Lista książek:
  • C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów
  • Pierwsze wydanie książki "C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie twoich programów" zostało sprzedane w nakładzie 100 000 egzemplarzy i zostało przetłumaczone na cztery języki. Nietrudno zrozumieć, dlaczego tak się stało. Scott Meyers w charakterystyczny dla siebie, praktyczny sposób przedstawił wiedzę typową dla ekspertów -- czynności, które niemal zawsze wykonują lub czynności, których niemal zawsze unikają, by tworzyć prosty, poprawny i efektywny kod. Każda z zawartych w tej książce pięćdziesięciu wskazówek jest streszczeniem metod pisania lepszych programów w C++, zaś odpowiednie rozważania są poparte konkretnymi przykładami. Z myślą o nowym wydaniu, autor opracował od początku wszystkie opisywane w tej książce wskazówki. Wynik jego pracy jest wyjątkowo zgodny z międzynarodowym standardem C++, technologią aktualnych kompilatorów oraz najnowszymi trendami w świecie rzeczywistych aplikacji C++.

    Do najważniejszych zalet książki "C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie twoich programów" należą:

    • Eksperckie porady dotyczące projektowania zorientowanego obiektowo, projektowania klas i właściwego stosowania technik dziedziczenia
    • Analiza standardowej biblioteki C++, włącznie z wpływem standardowej biblioteki szablonów oraz klas podobnych do string i vector na strukturę dobrze napisanych programów
    • Rozważania na temat najnowszych możliwości języka C++: inicjalizacji stałych wewnątrz klas, przestrzeni nazw oraz szablonów składowych
    • Wiedza będąca zwykle w posiadaniu wyłącznie doświadczonych programistów

    Książka "C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie twoich programów" pozostaje jedną z najważniejszych publikacji dla każdego programisty pracującego z C++.



  • C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty
  • >> Możesz kupić komplet w niższej cenie!

    Biblioteka standardowa C++ to zestaw klas oraz interfejsów znacznie rozszerzających język C++. Nie jest ona jednak łatwa do przyswojenia. W celu pełnego wykorzystania udostępnianych przez nią komponentów oraz skorzystania z jej możliwości, konieczne jest odwołanie się do materiałów zawierających nieco więcej informacji niż tylko listę klas oraz zawartych w nich funkcji.

    Książka "C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty" dostarcza wyczerpującej dokumentacji każdego z komponentów biblioteki, jak również przystępnych wyjaśnień złożonych zagadnień; prezentuje praktyczne szczegóły programowania, niezbędne do skutecznego zastosowania omawianej biblioteki w praktyce. Znajdziesz w niej również liczne przykłady działającego kodu źródłowego.

    Książka "C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty" opisuje aktualną wersję biblioteki standardowej C++, w tym jej najnowsze elementy dołączone do pełnego standardu języka ANSI/ISO C++. Opis skoncentrowany jest na standardowej bibliotece wzorców STL (ang. Standard Template Library), kontenerach, iteratorach, obiektach funkcyjnych oraz algorytmach STL. W książce tej znajdziesz również szczegółowy opis kontenerów specjalnych, łańcuchów znakowych, klas numerycznych, zagadnienia lokalizacji programów oraz omówienie biblioteki IOStream. Każdy z komponentów został dokładnie przedstawiony wraz z opisem jego przeznaczenia oraz założeń projektowych, przykładami, czyhającymi pułapkami, jak również definicją udostępnianych przez niego klas oraz funkcji.

    Omówione w książce zagadnienia to między innymi:
    • Krótkie wprowadzenie do C++ i biblioteki standardowej
    • Standardowa biblioteka wzorców
    • Kontenery STL
    • Obiekty funkcyjne STL
    • Algorytmy STL
    • Kontenery specjalne: stosy, kolejki, klasa bitset
    • Łańcuchy
    • Kontenery numeryczne
    • Operacje wejścia-wyjścia z wykorzystaniem klas strumieniowych
    • Funkcje służące umiędzynarodowieniu aplikacji
    • Alokatory
    "C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty" stanowi wyczerpującą, szczegółową, przystępnie napisaną oraz praktyczną książkę. Tworzy ona materiał referencyjny C++, do którego będziesz stale powracać.

    Nicolai M. Josuttis jest niezależnym konsultantem technicznym, projektującym oprogramowanie obiektowe dla firm telekomunikacyjnych, transportowych, instytucji finansowych oraz przemysłu. Jest on aktywnym członkiem Komitetu Standaryzującego C++, grupy roboczej opracowującej bibliotekę oraz partnerem w System Bauhaus, niemieckiej grupie zrzeszającej uznanych ekspertów w dziedzinie programowania obiektowego. Nicolai M. Josuttis jest autorem kilku książek dotyczących programowania obiektowego oraz C++.



  • C++ dla każdego. Wydanie II
  • Poznaj język C++ w 21 dni!

    • Jak nauczyć się języka C++ w 3 tygodnie?
    • Jak działają wskaźniki?
    • Jak wykorzystać polimorfizm w programowaniu obiektowym?

    Pomimo swojego wieku, język C++ wciąż utrzymuje wysoką formę. Przez lata zdobył i ugruntował sobie świetną pozycję na rynku języków programowania. Dzięki temu, nawet dziś w czasach gdzie króluje język Java oraz platforma .NET, wciąż swoich zwolenników. Ba! Istnieją takie gałęzie oprogramowania, w których jest on niezastąpiony. Dlatego jeżeli oczekujesz najwyższej wydajności, operowania blisko sprzętu oraz pełnej kontroli nad sposobem wykonywania programu powinieneś postawić właśnie na C++.

    Dzięki książce, którą trzymasz w ręku będzie to stosunkowo proste zadanie. Poświęcając tylko godzinę dziennie zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci spokojnie rozpocząć przygodę z językiem C++, poznać jego tajniki, zalety oraz wady. Z każdą kolejną godziną będziesz zdobywać coraz to bardziej zaawansowaną i ciekawą wiedzę. Jaki więc zakres obejmuje niniejszy podręcznik? Kompletny, którego opanowanie pozwoli Ci na pisanie programów o różnym stopniu złożoności oraz swobodne poruszanie się w świecie języka C++. Zdobędziesz informacje na temat stałych, zmiennych, tablic, instrukcji warunkowych oraz pętli. Ponadto dowiesz się, jak wykorzystać wskaźniki oraz dyrektywy kompilatora. Natomiast lektura ostatnich rozdziałów książki pozwoli Ci na swobodne poruszanie się w świecie programowania obiektowego, strumieni oraz klas STL. Obiekty, klasy, dziedziczenie czy polimorfizm - te pojęcia nie skryją przed Tobą już żadnej tajemnicy! Kolejne wydanie cenionej książki sprawdzi się w rękach każdego adepta języka C++. Jeżeli chcesz poznać ten język, to nie ma na co czekać. Lepszej okazji nie będzie!

    • Historia języka C++
    • Konstrukcja programu w języku C++
    • Komentowanie kodu
    • Zmienne i stałe
    • Zastosowanie tablic i ciągów tekstowych
    • Formułowanie wyrażeń
    • Instrukcje warunkowe i operatory
    • Wykorzystanie i tworzenie funkcji
    • Zakresy zmiennych
    • Sterowanie przebiegiem programu
    • Zasada działania wskaźników
    • Programowanie obiektowe - klasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm
    • Rzutowanie
    • Wykorzystanie strumieni
    • Kompilowanie warunkowe, instrukcje kompilatora

    Sprawdź czy język C++ spełni Twoje oczekiwania!



  • C++. Leksykon kieszonkowy
  • C++ jest złożonym językiem o wielu subtelnych aspektach. Książka "C++. Leksykon kieszonkowy" umożliwia programistom C++ szybkie sprawdzenie sposobu użycia oraz składni najczęściej używanych konstrukcji tego języka. Na jej stronach umieszczono możliwie jak najwięcej informacji, a jej niewielki rozmiar pozwala mieć ją zawsze przy sobie. "C++. Leksykon kieszonkowy" opisuje następujące zagadnienia:

    • Instrukcje języka C++ oraz dyrektywy preprocesora C++
    • Przestrzenie nazw oraz zakres w C++
    • Programowanie szablonowe oraz obsługa wyjątków
    • Klasy oraz dziedziczenie
    • Typy języka C++ oraz ich konwersje, w tym rzutowanie typów w C++
    Poza spełnianiem funkcji podręcznego leksykonu dla programistów C++, książka "C++. Leksykon kieszonkowy" będzie także pomocna dla programistów języków Java oraz C, którzy przesiadają się na C++ lub tych, którzy w C++ programują od czasu do czasu. Te trzy języki są często mylące podobne. Książka ta umożliwia programistom zaznajomionym z językiem C lub Java szybkie orientowanie się w sposobie implementacji w C++.
    "C++. Leksykon kieszonkowy" jest jednym z najbardziej zwięzłych i podręcznych opisów języka C++ dostępnych na rynku.



  • C++. Receptury
  • Zbiór rozwiązań dla programistów C++

    • Operacje na klasach i obiektach
    • Obsługa błędów i wyjątków
    • Przetwarzanie dokumentów XML

    C++ jest jednym z najpopularniejszych języków programowania. Jego implementacje dostępne są praktycznie dla wszystkich platform systemowych. Programiści posługujący się językiem C++ napisali setki tysięcy aplikacji. Codziennie jednak stają przed koniecznością rozwiązywania podobnych problemów, związanych na przykład z przetwarzaniem dat, manipulowaniem ciągami tekstowymi czy stosowaniem standardowych kontenerów. W takich sytuacjach na pewno zadają sobie pytanie -- czy warto ponownie wymyślać koło? Przecież gotowe rozwiązania znacznie przyspieszyłyby pracę.

    Książka "C++. Receptury" może pełnić funkcję skarbnicy porad dla programistów. Znajdziesz w niej rozwiązania problemów, z jakimi spotykasz się w codziennej pracy. Każda analiza uzupełniona jest przykładowym kodem źródłowym, który można wykorzystać we własnych projektach. Autorzy położyli szczególny nacisk na prostotę i przenośność kodu oraz wykorzystanie, tam gdzie to możliwe, biblioteki standardowej.

    • Kompilowanie aplikacji
    • Właściwa organizacja kodu źródłowego
    • Operacje na liczbach, tekstach i datach
    • Stosowanie kontenerów
    • Programowanie obiektowe
    • Przetwarzanie plików
    • Strumienie
    • Operacje matematyczne i statystyczne
    • Wielowątkowość i biblioteka Boost
    • Praca z dokumentami XML

    Przyspiesz pracę nad aplikacją,
    stosując gotowe i sprawdzone rozwiązania.



  • Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V
  • Doskonały podręcznik dla początkujących programistów

    • Typy danych i konstrukcje sterujące
    • Programowanie proceduralne i obiektowe
    • Biblioteka STL
    • Obsługa plików

    C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania, jego możliwości są ogromne. Używa się go do pisania aplikacji narzędziowych, gier, a nawet systemów operacyjnych. Nauka języka C++ jest jednak żmudnym i skomplikowanym procesem -- to prawdziwe wyzwanie dla programistów. Opanowanie potęgi C++ wymaga poznania zasad programowania obiektowego, korzystania z bibliotek i szablonów, obsługi błędów i wyjątków i wielu innych zagadnień. Ale odpowiednio napisany podręcznik, zawierający podstawową wiedzę na temat tego języka, zdecydowanie ułatwi przyswojenie sztuki programowania w C++.

    Książka "Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V" to właśnie taki podręcznik. Jego autor Stephen Prata przedstawia C++ w sposób idealnie nadający się dla początkujących programistów chcących opanować tajniki tego języka. Czytając tę książkę, poznasz historię języka C i jego najważniejsze elementy, dowiesz się, czym różni się programowanie proceduralne od obiektowego i jak stosować te dwie techniki, korzystając z C++. Nauczysz się definiować klasy i obiekty, przydzielać zasoby pamięci dla aplikacji, korzystać ze wskaźników i implementować mechanizmy obsługi plików i strumieni wejścia-wyjścia.

    • Kompilatory języka C++
    • Struktura programu
    • Proste i złożone typy danych
    • Pętle i instrukcje warunkowe
    • Definiowanie funkcji i korzystanie z nich
    • Model pamięci w C++
    • Podstawowe elementy programowania obiektowego -- obiekty i klasy
    • Dynamiczne przydzielanie pamięci
    • Mechanizmy dziedziczenia
    • Obsługa wyjątków
    • Biblioteka STL
    • Operacje wejścia-wyjścia

    Poznaj najważniejsze zasady programowania w C++.



  • C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych
  • Napisz wieloplatformowe programy w C++

    • Jak korzystać z bibliotek wxWidgets oraz Qt?
    • W jaki sposób implementować obsługę zdarzeń w aplikacjach?
    • Jak budować aplikacje sieciowe i bazodanowe?

    Okres dominacji jednego systemu operacyjnego i przeznaczonych dla niego rozwiązań powoli odchodzi do historii. Fenomen popularności różnych dystrybucji Linuksa i coraz mocniejsza pozycja komputerów Mac sprawiają, że wiele firm produkujących oprogramowanie decyduje się na tworzenie rozwiązań wieloplatformowych. W przypadku ogromnych korporacji stworzenie zespołów programistycznych pracujących równolegle nad kilkoma wersjami jednej aplikacji dla różnych systemów operacyjnych nie stanowi problemu, ale w mniejszych firmach jest to niemożliwe. Tu z pomocą przychodzą biblioteki pozwalające na tworzenie kodu źródłowego prawidłowo kompilującego się na każdej platformie, na której je zainstalowano.

    Książka "C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych" opisuje tworzenie oprogramowania z wykorzystaniem dwóch takich właśnie bibliotek - wxWidgets oraz Qt. Czytając ją, dowiesz się, jak wykorzystać język C++ i środowisko Dev-C++ do pisania programów, z których korzystać będą mogli użytkownicy systemu Windows, Linuksa i Mac OS. Nauczysz się stosować kontrolki i komponenty, budować menu i interfejsy użytkownika, obsługiwać zdarzenia i implementować operacje graficzne. Przeczytasz także o aplikacjach bazodanowych i sieciowych. Każde z zagadnień omówiono zarówno w kontekście biblioteki wxWidgets, jak i biblioteki Qt, dzięki czemu poznasz dwie metody rozwiązywania tych samych zadań programistycznych - by wybrać sobie tę, która bardziej Ci odpowiada.

    • Instalacja środowiska programistycznego i bibliotek
    • Struktura aplikacji i podstawowe komponenty
    • Stosowanie komponentów
    • Obsługa zdarzeń myszy i klawiatury
    • Budowanie menu aplikacji
    • Komunikacja sieciowa
    • Operacje graficzne
    • Połączenia z bazami danych
    • Drukowanie z poziomu aplikacji

    Dzięki tej książce stworzysz aplikacje, które docenią użytkownicy wszystkich systemów operacyjnych.



  • C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami
  • C++ w analizie konkretnych przykładów

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Tablice, iteracje oraz podprogramy
    • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

    Odrobinę zapomniany już język C++ wciąż ma ogromną wartość; w wielu miejscach i zastosowaniach nadal sprawdza się znakomicie. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka i umieć rozwiązywać konkretne zadania. Podobnie zresztą powinien opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach Java i Turbo Pascal - i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu we wszystkich tych językach.

    Książka "C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami" to jedna z trzech części zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku C++. Znajdziesz tu ćwiczenia w zakresie komunikowania się komputera z użytkownikiem (standardowe operacje wejścia/wyjścia), wykorzystania instrukcji warunkowych oraz iteracji, używania tablic jedno i dwuwymiarowych. Kolejne zadania dotyczyć będą podprogramów, programowania obiektowego oraz zastosowania plików tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z języka C++ w najlepszy możliwy sposób - na prostych, konkretnych przykładach.

    • Operacje wejścia/wyjścia
    • Instrukcje warunkowe
    • Iteracje
    • Tablice jedno- i dwuwymiarowe
    • Podprogramy
    • Programowanie obiektowe
    • Pliki tekstowe

    Praktycznie opanuj podstawy języka C++.


    Zajrzyj także do:

    Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami

    Zbiór zadań adresowany jest do maturzystów, studentów, nauczycieli informatyki oraz osób zainteresowanych programowaniem lub rozpoczynających naukę programowania w języku C++.

    Uczniowie techników informatycznych mogą zbiory zadań wykorzystać do szybkiej powtórki przed egzaminem zawodowym.

    W trakcie pisania tej książki Autor korzystał z tzw. aplikacji konsolowych (ang. console application) i kompilatora firmy Borland (C++).



  • C++11. Nowy standard. Ćwiczenia
    • Dowiedz się, co nowego w języku C++
    • Poznaj znaczenie najważniejszych rozszerzeń
    • Naucz się wykorzystywać je w praktyce

    Wypróbuj nowe możliwości C++!

    C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Nie dzieje się tak bez powodu - jego duże możliwości, logiczna struktura oraz zwięzłość i przejrzystość kodu zdobywają serca zarówno amatorów, traktujących programowanie hobbystycznie, jak i profesjonalistów, tworzących zaawansowane aplikacje dla wielkich korporacji. C++ to język żywy i jako taki stale się rozwija. Dowodem tego są kolejne aktualizacje standardu, w tym ostatnia, wprowadzona zaledwie kilka miesięcy temu. Choć w C++11 brak zmian o charakterze rewolucyjnym, proponowane ulepszenia mogą znacznie ułatwić codzienną pracę programistów. Niestety wielu z nas w ogóle z nich nie korzysta, ponieważ nie znamy potencjalnych korzyści, a często nawet nie mamy pojęcia o istnieniu niektórych nowości.

    Czas to zmienić. Czas sięgnąć po książkę "C++11. Nowy standard. Ćwiczenia". W prosty sposób prezentuje ona najciekawsze i najbardziej przydatne możliwości z najnowszego standardu języka. Autor przedstawia niezbędne narzędzia programistyczne oraz sposoby ich używania, opisuje nowe słowa kluczowe i sytuacje, w których należy je stosować, wyjaśnia zmiany wprowadzone w systemie typów języka oraz podaje nowe metody inicjalizacji tablic i klas. W książce została też poruszona tematyka krotek, bezpiecznych wskaźników, nowych rodzajów konstruktorów, dodatkowych opcji związanych z szablonami oraz funkcji i wyrażeń lambda. Wszystko to jest poparte krótkimi ćwiczeniami, dzięki którym utrwalisz wiedzę w praktyce.

    • Narzędzia do tworzenia i kompilowania programów
    • Nowe słowa kluczowe i ich znaczenie
    • Nowe metody inicjalizacji tablic i klas
    • Tworzenie i przetwarzanie rekordów
    • Używanie bezpiecznych wskaźników
    • Korzystanie z nowych wzorców funkcji i typów
    • Możliwości związane z funkcjami i wyrażeniami lambda

    Opanuj nowości w standardzie C++11. Praktycznie!



  • C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II
  • Wkrocz w świat programowania w C++

    • Poznaj środowisko programistyczne
    • Napisz własne aplikacje
    • Opanuj zasady programowania obiektowego

    C++ to jeden z najbardziej popularnych języków programowania. Przyczyny jego popularności to przede wszystkim niewielka liczba słów kluczowych, ogromna liczba bibliotek umożliwiających zastosowanie C++ w wielu dziedzinach, a przede wszystkim ogromne możliwości języka, pozwalające na stworzenie praktycznie dowolnej aplikacji. Systemy operacyjne, aplikacje użytkowe, gry -- twórcy wszystkich tych programów wykorzystują właśnie język C++.

    "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II" to kolejna edycja książki, która zyskała ogromną popularność wśród osób chcących nauczyć się języka C++. Każde z zawartych w niej ćwiczeń zapozna Cię z elementami tego języka programowania. Nauczysz się tworzyć aplikacje konsolowe i opanujesz zasady projektowania obiektowego. W każdym z ćwiczeń znajdziesz również informacje o najczęściej popełnianych błędach i rady, jak ich unikać. Nowe wydanie książki zostało dostosowane do najnowszych wytycznych komitetu standaryzacyjnego języka C++, dzięki czemu możesz mieć pewność, że wykonując ćwiczenia zawarte w książce, poznajesz najnowszą technologię.

    • Konfiguracja środowiska programistycznego
    • Standardowe wejście i wyjście
    • Składnia programu
    • Sterowanie wykonywaniem programu
    • Funkcje
    • Typy danych
    • Podstawy programowania obiektowego

    Po lekturze tej książki zdobędziesz niezbędne podstawy
    do dalszej nauki i tworzenia prawdziwych aplikacji.



  • C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III
    • Poznaj nowoczesny warsztat pracy programisty
    • Naucz się tworzyć funkcje i używać typów danych
    • Dowiedz się, na czym polega programowanie obiektowe w C++

    Przekonaj się, że programowanie w C++ to nic trudnego!

    C++ stanowi obecnie najbardziej rozpowszechniony język programowania. Choć nie każdy o tym wie, dał on początek wielu innym, wyspecjalizowanym językom, zaś dla tysięcy studentów kierunków informatycznych niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych przedmiotów na studiach. Napisane w nim aplikacje można spotkać dosłownie na każdym kroku i w każdym systemie operacyjnym, a sprawnie posługujący się nim programiści mogą liczyć na dobre oferty pracy. Mimo upływu lat C++ wciąż jest językiem bardzo nowoczesnym, a dzięki długiej historii stanowi narzędzie bardzo dojrzałe i doskonale sprawdzone. Jedynym problemem wydaje się to, że tak wiele osób uważa go za język skomplikowany i trudny do opanowania.

    O tym, że wcale tak być nie musi, możesz przekonać się dzięki książce "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III ". Zgromadzone w niej informacje i ćwiczenia w prosty i niezwykle pragmatyczny sposób wprowadzą Cię w podstawy "tajemnej" wiedzy programistycznej. Dowiesz się między innymi, jak posługiwać się plikami źródłowymi tworzącymi program C++, zapewniać sobie dostęp do bibliotek i używać funkcji standardowych, wykonywać operacje wejścia-wyjścia, korzystać z różnych instrukcji warunkowych oraz deklarować czy definiować własne funkcje. Poznasz też standardowe typy danych dostępne w języku C++, nauczysz się deklarować zmienne i przeprowadzać na nich rozmaite operacje. Zrozumiesz, jak tworzyć własne typy danych i do czego może Ci się to przydać.

    • Warsztat programisty C++
    • Podstawowe informacje o języku i narzędziach
    • Organizacja plików źródłowych
    • Obsługa strumieni wejścia i wyjścia
    • Dołączanie bibliotek i korzystanie z funkcji bibliotecznych
    • Implementowanie algorytmów przy użyciu instrukcji warunkowych
    • Deklarowanie i definiowanie własnych funkcji
    • Tworzenie i używanie zmiennych różnych typów
    • Definiowanie własnych typów danych w postaci klas
    • Podstawowe informacje o kontenerach

    Przećwicz C++ w praktyce!



  • Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
  • "Wędrówka do źródła kodu"

    Popularna definicja programowania określa je jako "proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego programów komputerowych lub urządzeń mikroprocesorowych".

    Wspomniany kod źródłowy może być napisany w różnych językach programowania, z użyciem określonych reguł. Każdy z języków pozwala na wykorzystanie odpowiednich stylów programowania, a wybór konkretnego języka może zależeć od indywidualnych upodobań, polityki firmy lub funkcji, jakie końcowa aplikacja ma realizować. W zasadzie nie istnieje odpowiedź na pytanie, który z języków jest najlepszy.

    Dlatego w tej książce nie znajdziesz typowego abecadła. Zapoznasz się za to z danym problemem, a następnie programem komputerowym służącym do jego rozwiązania. Jeśli chcesz wreszcie rozpocząć przygodę z programowaniem i nawiązać dialog ze swoim komputerem, ta publikacja jest właśnie dla Ciebie! Różnorodne obliczenia, mniej lub bardziej skomplikowane, znane Ci z lekcji matematyki lub nieznacznie wykraczające poza program nauczania, stanowią tutaj podstawę do zdobywania informacji na temat programowania w wybranych językach.

    Wybrane zadania zaprezentowane są w popularnych językach programowania: Pascal, C i C++. Stosowane algorytmy wymagają także sięgnięcia po różne funkcje matematyczne, dostępne standardowo w bibliotekach języków programowania oraz konstruowane na podstawie wzorów.

    Zostań informatycznym poliglotą. Programuj każdego dnia!



  • Więcej niż C++. Wprowadzenie do bibliotek Boost
  • Język C++ znajduje coraz więcej zastosowań, w wypadku których biblioteka standardowa często okazuje się zbyt uboga. Projekt Boost powstał w celu wypełnienia luk i wyeliminowania niedoskonałości biblioteki STL. Dziś biblioteki Boost zyskują coraz większą popularność, czego dowodem jest włączenie dziesięciu z nich do przygotowywanej biblioteki standardowej języka C++0x. Twórcy kolejnej specyfikacji C++ zdecydowali się nawet na kilka modyfikacji języka w celu ułatwienia korzystania z bibliotek Boost.

    Książka "Więcej niż C++. Wprowadzenie do bibliotek Boost" to przegląd 58 bibliotek projektu. Dwanaście z nich omówiono szczegółowo i zilustrowano przykładami. Analizując zaprezentowane projekty, przekonasz się, jak bardzo biblioteki Boost ułatwiają pracę i pozwalają ulepszyć aplikacje. Nauczysz się korzystać z inteligentnych wskaźników, obiektów funkcyjnych, wyrażeń regularnych i wielu innych funkcji oferowanych przez biblioteki Boost.

    • Bezpieczna konwersja typów
    • Stosowanie elastycznych bibliotek kontenerów
    • Wyrażenia regularne
    • Wywołania zwrotne
    • Zarządzanie sygnałami i slotami

    Wykorzystaj już teraz elementy bibliotek Boost, a nowa biblioteka standardowa nie będzie miała przed Tobą żadnych tajemnic.



  • Nowoczesne projektowanie w C++. Uogólnione implementacje wzorców projektowych
  • Korzystaj z nowoczesnych technik w C++!

    • Jak korzystać z wzorców projektowych w C++?
    • Jak stworzyć dokładnie jedną instancję obiektu?
    • Jak używać inteligentnych wskaźników?

    Język C++ jest obecny na rynku już niemal trzydzieści lat, a jednak nadal świetnie spełnia swoje zadania. Jest powszechnie używany, a wręcz niezastąpiony w wielu dziedzinach programowania. Wszędzie tam, gdzie potrzebna jest najwyższa wydajność oraz pełna kontrola nad zasobami i przebiegiem programu, sprawdza się wyśmienicie. Wystarczy odrobina chęci, dobry podręcznik i trochę czasu, aby wykorzystać pełną moc C++ w nowoczesnych technikach programowania.

    Książkę, która Ci w tym pomoże, trzymasz właśnie w rękach. Czy znajdziesz czas i ochotę, aby zgłębić zawartą w niej wiedzę? Gwarantujemy, że warto! W trakcie lektury dowiesz się, jak zaimplementować w C++ najpopularniejsze wzorce projektowe. Dzięki nim błyskawicznie oprogramujesz typowe rozwiązania. Nauczysz się tworzyć dokładnie jedną instancję obiektu oraz zobaczysz, jak korzystać z fabryki obiektów czy inteligentnych wskaźników. Ponadto zapoznasz się z technikami projektowania klas, asercjami w trakcie kompilacji oraz uogólnionymi funktorami. Dzięki tej książce poczujesz na nowo satysfakcję z pisania programów w języku C++!

    • Projektowanie klas
    • Asercje czasu kompilacji
    • Listy typów
    • Alokowanie małych obiektów
    • Funktory uogólnione
    • Inteligentne wskaźniki
    • Fabryka obiektów i fabryka abstrakcyjna
    • Tworzenie dokładnie jednego obiektu - wzorzec singleton
    • Multimetody

    Czerp satysfakcję z korzystania z nowoczesnych technik programowania w C++!



  • Thinking in C++. Edycja polska. Tom 2
  • Szkoła programowania Bruce"a Eckela!

    Podczas nauki tworzenia aplikacji w języku C++ towarzyszyć Ci będzie jeden z najlepszych dydaktyków programowania na świecie!

    Nauka języka C++ i szczegółowe poznanie jego możliwości to poważne wyzwanie nie tylko dla początkującego, ale również dla zaawansowanego programisty. W książce "Thinking in C++. Edycja polska" Bruce Eckel w doskonały sposób przedstawił podstawowe zagadnienia związane z tym językiem. Jeśli opanowałeś materiał z tej książki, możesz rozpocząć lekturę drugiego tomu.

    Następnym krokiem jest -- "Thinking in C++. Edycja polska. Tom II" -- kolejny bestseller Bruce"a Eckela poświęcony językowi C++. Tym razem Bruce w typowy dla siebie, prosty i zrozumiały sposób opisuje zaawansowane aspekty programowania w C++. Dowiesz się, jak korzystać z referencji, przeciążania operatorów, dziedziczenia i obiektów dynamicznych, a także poznasz zagadnienia zaawansowane -- prawidłowe użycie szablonów, wyjątków i wielokrotnego dziedziczenia. Wszystkie tematy opatrzone są ćwiczeniami.

    • obsługa wyjątków
    • programowanie defensywne
    • standardowa biblioteka C++
    • strumienie wejścia-wyjścia
    • wzorce projektowe
    • zaawansowane metody programowania obiektowego
    • współbieżność

    Kody źródłowe znajdujące się w książce są zgodne z wieloma kompilatorami C++.

    O autorach:
    Bruce Eckel jest prezesem MindView, Inc., firmy prowadzącej zarówno otwarte jak i zamknięte kursy treningowe; zajmującej się też doradztwem, nadzorem i kontrolą nad projektami związanymi z technologiami obiektowymi i wzorcami projektowymi. [więcej...\

    Chuck Allison jest matematykiem, pełniącym obecnie funkcję wykładowcy na wydziale informatyki uniwersytetu stanowego Utah Valley. Do niedawna pełnił funkcję redaktora w magazynie C/C++ Users Journal. [więcej...\



  • Thinking in C++. Edycja polska
  • C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania, w którym napisano szereg profesjonalnych aplikacji, a nawet kilka systemów operacyjnych. Nie bez przyczyny uważany jest on za trudny do opanowania, stanowiąc poważne wyzwanie, zarówno dla programistów, jak i dla autorów podręczników.

    Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu programowania Bruce"a Eckela gwarantuje, że po przeczytaniu tej książki będziesz posługiwał się C++ tak sprawnie, jak językiem polskim. Bruce Eckel to nie tylko autor bestsellerowych podręczników, takich jak "Thinking in Java", ale także członek komitetu standaryzującego C++ i szef firmy zajmującej się szkoleniem programistów. Tworzone przez niego kursy programowania uznawane są za jedne z najlepszych na świecie.

    • Poznasz podstawowe i zaawansowane techniki programowania w C++
    • Krok po kroku prześledzisz konstrukcje języka
    • Nauczysz się diagnozować i rozwiązywać problemy w C++
    • Zwięzłe, łatwe do zrozumienia przykłady zilustrują przedstawiane zagadnienia
    • Ćwiczenia utrwalą zdobyte umiejętności na każdym etapie nauki
    • Kod źródłowy zawarty w książce zgodny jest z wieloma kompilatorami (w tym z darmowym kompilatorem GNU C++)
    Rozpocznij naukę C++ wspólnie z Brucem Eckelem -- jednym z najlepszych dydaktyków programowania na świecie.



  • Tablice informatyczne. C++. Wydanie II
  • Koniec z wertowaniem książek i dokumentacji w poszukiwaniu składni poleceń, typów danych czy struktur języka. W tablicach informatycznych znajdziesz wszystkie podstawowe informacje, których potrzebujesz podczas codziennej pracy, podane w sposób zwięzły i treściwy. Składnia poleceń, struktura programu, funkcje i metody, obiekty, typy danych -- jest tu wszystko, nad czym mógłbyś się zastanawiać.

    "Tablice informatyczne. C++" zawierają zestawienie najpotrzebniejszych informacji dotyczących języka C++. Każdy programista doceni je, gdy podczas pracy nie będzie miał czasu na wertowanie kilkunastu książek.

    W Tablicach uwzględniono najważniejsze propozycje nowego standardu języka C++ i przedstawiono następujące zagadnienia:

    • Dyrektywy dla kompilatora
    • Standardowe wejście i wyjście
    • Standardowe typy danych i operacje na nich
    • Instrukcje sterujące
    • Funkcje
    • Klasy
    • Konwersje typów
    • Wyjątki
    • Wzorce funkcji i klas
    • Wzorzec biblioteczny vector



  • USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++
  • Dowiedz się więcej o działaniu USB i poznaj metody programowania transmisji danych

    • W jaki sposób odbywa się transfer danych?
    • Jak odblokować urządzenia do transmisji?
    • Na czym polega programowanie obiektowe transmisji USB?

    USB (skrót od ang. Universal Serial Bus -- uniwersalna magistrala szeregowa) to rodzaj bardzo praktycznego portu komunikacyjnego, dzięki któremu możliwe jest podłączanie do komputera wielu różnych urządzeń, takich jak mysz, kamera, aparat fotograficzny, telefon komórkowy, modem, skaner, przenośna pamięć. Podłączone w ten sposób urządzenia są od razu wykrywane i rozpoznawane przez system, dzięki czemu instalacja sterowników i konfiguracja sprzętu odbywają się zwykle automatycznie.

    Książka "USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++" w zwięzły sposób przedstawia wszelkie zagadnienia, dotyczące użytkowania i programowania transmisji USB. Korzystając z tego podręcznika, poznasz nie tylko teoretyczne podstawy działania USB, ale także zdobędziesz praktyczne umiejętności w tym zakresie. Książka zawiera bowiem zarówno konkretne przykłady, jak i ćwiczenia do samodzielnego wykonania dla wszystkich, którzy chcą zyskać wiedzę na zaawansowanym poziomie. Dowiesz się między innymi, jakie są rodzaje transferów danych i transakcji USB, za co odpowiadają komponenty i jak wykorzystać wzorce projektowe. Zrozumiesz także metody projektowania obiektowego oraz implementacji oprogramowania sterującego łączem USB.

    • Środowisko fizyczne i sygnałowe USB
    • Klasy instalacji urządzeń
    • Rejestr systemowy
    • Transmisja danych
    • Struktura systemu USB
    • Detekcja i identyfikacja urządzeń
    • Odczyt i zapis danych w formie raportu
    • Programowanie obiektowe transmisji USB
    • Wewnętrzne struktury danych
    • Programy wielowątkowe
    • Konwertery USB

    Tu znajdziesz wszystko o działaniu USB i możliwościach jego wykorzystania!



  • Wstęp do programowania w języku C++
  • Języki C i C++ to bardzo uniwersalne platformy programistyczne o ogromnych możliwościach. Wykorzystywane są do tworzenia systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego. Dzięki niskiemu poziomowi abstrakcji nadają się również do tworzenia programów rezydentnych i sterowników urządzeń. C++, opracowany w latach 1983-1985, jest w pełni obiektowym językiem programowania pozwalającym na prostą implementację nawet rozbudowanych algorytmów i struktur danych. Jego popularność wyraża się w ogromnej liczbie aplikacji tworzonych za jego pomocą, bogactwie dostępnych narzędzi programistycznych i tysiącach witryn WWW poświęconych temu językowi.

    Książka "Wstęp do programowania w języku C++" to podręcznik opisujący zasady tworzenia aplikacji za pomocą C++. Dowiesz się z niej, jak zainstalować kompilator MinGW i edytor kodu źródłowego Crimson Edit, poznasz podstawowe elementy i konstrukcje języka C++ i w oparciu o zdobytą wiedzę napiszesz proste programy. Nauczysz się implementować operacje wejścia i wyjścia, zarządzać pamięcią i tworzyć mechanizmy obsługi błędów. Przeczytasz także o programowaniu obiektowym i wykorzystasz mechanizmy obiektowe w swoich aplikacjach.

    • Instalacja oprogramowania narzędziowego
    • Proces tworzenia programów w języku C++
    • Deklarowanie zmiennych
    • Sterowanie przebiegiem działania programu
    • Struktury danych
    • Operacje wejścia i wyjścia
    • Przydzielanie pamięci i stosowanie wskaźników
    • Programowanie obiektowe
    • Korzystanie z szablonów
    • Obsługa wyjątków
    • Budowanie aplikacji wielomodułowych

    Jeśli chcesz łatwo i szybko opanować podstawy C++, sięgnij po tę książkę.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem