Lista książek:
  • Alfabet zarządzania projektami
  • Zaprojektuj sukces!

    Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.

    Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.

    Zarządzanie projektem od A do Z
    • Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
    • Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
    • Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
    • Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
    • Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
    • Fenomenalne case studies.
    • Genialne nawiązania do życia codziennego.
    • H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!

    Przeczytaj wywiad z autorem!



  • Sztuka zarządzania projektami
  • Poznaj praktyczne aspekty zarządzania projektami

    • Zaplanuj projekt i stwórz wizję systemu
    • Sprawnie kieruj członkami zespołu projektowego
    • Zakończ projekt w planowanym terminie

    Zarządzanie projektami to dziedzina nauki, która w ostatnim czasie gwałtownie się rozwija. Organizacja pracy oparta na projektach stała się niezwykle popularna. Opublikowano setki książek na ten temat. Jednak w wielu z nich omawiane są zagadnienia bardzo wyspecjalizowane, co ogranicza krąg odbiorców do kierowników projektów określonego rodzaju. W innych publikacjach nadmierny nacisk kładzie się na wiedzę teoretyczną, pozostawiając aspekty praktyczne niemal nietknięte. Tymczasem w nowoczesnych firmach, szczególnie takich, które realizują wiele projektów jednocześnie, właśnie praktyczne umiejętności są potrzebne najbardziej.

    W książce "Sztuka zarządzania projektami" nie znajdziesz długich teoretycznych wywodów. Jej autor, doświadczony kierownik projektów pracujący m.in. dla Microsoftu, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, wprowadzi Cię w specyfikę zarządzania projektami i przedstawi najważniejsze elementy tej dziedziny wiedzy. Dowiesz się, jak układać harmonogram projektu, zarządzać ludźmi, rozwiązywać problemy i dotrzymywać terminów.

    • Planowanie projektu
    • Tworzenie wizji i specyfikacji
    • Kierowanie pracownikami
    • Prowadzenie zebrań
    • Budowanie zaufania
    • Strategie zarządzania projektem
    • Zamykanie projektu i wprowadzanie produktu na rynek

    Stosowanie zasad omówionych w tej książce
    gwarantuje sukces każdego projektu.



  • Zarządzanie projektami. Kariera w kieszeni
  • Nie sposób zrealizować projektu zgodnie z planem? Zmień to!

    • Stwórz priorytety i trzymaj się ich
    • Przygotuj dobry plan awaryjny
    • Zawsze miej wszystko pod kontrolą

    Realizacja planu: instrukcja w kieszeni
    Przytłacza Cię ogrom zadań i natłok obowiązków? Nie daj się pokonać piętrzącym się problemom! Twoim zadaniem jest zrealizować projekt w założonym czasie i zgodnie z budżetem. Przejmij pełną kontrolę i zarządzaj projektem zgodnie z własnym planem. Zbuduj efektywny zespół projektowy. Poznaj wszelkie tajniki skutecznej komunikacji ze wszystkimi osobami zaangażowanymi w to zadanie. Rozpracuj zagadnienie od podszewki i nigdy nie daj się zaskoczyć.

    Zadania do wykonania
    • Dowiedz się, na czym polega zarządzanie czasem.
    • Uświadom sobie, jakimi umiejętnościami musi dysponować kierownik projektu.
    • Naucz się współpracować ze sponsorem i pozostałymi interesariuszami.
    • Poznaj arkana planowania i układania harmonogramu oraz budżetu.
    Planuj, kontroluj zmiany i przygotuj się na nieoczekiwane sytuacje.

    Książki z serii Kariera w kieszeni powstały z myślą o zapracowanych ludziach na każdym szczeblu kariery. Pomogą Ci rozwinąć te umiejętności, dzięki którym Twoje życie zawodowe nabierze prawdziwego rozmachu. Zostań czempionem w zarządzaniu projektami, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek specjalistów



  • PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji
    • Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami
    • Naucz się wdrażać odpowiednie procedury w swojej firmie
    • Dowiedz się, jak omijać zagrożenia i radzić sobie z problemami
    • Odnieś sukces biznesowy i popraw wyniki przedsiębiorstwa

    PMO - Project Management Office lub po prostu biuro projektów - to jednostka, której zadaniem jest kompleksowe wspieranie procesu zarządzania projektami w organizacji. Jest to również idea, która robi ostatnimi czasy oszałamiającą karierę w świecie nowoczesnego biznesu i zarządzania. Idea, której wręcz nie wypada nie znać, jeśli marzy się o karierze w tych dziedzinach, zwłaszcza że efektywne zarządzanie projektami staje się palącą koniecznością w firmach planujących rozwój i pragnących skutecznie działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

    W polskich księgarniach brakowało dotąd pozycji kompleksowo i w sposób praktyczny omawiającej zagadnienia związane z PMO. Lukę tę wypełnia książka "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji". Znajdziesz w niej wszystkie kluczowe zagadnienia, nierozerwalnie związane z efektywnym funkcjonowaniem biura projektów. Jest ona doskonałym wprowadzeniem w arkana efektywnego zarządzania projektami, wdrażania właściwych procedur oraz odpowiedniego definiowania priorytetów. Może także pomóc w planowaniu rozwoju, wprowadzaniu i przestrzeganiu standardów oraz rozwiązywaniu pojawiających się przy tym problemów z personelem czy budżetem organizacji.

    • Doświadczenia z PMO w naszym kraju
    • Praktyka stosowania standardów
    • Zasady efektywnego zarządzania projektami w organizacjach
    • Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania PMO
    • Doświadczenia związane z priorytetyzacją projektów
    • Skuteczne metody zwiększania wydajności przedsiębiorstw
    • Sposoby poprawiania terminowości i rozwiązywania konfliktów
    • Ulepszanie zarządzania budżetami i zasobami

    Zdobądź uznanie zarządu i zostań cenionym specem od zarządzania projektami!



  • Realizacja. Droga do wykonania planów
  • Tym, czego Ci trzeba, jest:

    • siła, pomagająca doprowadzić każdy projekt do końca
    • energia, pozwalająca osiągać ponadprzeciętne wyniki
    • inspiracja, zapewniająca gładkie i bezbolesne przeprowadzenie każdego planu

    Inteligentny plan i zręczna realizacja

    Jak zdefiniować proces realizacji? To coś więcej niż zwykłe zarządzanie. To przeprowadzenie zaplanowanego zadania od początku do końca, płynnie, efektywnie i z sukcesem, przy pełnym zaangażowaniu i użyciu najodpowiedniejszych narzędzi. To podejmowanie decyzji, planowanie, tworzenie harmonogramu, jak również organizowanie ludzi i zasobów, zarządzanie pieniędzmi oraz kontrola jakości.

    Zdobądź praktyczne informacje, ułatwiające skuteczną realizację rozpoczętych planów i projektów -- przy pomocy innych lub na własną rękę. Naucz się zarządzać własną osobą oraz analizować i rozwiązywać problemy, które mogą zakłócić tok pracy nad podjętymi przez Ciebie przedsięwzięciami.

    • Planowanie -- ustalanie i przekazywanie celów, produktywne zarządzanie czasem.
    • Kierowanie ludźmi -- mikrozarządzanie, zasady komunikacji, zadania administracyjne.
    • Prowadzenie projektów -- podstawy budżetowania, kontakty zewnętrzne i marketing.
    • Rozwój firmy -- identyfikowanie przyczyn problemów i ich rozwiązywanie.



  • Wspomaganie zarządzania projektami informatycznymi. Poradnik dla menedżerów
  • Kompletny przewodnik po procesie realizacji przedsięwzięć informatycznych

    • Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami
    • Naucz się realistycznie planować przebieg przedsięwzięć
    • Zapewnij sukces własnym projektom informatycznym

    Czy potrafisz wskazać udaną informatyzację na wielką skalę? A nieudaną? Na pewno w tym drugim przypadku przyszło Ci na myśl o wiele więcej organizacji. Z badań wynika, że zaledwie 30 procent przedsięwzięć informatycznych kończy się pełnym sukcesem, a pozostała część kończy się albo przekroczeniem terminu i budżetu, albo niepełną realizacją oczekiwanej funkcjonalności, albo nawet całkowitym niepowodzeniem i odstąpieniem od realizacji. Co możesz zrobić, aby Twoje projekty znalazły się w tej pierwszej grupie?

    Dzięki tej książce poznasz skuteczne i sprawdzone metody realizacji przedsięwzięć informatycznych. Dowiesz się, jakie są najczęściej spotykane przyczyny niepowodzeń projektów oraz jak ich uniknąć, a także jakie zadania stoją przed kierownikiem projektu, który chce sprawnie zarządzać realizacją zadań. Nauczysz się przeprowadzać analizę potrzeb biznesowych oraz tworzyć budżet i harmonogram prac, co zwiększy szansę na udane zakończenie Twoich projektów. W poradniku omówiono m.in. następujące zagadnienia:

    • Metodyki i metodologie prowadzenia projektów
    • Zadania kierownika projektu
    • Analiza strategii firmy i definiowanie wymagań
    • Szacowanie ryzyka oraz kosztów i zysków
    • Przygotowywanie harmonogramu
    • Zarządzanie projektem przy użyciu programu MS Project
    • Słownik specjalistycznych pojęć i skrótów

    Nie pozwól, aby projekty wyrywały Ci się spod kontroli.



  • Zarządzanie projektami. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
  • Profesjonalne odpowiedzi na codzienne wyzwania zawodowe

    Wszyscy zarządzamy wieloma projektami, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Może to być przygotowanie oferty dla klienta, zorganizowanie szkolenia dla pracowników firmy, ale również remont sypialni czy kupno nowego samochodu. Opracowanie dobrego planu wymaga elastyczności, wszechstronności, umiejętności dostrzegania drobnych szczegółów, a także wizji i rozsądku. W tej książce znajdziesz wiele wskazówek, które pomogą Ci przygotować dowolny projekt. Dowiesz się z niej, jak:

    • definiować cele projektu,
    • przygotowywać budżet do jego realizacji,
    • zarządzać zespołem ludzi.

    Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu problemów.

    Bądź menedżerem, który potrafi:

    • na bieżąco identyfikować problemy,
    • osiągać kompromisy, które zadowolą wszystkie strony,
    • przygotowywać realne, wykonalne budżety,
    • rozwiązywać najtrudniejsze kryzysy,
    • skutecznie wykorzystywać narzędzia do zarządzania projektem.



  • Zarządzanie projektem szkoleniowym
  • Skazani na rozwój!

    • Praca menedżera projektów -- kompleksowe projektowanie szkoleń na światowym poziomie
    • Szkolenia otwarte, warsztaty MBA, outdoor i inne -- organizacja każdego rodzaju działań treningowych
    • Od żółtodzioba do wyjadacza -- zajęcia na wszystkich poziomach zaawansowania i dla różnych grup zawodowych
    • Sprawdzone wzorce -- prezentacja prawdziwych polskich przypadków i konkretnych projektów

    Człowiek uczy się przez całe życie.
    Człowiek pracujący -- całe życie się szkoli

    Pracodawcy w ogłoszeniach reklamowo-rekrutacyjnych, specjaliści od analiz konkurencyjnego rynku pracy, kandydaci deklarujący swoje zaangażowanie w wykonywanie przyszłych obowiązków -- wszyscy mówią o szkoleniach. Każdy ambitny pracownik od pierwszych dni życia zawodowego ma jasno określony cel -- rozwój swoich kompetencji. Oczywiście najłatwiej osiągnąć ten cel poprzez udoskonalające treningi. Im większe nadzieje i oczekiwania pokładane w menedżerach personalnych i zewnętrznych trenerach, tym większa presja ich pracy i nacisk na imponujące sukcesy. Tymczasem autorzy tego wyjątkowego i nowatorskiego podręcznika zdradzają całą prawdę:

    "Szkoleniami niczego nie zmienimy. Samymi szkoleniami. Tak jak mąką nie nakarmimy głodnych. Samą mąką. W tej książce staramy się pokazać, jak z treningu uczynić kompletny projekt, którego efektem są oczekiwane i pozytywne zmiany w ludziach i przedsiębiorstwie."
    ze "Wstępu"

    Doskonale zaprojektowany trening to nie tylko ciekawe zajęcia i świetne materiały. Treningi mogą być skuteczne pod warunkiem, że stanowią długofalowe projekty rozwojowe. Jeśli zawodowo zajmujesz się organizacją lub prowadzeniem szkoleń albo planujesz oddać się tej pracy w przyszłości, ta książka jest idealna właśnie dla Ciebie. Zespół najbardziej doświadczonych polskich trenerów nauczy Cię szyć szkolenia na miarę klienta. Nim zaczniesz mistrzowsko uczyć innych, dowiedz się, jak:

    • określać cele projektów szkoleniowych;
    • dobierać odpowiedni program i metodykę;
    • tworzyć harmonogramy i wybierać miejsce treningu;
    • wielopoziomowo oceniać osiągnięte efekty.

    Paul Valery twierdził, że nauka jest zbiorem wypróbowanych przepisów. Ta książka to istna skarbnica przepisów o tym, jak nauczać.



  • Zarządzanie projektami IT. Wydanie III
  • Maestria w każdym projekcie

    • Zostań genialnym szefem projektu i nastaw się na pasmo sukcesów
    • Zarządzaj kosztami, harmonogramem, jakością i ryzykiem
    • Przygotuj się do egzaminu CompTIA Project+

    Perfekcyjne prowadzenie projektów

    Będąc kierownikiem projektu, stajesz przed wieloma wyzwaniami i musisz szybko oraz trafnie podejmować setki złożonych decyzji. Celem tej książki jest wsparcie Twojej wiedzy na temat zarządzania projektami, a co za tym idzie, wywarcie wpływu na znaczący rozwój Twojej kariery. Poprowadzi Cię ona od podstaw zarządzania projektem do zaawansowanych zagadnień, takich jak tworzenie budżetu, definiowanie struktur podziału pracy i podtrzymywanie w zespole dobrej atmosfery, gwarantującej nieustanny sukces.

    Poznaj sprawdzone metody inicjowania projektu, dobierania wykwalifikowanych członków zespołu projektowego, prezentowania projektu zarządowi i pozyskiwania jego akceptacji, komunikacji, ustalania realistycznych harmonogramów, śledzenia kosztów i terminowego realizowania projektów w ramach założonego budżetu. Nowe wydanie książki zostało poszerzone i uaktualnione zgodnie z bieżącym stanem wiedzy na temat zarządzania projektami IT. Również informacje dotyczące egzaminu CompTIA Project+ zostały poddane weryfikacji i dostosowane do obowiązujących norm.

    • Definiowanie cyklu życia zarządzania projektem
    • Identyfikowanie wymagań projektowych
    • Tworzenie studium wykonalności
    • Zdobywanie środków finansowych
    • Definiowanie struktury organizacyjnej
    • Definiowanie struktury podziału pracy
    • Tworzenie planu projektu
    • Wprowadzanie zmian do projektu
    • Egzekwowanie jakości
    • Zamykanie projektu i ocenianie jego produktów

    Książka zawiera również wiedzę niezbędną
    do przygotowania się do egzaminu CompTIA Project+.



  • Zarządzanie projektami. Wydanie II
    • Dobierz najlepszy zespół i efektywnie kontroluj postępy pracy
    • Zaplanuj szczegółowo każdy detal projektu i wprowadź go w życie
    • Zastosuj skuteczne metody kontroli i zapewnij prawidłowy przebieg projektu

    Nie ryzykuj -- zastosuj skuteczne i sprawdzone narzędzia zarządzania projektami

    Melduję doskonałe wykonanie zadania! Skuteczne zarządzanie projektem wymaga profesjonalnego podejścia i odpowiedniego przygotowania. Aby zapewnić sukces swojemu przedsięwzięciu, potrzebujesz kilku praktycznych umiejętności. Na pewno przyda Ci się wiedza o szczegółowym planowaniu i sprawnym zarządzaniu oraz szerokie zdolności interpersonalne. Nie musisz jednak dążyć do sukcesu metodą prób i błędów. Doświadczonym praktykom, którzy na zarządzaniu projektami zjedli zęby, udało się wypracować zestaw przydatnych narzędzi, pomagających zwiększyć szansę powodzenia projektu. Materiał zawarty w tej książce prezentuje najlepsze z nich. Ponadto znajdziesz tu osobiste wskazówki autorki, opierające się na jej własnym doświadczeniu, oraz porady specjalistów, z którymi miała okazję współpracować. Pomoże Ci to poznać nie tylko teorię, lecz także aspekty praktyczne świetnego zarządzania.

    • Podstawy: organizacja struktury decyzyjnej projektu, proces inicjowania i planowania oraz wskazówki na temat ważnych składników formalnego planu.
    • Plan projektu: najistotniejsze narzędzia planistyczne, czyli struktury analizy pracy, szacunkowe obliczenia, diagramy organizacji, harmonogramy i plany ryzyka.
    • Realizacja projektu: ustalanie standardów projektu, wdrażanie planów kontroli, śledzenie postępu i uaktualnianie planów projektu.
    • Kontrola projektu: monitorowanie kosztów, zmiany statusu projektu, prowadzenie prac nad nim we właściwy sposób oraz sporządzanie sprawozdań z działalności.
    • Zamknięcie projektu: dostosowanie produktu do oczekiwań klienta, ostateczne podsumowanie projektu oraz ocena możliwości wykorzystania w przyszłości nabytego doświadczenia.



  • Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych
  • Poznaj BPMN. Zobacz na przykładach, jak modelować w procesach biznesowych:

    • Aktywności
    • Zdarzenia
    • Przepływy
    • Bramki
    • Obiekty
    • Uczestników
    • Podprocesy, transakcje i kompensacje
    • Kolaboracje
    • Choreografie
    • Konwersacje

    Pełne zrozumienie w biznesie

    BPMN to standard opracowany przez organizację Object Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi "Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych "użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.

    BPMN powstał z bezsilności - z braku języka wspólnego dla analityków biznesowych, "zwykłych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, często nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjęto w roku 2004. Od tego momentu przestało być istotne, za pomocą jakiego narzędzia tworzone są modele procesów. W centrum uwagi znalazło się tworzenie opisu zrozumiałego dla wszystkich uczestników. Ułatwia on pracę nad procesami zachodzącymi wewnątrz firmy, otwiera także szerzej możliwości współdziałania między podmiotami obecnymi na rynku.



    Szymon Drejewicz. Starszy specjalista ds. jakości oprogramowania w polskim centrum Samsung Research & Development oraz asystent na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wcześniej jako starszy konsultant i trener w firmie Infovide-Matrix SA uczestniczył w projektach BPM dla największych firm w Polsce. Specjalista od projektowania systemów oprogramowania, analizy procesów biznesowych i modelowania. Przeprowadził ponad 70 szkoleń z zakresu zarządzania procesami biznesowymi (BPMN), modelowania systemów oprogramowania w języku UML i inżynierii oprogramowania.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem