Lista książek:
  • Władza rodzicielska i kontakty z dzieckiem po rozwodzie. eBook
  • Opracowanie zostało poświęcone problematyce sprawowania władzy rodzicielskiej oraz utrzymywania kontaktów z dzieckiem przez rozwiedzionych rodziców. Obejmuje ono zarówno zagadnienia materialnoprawne, jak i procesowe. Komentarz w znacznej części dotyczy prawa krajowego, choć niektóre zagadnienia zostały omówione także w aspekcie norm prawa międzynarodowego. Zawiera on wnikliwą analizę regulacji wprowadzonych do Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego nowelizacją z dnia 6 listopada 2008 r., która unormowała problematykę kontaktów z dzieckiem i dokonała modyfikacji w zakresie władzy rodzicielskiej. Opracowanie porusza także kwestię zabezpieczenia i wykonywania orzeczeń sądu we wskazanym zakresie. Ze względu na obszar i systematykę omówionych zagadnień, niniejsze opracowanie może stanowić praktyczny poradnik dla osób, których omówione w nim normy prawne bezpośrednio dotyczą.   Spis treści: WYKAZ SKRÓTÓW    6WSTĘP    8Władza rodzicielska i wzajemne kontakty rodziców z dzieckiem    111. Pojęcie, charakter prawny i podmioty władzy rodzicielskiej    111.1 Uwagi terminologiczne 111.2 Charakter prawny władzy rodzicielskiej 151.3 Podmioty władzy rodzicielskiej  191.3.1 Uwagi ogólne 191.3.2. Dziecko jako podmiot pozostający pod władzą rodzicielską    201.3.3. Rodzice jako podmioty sprawujące rodzicielską    252. Treść władzy rodzicielskiej   312.1. Piecza nad osobą dziecka    322.1.1. Uwagi ogólne    322.1.2. Wychowanie i kierowanie dzieckiem 332.2 Piecza nad majątkiem dziecka 363. Utrzymywanie kontaktów z dzieckiem jako atrybut niezależny od władzy rodzicielskiej 45Orzekanie w przedmiocie władzy rodzicielskiej i sposobu utrzymywania kontaktów z dzieckiem przez rozwiedzionych rodziców    541. Uwagi ogólne   542. Rodzaje rozstrzygnięć w przedmiocie władzy rodzicielskiej w wyroku orzekającym rozwód 612.1 Pozostawienie pełnej władzy rodzicielskiej obojgu rodzicom    612.2 Powierzenie wykonywania władzy rodzicielskiej jednemu z rodziców i ograniczenie władzy rodzicielskiej drugiego do określonych obowiązków i uprawnień w stosunku do osoby dziecka 742.3 Ograniczenie władzy rodzicielskiej w trybie art. 109 K.r.o.    822.3.1 Uwagi ogólne 822.3.2. Charakterystyka poszczególnych form ograniczenia władzy rodzicielskiej na podstawie art. 109 K.r.o.    862.4. Zawieszenie władzy rodzicielskiej    992.5. Pozbawienie władzy rodzicielskiej    1023. Kontakty z dzieckiem po rozwodzie  1104. Rozstrzygnięcia sądu rozwodowego dotyczące władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem a wcześniejsze orzeczenia sądu opiekuńczego w tym zakresie 116Orzekanie w przedmiocie władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem w sprawach o rozwód zagadnienia proceduralne 1221. Zbieg postępowania o rozwód z postępowaniem w przedmiocie władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem  1222. Postępowanie zabezpieczające roszczenia związane ze sprawowaniem władzy rodzicielskiej i utrzymywaniem kontaktów z dzieckiem w sprawach o rozwód  1273. Zabezpieczenia i gwarancje prawidłowej realizacji kontaktów rodziców z dzieckiem    1344. Wykonywanie orzeczeń w sprawach kontaktów rodziców z dzieckiem    138ZAKOŃCZENIE    151STRESZCZENIE    154PODRĘCZNIKI, MONOGRAFIE, KOMENTARZE  156ARTYKUŁY NAUKOWE I INNE PUBLIKACJE   159ORZECZNICTWO SĄDU NAJWYŻSZEGO  161ŹRÓDŁA PRAWA 165    



  • Percepcja siebie i własnej sytuacji życiowej przez wychowanków domu dziecka. eBook
  • Wychowankowie domów dziecka, niezależnie od przyczyn dla których znaleźli się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych stają się ofiarami traumatycznych przeżyć, które w znaczącym stopniu wpływają na ich postrzeganie siebie, świata i własnej sytuacji życiowej. Na podstawie przeprowadzonych badań, Małgorzata Turska pokazała, jaki jest stosunek wychowanków domu dziecka do siebie, jak postrzegają oni swoje szanse w dorosłym życiu, jak radzą sobie z problemami codziennymi. Wnioski z badań mogą wielu z nas zaskoczyć i zmienić potoczne wyobrażenie o sytuacji w domach dziecka.   spis treści: Wstęp Rozdział I Dom dziecka jako ekosystem opiekuńczo-pomocowy 1.1 System opieki i społecznego wsparcia. Wstępny opis zagadnienia 1.2 Zarys historyczny oraz podstawy prawne funkcjonowania domów dziecka w Polsce1.3 Model domu dziecka, zasady jego działania i postulowane kierunki zmian 1.4 Sytuacja wychowanków domu dziecka w świetle badań i analiz Rozdział II Percepcja siebie i własnej sytuacji życiowej. Wybrane aspekty 2.1 Proces percepcji i jego wyznaczniki 2.2 Percepcja siebie w sytuacji braku opieki rodzicielskiej 2.3 Pomoc i wsparcie w sytuacjach sieroctwa naturalnego i społecznego 2.4 Samodzielne życie w planach wychowanków domu dziecka Rozdział III Metodologia badań 3.1. Cel, przedmiot i zakres badań 3.2. Problemy badawcze i hipotezy 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.4. Charakterystyka badanej próby 3.5. Charakterystyka przebiegu i terenu badań Rozdział IV Cechy położenia życiowego badanych 4.1. Charakterystyka cech indywidualnych badanych 4.2. Sytuacja rodzinno-prawna wychowanków 4.3. Klimat społeczny placówki 4.4. Formy pomocy opiekuńczo-wychowawczej 4.5. Podsumowanie Rozdział V Ocena położenia życiowego i jej wymiary 5.1. Orientacje życiowe badanych 5.1.1. Poczucie zrozumiałości 5.1.2. Poczucie zaradności 5.1.3. Poczucie sensowności 5.2. Wsparcie społeczne w subiektywnej ocenie badanych 5.3. Subiektywny obraz własnej sytuacji życiowej w aspekcie teraźniejszości i przyszłości 5.4. Podsumowanie Rozdział VI Wnioski i postulaty pedagogiczne 6.1. Synteza wyników badań 6.2. Postulaty pedagogiczne Bibliografia



  • Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania agresji młodzieży. eBook
  • Agresja stanowi poważny problem społeczny. Przejawia się ona w różnych formach w każdej niemal sferze życia. Szczególnie niepokojące dla rodziców, wychowawców i pedagogów są zachowania agresywne przejawiane przez najmłodszych. Zagadnienie przyczyn zachowań agresywnych u dzieci jest szeroko omawiane nie tylko w pracach badawczych wielu naukowców, ale także w środkach masowego przekazu. Powstało dotąd wiele teorii wyjaśniających źródła i przyczyny agresji przejawiającej się w zachowaniach dzieci i młodzieży. Agresja jest zjawiskiem powszechnym. Nie zmienia to faktu, że nie powinniśmy być wobec niej obojętni i przyzwalać na jej coraz częstsze przejawianie się w życiu społecznym. Warto zatem przyjrzeć się przyczynom oraz uwarunkowaniom społecznym i sytuacyjnym agresji w zachowaniach dzieci i młodzieży. Niniejsza praca stanowi próbę przedstawienia problemu agresywności wśród dzieci i młodzieży na przykładzie młodzieży gimnazjalnej. Pierwszy rozdział dokonuje przeglądu pojęć związanych ze zjawiskiem agresji i agresywności u dzieci i młodzieży. Charakteryzuje on agresora i ofiarę, prezentuje formy przejawiania się agresji oraz skutki doznawania przemocy w dzieciństwie i życiu dorosłym. W drugim rozdziale zaprezentowano metodologię badań, sformułowano cele, problemy i pytania badawcze. Dokonano także wyboru najbardziej adekwatnych dla celu badań metod, narzędzi i technik badawczych. Trzeci rozdział prezentuje wyniki przeprowadzonych badań. Dotyczy on przede wszystkim przyczyn występowania agresji dzieci.  W rozdziale tym opisano wpływ grup rówieśniczych na zachowania agresywne, rolę gier komputerowych, telewizji oraz poszczególnych środowisk wychowawczych w powstawaniu zachowań agresywnych dzieci. Opisano także przemoc w rodzinie jako jedną z przyczyn agresji występującej wśród młodzieży Wstęp    Rozdział I Zachowania agresywne młodzieży w świetle literatury przedmiotu    1. Przegląd pojęć    2. Przyczyny agresji    3. Charakterystyka agresora i jego ofiary    4. Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań agresywnych    5. Formy przejawiania agresji    6. Skutki doznawania przemocy w dzieciństwie i życiu dorosłym    Rozdział II  Metodologia badań własnych    1. Problematyka badawcza i cel badań    2. Pytania badawcze    3. Metody, techniki i narzędzia badawcze    4. Organizacja i przebieg badań    Rozdział III  Przyczyny występowania zachowań agresywnych młodzieży w świetle badań własnych    1. Ogólna charakterystyka badanej populacji    2. Zachowania agresywne badanej grupy    3.Środowisko rówieśnicze jako źródło agresji    4. Wpływ mediów na powstawanie agresywnych zachowań    6. Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych młodzieży    Podsumowanie i wnioski    Bibliografia    Aneksy  



  • Uzależnienie od nowych mediów. eBook
  • Jednym z problemów wychowawczych, z jakim spotykają się rodzice i nauczyciele w opiece nad dzieckiem jest uzależnienie dzieci i młodzieży od współczesnych narzędzi komunikacji.Współczesne środki komunikacji wywierają ogromny wpływ na rozwój psychiczny człowieka. Internet, komputery, telewizja oraz telefony komórkowe coraz częściej uzależniają od siebie. Dotyczy to szczególnie młodych ludzi, którzy mają z mediami największy i najczęstszy kontakt. Dzieci i młodzież coraz częściej przyznają, że nie są w stanie obyć się bez komputera, komórki czy odtwarzacza MP3. Kontakt z komputerem i telewizją zastępuje kontakty z rówieśnikami i rodziną. Media stają się najważniejszym źródłem informacji i rozrywki dla młodych ludzi, wypierając tym samym wychowawców i rodziców.Fragment WstępuPraca Joanny Seweryn: "Uzależnienie od nowych mediów wśród młodizeży w wybranych czasopismach pedagogicznych" ukazuje problemy wychowawcze związane z wpływem nowych mediów na życie nastolatków. Joanna Seweryn zbadała szereg artykułów na ten temat ukazujących się w takich pismach pedagogicznych jak: "Opieka-Wychowanie-Terapia", "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" oraz "Remedium". Praca prezentuje wyniki przeprowadzonych badań.Spis treściWSTĘP    Rozdział I    Przegląd literatury związanej z problematyką uzależnień 1.1 Definicja uzależnienia    1.2 Rodzaje uzależnień    1.3 Etiologia uzależnień    1.4 Prezentacja dotychczasowego stanu badań w zakresie uzależnień od współczesnych narzędzi komunikacji Rozdział II    Nowa Era komunikacji - człowiek  synonimem kogoś uzależnionego 2.1 Nowa Era komunikacji    2.2 Problem uzależnień od komputera    2.3 Internet zagrożeniem dla wychowania    2.4 Uzależnienie od telefonu komórkowego    2.5 Wpływ uzależnienia od telewizji na problemy wychowawcze    Rozdział III    Charakterystyka wybranych  czasopism pedagogicznych 3.1 Struktura wybranych czasopism pedagogicznych    3.2 Zagadnienia teoretyczne    3.3 Praktyka i doświadczenia    3.4 Liczebność artykułów o problematyce uzależnień od współczesnych narzędzi komunikacji    3.5 Treści badanych artykułów    PODSUMOWANIE I WNIOSKI    BIBLIOGRAFIA    



  • Wychowawca-przywódca. Nie ma trudnych dzieci, są tylko niewłaściwi opiekunowie. eBook
  • Przywództwo to umiejętność wpływania na ludzi poprzez wyzwalanie ich siły i potencjału w celu umożliwienia im dążenia do większego dobra.
    Ken Blanchard
    Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek.
    Albert Einstein

    Nauczycielu! Wychowawco!

    Prawdopodobnie uczymy różnych przedmiotów, ale wierzę, że Ty i ja mamy podobne podejście do młodzieży - zamiast pacyfikacji wybieramy współpracę i rozwój. Wierzymy, że naszym zadaniem nie jest wyłącznie zapoznawanie dzieciaków z programem nauczania. Pokazujemy im również, jak należy zachowywać się w grupie, rozmawiać z innymi, doceniać wartość wszystkich osób i pracować nad swoją własną. Mimo że czasy są trudne, a młodzież wymagająca, otwieramy się na współpracę i dzięki tej otwartości uzyskujemy świetne efekty. Jeśli szukasz skutecznych narzędzi rozwoju Twoich uczniów, ta książka na pewno Ci się przyda!

    Znajdziesz tu praktyczne pomysły na lekcje i twórcze spojrzenie na klasę oraz proste narzędzia, które w krótkim czasie przyniosą zadziwiające efekty wychowawcze. Wyniki nauczania sprawią, że dzieciaki będą zadowolone, otwarte na Twoje nowe pomysły oraz chętne do eksperymentowania i rozwoju.

    Doskonale wiem, że podczas pracy w szkole trafiają się złe dni, kiedy mimo najlepszych intencji nic nie idzie po naszej myśli. Przeżyłam to wielokrotnie. Ale czyż nie podbudowuje Cię myśl, że tam, za drzwiami, czekają na Ciebie Twoi uczniowie? To Ty jesteś ich nauczycielem. Jesteś dla nich wzorem. Drogowskazem. Wychowawcą. Przywódcą. Możesz zmienić znacząco ich życie - spoczywa na Tobie wielka odpowiedzialność.

    Małgorzata Skarbecka



  • Wychowawcze czary-mary. Odzyskaj spokój w domu i ciesz się z posiadania dziecka. eBook
  • Ponad 1 250 000 sprzedanych egzemplarzy!

    Książka przetłumaczona na dwadzieścia języków Niekwestionowany nr 1 w dziedzinie książek o wychowywaniu dzieci na liście Amazon.com

    Główna nagroda NAPPA (Międzynarodowa Nagroda wśród Publikacji dla Rodziców)


    • Opanuj niepożądane zwyczaje swojego dziecka
    • Zachęcaj do zachowań, które wniosą spokój do Waszego domu
    • Wzmacniaj więzi

    Tę książkę szpitale powinny dołączać do każdego noworodka!

    Przyjście na świat pierwszego dziecka jest szokiem - i to dużym - a udane rodzicielstwo to najtrudniejszy egzamin w życiu. Chcecie, by pociechy Was słuchały i byście mogli się nimi cieszyć? Pragniecie wychować je na wesołych, pewnych siebie i kompetentnych ludzi? A jednocześnie słowo "dyscyplina" kojarzy Wam się z zimnym chowem cieląt?

    Autor tej książki podchodzi z humorem, wyrozumiałością oraz wieloletnim doświadczeniem do niełatwego zadania utrzymania dzieci w ryzach. Przedstawiony w niej program opiera się na założeniu, że wychowywanie dzieci powinno się traktować co najmniej z taką samą starannością, jak pracę zawodową. Nie ulega kwestii, że pewne przeszkolenie znacznie ułatwi nam to zadanie.

    Nie potrzebujesz grubego podręcznika, według którego musisz zachowywać się jak geniusz, święty lub psycholog, aby wychować emocjonalnie inteligentne dzieci. Odkryj, że cisza może przemawiać głośniej niż słowa - i odzyskaj radość z posiadania rodziny!

    • Opanuj niepożądane zwyczaje swojego dziecka. Naucz się zdumiewająco prostej techniki, aby przekonać dzieci do zaprzestania pewnych czynności (marudzenie, kłótnie, napady złości, rywalizacja pomiędzy rodzeństwem).
    • Zachęcaj do zachowań, które wniosą spokój do Waszego domu. Poznaj kilka efektywnych metod, które przekonają Twoje dzieci do podjęcia oczekiwanych przez Ciebie działań (sprzątanie po sobie, jedzenie obiadu, kładzenie się do łóżka i zostawanie tam do rana, obowiązki domowe).
    • Wzmacniaj więzi. Opanuj skuteczne techniki utrzymywania bliskości pomiędzy Tobą a Twoimi dziećmi.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem