Lista książek:
  • Blender. Kompendium
  • Wkrocz w świat trójwymiarowej grafiki programu Blender

    Blender jest najbardziej zaawansowanym darmowym pakietem do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Umożliwia wygodne modelowanie za pomocą wielu typów obiektów, stosowanie efektów specjalnych, przygotowywanie realistycznych renderingów, a także udostępnia silnik graficzny do gier oraz liczne funkcje do tworzenia animacji. Pod względem możliwości Blender nie ustępuje komercyjnym produktom, a o zasłużonej popularności tego programu świadczą miliony jego pobrań i nieustannie rosnące grono użytkowników.

    "Blender. Kompendium" to wszechstronny podręcznik z zakresu teorii i praktyki tworzenia modeli i animacji trójwymiarowych skierowany zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych grafików 3D. Dzięki niemu poznasz interfejs i podstawowe funkcje programu Blender, techniki edycji obiektów czy metody przygotowywania materiałów oraz tekstur. Nauczysz się manipulować oświetleniem i kamerami, tworzyć animacje oraz renderować sceny. Dowiesz się także, jak wykorzystać najnowsze funkcje programu Blender, takie jak System Nodes czy Render Layers.

    • Interfejs i funkcje programu Blender
    • Edytowanie obiektów i tekstu
    • Stosowanie Modifiers
    • Przygotowywanie materiałów i tekstur
    • Modelowanie poprzez mapowanie UV
    • Korzystanie z funkcji System Nodes
    • Operowanie kamerą i manipulowanie oświetleniem
    • Stosowanie efektów fizycznych (m.in. Particles, Soft Body)
    • Wprowadzenie do animacji
    • Stosowanie filtrów Constraints
    • Renderowanie obrazów



  • Blender. Mistrzowskie animacje 3D
  • Wyjdź poza standardową wiedzę i poznaj sekretne możliwości Blendera

    • Jak stosować sprytne metody szybkiego zaznaczania czy grupowania elementów 3D i manipulowania nimi?
    • Jak komponować wideoklipy przy użyciu węzłów?
    • Jak tworzyć efekty specjalne za pomocą tekstur?

    Blenderem jako narzędziem do wizualizacji obiektów architektonicznych czy symulowania zjawisk fizycznych powszechnie posługują się studenci, naukowcy, artyści i graficy. Wciąż jednak drzemie w nim niesamowity, niewykorzystany potencjał. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości i profesjonalnie używać wszystkich, nawet mało znanych narzędzi, by osiągnąć wysoki stopień wtajemniczenia w dziedzinie tworzenia animacji, powinieneś skorzystać właśnie z tej książki! Znajdziesz tu szczegółowe opisy nietypowych funkcji Blendera oraz informacje na temat metod efektywnej pracy z programem.

    Książka "Blender. Mistrzowskie animacje 3D" poprowadzi Cię krok po kroku przez zaawansowane techniki modelowania, teksturowania, pisania skryptów i generowania efektów specjalnych za pomocą mistrzowskich narzędzi Blendera. Dowiesz się między innymi, jak profesjonalnie przygotować sceny do silnika gier i jak w tym środowisku używać Pythona. Podczas lektury poznasz także tajniki rzeźbienia, komponowania i edycji wideo. Korzystając z zawartych tu wskazówek, osiągniesz nieprzeciętne efekty w tworzeniu trójwymiarowych animacji!

    • Ustawianie opcji Blendera
    • Usprawnianie metod pracy
    • Manipulowanie obiektami
    • Modelowanie w wielopoziomowej rozdzielczości
    • Funkcja Retopo
    • Tekstury i ich mapowanie
    • Animowanie maski elementów niepożądanych
    • Środowisko programistyczne Pythona
    • Skrypty Pythona w Blenderze
    • Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO
    • Przygotowywanie scen dla silnika gier

    Sięgnij po mistrzowską wiedzę i twórz porywające animacje 3D



  • Blender. Podstawy modelowania
  • Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.

    Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.

    • Konfigurowanie Bendera
    • Praca z plikami i obiektami w Blenderze
    • Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
    • Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
    • Renderowanie obiektów
    • Ustawianie kamer i lamp
    • Używanie systemu cząstek
    • Przygotowywanie i nakładanie tekstur

    Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem