Lista książek:
  • 100 najlepszych książek biznesowych. Poznaj niezbędny kanon
  • WSZYSTKO, co warto przeczytać

    • Poznaj klasykę literatury biznesowej
    • Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami
    • Znajdź inspirujące rozwiązania

    STUdnia perfekcyjnych książek

    Doskonała książka biznesowa może odmienić Twoje życie, zainspirować Cię i dostarczyć narzędzi, za pomocą których zechcesz przeprowadzić branżową rewolucję albo stworzyć coś, czego nikt jeszcze nie próbował! Jednak szumne opisy na okładkach nie zagwarantują Ci, że książki, po które sięgasz w księgarni, istotnie są perełkami. Potrzebny Ci jakiś niezawodny filtr, pozwalający podzielić je na dobre, lepsze i absolutnie bezkonkurencyjne.

    Autorzy tego zbioru zawodowo zajmują się czytaniem książek biznesowych i rekomendowaniem ich klientom. Nikt nie zna lepiej od nich klasyków literatury biznesowej, światowych bestsellerów oraz najnowszych hitów. By oszczędzić Ci trudów przedzierania się przez tysiące tomów w celu znalezienia pozycji wartych przeczytania, oferujemy przegląd stu najlepszych, najbardziej odkrywczych i przydatnych książek biznesowych w historii. Książek, o których się mówi i których nie wypada nie znać - teraz masz je wszystkie w jednym zwartym tomie!

    Dobierz lektury zgodnie z tematyką

    • Poprawianie jakości życia, praca nad sobą i swoimi mocnymi stronami.
    • Osiem modeli organizacyjnych, na podstawie których możesz stworzyć własny.
    • Nieustanny proces tworzenia własnego klienta - metody i zagrożenia.
    • Kierowanie ludźmi i organizacja pracy osób, z którymi współpracujesz.
    • Siedem przewodników po świecie pasji i praktycznych aspektach nowych przedsięwzięć.
    • Sześć branżowych historii sukcesu i porażki.
    • Analityczne spojrzenie na proces powstawania nowych pomysłów.
    • I jeszcze wiele innych...

    W całej książce znajduje się wiele dodatków zawierających odwołania do filmów, powieści, a nawet książek dla dzieci. Odwiedź stronę internetową www.100bestbiz.com.



  • Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi
  • Prezydent jest oceniany po stu dniach, menedżer -- po dziewięćdziesięciu

    • Przygotuj się do nowych obowiązków
    • Oceń obiektywnie wyzwania i szanse powodzenia
    • Zdobądź poparcie podwładnych i zwierzchników

    Pierwsze 90 dni pracy to dla menedżera na nowym stanowisku wyjątkowo trudny okres. W tym czasie liderzy, niezależnie od stanowiska, jakie piastują, często podejmują nieprawidłowe decyzje. Nie mają wystarczających informacji o czekających ich wyzwaniach i nie wiedzą, co należy zrobić, aby sprostać oczekiwaniom otoczenia. Taka sytuacja skutecznie utrudnia im osiągnięcie założonych celów. Dlatego aby zyskać wiarygodność, muszą wygrać kilka małych "bitew" i w ten sposób ustanowić fundament długofalowego sukcesu.

    Książka "Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi" to zbiór strategii dla menedżerów obejmujących nowe stanowiska. Stosując je, szybko osiągniesz coś, co autor nazywa "progiem rentowności" -- punkt, w którym organizacja potrzebuje Ciebie tak samo, jak Ty potrzebujesz pracy. Dzięki nim nauczysz się oceniać sytuację i zdobywać wiedzę o organizacji. Szybko odkryjesz swoje mocne i słabe strony. Dowiesz się również, jak zbudować zespół pracowników i sieć doradców oraz jak uzyskać przewagę w kluczowych relacjach biznesowych.

    • Pogłębianie wiedzy
    • Kształcenie umiejętności samooceny
    • Ocena sytuacji w firmie
    • Ustalanie celów długoterminowych
    • Sztuka negocjacji
    • Budowanie i ocena zespołu
    • Tworzenie koalicji
    • Przyspieszanie procesu zmian

    Zmierz się z nowymi wyzwaniami bez obaw i odnoś sukcesy.
    Ta książka na pewno Ci w tym pomoże.



  • Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę
  • Strategiczne partnerstwo -- wspólny kurs na sukces

    We współczesnej rzeczywistości gospodarczej partnerstwo strategiczne jest już nie tylko opcją, lecz często staje się koniecznością. Aby utrzymać się na fali przemian, firmy łączą się, przekształcają i reorganizują. Sojusz może być kluczem do sukcesu albo przyczyną upadku, dlatego tak wiele zależy od ludzi, którzy planują, a następnie realizują wspólne przedsięwzięcia.

    Nawet ta książka, jak zauważają autorzy, jest owocem aliansu. Każdy z nich przeanalizował temat z innej perspektywy, lecz tym, co ich połączyło, był wyrazisty wspólny cel: przedstawienie długofalowych konsekwencji aliansów. W efekcie powstał wszechstronny przewodnik. Każdy rozdział prezentuje kolejny aspekt zagadnienia -- od wyboru właściwego partnera, aż po zapobieganie konfliktom i minimalizowanie ich negatywnych skutków.

    Chcesz stworzyć alians strategiczny?

    • Dowiedz się, jak tworzyć trwałe alianse zapewniające długofalowe korzyści
    • Uważaj na pułapki: alians to znakomita inwestycja, ale tylko wtedy, gdy jest właściwie przeprowadzona
    • Skorzystaj z zawartych w książce narzędzi do analizy aliansów
    • Zobacz, jak budować i utrzymywać relacje z partnerami biznesowymi



  • Algorytm sukcesu. Wprowadź swoją firmę na ścieżkę rozwoju
  • Algorytm sukcesu to niesamowicie przydatny plan dla każdego lidera, który pragnie osiągnąć zrównoważony wzrost.
    Marshall Goldsmith, autor książek Pozytywne nastawienie. Jak uzyskać, utrzymać lub odzyskać swoje MOJO oraz Sukces... i co dalej?

    Les McKeown odkrył przed nami podstawowe zasady rozwoju organizacji. Bezbłędnie wskazał również receptę na wykorzystanie kilku istotnych możliwości, które kryły się w mojej własnej organizacji. Algorytm sukcesu to lektura obowiązkowa dla każdego zespołu menedżerskiego.
    David Allen, autor bestsellerów Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności oraz Czas. 52 sposoby na to, by zaczął pracować dla Ciebie

    Sukces pewien na 100 procent!

    Powodzenie w życiu zawodowym nie zależy od szczęścia. Nie jest udziałem geniuszy. Nie musisz się o nie modlić do żadnych bożków. Musisz za to mieć PLAN i konsekwentnie go realizować. Wtedy, niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, czy menedżerem, przyszły sukces masz zagwarantowany. Ważne, byś wstępował na ścieżkę powodzenia uzbrojony w odpowiednie narzędzia. Les McKeown wyposaży Cię w najefektywniejszy zestaw wskazówek do osiągnięcia wyznaczonego celu - pewnie i w pełni przewidywanie.

    Oto książka naszpikowana wiedzą bezpośredniego rażenia. Otwórz ją i kieruj się praktycznymi wskazówkami. Potraktuj je jako mapę wiodącą do sukcesu - zacznij od punktu, w którym znajdujesz się dzisiaj. Dowiedz się, jak przetrwać trudne początki, poznaj strategie finansowania zewnętrznego oraz skróconą ścieżkę do rentownego rynku. Odkryj sekrety zadziwiającej wydajności i naucz się zarządzać swoim zespołem tak, by stanowił silną grupę, przygotowaną na zmiany, dowartościowaną i efektywną. Przekonaj się, jak można uniknąć hamującej rozwój rutyny i na czym polega kreatywne rozwiązywanie problemów. Wypróbuj skuteczne metody podejmowania trafnych decyzji. Stosuj wszystkie zasady - krok po kroku - i osiągnij swój własny, niepodważalny sukces.

    • Odkryj techniki błyskawicznego wyznaczania celów i konsekwentnego ich osiągania.
    • Pamiętaj, że procesy i ludzie najlepiej funkcjonują w harmonii.
    • Doceń pracowników wykazujących się odpowiedzialnością wobec grupy i siebie samych.
    • Naucz się motywować pracowników do skutecznego działania i osiągania najlepszych wyników.



  • Analiza i prezentacja danych w Microsoft Excel. Vademecum Walkenbacha
  • Wykorzystaj możliwości Excela w zarządzaniu!

    • Co to są pulpity menedżerskie?
    • Jak efektownie zaprezentować najważniejsze informacje?
    • Jak zautomatyzować tworzenie raportów?

    Excel to niezastąpione narzędzie, jeżeli musisz przetworzyć setki, tysiące, a nawet miliony danych. Od wielu lat obecny na rynku, program ten dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika, ogromnym możliwościom oraz rozsądnej cenie zdobył popularność w zasadzie w każdym środowisku - począwszy od akademickiego, a skończywszy na menedżerach i prezesach. Ta książka przeznaczona jest dla tej drugiej grupy. Ciągły napływ nowych informacji w świecie biznesu sprawia, że są one trudne do ogarnięcia. Z pomocą przychodzą pulpity menedżerskie!

    Dzięki tej książce dowiesz się, jak je stworzyć oraz wyłuskać najistotniejsze informacje z morza danych. W trakcie lektury nauczysz się analizować i przedstawiać w użytecznej formie dostępne dane, korzystać z metod szybkiej prezentacji oraz automatyzować procesy raportowania i tworzyć przyciągające wzrok prezentacje. Ponadto biegle opanujesz korzystanie z tabel i wykresów przestawnych oraz tworzenie zaawansowanych komponentów do prezentacji tendencji czy oceny efektywności realizacji celów. Jest to idealna książka dla każdego menedżera tonącego w gąszczu danych!

    • Definicja pulpitów menedżerskich
    • Określanie wymagań użytkowników
    • Zasady projektowania pulpitów menedżerskich
    • Projektowanie modelu danych
    • Wykresy w programie Microsoft Excel
    • Wykorzystanie tabel przestawnych
    • Tworzenie wykresów przestawnych
    • Wykresy przebiegu w czasie
    • Inne techniki wizualizacji danych
    • Tworzenie komponentów do prezentacji tendencji i grupowania danych
    • Prezentacja efektywności realizacji celów
    • Wykorzystanie makr w raportach
    • Dodawanie interaktywnych kontrolek do pulpitu menedżerskiego
    • Importowanie danych z Microsoft Access
    • Metody bezpiecznego współdzielenia danych

    Uporządkuj i efektownie zaprezentuj najważniejsze informacje!



  • Sztuka wojny. Sztuka zarządzania
  • Zastosuj starożytne chińskie strategie w procesie zarządzania

    "Sztuka wojny" generała Sun Tzu to jedna z najbardziej znaczących książek traktujących o strategii walki. Nauki Sun Tzu wykorzystywali dowódcy armii oraz wybitni stratedzy. Jednak treści zawarte w tym dziele są tak uniwersalne, że można wykorzystać je nie tylko w walce. Traktaty Sun Tzu poznają menedżerowie, właściciele firm i doradcy. Wykorzystanie ich w procesie zarządzania przedsiębiorstwem może przynieść zaskakujące rezultaty. Ponadczasowe strategie można zastosować podczas analizowania pozycji firmy, planowania strategii zarządzania, walki z konkurencją, rozwiązywania problemów związanych z produkcją i zdobywania informacji o rynku.

    "Sztuka wojny. Sztuka zarządzania" to adaptacja nauk generała Sun Tzu do wymagań zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Czytając ją, przekonasz się, jak strategie stworzone z myślą o prowadzeniu wojny mogą przydać się osobie pracującej na stanowisku menedżera. Opisane w książce techniki można wykorzystać niezależnie od szczebla zarządzania. Nie znajdziesz tu porad dotyczących zebrań, motywowania i wytyczania planów. Przeczytasz natomiast o rozwiązaniach taktycznych sprawdzonych w tysiącach bitew, analizowaniu sytuacji firmy, rozwiązywaniu problemów, zdobywaniu przewagi nad konkurencją i dostosowywaniu się do zmiennych warunków rynkowych.

    • Badanie sytuacji firmy
    • Rozpoczęcie pracy na stanowisku kierowniczym
    • Stworzenie wizji rozwoju firmy
    • Wprowadzanie nowych procesów produkcyjnych
    • Rozwiązywanie problemów
    • Doskonalenie i rozwój umiejętności kierowniczych
    • Walka z konkurencją
    • Pozyskiwanie informacji

    Wykorzystaj nauki generała Sun Tzu
    do osiągnięcia doskonałości w zarządzaniu.



  • Sztuka osiągania zysku
  • Genialne dialogi o biznesie

    • Koniec z błądzeniem po omacku -- czytelne przewodniki po świecie biznesu.
    • Sztuka osiągania zysku. Wystarczy wybrać odpowiednią strategię.
    • Żółta koszulka lidera, czyli zostaw konkurencję w tyle.

    Jak to się dzieje, że niektóre firmy przynoszą ogromne zyski, a inne nie mogą wyjść poza granicę rentowności? Dlaczego niektóre marki są znane na całym świecie, a inne, podobne produkty mają tylko garstkę zwolenników? W czym tkwi tajemnica sukcesu?

    Adrian Slywotzky, wybitny znawca rynku i specjalista w dziedzinie strategii biznesowych twierdzi, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu na osiąganie wysokich zysków. Sam zdefiniował 23 takie metody. Wszystkie zaprezentował w niniejszej książce w formie lekkich, ciekawych dyskusji między niezwykłym nauczycielem Davidem Zhao a jego młodym, niedoświadczonym uczniem. Dowiedz się, który model najbardziej pasuje do Twojej strategii biznesowej. Oto niektóre z nich:

    • Model rozwiązania dla klienta
    • Model piramidy
    • Model kluczowego produktu
    • Model specjalizacji
    • Model marki
    • Model względnego udziału w rynku
    • Model niskich kosztów biznesu



  • Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk
  • Wdrażać u siebie cudze pomysły -- oto idea benchmarkingu.
    Dowiedz się, jak robią to najlepsi: Johnson & Johnson, Xerox, Microsoft...

    Już niejedna firma przejęła jakiś pomysł i wykorzystała go lepiej niż wynalazca. Jednak przełomowe odkrycia nie zdarzają się często. Jeśli chcesz regularnie odnosić korzyści z benchmarkingu, stwórz systematyczny proces obserwacji wiodących firm w branży, przeanalizuj, dlaczego są one skuteczniejsze od Twojej organizacji, i pokaż ludziom w swojej firmie dobre praktyki z powodzeniem stosowane przez innych.

    Ta książka reprezentuje aktualny stan wiedzy o benchmarkingu. Znajdziesz w niej przykłady stosowania benchmarkingu w najlepszych firmach i nowe ćwiczenia z zakresu zarządzania. Opanujesz wiedzę potrzebną każdemu twórczemu menedżerowi.

    • Fazy benchmarkingu: od uruchomienia do asymilacji pomysłów
    • Zarządzanie zmianą: zastępowanie starych praktyk
    • Miary efektywności procesów firmy
    • Benchmarking międzynarodowy: mistrzowie z Japonii
    • Dźwignia intelektualna: tworzenie kultury wspierającej szybkie uczenie się
    • Włączanie nowych pomysłów do planowania strategicznego
    • Zastosowanie benchmarkingu w sektorze publicznym
    • Powiązanie benchmarkingu z reengineeringiem i konkurencyjnością czasową

    Wykorzystuj pomysły najlepszych firm.



  • Bezbłędne zarządzanie. Koniec z syndromem skazanego na porażkę
  • Błyskotliwa, przełomowa książka
    Warren Bennis

    Mierz wysoko

    Wyobraź sobie świat wolny od:
    • zachowawczego zarządzania
    • wydawania błędnych sądów
    • niedoceniania podwładnych
    • i stwórz go w swojej firmie!

    Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Wiele jest prawdy w tym popularnym powiedzeniu. Czyż nadopiekuńczy rodzice nie zmieniają swoich dzieci w inwalidów, przesadnie się o nie troszcząc i trzymając je pod kloszem? Czyż ostrożni szefowie nie przeistaczają swoich pracowników w bezwolne maszynki do wypełniania poleceń -- tylko dlatego, że chcą im pomóc, kierując ich każdym krokiem? Słabość jest na ogół wynikiem przesadnej kontroli i braku szansy na samodzielność czy uczenie się na własnych błędach.

    Warto, byś zdał sobie sprawę, iż za przeciętne wyniki pracowników często odpowiadają ich szefowie, którzy mimo dobrych chęci stosują fatalne w skutkach metody zarządzania. Czy Tobie również zdarzyło się zmniejszać oczekiwania wobec podwładnego i zachęcać go tym samym do osiągania słabszych wyników? Czy udało Ci się, niczym nauczycielowi, zaszufladkować kogoś skutecznie i wprawić w ruch błędne koło uprzedzeń oraz stronniczych sądów? Eksperci w sprawach przywództwa proponują Ci krótki kurs bezbłędnego zarządzania ludźmi.

    Dlaczego menedżerowie:
    • inaczej traktują słabszych pracowników?
    • nadają innym etykiety i są stronniczy?
    • nie lubią zmieniać swojego punktu widzenia?
    Dlaczego pracownicy:
    • sami skazują się na porażkę?
    • uprawomocniają nadane etykiety?
    • stosują opór i prowokują szefa?

    Nagroda Książki Roku 2003 Towarzystwa Zarządzania Zasobami Ludzkimi (SHRM) -- największego na świecie stowarzyszenia specjalistów w tej dziedzinie



  • Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy
    • Zmiana organizacyjna
    • Perspektywy i modele diagnostyczne
    • Tworzenie mierników i standardów
    • Metody zbierania danych
    • Analiza i interpretacja wyników

    Właściwe rozpoznanie przed skuteczną terapią

    Przedsiębiorstwo jest jak żywy organizm, stanowiący zespół komórek, narządów i układów, ściśle połączonych i zależnych od siebie nawzajem. Kiedy jeden z organów zaczyna niedomagać, szybko znajduje to przełożenie na funkcjonowanie całego systemu. Podobnie jak w przypadku interwencji medycznej, ulepszenie Twojego przedsiębiorstwa wymaga odpowiedniej diagnozy - zebrania danych, ich oceny i wyciągnięcia wniosków. Prawidłowego rozpoznania może dokonać specjalista. Albo menedżer uzbrojony w wiedzę dotyczącą procesów wdrażania zmiany organizacyjnej.

    Zapewne znane Ci jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. O reformowaniu organizacji napisano grube tomy. Przeprowadzenie przedsiębiorstwa przez trudny i nieunikniony proces zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć kierujący większością firm. Przed zmianą organizacyjną nie można uciec - burzliwe otoczenie biznesowe zmusza menedżerów do nieustannego usprawniania organizacji, którymi kierują.

    Dlatego warto odpowiednio przygotować się do reformowania organizacji. Z tym podręcznikiem zdecydowanie łatwiej poradzisz sobie z przeprowadzeniem rzetelnej diagnozy organizacyjnej. Zdobędziesz także pewność, że nie zabierasz się za odmienianie przedsiębiorstwa, którego w gruncie rzeczy nie znasz i nie rozumiesz.



  • Błyskotliwość to za mało! Dlaczego nie masz jeszcze strategii e-biznesu?
  • Twoja firma już jest w internecie, czy tego chcesz, czy nie.
    Wykorzystaj to jak najlepiej

    • Klucz do sukcesu w sieci: budowanie e-marki, rozpoznanie ukrytych kosztów działalności internetowej, zapewnienie bezpieczeństwa transakcji
    • Studium przypadku: zwycięzcy i ofiary internetowej gorączki złota
    • Nowe zasady prowadzenia firmy w erze klikokracji

    Dlaczego niektóre strony tworzone w garażu przez grupy zapaleńców podbijają świat, a milionowe inwestycje internetowe upadają? Czy istnieje jakiś schemat sukcesu firmy internetowej? Oczywiście, i to niejeden, tyle że nie ma sensu powielać go w prosty sposób -- sukces Amazon.com nie oznacza, że zarobisz miliony, jeśli otworzysz e-księgarnię. Pomysł może wypalić, pod warunkiem że dostosujesz go do swojej branży, firmy, budżetu i rynku. Krótko mówiąc, jeśli chcesz zarobić na internecie, potrzebujesz własnej strategii e-biznesu.

    Celem Twojej strategii e-biznesu nie musi być podbój świata. Być może będziesz używać internetu do zdobywania informacji o rynku. Może potrzebujesz bazy adresów i skrzynki e-mailowej, aby szybciej i taniej pozyskiwać klientów. A może chciałbyś wzbogacić podstawową działalność firmy o wymiar elektroniczny? Już teraz Twoja firma jest w sieci: wysyłasz e-maile, dostajesz oferty drogą elektroniczną, a część Twoich klientów robi zakupy przez internet. Wykorzystaj to do własnych celów. Ale najpierw przeczytaj tę książkę i dowiedz się więcej o e-biznesie.

    • Badanie rynku internetowego
    • Dystrybucja produktów w sieci: programy partnerskie i strategie cenowe
    • Marketing w sieci: jak zaistnieć w wyszukiwarkach www, zbierać adresy klientów i mierzyć skuteczność e-promocji
    • Transakcje internetowe: systemy płatności online, bezpieczeństwo
    • Zasady projektowania stron www
    • Technologie przyszłości: portale głosowe, P2P, XML, 3G,



  • Dołek czyli kiedy brnąć, a kiedy rezygnować
  • Najmocniejsze jest odbicie od dna

    • Zrezygnuj z niewłaściwych przedsięwzięć
    • Konsekwentnie realizuj te, które mają szansę powodzenia
    • Miej odwagę, żeby zrobić jedno albo drugie

    Czym jest dołek? To każda wyboista ścieżka, którą musisz podążać, żeby osiągnąć ważny cel... jeżeli rzeczywiście dążysz do określonego celu. Ale jest też czymś więcej. Dołek jest kluczem do Twojej kariery, przyszłości Twojej firmy, a zapewne także Twojego szczęścia.

    Dołek, mur, impas -- trwać czy wiać?

    Każde nowe przedsięwzięcie -- praca, hobby, towarzyska relacja -- jest na początku ekscytujące i przyjemne, ale prędzej czy później zabawa się kończy i zaczynają się strome schody. Być może właśnie Cię to spotkało i znajdujesz się w dołku -- napotkałeś przejściowe trudności, które przezwyciężysz, jeśli przyłożysz się do pracy. Równie dobrze może to jednak być ślepy zaułek, a Twoja sytuacja nigdy nie ulegnie poprawie. Bo w życiu, jak w biznesie, czasem zdarza się niewykorzystana nisza gwarantująca sukces. Nie możesz jej jednak pomylić z beznadziejną czarną dziurą. A jeśli nawet tak by się stało, nie spędzaj na dnie zbyt wiele czasu.

    Tym, co odróżnia supergwiazdy od przeciętnych ludzi, jest umiejętność szybkiego wycofywania się ze ślepych zaułków oraz zdolność do wytężonej pracy nad naprawdę ważnymi przedsięwzięciami. Zwycięzcy rezygnują szybko, często i bez poczucia winy -- dopóki nie napotkają odpowiedniego dołka i nie znajdą ważnych powodów, żeby go pokonać.

    Niezależnie od tego, czy jesteś grafikiem komputerowym, przedstawicielem handlowym, sportowcem, studentem, czy ambitnym dyrektorem, pamiętaj, że upór godny lepszej sprawy często faktycznie jest godny lepszej sprawy. I tylko czasami za trudną przeszkodą stoi wyjątkowo atrakcyjna nagroda. Ale jaka to wówczas nagroda!!!

    • Nie walcz z każdym napotkanym kryzysem: naucz się magii myślenia w kategoriach rezygnacji.
    • Szukaj prawdziwych wyzwań, za którymi stoją duże zyski, chwała i długookresowe bezpieczeństwo.
    • Naucz się odróżniać rodzaje równi pochyłej, na której się właśnie znalazłeś.
    • Poznaj, co to znaczy być najlepszym na (Twoim) świecie.



  • Harvard Business Review. Doskonalenie strategii
  • Tajniki strategii prowadzących do sukcesu rynkowego

    • Reguły tworzenia strategii
    • Wykorzystanie narzędzi inżynierii finansowej
    • Uwzględnianie potencjału internetu

    O powodzeniu we współczesnym biznesie decyduje odpowiednia strategia rozwoju i działania firmy. W wielu firmach jednak opracowywanie strategii pomija się lub traktuje jako "zło konieczne" i przygotowuje się ją w postaci kilku lakonicznych punktów nie oddających pełnego obrazu sytuacji przedsiębiorstwa i planowanych działań. Tymczasem dobrze zaprojektowana strategia może okazać się początkiem dynamicznego rozwoju firmy, spowodować wzrost zysków i zapewnić lepszą pozycję na rynku. Należy jednak umieć rozpoznać i uwzględniać czynniki mające wpływ na planowaną strategię.

    "Harvard Business Review. Doskonalenie strategii" to zbiór ośmiu artykułów poświęconych planowaniu strategicznemu, które ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak internet wpłynął na planowanie strategiczne w wielu przedsiębiorstwach, jak tworzyć strategie, których lektura nie będzie nużąca, i jakimi regułami się kierować w procesie ich przygotowywania. Nauczysz się stosować instrumenty inżynierii finansowej i tak planować działania, że wydajność Twojej firmy wzrośnie.

    • Tworzenie strategii w formie opowiadania
    • Przedstawianie strategii w postaci mapy
    • Strategia jako zbiór reguł
    • Wsparcie strategii za pomocą inżynierii finansowej
    • Wdrażanie strategii w przedsiębiorstwie
    • Zwiększanie skuteczności działań firmy

    Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.



  • Filozofia Kaizen w biurze
  • Filozofia jakości i sukcesu

    • Zwiększ zyski, zmniejszając koszty
    • Zdobądź przewagę nad rywalami
    • Zaplanuj swój sukces
    Wreszcie pojawiła się książka zachęcająca do tego, aby koncentrować się nie tylko na produkcji, ale również ulepszaniu działania pozostałych części organizacji. Filozofia Kaizen w biurze to podstawa do ciągłego doskonalenia pracy całej organizacji.
    G. Thomas Marsh,
    prezes i dyrektor generalny Astronautics Operations,
    Lockheed Martin Space Systems Company

    Filozofia zmian

    Obniżenie kosztów przy zachowaniu dotychczasowej wydajności -- czy to możliwe? Oto pytanie spędzające sen z powiek niejednemu menedżerowi, dyrektorowi i prezesowi. Pozytywna zmiana jakości pracy Twojego biura jest możliwa pod warunkiem, że zastosujesz odpowiednie narzędzia. Jeśli myślisz poważnie o wprowadzeniu konstruktywnych przeobrażeń w swojej firmie, istnieje jedno niezawodne rozwiązanie -- Office Kaizen.

    Program oparty na filozofii Kaizen koncentruje się na ciągłym i długoterminowym wprowadzaniu ulepszeń. Proponuje przy tym ujednoliconą, spójną metodę, która umożliwia firmie istotne zwiększenie skuteczności, jakości i wydajności procesów biurowych oraz administracyjnych. Office Kaizen to jeden efektywny zestaw rozwiązań, na który składają się: ścieżka wdrożeniowa, filozofia zarządzania, struktura kierownictwa i komplet gotowych do użycia narzędzi.


    Office Kaizen buduje organizację, która:
    • jest dobrze zarządzana,
    • jest wysoce produktywna,
    • po mistrzowsku wprowadza małe i wielkie zmiany,
    • potrafi zapewnić sobie stałą przewagę nad konkurencją,
    • wciąż ulepsza podstawowe procesy pracy.



  • Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu
    • Tworzenie nowej firmy w sercu starej
    • Przełamywanie inercji upadającej firmy
    • Dodatek specjalny: przełomowy artykuł "Zarządzanie przez zobowiązania"
      z czasopisma Harvard Business Review

    Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys, kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by podobny los nie spotkał Twojej firmy?

    Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że ich czas przeminął.

    Z książki dowiesz się:

    • Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy?
    • Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq
    • Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów
    • Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem?
    • Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej firmy
    • Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.



  • Firma jak Kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie
  • Sensacja, strategia, przestępstwa, pieniądze

    • Dlaczego sycylijska mafia ma dwa razy większe przychody niż włoski Fiat?
    • Jak bossowie mafii podchodzą do produktu, rynku i konkurencji?
    • Czemu niektórzy potrafią stworzyć potężny i zyskowny biznes, a inni co miesiąc martwią się, czy starczy im na wypłaty?
    • Czego potrzebują klienci Twojej organizacji?
    • Na jaką politykę personalną postawisz, będąc bossem?

    Jak rozumiesz słowo "mafia"? Czy myślisz o niej jak o zorganizowanej grupie przestępczej? A może przed oczami masz bohaterów "Ojca chrzestnego"? Daj się porwać wartkiej fabularnej akcji powieści mafijnej osadzonej w realiach Europy Środkowej początku XXI wieku, by poznać zasady rządzące współczesnym biznesem. Przeczytaj o tworzeniu skutecznej strategii, motywowaniu podwładnych, elastycznym prowadzeniu interesów, obracaniu pieniędzmi. Oraz o tym, jak zarabiać w niesprzyjających warunkach, gdy prawo jest niejasne, śmiertelnie groźna konkurencja zagląda Ci przez ramię, a klienci stawiają coraz wyższe wymagania.

    Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I - jak każde przedsiębiorstwo - mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentymenty - liczy się jedynie realizacja strategicznych celów i rachunek ekonomiczny. Grupy prowadzą działania na wielu polach, są bardzo elastyczne i potrafią się szybko oraz płynnie przebranżowić. Na podstawie ich kodeksu można wyróżnić 11 uniwersalnych praw strategii i rynku, obowiązujących w każdym biznesie - legalnym i działającym poza prawem:

    1. Stworzenie skutecznego modelu biznesowego.
    2. Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu.
    3. Nastawienie na ciągłe uczenie się o potrzebach klientów.
    4. Uczynienie z aktywnej sprzedaży jednej z kluczowych funkcji w firmie.
    5. Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji.
    6. Sprawiedliwa polityka personalna.
    7. Efektywność operacyjna i wdrożeniowa.
    8. Likwidacja zbędnych procesów i kosztów.
    9. Uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej oraz decyzyjnej.
    10. Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych.
    11. Inwestycje oparte na racjonalnej analizie.

    To nie jest książka o tym, jak prowadzić przestępczy biznes.
    To powieść o budowaniu organizacji, która stanie się zyskownym liderem rynku.



  • Franczyza - droga do sukcesu
  • Sieciowy system profitów

    • Zalety i wady franczyzy
    • Cechy odpowiedniego partnera biznesowego
    • Wzory umów franchisingowych i agencyjnych
    • Franczyzodawcy popularni na polskim rynku

    Wybierz partnera dla siebie

    Mimo myśli przewodniej ta książka to nie poradnik dla samotnych serc, chociaż udany biznesowy mariaż gwarantuje dostatnie i szczęśliwe życie obu stronom związku. A zasada "razem, choć osobno" nikogo nie ogranicza, dając cudowne poczucie wolności. Myślisz, że to utopia, marzenie ściętej głowy, niemożliwe do spełnienia tak w relacjach interpersonalnych, jak i interesach? W takim razie czas najwyższy, byś otworzył swą głowę (i serce) na franczyzę!

    Czym jest franczyza? To koncepcja, która franczyzodawcy gwarantuje sukces, a franczyzobiorcy pozwala minimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności. To długotrwała umowa na odpłatne udzielenie licencji w zakresie używania marki, znaku firmowego oraz wypracowanego know-how. Książka Franczyza -- droga do sukcesu pomoże obu partnerom podjąć najwłaściwsze decyzje i czerpać z nich duże zyski!



    Wasze logo, nasz biznes
    • Korzystanie ze znanej marki i sprawdzonych działań promocyjnych.
    • Sprzedaż sprawdzonych i lubianych produktów.
    • Zarabianie na opłatach licencyjnych.
    • Przykłady z polskiej praktyki: kawiarnie, sklepy obuwnicze, stacje benzynowe, salony prasowe, markety spożywcze i inne.



  • Harvard Business Review. Fuzje i przejęcia
  • Niewiele fuzji i przejęć kończy się sukcesem. Dlaczego? Czy to kwestia różnic pomiędzy organizacjami, sposobami pracy lub mentalnością pracowników? A może menedżerowie kierujący procesem połączenia źle pojmują cele tych działań? Fuzja lub przejęcie to nie tylko kumulacja aktywów -- to także kwestie finansowe, strategiczne i personalne. Bardzo istotne są tu odpowiednia wycena przejmowanego przedsiębiorstwa, obsadzanie nowych stanowisk i motywowanie pracowników dwóch firm do wspólnego działania. Aby proces integracji przyniósł odpowiednie korzyści, należy go właściwie i odpowiednio wcześnie zaplanować.

    Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych łączeniu i przejmowaniu firm. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania i strategii. W swoich artykułach opisują zasady określania wartości przejmowanych firm, wyboru sposobu rozliczenia transakcji, doboru odpowiednich ludzi na nowe stanowiska i integrowania firm w taki sposób, aby można było wykorzystać ich najlepsze cechy.

    • Opłacalność fuzji i przejęć
    • Etapy przejmowania firmy
    • Kalkulacja wartości firmy i wybór formy płatności
    • Niwelowanie różnic pomiędzy firmami
    • Usuwanie zbędnych stanowisk pracy
    • Dobór personelu
    • Korzystanie z usług "menedżerów do zadań specjalnych"

    Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.



  • Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
  • Zamówiłam i rozdałam pracownikom sześćdziesiąt egzemplarzy książki, oceniłam jej wpływ na proces transformacji i zamówiłam dalsze pięćset egzemplarzy. To prawdziwa perełka.
    Heidi King,
    Departament Obrony

    Opowieść dla odważnych dorosłych

    Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. "To nasz dom" - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: "To zawsze będzie nasz dom". To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości!

    Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian.

    • Przezwyciężanie problemów i narastających konfliktów.
    • Identyfikowanie koniecznych działań i utrwalanie wyników.
    • Wprowadzanie zmian i odnoszenie sukcesów.
    • Osiem kroków na drodze do realizacji zmian.
    • Znaczenie procesu myślenia i analiza emocji.

    Ta książka inspiruje. Oto, co na jej temat pisze trener, który prowadzi szkolenia inspirowane historią o pingwinach: Skuteczne wdrażanie zmian w organizacji



  • Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  • Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?

    Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.

    • Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
    • Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
    • Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
    • Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
    • Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.

    "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.


    "Etyka w biznesie pełni funkcję podobną do kodeksu drogowego. Nie wszyscy go przestrzegają, ale gdyby go nie było, na drogach zapanowałby chaos."
    nowa filozofia w biznesie



  • Innowacja. Droga do wzrostu zysków
  • Tym, czego Ci trzeba, jest:

    • siła, popychająca Cię do wprowadzania niezwykłych rozwiązań
    • energia, pobudzająca Cię do pokonywania konkurencji na rynku
    • inspiracja, pozwalająca Ci kreatywnie rozwiązać każdy problem

    Lokomotywa gospodarki

    Czym jest innowacja? To modyfikacja produktu, usługi lub procesu, oparta na świeżym pomyśle. To także dostrzeganie wyjątkowych okazji, jakie stoją przed Twoją firmą, i umiejętność korzystania z nich. To zdolność do tworzenia wyjątkowych produktów czy usług i uwieńczonego sukcesem wprowadzania ich na rynek. To również biegłość w identyfikowaniu prawdziwych potrzeb Twoich klientów.

    Poznaj sposoby na materializację swoich pomysłów i zarabianie na nich. Dowiedz się, jak ochronić swoje idee przez udzielanie licencji i wchodzenie w spółki. Naucz się zawierać alianse korporacyjne czy spółki joint venture i stosować skuteczny marketing.

    • Czynnik ludzki -- rodzaje klientów, instynkt stadny, cykl życia produktu.
    • Nowe produkty -- tworzenie i testowanie, wygląd, funkcjonalność, marka.
    • Innowacja na rynku -- reklama i PR, nowoczesne rozwiązania marketingowe.
    • Zarabianie na innowacjach -- narzędzia i sposoby uzyskiwania maksymalnych profitów.



  • Inteligencja ryzyka. Jak nauczyć się zarządzania niewiadomym
  • Kto ryzykuje, ten zyskuje

    • Poznaj różne rodzaje zagrożeń i naucz się nimi zarządzać
    • Oszacuj swój poziom inteligencji ryzyka
    • Przeprowadź audyt strategii
    • Ukształtuj profil ryzyka własnej organizacji

    Ryzyko towarzyszy Ci w każdym momencie życia, tak prywatnego, jak i zawodowego. Czy potrafisz bez mrugnięcia okiem podjąć najbardziej korzystną decyzję? W jaki sposób oceniasz zagrożenia rynkowe i strategiczne, na które narażone może być Twoja organizacja? Jakie rodzaje ryzyka potrafisz zdefiniować i -- co najbardziej istotne -- czy posiadasz wiedzę o instrumentach ich niwelowania?

    Czy wiesz już, jakie jest Twoje "IQ ryzyka"? Ta niezwykła i nowatorska pozycja pomoże Ci zdobyć kolejne umiejętności przybliżające Cię do ideału skutecznego menadżera. Ryzyko przedsiębiorstwa to nie tylko sytuacja finansowa. Wreszcie masz szansę dowiedzieć się w jaki sposób rozpoznawać ryzyko operacyjne, społeczne, technologiczne, prawne, biznesowe oraz jak sobie z nim biegle radzić. Nie czekaj aż ktoś inny podejmie decyzję. Dowiedz się, czym jest inteligencji ryzyka i zacznij podważać stare mity oraz poznawać praktyczne reguły, które pomogą Ci zdobywać informacje na temat ryzyka lepiej i szybciej niż konkurenci. Przystępna i jednocześnie przenikliwa analiza Davida Apgara jest wyczerpującym podręcznikiem na temat właściwego podejścia do zagrożeń Twojej firmy i sposobów opracowywania strategii niwelujących.

    Zacznij od czterech reguł analizy ryzyka:

    • Zidentyfikuj ryzyko, które można poznać.
    • Określ ryzyko, które potrafisz zrozumieć najlepiej i najszybciej.
    • Zaplanuj realizację ryzykownych przedsięwzięć w taki sposób, by tworzyły one logiczny ciąg, który pozwoli Ci w efektywny sposób zdobywać i wykorzystywać wiedzę o nowych zagrożeniach.
    • Dbaj o sieci kontaktów i powiązań z partnerami, dzięki którym będziesz w stanie poradzić sobie ze wszystkimi rodzajami ryzyka.

    I nie popełniaj już więcej błędów swoich konkurentów, którzy kierują się jedynie konwencjonalna wiedzą na temat ryzyka!


    "W tej niezwykłej, porywającej książce David Apgar radykalnie zmienia nasze poglądy na temat tego, jak zarządzać ryzykiem. Ta książka powinna stać się częścią podręcznej biblioteki każdego przedsiębiorcy."
    Horace Romano Harré,
    Distingushed Research Professor, Uniwersytet Georgetown



  • Inwestycje zagraniczne. Jak wejść na polski rynek z obcym kapitałem
  • Otwórz drzwi partnerom zza granicy

    • Przewodnik inwestora -- etapy inicjowania współpracy z zagranicznym partnerem
    • Poradnik prawny -- jak sektor publiczny w Polsce wspiera inwestycje zagraniczne
    • Przegląd praktyk w wymianie handlowej -- od joint venture do produkcji zleconej

    Eksport i import, obsługa inwestycji zagranicznych czy budowanie międzynarodowej sieci franczyzowej -- współpraca z zagranicą to ogromna szansa na rozwój Twojej działalności. Jednak droga od ramowego planu do uruchomienia inwestycji jest daleka i złożona. Zatem pytanie brzmi: "Jak nawiązać relacje inwestorskie i sfinalizować wspólne przedsięwzięcie?".

    W tej książce znajdziesz informacje o tym, jak inicjować współpracę z partnerami zagranicznymi, czyli jakie kroki podjąć, by napływały pieniądze i zamówienia. Autorka omawia tu formy wymiany handlowej i kapitałowej z zagranicą:

    • eksport bezpośredni i przez pośrednika,
    • tworzenie filii i oddziałów firm zagranicznych,
    • przedsięwzięcia oparte na private equity i venture capital,

    a także zachęty dla inwestorów,

    • specjalne strefy ekonomiczne,
    • parki przemysłowe i technologiczne,
    • ustawę o finansowym wspieraniu inwestycji i inne akty prawne.

    Oprócz tego znajdziesz tu dane adresowe instytucji publicznych w Polsce udzielających inwestorom informacji i różnorakich pożyczek.



  • Od zastoju do rozwoju. Strategie trwałego wzrostu
  • Do niedawna przekonywano nas, że kluczem do rozwoju jest innowacyjność. Uwierzyliśmy. Efekt? Po krótkim czasie każdy produkt na rynku stał się "innowacyjny". Konsumenci szybko przestali reagować na te pozorne nowości. I tak po krótkiej fali ożywienia na wielu rynkach zrobiło się ciasno.

    Kolejna cudowna recepta na rozwój gospodarki okazała się lipą. Czy powierzchowne innowacje to wszystko, na co nas stać, gdy ostra konkurencja i stagnacja w branży zmuszają do wybiegania myślami w przyszłość? Adrian Slywotzky, jeden z mówców Światowego Forum Gospodarczego w Davos, pokazuje inny, o wiele trwalszy model rozwoju firmy.

    Poznaj korporacje, które odkryły wolne nisze na zapełnionych rynkach i stworzyły nowe kwitnące branże tam, gdzie nikt wcześniej nie widział potencjalnego popytu:

    • Cardinal Health -- jak skruszyć mury pomiędzy aptekami i szpitalami;
    • GM OnStar -- jak systemy alarmowe GPS uchroniły General Motors przed kryzysem;
    • Clarke American -- jak stać się instytucją finansową będącą dla klientów partnerem na drodze życia;
    • John Deere Landscapes -- jak zyskać na projektowaniu otwartych przestrzeni, które przeoczyli inni;
    • Johnson Controls -- jak uczynić wnętrze samochodu czynnikiem decydującym o zakupie pojazdu;
    • Virgin -- jak stworzyć kult wokół wizerunku niezwykłego przedsiębiorcy;
    • Intuit -- jak projektować oprogramowanie prostsze niż kartka i ołówek.



  • Organizacja jutra. Zarządzanie talentem, współpracą i specjalizacją
  • Zbuduj innowacyjną organizację w ekspresowym tempie

    Gdzie szukać zysku i wzrostu firmy?
    Wartość dodana przechodzi z rynków produktów i rynków finansowych na rynki talentu. Stary porządek korporacyjny upada. Codziennie powstają organizacje nowej ery: innowacyjne, elastyczne i otwarte na świeże pomysły. Prawdziwy potencjał jest nieograniczony i możesz go szybko zbudować, o ile Twoją siłą napędową staną się: współpraca z partnerami, specjalizacja i tworzenie nowych rynków.

    Spójrz, jak niedoskonałe są dzisiejsze instytucje: ile podejmują zbędnych działań, jak koncentrują się na podziale istniejących zysków i jakie tworzą bariery we wzajemnej współpracy. Porzuć ten statyczny światopogląd. Wejdź do gry, której suma zysków jest większa od zera. Dowiedz się, jakie siły napędowe zmienią świat w XXI wieku. Stwórz organizację jutra.

    Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:

    • jak doskonalić outsourcing -- tworzyć organizację bez zbędnej działalności;
    • jak pozyskać talent dla organizacji -- offshoring;
    • jak zamienić konkurentów w partnerów gospodarczych;
    • jak czerpać zyski z nowych technologii;
    • jak zbudować wyspecjalizowaną organizację;
    • jak stworzyć organizację otwartą na nowe idee;
    • jak wykorzystać siłę komplementarnych organizacji.



  • Strategia judo. Jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść
  • Czy widziałeś kiedyś, jak drobnej budowy mistrz judo rozkłada na łopatki potężnego rywala? W ten sam sposób firma może pokonywać konkurentów silniejszych i większych od niej. Bez względu na to, czy jesteś małym przedsiębiorcą stawiającym czoła wielkim korporacjom czy wpływowym graczem na rynku zdominowanym przez dużych i małych przeciwników, przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, jak odbierać przeciwnikom atuty i zamieniać je w ich słabości.

    Umiejętności -- szybkość, sprawność i pomysłowość potrzebna do przechytrzenia przeciwnika -- są ważniejsze niż siła czy rozmiar. Strategia wykorzystująca te kluczowe umiejętności jest przejrzysta i przynosi zadziwiające efekty. Mistrzowie judo -- tak na rynku, jak i w walce wręcz -- stosują trzy podstawowe zasady: ruch, równowagę i dźwignię. Każda zasada to jeden z trzech elementów strategii judo. Ruch pozwala wytrącić rywala z równowagi i zneutralizować jego początkową przewagę. Zachowanie równowagi pomaga stawić czoła konkurentowi i przetrwać atak. Założenie dźwigni pozbawia przeciwnika dotychczasowej pozycji. Umiejętne zastosowanie wszystkich trzech zasad pomoże Ci pokonać każdego rywala, niezależnie od jego rozmiarów i siły.

    Firmy, które wykorzystują strategię judo, nie muszą stosować rozwiązań siłowych i potrafią unikać niszczących ataków ze strony konkurentów. Przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, jak wygrywać, kiedy siły rynku są przeciwko Tobie. Znajdziesz tu omówione przykłady firm, które zastosowały strategię judo na różnych etapach swojego rozwoju i zapewniły sobie silną pozycję konkurencyjną.

    Autorzy, po przeprowadzeniu wywiadów z ponad pięćdziesięcioma menedżerami i zarządzającymi, omawiają wszystkie istotne aspekty gry konkurencyjnej, w której bardziej niż siła liczą się umiejętności:

    • zasady strategii judo,
    • techniki przeciwdziałania strategii judo - strategia sumo,

    Ta książka pomoże każdej firmie -- małej i dużej, nowej i starej, działającej w otoczeniu wirtualnym i rzeczywistym -- stać się bardziej skutecznym konkurentem. Obok strategii judo omawia strategię sumo -- skuteczną formę obrony przed zręcznymi rywalami gotowymi podjąć każde wyzwanie.



  • Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania
  • Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za bardzo nie skomplikuje!

    Książka Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania jest pierwszym w Polsce praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250 porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.

    To książka, w której NIE ma:

    • bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
    • przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).

    Z drugiej strony pozycja ta uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem. Powinni ją przeczytać wszyscy szefowie i wszyscy kierownicy z polskich instytucji publicznych. Dobrze mieć ją stale na biurku i co dzień do niej wracać!

    Nic tak bardzo nie stanowi o sukcesie lub porażce w dzisiejszym świecie, jak ludzie, z którymi przyszło nam pracować. I o ludziach jest właśnie ta książka. O pracownikach administracji publicznej, pracujących najczęściej w mniejszych lub większych zespołach, ich marzeniach, aspiracjach i frustracjach. I o ludziach kierujących innymi. Ci ostatni wywodzą się z równego szeregu szarych pracowników, jednak pewnego dnia muszą stanąć przed tym szeregiem i zacząć dowodzić.

    Jak nie dać się złapać w różne pułapki, jak poprowadzić zespół do bitwy, jak obudzić w innych motywację i jak utrzymać ducha walki - o tym i o innych elementach zarządzania ludźmi pisze autor, który od wielu lat pracuje w administracji i posiada doskonałą umiejętność przystosowywania teorii zarządzania zasobami ludzkimi do realiów administracji. Tej książki nie można przeczytać jeden raz - powinna ona stać blisko biurka każdego kierującego najskromniejszym choćby zespołem i towarzyszyć mu w codziennych rozterkach oraz pracy nad sobą.

    Małgorzata Bywanis-Jodlińska,
    Dyrektor Generalny Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

    Bardzo dobra pozycja traktująca o zarządzaniu organizacją, w tym instytucją publiczną - bez nadmiaru teorii, a przeciwnie, z dobrymi radami praktycznymi, szczególnie cennymi w czasach kryzysu w zakresie budowania "kultury narzędzi motywacyjnych" czy też konieczności rozwijania kompetencji przywódczych przez kierowników instytucji publicznych. Zarządzanie dotyczy ludzi, warto więc zapoznać się z tą pozycją i przyjąć odpowiedzialność za podległych pracowników, którymi kierujemy, gdy zarządzamy instytucjami publicznymi.
    Tomasz Kałużny,
    Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku, instytucji publicznej objętej projektem Modernizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi.

    Książka autorstwa Radosława Hancewicza stanowi bardzo udane kompendium praktycznych wskazówek dla pracowników zajmujących kierownicze stanowiska w administracji publicznej. Prosty język przekazu oraz liczne przykłady pozytywnych i negatywnych zachowań kierowniczych niewątpliwie dodają jej atrakcyjności. Książkę polecam wszystkim pracownikom administracji publicznej, zarówno zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, jak i planującym taką ścieżkę rozwoju.
    Kamil Mroczka, Kierownik Oddziału Zarządzania Kadrami w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.



  • Zarządzanie szefem
  • Nie radzisz sobie z szefem? Zmień to!

    • Stawiaj na asertywność i pewność siebie
    • Pokazuj się zawsze od najlepszej strony
    • Naucz się pozytywnie wpływać na swojego szefa

    Praca z szefem: instrukcja w kieszeni
    Wypracowanie korzystnych relacji z szefem to zadanie niełatwe i wymagające działań długofalowych. Należy zacząć od podstaw, czyli pracy nad własnym pozytywnym wizerunkiem. Warto opanować zasady skutecznej komunikacji, w tym również język ciała. Zainteresuj się sprawdzonymi technikami wywierania wpływu. Jeśli masz do czynienia z konfliktem osobowości, zadbaj, by potencjalne problemy nie wpłynęły niekorzystnie na Twoją pracę i osiągnięcia. Stawiaj na profesjonalizm.

    Zadania do wykonania
    • Naucz się rozwiązywać konflikty z przełożonym.
    • Zadbaj o efektywną organizację swojego czasu.
    • Sprawdź, jak delegować poszczególne zadania w górę.
    • Skorzystaj ze współpracy z doświadczonym mentorem.
    Niech relacje z szefem zawsze działają na Twoją korzyść.

    Książki z serii Kariera w kieszeni powstały z myślą o zapracowanych ludziach na każdym szczeblu kariery. Pomogą Ci rozwinąć te umiejętności, dzięki którym Twoje życie zawodowe nabierze prawdziwego rozmachu. Zbuduj doskonałe relacje ze swoim szefem, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek specjalistów.



  • KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą
  • Bank pomysłów i inspiracji

    • Najważniejsze zmiany w otoczeniu współczesnych firm
    • Zjawiska na rynku pracy, o których nic jeszcze nie wiesz
    • Kapitał intelektualny Twojej firmy (struktura, sposoby pomnażania)
    • Najlepsze warunki dla transferu wiedzy
    • Organizacja ucząca się i popełniająca błędy
    • Wiedza na sprzedaż - marketing i konkurowanie na rynku wiedzy


    Wiedza to potęga - Francis Bacon

    Wiesz, że nic nie wiesz? To głębokie i bardzo filozoficzne, jednak w żaden sposób nie poprawi konkurencyjności Twojej firmy. A najgorszą rzeczą, jaka może spotkać polskiego przedsiębiorcę, który w ciągu ostatnich 10 - 20 lat uzyskał stabilizację finansową i rozwinął swoją organizację, jest przekonanie, że nic już nie trzeba zmieniać. Jeśli dalej będziesz stał w miejscu, szybko usłyszysz świst wydawany przez mijającego Cię z dużą prędkością konkurenta z Irlandii, Chin czy zza rogu ulicy.

    Co zrobić, by nadążyć za światowymi trendami i nie wypaść z rynku? Jak wzbogacać swoje produkty o wyróżniającą się wartość dodaną? W jaki sposób zamienić wiedzę na pieniądze? Aby poznać odpowiedzi na te pytania i - co więcej - móc z powodzeniem wdrażać skuteczne rozwiązania, przede wszystkim powinieneś się dowiedzieć, jak to zrobić. Do you KNOW HOW?

    Osiągnięcie sukcesu wymaga nowego spojrzenia na szybko zmieniającą się rzeczywistość i o tym właśnie jest ta ciekawa, z polotem napisana książka.
    dr Mirosław Grudzień,
    prezes VIGO System S.A. (sektor zaawansowanych technologii)
    Obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców i menedżerów zamierzających zwiększyć efektywność wykorzystania know-how w swojej firmie czy organizacji.
    dr Mariusz Strojny, menedżer,
    Zarządzanie Wiedzą i Badania Rynkowe KPMG (wiodąca firma doradcza)
    Wciągająca, napisana z pasją książka o tym, jak zamienić wiedzę na pieniądze. Polecam każdemu przedsiębiorcy!
    dr Bożena Skibicka,
    MIS (dynamiczna spółka branży IT)



  • Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów
    • Jak zarządzają zespołami dowódcy elitarnych jednostek wojskowych?
    • Jak kierują projektami liderzy wypraw polarnych i himalajskich?
    • Jak komunikują się, planują i podejmują decyzje oficerowie wywiadu?
    • Jak Ty możesz wykorzystać ich doświadczenia w swojej firmie?

    Kryminał z wkładką dla szefa

    Druga powieść Rafała Szczepanika udowadnia, że jest on nie tylko wyjątkowym fachowcem od mechaniki ludzkich zachowań, ale i jednym z najlepszych autorów książek sensacyjnych w Polsce. Nie tak dawno jego książka -- 17 śmiertelnych błędów szefa -- znalazła się na szczytach list bestsellerów, a dziś znów przyszedł czas, by wejść w świat wartkiej akcji, historii tajnych szpiegów i metod zarządzania wprost z elitarnych jednostek wojskowych.

    Ta książka to niesamowita hybryda. Z jednej strony wciągająca opowieść o międzynarodowej aferze, w którą zamieszane są służby specjalne. Z drugiej -- świetny podręcznik z dziedziny zarządzania firmą, projektami i zespołami. Bo praca menedżera jest niczym obowiązki agenta -- albo coś wiesz, albo giniesz! Fundamentalnych zasad, których należy trzymać się w biznesie, można nauczyć się właśnie od dowódców jednostek wojskowych, kierowników wypraw polarnych, liderów akcji ratowniczych. Ci ludzie działają w ekstremalnych warunkach -- pod ogromną presją czasu, przy skrajnym zmęczeniu, w zaskakujących sytuacjach, zagrożeni realnym ryzykiem śmierci. Mimo to udaje im się sprawić, że zespół osiąga postawiony przed nim cel. A potem wraca z akcji. Cało. Bez konfliktów. Z motywacją do podjęcia kolejnego przedsięwzięcia. Jak oni to robią? O tym właśnie jest ta książka.



    Patroni medialni:




kolejne strony:

1 2 3

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem