki, jeśli zastosuje się zbyt rozbudowane procedury, mające w założeniu uwzględnić każdy przypadek. Nowoczesne, zaawansowane techniki zarządzania są naprawdę efektywne wtedy, gdy są łatwe i jasne dla użytkowników oraz kiedy można je stosować intuicyjnie, niemal bez zastanowienia.

    Chcesz wiedzieć, jak skuteczniej zarządzać firmą, zapewniając równocześnie pracownikom zadowolenie z pracy i motywację? Kierujesz przedsiębiorstwem i zależy Ci na poprawie jego wyników? Sprawujesz funkcję menedżera personalnego? A może jesteś odpowiedzialny za pracę zespołu i wywiązywanie się z powierzonych mu zadań?

    W każdym z tych przypadków odpowiednim dla Twojej pracy rozwiązaniem jest system zarządzania przez cele MBO (Management by Objectives). To niezwykle skuteczny i prosty system menedżerski, odnoszący sukcesy na całym świecie i zdobywający rosnącą popularność także w Polsce.

    • Koncentracja zaangażowania wszystkich pracowników na celach strategicznych.
    • Łatwe i skuteczne sterowanie kluczowymi funkcjami firmy.
    • Precyzyjne definiowanie, analiza i kontrola stopnia realizacji celów.
    • Delegowanie zadań.
    • Dzielenie się odpowiedzialnością i motywowanie za pomocą środków pozafinansowych.
    • Obiektywna ocena wydajności pracowników, zespołów i przedsiębiorstwa.

    Przeczytaj artykuł autora o zarządzaniu w kryzysie.




    Partner wydania:

    House of Skills



  • Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze. eBook
    • Trzeci sektor w polskich realiach
    • Pozyskiwanie środków
    • Poszukiwanie najlepszych ludzi
    • Marketing organizacji
    • PR wewnętrzny i zewnętrzny
    • Rola rzecznika prasowego
    • Konferencje prasowe od A do Z
    • Współpraca z mediami

    Organizacja zarządzania organizacją

    Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją... innych organizacji pozarządowych.

    Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.



    Emilia Kotnis-Górka - absolwentka socjologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współpracowała z wieloma mediami krajowymi, regionalnymi, lokalnymi i środowiskowymi: telewizją, dziennikami, czasopismami i portalami internetowymi. Na stałe jest dziennikarką i sekretarzem redakcji "Przeglądu Olkuskiego". Ma na swoim koncie wiele publikacji o tematyce społecznej. Należy do Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu.

    Mateusz Wysocki - absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe z rachunkowości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie jest kierownikiem finansowym Sądu Rejonowego w Olkuszu. Od ośmiu lat zasiada w zarządzie Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu (wiceprezes). Jest autorem wielu publikacji z zakresu zarządzania organizacją pozarządową oraz współpracy z mediami w miesięczniku "Poradnik organizacji non profit" (wydawca Infor Ekspert).



  • PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji. eBook
    • Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami
    • Naucz się wdrażać odpowiednie procedury w swojej firmie
    • Dowiedz się, jak omijać zagrożenia i radzić sobie z problemami
    • Odnieś sukces biznesowy i popraw wyniki przedsiębiorstwa

    PMO - Project Management Office lub po prostu biuro projektów - to jednostka, której zadaniem jest kompleksowe wspieranie procesu zarządzania projektami w organizacji. Jest to również idea, która robi ostatnimi czasy oszałamiającą karierę w świecie nowoczesnego biznesu i zarządzania. Idea, której wręcz nie wypada nie znać, jeśli marzy się o karierze w tych dziedzinach, zwłaszcza że efektywne zarządzanie projektami staje się palącą koniecznością w firmach planujących rozwój i pragnących skutecznie działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

    W polskich księgarniach brakowało dotąd pozycji kompleksowo i w sposób praktyczny omawiającej zagadnienia związane z PMO. Lukę tę wypełnia książka "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji". Znajdziesz w niej wszystkie kluczowe zagadnienia, nierozerwalnie związane z efektywnym funkcjonowaniem biura projektów. Jest ona doskonałym wprowadzeniem w arkana efektywnego zarządzania projektami, wdrażania właściwych procedur oraz odpowiedniego definiowania priorytetów. Może także pomóc w planowaniu rozwoju, wprowadzaniu i przestrzeganiu standardów oraz rozwiązywaniu pojawiających się przy tym problemów z personelem czy budżetem organizacji.

    • Doświadczenia z PMO w naszym kraju
    • Praktyka stosowania standardów
    • Zasady efektywnego zarządzania projektami w organizacjach
    • Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania PMO
    • Doświadczenia związane z priorytetyzacją projektów
    • Skuteczne metody zwiększania wydajności przedsiębiorstw
    • Sposoby poprawiania terminowości i rozwiązywania konfliktów
    • Ulepszanie zarządzania budżetami i zasobami

    Zdobądź uznanie zarządu i zostań cenionym specem od zarządzania projektami!



  • Realizacja genialnych pomysłów. Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu. eBook
  • Pomysły są jak dzieci.
    Nie wystarczy wpaść, trzeba jeszcze wyprowadzić je na ludzi.

    • Życie i śmierć pomysłów
    • Rozbicie projektów na części pierwsze
    • Zarządzanie energią podczas realizacji życiowych projektów
    • Tao egzekwowania
    • Rytuały i ciężka praca
    • Wykorzystywanie otaczających Cię sił
    • Chemia kreatywnego zespołu
    • Kierowanie samym sobą
    • Eksperyment z Purpurowym Mikołajem


    Podejście Belsky...ego sprawiło, że moje życie stało się jeszcze łatwiejsze. Pokazuje on, że pomysł, bez względu na jego skalę, może zostać zrealizowany dzięki stopniowym działaniom. Belsky prezentuje ilustrowaną mapę, która pozwala dotrzeć do celu podróży twoich pomysłów.
    Scott Thomas,
    dyrektor artystyczny kampanii prezydenckiej Baracka Obamy


    Czy za dużo kreatywności może Ci zaszkodzić?

    W świecie mającym obsesję na punkcie innowacji łatwo jest zakochać się w pomysłach. Kreatywność jest czymś oszałamiającym. Nasze społeczeństwo posunęło się nawet do wprowadzenia podziału na "ludzi o dominującej lewej półkuli mózgu" oraz "ludzi o dominującej prawej półkuli mózgu" na podstawie radykalnego założenia, iż dwie części mózgu nie mogą efektywnie współdziałać ? że wspaniali, kreatywni ludzie z natury nie są w stanie działać jako organizatorzy i przywódcy. Na szczęście w rzeczywistości jest inaczej. Kiedy kreatywne i organizacyjne tendencje zaistnieją razem, następuje rozwój cywilizacji, ponieważ urzeczywistniają się niezwykłe pomysły.

    Błyskotliwe umysły mają możliwość zmieniania świata - ale tylko wtedy, gdy potrafią pokonać powszechne trudności, takie jak dezorganizacja oraz perfekcjonizm, z którymi musi zmagać się kreatywna psychika. Podczas gdy wielu z nas koncentruje się na generowaniu i poszukiwaniu wspaniałych koncepcji, Belsky pokazuje nam, dlaczego lepiej jest rozwijać zdolność do urzeczywistniania pomysłów - umiejętność, która potrafi przetrwać próbę czasu.

    Pomysły nie mają wartości, jeśli nie możesz ich urzeczywistnić. Poznaj techniki, które zmieniają zdezorganizowane kreatywne primadonny w zorganizowane kreatywne primadonny:

    • Generuj pomysły z umiarem (więcej nie oznacza lepiej).
    • Działaj bez uprzedzeń, aby zachować impet i szybko udoskonalać pomysły.
    • Zachęcaj do sporów w obrębie zespołu.
    • Staraj się współzawodniczyć z innymi; to podniesie Twoje poczucie odpowiedzialności oraz zaangażowanie.
    • Zredukuj wielkie projekty do trzech elementów.



  • MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów. eBook
  • Planowanie i zarządzanie projektem oraz portfelem projektów

    • Opracowywanie i kontrola budżetu oraz zasobów
    • Zarządzanie dokumentacją i ryzykiem związanym z projektem

    Właściwie zastosowane narzędzia do zarządzania projektem zapewnią Ci sukces! Wykonać pracę na czas i zgodnie z zatwierdzonym budżetem oraz spełnić wymagania jakościowe to wyzwania dla każdego kierownika projektu. Niezależnie od tego, czy prowadzisz projekty, kierując się własnym doświadczeniem, czy stosujesz metodykę PRINCE lub postępujesz według wytycznych PMI, potrzebujesz wsparcia, dzięki któremu zawsze będziesz mógł podejmować właściwe decyzje. Wsparcie to zapewnia Ci aplikacja Microsoft Project 2010 Standard - narzędzie niezbędne w pracy każdego kierownika projektu.

    Miarą sukcesu firmy, w której pracujesz - obojętne, czy działasz w branży informatycznej, budowlanej, finansowej, czy też organizujesz koncerty i wydarzenia artystyczne - jest liczba prowadzonych projektów. Efektywniejsze i skuteczniejsze zarządzanie portfelem projektów będzie możliwe, gdy wykorzystasz pakiet Enterprise Project Management (w skład którego wchodzą rozwiązania Microsoft Project Server 2010, Microsoft SharePoint 2010, Microsoft Project 2010 Professional oraz Project Web Access).

    Książka ta jest skierowana do osób, które chcą efektywnie zarządzać projektami i portfelami projektów. Zawarte w niej wskazówki oraz informacje na temat właściwego stosowania narzędzi wspierających zarządzanie projektami pomogą menedżerom portfeli i zasobów, kierownikom programów i projektów oraz samym ich uczestnikom na każdym etapie pracy. Dziesięcioletnie doświadczenie autora w stosowaniu opisywanych rozwiązań zapewnia rzetelną ocenę ich możliwości i bardzo praktyczne podejście do tematu.

    • Inicjalizacja projektu
    • Budowanie portfela projektów i zarządzanie nim
    • Planowanie budżetu projektu
    • Tworzenie harmonogramu projektu
    • Odpowiednie dobieranie zasobów do projektu
    • Zarządzanie zasobami
    • Zarządzanie ryzykiem i potencjalnymi problemami
    • Zarządzanie dokumentacją projektową
    • Kontrolowanie budżetu i analiza odchyleń
    • Tworzenie raportów z przebiegu projektu
    • Wymiana danych pomiędzy projektami i aplikacjami

    Poznaj w praktyce narzędzia firmy Microsoft do zarządzania projektem i portfelem projektów.



    Najważniejsze różnice z poprzednim wydaniem

    • zwiększono ilość informacji na temat Project Server,
    • omówiono zagadnienia związane z zarządzaniem portfelem i jego modelowaniem (w ramach omawiania funkcjonalności Project Server),
    • zmieniono plik (scenariusz) na którym oparto przykłady/ćwiczenia,
    • dodano ikonę Porada praktyka, aby uwydatnić treści związane kluczowymi aspektami w pracy z MS Project i Project Server,
    • wyeliminowano część teorii na korzyść powiększenia informacji o praktyce korzystania z narzędzi udostępnianych przez program.



  • Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach. eBook
  • Przewodnik po metodykach, które musisz poznać!

    • Jak wybrać metodę działania odpowiednią dla konkretnych projektów i organizacji?
    • Co pozwala skutecznie zrealizować stworzone plany działania?
    • Gdzie szukać wiedzy tajemnej z zakresu metodyk zarządczych, wytwórczych i organizacyjnych?

    Właściwe zaplanowanie i doprowadzenie do końca dużego projektu informatycznego nie jest rzeczą łatwą. Często działanie takie wymaga współpracy wielu ludzi, zespołów, a nawet całych firm, precyzyjnego określenia celów i struktury produktu końcowego, jak również środków i czasu niezbędnych do realizacji projektu. W zależności od jego przeznaczenia oraz specyfiki projekt taki zmusza do wdrożenia odpowiedniego planu działania, obejmującego wszystkie etapy, metody oraz techniki, pozwalające doprowadzić do satysfakcjonującego wszystkich finału prac. Właśnie temu służy wybór konkretnej metodyki, zapewniającej sensowny podział zadań oraz zakresu odpowiedzialności poszczególnych osób i płynne przechodzenie między kolejnymi etapami projektu. Przekrojowy opis takich metodyk, stosowanych w branży IT, znajdziesz właśnie na kartach książki, którą trzymasz w rękach.

    "Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach" to poradnik dla wszystkich tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, czym różnią się kompleksowe podejścia do rozwiązywania konkretnych problemów i jak dobrać metodykę odpowiednią dla ich własnych projektów. Oprócz ogólnych wskazań oraz starannie opracowanych opisów kolejnych etapów działania, technik czy procesów znajdziesz tu także:

    • przykładowe realizacje projektów IT według konkretnych metodyk,
    • praktyczne wskazówki i rady,
    • wywiady z osobami wykorzystującymi na co dzień te rozwiązania.

    Całość urozmaicają sentencje "Wujka dobra rada", podkreślające najistotniejsze aspekty prezentowanych zagadnień, oraz przejrzyste, często humorystyczne ilustracje.

    Czytając tę książkę, poznasz:
    • metodyki zarządcze - Prince2 oraz PMBoK4
    • metodyki wytwórcze - RUP i MSF
    • metodyki adaptacyjne - eXtreme Programming i SCRUM
    • metodyki organizacyjne - CMMI, Six Sigma, ITIL lub COBIT
    • kilka przykładów sposobów łączenia tych metodyk
    Książka zawiera również:
    • opis procesów, komponentów i technik Prince2
    • opis procesów i obszarów wiedzy PMBoK4
    • opis procesów i dyscyplin RUP
    • opis procesów MSF
    • opis procesów CMMI
    • opis procesów ITIL
    • opis procesów i listy celów biznesowych oraz technicznych COBIT



  • Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku. eBook
  • Ta książka zawiera ponadczasową mądrość o przywództwie, potężną i praktyczną.
    Scott A. Snook,
    profesor zachowań organizacyjnych, Harvard Business School

    Zweifel i Raskin wyprowadzają Dziesięć Przykazań spomiędzy murów synagogi i sytuują je na właściwym miejscu, czyli na rynku. To cenna lekcja dla współczesnych liderów i decydentów.
    profesor Ari L. Goldman,
    Uniwersytet Kolumbii

    Otwórz się na starożytną mądrość, która uczyni Cię genialnym przywódcą Co czyni człowieka naprawdę wielkim liderem? Czy zdolności przywódcze to kwestia genów, kultury, treningu? Jeśli jesteś przekonany, że zostałeś stworzony do kierowania ludźmi, i szukasz konstruktywnych rozwiązań, zdolnych zapewnić Ci sukces, oto książka, na którą czekałeś. Przesiąknięta duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, dokonuje przełożenia ponadczasowych prawd bezpośrednio na realia współczesnego biznesu. To niezwykłe połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami zarządzania stanie się Twoim kompasem, pomagającym Ci nawigować po wzburzonych morzach gospodarki bez granic, internetu i zmieniających się rynków. Dzięki temu swobodnie dołączysz do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczynisz się do kreowania innowacji, dokonasz rzeczy niemożliwych i zmobilizujesz innych do osiągania przełomowych rezultatów!

    • Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic.
    • Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja.
    • Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka.
    • Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy.
    • Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu.
    • Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem.
    • Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa.
    • Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian.
    • Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu.
    • Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu.


    Dr Thomas D. Zweifel to dyrektor generalny Swiss Consulting Group, profesor przywództwa i autor książek takich, jak choćby Communicate or Die czy Culture Cash.

    Aaron L. Raskin to dynamiczny przywódca żydowski i autor książki Letters of Light.

    Wspólnie udało im się osiągnąć efekt synergii i połączyć ponadczasową mądrość zawartą w Dziesięciu Przykazaniach z najnowocześniejszą metodologią, opracowaną na podstawie dwudziestu pięciu lat doświadczeń w pracy coachingowej z przywódcami. Z tego połączenia powstały narzędzia, które gwarantują trwały sukces.



  • (R)ewolucja marki. Jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku. eBook
  • Kreowanie markowej rzeczywistości

    • Produkty jako obiekty kultu
    • Budowanie relacji z nabywcami
    • Pomysłowi rewolucjoniści
    • Praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania wiedzy w Twojej firmie
    • Inspiracje autorytetów ze świata marki: Lechosław Garbarski, Lech Król, Al Ries, Irena Eris, Jacek Kall, Kevin Lane Keller, Kot Przybora

    Pielęgnuj markę - traktuj ją jak cenny, ważny kapitał; zapewnij jej centralne miejsce w firmie. (jedna z zasad zarządzania marką)

    Dla marketingowca każdy czas jest nowy i trudny. Rzeczywistość zmienia się szybko, przynosząc kolejne wyzwania. Popyt i podaż bujają wciąż na huśtawce, by praktycznie nigdy nie osiągać równowagi. Natomiast wszystkie inne czynniki rynkowe wirują dookoła nich na karuzeli przemian.

    Wiek XXI jest nasycony produktami, firmami, narzędziami marketingowymi, wiedzą i pomysłami. Znaleźliśmy się w momencie, w którym robienie po prostu właściwych rzeczy we właściwy sposób nie wystarcza, by odnieść sukces. Dziś chodzi o to, żeby kreować coś nowego, iść pod prąd utartych schematów i sposobów postępowania, kwestionować i szukać odpowiedzi. Jednak chociaż zmieniają się zasady i metody, marketingowe panaceum na ataki konkurencji jest niezmienne: należy stworzyć atrakcyjną markę - nowy przedmiot rynkowego pożądania - i zarządzać nią na tyle skutecznie, by właśnie ona stała się najbardziej wartościowym zasobem firmy.

    Skończ z "no name" i dowiedz się, jak:
    • tworzyć strategie marek w nowych czasach;
    • skutecznie komunikować się z trudnymi klientami;
    • zdobywać zaufanie rynku;
    • kreować marki, które fascynują, inspirują i zmieniają naszą rzeczywistość;
    • zarządzać marką w sposób efektywny.





  • Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy i narzędzia. eBook
    • Koncepcja zarządzania przez jakość - Total Quality Management
    • Koszty wprowadzania zarządzania jakością
    • Przygotowanie firmy do wdrożenia norm ISO
    • Przyczyny niewłaściwego działania systemu zarządzania jakością
    • Narzędzia i metody identyfikacji oraz analizy problemów
    • Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie jakością


    By wracali do Ciebie klienci, nie produkty! Jakość to coś, co zadowala, a nawet zachwyca klientów.
    William Edwards Deming

    Obecna rzeczywistość rynkowa charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, ciągłymi wyzwaniami i niemałą konkurencją. Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i nie decydują się na zakup produktów lub usług niskiej jakości. Jako przedsiębiorca lub osoba zarządzająca to właśnie Ty jesteś odpowiedzialny za czytelną politykę jakości Twojej firmy oraz wybór odpowiedniego systemu zarządzania. Wdrożenie praktycznych metod i narzędzi, pomagających utrzymać standard oferty na odpowiednim poziomie, pozwoli Ci zyskać pewność, że przedsiębiorstwo ma na celu ciągłe doskonalenie siebie i swoich usług.

    Nim zaczniesz myśleć o udoskonalaniu swojej firmy, zapoznaj się z dostępną, absolutnie obowiązkową wiedzą. Podręcznik Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy i narzędzia to niezbędnik kadry menedżerskiej i osób rozpoczynających swoją przygodę z zarządzaniem jakością - studentów oraz pracowników u progu kariery. W książce opisano obowiązujące aktualnie normy, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.

    Trzy stopnie wtajemniczenia w zarządzaniu jakością:

    • Podstawy, systemy oraz narzędzia zarządzania jakością.
    • Wymagania systemu zarządzania jakością (SZJ) zgodnego z normą ISO 9001 oraz omówienie najważniejszych znormalizowanych systemów zarządzania.
    • Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością.



  • Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania. eBook
  • Zarządzaj projektami darmowymi narzędziami!

    • Jak rozpocząć projekt?
    • Jak skutecznie doprowadzić go do końca?
    • Jakie narzędzia warto wykorzystać?

    Zarządzanie projektami jest bardzo rozległą i skomplikowaną dziedziną. Wymaga ogromnej wiedzy, a nierzadko także wsparcia specjalistycznych narzędzi. Na rynku jest ich wiele. Wspierają wszelkie czynności związane z planowaniem, monitorowaniem oraz zarządzaniem projektem. Niestety, zazwyczaj ich cechą wspólną jest wysoka cena. Czy masz w swoim budżecie środki na tego typu rozwiązania?

    Od dziś nie musisz już się tym martwić! Dzięki tej unikalnej książce dowiesz się, jak zapanować nad projektem, wykorzystując tylko i wyłącznie sprawdzone darmowe narzędzia. Ponadto zdobędziesz ogólną wiedzę na temat samego zarządzania projektami, przekazaną przez doświadczonego kierownika projektów i zaserwowaną w przejrzysty oraz przyjazny sposób. Po przeczytaniu tej książki zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem, zarządzaniem zmianami czy też budową harmonogramu przestaną być Ci obce. Dodatkowo dowiesz się, jak wygląda proces certyfikacji PMP i Prince2. Jeżeli na co dzień prowadzisz projekty -- ta książka Ci w tym pomoże!

    • Uruchamianie projektu
    • Dobór zespołu i komunikacja między jego członkami
    • Proces zarządzania zmianami
    • Ewidencja wymagań użytkownika
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Sposoby budowy harmonogramu
    • Zarządzanie budżetem
    • Dokumentowanie w fazie wytwórczej
    • Gwarantowanie jakości (normy ISO)
    • Zakończenie projektu
    • Dostawa gotowego rozwiązania
    • Certyfikacja w dziedzinie project management
    • Przegląd darmowego oprogramowania, wspierającego zarządzanie projektami
    • Joint Application Design
    • Programowanie ekstremalne
    • Agile development

    Wykorzystaj sprawdzone, darmowe narzędzia!



  • Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych. eBook
  • Poznaj BPMN. Zobacz na przykładach, jak modelować w procesach biznesowych:

    • Aktywności
    • Zdarzenia
    • Przepływy
    • Bramki
    • Obiekty
    • Uczestników
    • Podprocesy, transakcje i kompensacje
    • Kolaboracje
    • Choreografie
    • Konwersacje

    Pełne zrozumienie w biznesie

    BPMN to standard opracowany przez organizację Object Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi "Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych "użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.

    BPMN powstał z bezsilności - z braku języka wspólnego dla analityków biznesowych, "zwykłych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, często nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjęto w roku 2004. Od tego momentu przestało być istotne, za pomocą jakiego narzędzia tworzone są modele procesów. W centrum uwagi znalazło się tworzenie opisu zrozumiałego dla wszystkich uczestników. Ułatwia on pracę nad procesami zachodzącymi wewnątrz firmy, otwiera także szerzej możliwości współdziałania między podmiotami obecnymi na rynku.



    Szymon Drejewicz. Starszy specjalista ds. jakości oprogramowania w polskim centrum Samsung Research & Development oraz asystent na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wcześniej jako starszy konsultant i trener w firmie Infovide-Matrix SA uczestniczył w projektach BPM dla największych firm w Polsce. Specjalista od projektowania systemów oprogramowania, analizy procesów biznesowych i modelowania. Przeprowadził ponad 70 szkoleń z zakresu zarządzania procesami biznesowymi (BPMN), modelowania systemów oprogramowania w języku UML i inżynierii oprogramowania.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem