Lista książek:
  • AntyMOBBING. Walcz o swoje prawa w miejscu pracy
  • Przeciwdziałaj mobbingowi

    • Typy, fazy i konsekwencje mobbingu
    • Krzywdząca organizacja
    • Konflikty jako zarzewie problemu
    • Przeciwdziałanie psychicznemu dręczeniu
    • Walka o swoje prawa
    • Kształtowanie zdrowych relacji zawodowych

    Mobbing. Za tym słowem czai się prawdziwie niebezpieczne zjawisko. Podłe i bezwzględne. Mobbingiem nazywamy bowiem działanie o charakterze nadużycia, przejawiające się w formie zachowań, słów, aktów i gestów. Inaczej rzecz ujmując, to systematyczne znęcanie się lub dręczenie moralne. Celem lub skutkiem mobbingu jest poniżenie, ośmieszenie, zaniżenie samooceny, wyeliminowanie albo odizolowanie danej osoby od jej współpracowników.

    Przez wiele lat nie mówiło się głośno o psychicznym dręczeniu, mającym miejsce w polskich firmach. Przymusowe nadgodziny, ostracyzm, powierzanie bezsensownych zadań, stosowanie biurowego psychoterroru -- tak po prostu musiało być. Nawet sądy traktowały pozwy przeciw zamierzonemu nieetycznemu zachowaniu pracodawcy jako pracowniczą próbę zemsty czy rewanżu za zwolnienie. Jeśli jednak kiedykolwiek byłeś ofiarą mobbingu lub taka atmosfera panowała w Twoim biurze, dobrze wiesz, że szykany potrafią zatruć krew, zniszczyć zdrowie oraz odebrać chęć do pracy. Na szczęście tak jak Dawid w nierównej walce z Goliatem, tak i Ty masz szansę wygrać z Twoim dręczycielem lub nawet całą ich grupą. A celnie rzuconym kamieniem niech stanie się wiedza zawarta w tej książce. Jeśli natomiast reprezentujesz pracodawcę, w którego zakładzie dochodzi do nielegalnych praktyk, Twoim obowiązkiem narzuconym przez prawo jest im zapobiec. Nie pozwól, by sprawy zaszły za daleko!

    • Rozpoznawanie mobbingu i terroru psychicznego
    • Konflikt jako źródło mobbingu
    • Zapobieganie nielegalnym praktykom
    • Kultury organizacyjne sprzyjające rozwojowi niezdrowej atmosfery
    • Procedury antymobbingowe
    • Roszczenia dręczonych pracowników
    • Formy pomocy ofiarom mobbingu


    Przeczytaj wywiad z autorem >>



  • Assessment/Development Center. Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy
  • Właściwy pracownik na właściwym miejscu

    Kapitałem każdej firmy są przede wszystkim jej pracownicy. Banał? Tak! Prawda? Zawsze i wszędzie! Fakty są takie, że żadna firma nie będzie dobrze funkcjonować, jeśli nie zatrudnia kompetentnych ludzi. Kompetentnych, czyli takich, których umiejętności, wiedza i postawa w powierzonym obszarze pozwalają na efektywne wykonywanie pracy na danym stanowisku. Do zadań działu HR i osób rekrutujących kandydatów do pracy należy ocena tego, czy kompetencje konkretnego kandydata są właściwe w odniesieniu do stanowiska, na które aplikuje, oraz tego, czy dotychczasowy pracownik sprawdza się w zakresie zadań, jakie mu wyznaczono.

    Metoda Assessment/Development Center (w skrócie AC/DC) pozwala na obiektywną ocenę kompetencji, czyli poziomu wiedzy, umiejętności i postaw pracowników oraz kandydatów do pracy. AC/DC to w uproszczeniu zestaw testów, rozmów, symulacji i ćwiczeń zaprojektowanych w ten sposób, aby sprawdzić, jak dana osoba poradzi sobie w określonej roli zawodowej. Dobrze przygotowany i rzetelny AC/DC pozwala przewidzieć potencjalny sukces aplikanta na danym stanowisku oraz minimalizuje ryzyko podjęcia złych decyzji związanych z zatrudnianiem lub awansowaniem kluczowych pracowników.

    • Wprowadzenie do metody Assessment/Development Center
    • Kompetencje jako główne kryterium oceny pracowników
    • Narzędzia stosowane podczas sesji AC/DC
    • Przygotowanie i przeprowadzanie sesji AC/DC
    • Przykłady ćwiczeń z kluczem rozwiązań


    Katarzyna Wąsowska-Bąk - Socjolog i psycholog organizacji i pracy (UW). Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu TROP. Od 6 lat realizuje projekty doradcze, badawcze, szkoleniowe i rekrutacyjne. Trener w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi - specjalizacja: rekrutacja i selekcja pracowników oraz treningi dla asesorów sesji AC/ DC. Koordynator i asesor w projektach Assessment/Development Center. Rekrutowała menadżerów średniego i wyższego szczebla do pionów sprzedażowych oraz usługowych różnych branż. Konsulat HR w obszarze budowy modeli kompetencyjnych, oceny 360 stopni oraz systemów ocen okresowych pracowników.

    Dorota Górecka - Psycholog biznesu, asesor, coach (absolwentka UW i SGH). Ukończyła akredytowaną przez ICF (International Coach Federation) szkołę coachów The Art and Science of Coaching, prowadzoną przez Erickson College International z Vancouver. Przez wiele lat pracowała w organizacjach biznesowych na stanowiskach menadżerskich. Ma doświadczenie w zarządzaniu zespołami rozproszonymi, prowadzeniu projektów oraz negocjacjach międzynarodowych. Współpracuje z firmą MABOR w projektach doradczych (AC/DC, CSR) oraz szkoleniowych.

    Marzena Mazur - Doktor psychologii ze specjalizacją w psychologii społecznej. Praktyk, menadżer, doradca działów HR, coach i superwizor trenerów. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie akademickie, wykształciła kilka roczników trenerów, coachów i asesorów. W ciągu 15 lat poprowadziła setki projektów szkoleniowych, coachingowych i rozwojowych. Projektuje i uczestniczy w Assessment/ Development Center. W radiu TOK FM prowadzi audycję o zarządzaniu "Strefa szefa".



  • Biznes i futbol
  • Metody trenerów brytyjskiego futbolu.
    Poznaj je i zastosuj na własnym biznesowym boisku

    • Sprawdź, czy masz predyspozycje do kierowania zespołem
    • Jak wytworzyć w zespole pasję -- paliwo wspólnych osiągnięć
    • Jak zbudować zgrany zespół i zapanować nad nim w chwilach kryzysu

    To opowieść o czystej grze i zwyciężaniu tam, gdzie inni tracą nerwy i załamują się. O tym, jak ważne są: pasja, ambicja, solidny trening i praca zespołowa. O tym, jak umiejętności i rozsądna taktyka wygrywają z przeciwnościami losu i chwytami poniżej pasa. Ta książka jest doświadczeniem, jakie trenerzy i kapitanowie pierwszoligowych brytyjskich drużyn mogą wnieść do Twojej codziennej pracy.

    Autorzy zaglądają za kulisy zarządzania klubami sportowymi. Pokazują, jak trenerzy-menedżerowie pozyskują nowe talenty, budują wśród członków zespołu wiarę we własne siły, ustanawiają ambitne cele i skłaniają ludzi do maksymalnego zaangażowania i wysiłku. Dowiedz się, jak zastosować te wypracowane metody na własnym boisku:

    • wybór składu drużyny: jak szukać współpracowników mających umiejętności i ducha walki,
    • doskonalenie zespołu: trening umiejętności i "oświecony" HR,
    • budowanie zasad dobrej pracy zespołowej: otwartość, uczciwość, zaangażowanie i ambicja,
    • pokonywanie destruktywnych emocji i wprowadzanie dyscypliny w zespole,
    • równoważenie emocji w zespole, gdy napięcie i stres biorą górę nad rozsądkiem,
    • komunikacja w zespole: słuchanie, mowa ciała, informacje zwrotne.

    Chcesz zbudować silny i zmotywowany zespół?
    Koniecznie przeczytaj tę książkę!



  • Coaching. Poznaj tajniki sukcesu
  • Zainwestuj w siebie!

    • Wyznacz sobie cele
    • Wykorzystaj swoje talenty i umiejętności
    • Określ priorytety i normy

    Z upływem czasu życie staje się coraz bardziej skomplikowane. Beztroskie lata dzieciństwa, szkoły i studiów odchodzą w przeszłość, a zastępuje je pełne stresów życie zawodowe. Brakuje nam wolności, swobody i radości. Rzadziej cieszymy się z tego, co kiedyś było tak ważne. Próbujemy usprawiedliwiać się nadmiarem zajęć, zbyt małą ilością czasu i nawałem obowiązków. Czy na pewno tak jest? Czy przypadkiem nie poddajemy się prozie życia tylko dlatego, że nie widzimy innego wyjścia i biernie akceptujemy istniejący stan rzeczy? Może po prostu nie znamy sposobów uporządkowania chaosu, w jakim tkwimy, gdy świat wokół nas bez opamiętania pędzi do przodu?

    Książka "Coaching. Poznaj tajniki sukcesu" jest przewodnikiem dla tych, którzy chcą zmienić swoje życie. Jej autorzy, doświadczeni trenerzy i konsultanci, prowadzący witrynę WWW poświęconą rozwojowi osobistemu, przedstawiają techniki wzmacniania pozytywnych cech i pozbywania się słabych stron. Opisują metody wyznaczania i osiągania celów, ustalania granic obszaru osobistego oraz doskonalenia umiejętności przywódczych. Uczą wykorzystywania potencjału, który tkwi w każdym z nas.

    • Wyznaczanie celów rozwoju osobistego
    • Określanie roli i pozycji w społeczności
    • Wykorzystywanie talentów
    • Realizacja pragnień i zaspokajanie potrzeb
    • Ustalanie priorytetów
    • Wytyczanie granic prywatności
    • Eliminowanie czynników rozpraszających

    Zmień swoje życie. Dzięki tej książce przekonasz się,
    że nie jest to wcale takie trudne.



  • Coaching
  • Zarabianie przez rozmawianie.
    Nowa ścieżka kariery dla ludzi, którzy lubią ludzi

    • Corporate coaching. Jak zostać trenerem na usługach firm?
    • Life coaching. Jak zostać doradcą osobistym?
    • Psychotest. Sprawdź, jakie są Twoje zdolności w zakresie coachingu

    Czy lubisz pracować z ludźmi?
    Jeśli tak, mamy dla Ciebie intratną propozycję zawodową -- zostań coachem. Zarobki w tej doskonale rozwijającej się branży są wysokie, a popyt rośnie w oczach. Możesz wykonywać swój nowy zawód po godzinach albo ubiegać się o pracę na stanowisku coacha w dużej firmie. Jeśli ta propozycja Cię zainteresowała, prawdopodobnie masz do nas wiele pytań -- odpowiedź na nie znajdziesz w tej książce.

    Po pierwsze: dlaczego ludzie mieliby potrzebować Twoich usług?
    Rzecz w tym, że każdy z nas szuka pomocy, gdy zauważa rozbieżność pomiędzy swoimi oczekiwaniami i marzeniami a stanem faktycznym -- dzieje się to bardzo często. Taki stan rodzi stres, obawy i niepewność. Zadaniem coacha jest pomoc w likwidowaniu podobnych dylematów.

    Po drugie: od czego zacząć karierę?
    Coaching polega na rozmawianiu z ludźmi i przynoszeniu im ulgi. Tak naprawdę zajmujesz się tym od lat. Dlaczego więc nie miałbyś zacząć w ten sposób zarabiać? Spróbuj zorientować się, jak wpływasz na ludzi -- czy ich uspokajasz, dodajesz im otuchy, dajesz im odczuć, że mogą liczyć na Twoje trafne spostrzeżenia... a może wnosisz w ich życie więcej radości? A potem rozwiń w sobie zmysły coachingu, czyli:

    • zdolność obserwowania ludzkich zachowań,
    • cierpliwość i wyrozumiałość wobec innych,
    • autentyzm w relacjach międzyludzkich,
    • trzeźwość myślenia i trafność wyciąganych wniosków,
    • umiejętność okazywania ciepła i współczucia,
    • rzeczywisty szacunek i podziw dla innych,
    • miłe usposobienie i umiejętność łagodzenia napięć.



  • Coaching. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
  • Inspiracja bez manipulacji

    • Nauczanie i wspieranie rozwoju
    • Dwustronna wymiana doświadczeń
    • Tworzenie efektywniejszych zespołów
    • Skuteczne wykorzystywanie własnego potencjału

    Chęć nieustannego rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń to cecha charakteryzująca wybitnych ludzi sukcesu. Coaching jest metodą czynnie wspierającą to dążenie. Istotną jego zaletą jest nieformalny charakter. Coaching może przejawiać się nie tylko w kontaktach osobistych, ale również telefonicznych czy też e-mailowych. Udzielając komuś w dowolnym momencie wskazówek opartych na praktycznej wiedzy, jaką zdobyliśmy, czy też przyjmując opinie i sugestie kierowane w naszą stronę, tworzymy silną i trwałą organizację. Budulcem jest tu wzajemne zaufanie i umiejętność wypracowania sensownych kompromisów.

    Dowiedz się, jak:

    • rozwijać swoje naturalne talenty i efektywnie je wykorzystywać,
    • precyzować cele i dążyć do ich realizacji,
    • poprawiać relacje na linii przełożony-podwładny,
    • przezwyciężać przeszkody zewnętrzne i własne słabości.

    Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają one wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów zaczerpniętych z życia. Pomagają także Czytelnikom zidentyfikować ich najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów.

    Nowe doświadczenia w starym zespole

    • Sprawdź, w jakich momentach coaching jest szczególnie pomocny
    • Zadawaj odpowiednie pytania, broń własnego stanowiska, buduj nić porozumienia
    • Przygotuj sesję coachingową, która będzie inspirująca i przyniesie oczekiwane efekty
    • Zdobywaj stale nowe umiejętności i kompetencje



  • Delegowanie obowiązków. Osobisty mentor - Harvard Business
  • Operacja: usprawnianie pracy

    • Wskazówki na temat skutecznego delegowania
    • Określanie wymaganych kompetencji
    • Kontrolowanie powierzonych zadań
    • Obowiązki, których nie należy przekazywać

    Czujesz, że przytłacza Cię nadmiar obowiązków? Twój telefon jest rozgrzany do czerwoności, a skrzynka e-mailowa pęka w szwach? Pora na chwilę refleksji. Czas zająć się przekazywaniem części Twoich obowiązków podwładnym. Choć trudno Ci to sobie teraz wyobrazić, już wkrótce dostrzeżesz, że ten mały zabieg zdziała wielkie cuda. Jakie będą efekty? Odetchniesz. Znajdziesz więcej czasu na szczegółowe dopracowanie najważniejszych projektów, zaś twoi podwładni poczują się docenieni w związku z pokładanym w nich zaufaniem. W takich chwilach wygrywają wszyscy, a zatem bierzmy się do dzieła.

    Sprawdź:
    • po co delegujemy i jakie korzyści z tego płyną;
    • czy Twoje umiejętności delegowania wymagają poprawy;
    • dlaczego warto praktykować zarządzanie w stylu "co i dlaczego";
    • jak połączyć przydzielanie obowiązków z awansem;
    • jak formułować reguły pracy, kontroli i komunikacji.

    Książki z serii "Osobisty Mentor" są rzetelnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i potencjalne słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki stanowią niezawodne wsparcie przy rozwiązywaniu codziennych problemów szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie.

    Bądź menedżerem, który potrafi:
    • radzić sobie z delegowaniem zwrotnym;
    • bez wahania przekazywać swoje obowiązki;
    • śledzić postępy i udzielać stosownego wsparcia;
    • przyporządkowywać odpowiednią osobę do zadania.



  • Dodaj im skrzydeł! Jak najlepsi liderzy wyzwalają potencjał swoich współpracowników
  • Sztuka uskrzydlania i techniki lotu

    • Poznaj niezwykłe sposoby przyciągania talentów
    • Odkryj genialne metody motywowania
    • Otwórz się na nieznane tajniki wyzwalania potencjału
    • Stosuj złote zasady stawiania wyzwań
    Autorom udało się w genialny sposób opisać najistotniejsze, aczkolwiek niezgłębione zjawisko - w jaki sposób liderzy wyzwalają w innych ludziach mądrość oraz potencjał. Ten praktyczny zarys jest obowiązkową lekturą dla tych, którzy dążą do przewodzenia w gospodarce opartej na wiedzy.
    C. K. Prahalad,
    profesor honorowy Paul and Ruth McCracken w Ross School of Business na Uniwersytecie Michigan
    Fascynująca książka, która ukazuje, jak sposób myślenia kształtuje przywództwo ludzi. Ta książka już na zawsze zmieni nasz sposób myślenia o przywództwie.
    Carol Dweck,
    profesor psychologii Lewis and Virginia Eaton z Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Stanforda

    Czy leci z nami lider?

    Postawmy sprawę jasno. Możesz zostać genialnym szefem i inspirującym liderem, dodającym swoim pracownikom skrzydeł oraz zachęcającym ich do rozwijania swoich możliwości. Możesz też być bezdusznym tyranem, narzucającym swoje zdanie i nieznoszącym sprzeciwu. Wybór należy do Ciebie.

    Ciągle się wahasz? Zrób bilans zysków i strat:

    • Lider dodający skrzydeł
      Gdy tylko wchodzi do pokoju, pomysły spontanicznie rodzą się w głowach i unoszą w powietrzu, a problemy znajdują rozwiązanie. To lider, który inspiruje współpracowników do wykorzystania swoich możliwości w celu dostarczenia rezultatów wykraczających poza oczekiwania.
      • Lider podcinający skrzydła
        Ma wypracowane sposoby na drenowanie inteligencji i mordowanie potencjału w ludziach dokoła siebie. Zawsze musi być najmądrzejszy na sali. Jest zabójcą pomysłów i wysysaczem energii, który trwale wpływa na zmniejszenie talentu oraz zaangażowania innych.
        • Podjąłeś decyzję?
          Biznes nie znosi próżni i niecierpliwie czeka na liderów, którzy zreorganizują metody zarządzania ludźmi. Oto książka dostarczająca narzędzi, dzięki którym nie nabierzesz złych nawyków w zarządzaniu, a jeśli jakieś posiadasz - szybko się ich pozbędziesz. Pozwoli Ci zdobyć umiejętności, które sprawią, że z łatwością podejmiesz się większej liczby zadań przy mniejszej ilości zasobów. Nauczysz się rozwijać i przyciągać talenty, wydobywać nowe pomysły oraz kumulować energię do stymulowania zmian organizacyjnych i wprowadzania innowacji.

        Pomyśl, co możesz osiągnąć, kiedy zdołasz wykorzystać całą energię oraz mądrość, jakie są wokół Ciebie!




        Jaka jest wspólna cecha każdego odnoszącego sukcesy dyrektora generalnego oraz dyrektora finansowego? Każdy z nich jest Szefem dodającym skrzydeł. Dowiedz się, w jaki sposób zmieniają świat z pomocą innych ludzi.
        John Doerr,
        główny udziałowiec firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers
        Wszyscy kiedyś znaliśmy Szefów dodających skrzydeł - ludzi, którzy wydobywają ze wszystkich dokoła siebie to, co najlepsze, a nie najgorsze. Są oni największym bogactwem każdej firmy. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób stać się człowiekiem dodającym skrzydeł albo przeobrazić innych w prawdziwie dodających skrzydeł - czytaj dalej. Jeżeli chcesz wzbogacić swoją własną karierę lub wzmocnić swoją firmę - czytaj dalej.
        Kerry Patterson,
        współautor bestsellera Sztuka negocjacji. Jak prowadzić rozmowy ważne, trudne i decydujące
        W trakcie ponad trzydziestu lat pracy przy ocenianiu menedżerów było dla mnie jasne, że niektórzy spośród nich osiągnęli znacznie więcej niż pozostali, jednakże nie zawsze było jasne, dlaczego tak się dzieje. Wiseman oraz McKeown przedstawiają nowatorską oraz przekonującą analizę tego, w jaki sposób Szefowie dodający skrzydeł wytwarzają wartość, podczas gdy inni ją niszczą.
        Tom Friel,
        były dyrektor generalny oraz prezes zarządu firmy Heidrick and Struggles
        Spostrzeżenia Liz Wiseman oraz Grega McKeowna są pomocne, praktyczne i sensowne. Każdy lider, który chce, by jego zespół wykonał więcej pracy z wykorzystaniem tej samej (lub mniejszej) ilości zasobów, uzna tę książkę za dar z nieba oraz cenne źródło wiedzy.
        Dave Ulrich,
        profesor w Ross School of Business na Uniwersytecie Michigan
        Książka ta przemówi do każdego dyrektora generalnego czy też dyrektora finansowego. Szefowie dodający skrzydeł wydobywają tak wiele ze swoich ludzi, że w istocie podwajają siłę roboczą bez dodatkowych kosztów.
        Jeff Henley,
        prezes zarządu firmy Oracle Corporation
        Od czasu do czasu pojawia się jakaś książka, która zmusza nas do zadania sobie istotnych oraz trudnych pytań. Dodaj im skrzydeł to właśnie taka książka. Dodaj im skrzydeł wzywa nas do wyobrażenia sobie zdecydowanie bardziej produktywnej przyszłości dla naszych organizacji - co wymaga wyzbycia się pewnych zachowań, które pomogły nam wspiąć się na szczyt.
        Tim Brown,
        dyrektor generalny w firmie IDEO
        Ta zajmująca oraz wywrotowa książka zadaje zasadnicze pytanie: "W jaki sposób możemy rozwijać oraz wykorzystywać ludzki talent, aby poradzić sobie z istotnymi problemami naszych czasów?". Zmusza nas do ponownego zastanowienia się nad naszymi starymi założeniami.
        Gareth Jones,
        profesor na gościnnych wykładach na IE Madrid oraz współautor książki Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę?
        Oto słynne sformułowanie Lincolna dotyczące dylematu: "W jaki sposób liderzy wydobywają z nas »lepszą stronę naszej natury«?". Dodaj mi skrzydeł przybliża do odpowiedzi na to fundamentalne pytanie dotyczące przywództwa bardziej niż jakakolwiek książka, którą czytałem w ostatnich latach.
        Warren Bennis,
        profesor honorowy oraz profesor na Uniwersytecie Południowej Karoliny, autor książki Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwa



      • Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa Twojej firmy
      • Zysk albo wyzysk

        Czy uważasz, że firma, w której pracujesz, zasługuje na Twoją lojalność?
        Jeśli tak, to jesteś w mniejszości. I trudno się temu dziwić. Firmy zbyt często zarabiają kosztem klientów i pracowników. Efektem jest ogólnoświatowy zanik lojalności. Niegdyś wierni klienci stają się bardziej wymagający i częściej zmieniają dostawców. Firmy tracą zaufanych pracowników na rzecz karierowiczów. Akcje i udziały przechodzą z rąk lojalnych wspólników w ręce spekulantów. Na takim rynku lojalność staje się czymś bardzo rzadkim i nabiera potężnej wartości... ale tylko pod warunkiem, że jest autentyczna.

        Wyczuwamy w otoczeniu drenaż, wyzysk i wyobcowanie, ale rzadko zastanawiamy się, jak to wpływa na wyniki naszych firm i całą gospodarkę. W tej książce dwaj wybitni ekonomiści, Reichheld i Teal, rozstrzygają ten dylemat. Piszą o ekonomii lojalności. Omawiają firmy zbudowane na wierności klientów i pracowników. Przedstawiają metodę wyceny lojalności w przedsiębiorstwie. Podnoszą kwestie takie, jak:

        • programy lojalnościowe, zarządzanie relacjami z klientami i inne sztuczne metody budowania lojalności w biznesie;
        • osiągnięcia prawdziwych liderów lojalności (eBay, Bain & Company, Leo Burnett);
        • spektakularne porażki firm, w których zabrakło lojalności;
        • śmierć i odrodzenie lojalności w gospodarce XXI wieku;
        • zarządzanie lojalnościowe -- budowanie firmy, której przewagą konkurencyjną jest lojalność.



      • Emigracja do USA. Wydanie VIII
      • Jak zdobyć zieloną kartę i legalnie pracować w USA?

        • Loteria wizowa: wizy tymczasowe, dla gości, studenckie, pracownicze, dla krewnych i inne
        • Procedura przyznawania zielonej karty: kto ma największe, a kto najmniejsze szanse
        • Wzory formularzy i opłaty pobierane od aplikujących

        Poznaj odpowiedzi na pytania, które chcesz zadać już teraz albo które przyjdą Ci do głowy dopiero później: w trakcie załatwiania wizy, na przejściu granicznym, kiedy już tam będziesz lub jeśli znajdziesz się w tarapatach. Dowiedz się, od czego zacząć legalną podróż do USA, ile czasu i pieniędzy może pochłonąć zdobycie wizy, jakich dokumentów potrzebujesz oraz co wolno i czego nie wolno Ci robić jako imigrantowi lub rezydentowi. Autor tej książki, doświadczony prawnik do spraw imigracyjnych, podpowiada:

        • jak uzyskać wizę: z pomocą rodziny, pracodawcy, szkoły lub wygrać na loterii,
        • jakie prawa przysługują Ci jako imigrantowi,
        • jak ubiegać się o status rezydenta i obywatelstwo,
        • jakie niespodzianki czekają Cię na przejściu granicznym,
        • co zrobić w razie niepowodzenia: procedura wydalenia cudzoziemca,
        • gdzie szukać dalszych informacji: adresy biur imigracyjnych w USA.

        Wybierz prostą, krótką i legalną drogę do USA.



      • Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
      • Międzynarodowy bestseller
        WYDANIE ZAKTUALIZOWANE I DOSTOSOWANE DO WYMAGAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU

        Ta niezwykle przystępna książka wspaniale ilustruje moc drzemiącą w ludziach. Empowerment polega zaś na wykorzystaniu naturalnych zdolności pracowników, nie zaś na kontrolowaniu przez kierownictwo.
        Stephen R. Covey

        Obudź moc drzemiącą w ludziach

        Tradycyjny model zarządzania oparty na autorytarnej władzy kierowników jest już przestarzały i nieskuteczny. Dziś na całym świecie tworzy się środowiska pracy oparte na aktywnym uczestnictwie wszystkich pracowników w podejmowaniu działań i decyzji. Jak to się robi? Kluczem do sukcesu jest empowerment. To nie przekazywanie władzy w ręce ludu, ale otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację. Rezultat? Wyższa jakość, lepszy poziom współzawodnictwa, obniżenie kosztów, większa elastyczność w zakresie dopasowywania się do potrzeb klienta oraz możliwość pracy z ludźmi zaangażowanymi i czującymi się świetnie w swoim środowisku zawodowym.

        Napisana w formie wciągającej opowieści, niniejsza książka zapewnia plan ułatwiający kierownikom i pracownikom osiągnięcie prawdziwego, oddolnego upełnomocnienia w swoich firmach.



      • Empowerment. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników
      • Firma to teatr wielu aktorów.
        Pozwól im wszystkim wyjść na scenę, a pokażą, na co ich stać

        • Jak budować z pracownikami dojrzałe, oparte na zaufaniu relacje?
        • Jak prowadzić szkolenia i warsztaty z empowermentu?
        • Studium przypadku: wdrażanie empowermentu w firmie Yardley

        Idea empowermentu jest prosta. Znajdź w firmie aktywistów -- ludzi dostrzegających problemy nie tylko swoje, ale także innych pracowników i całych działów. Zmotywuj ich, by zaproponowali rozwiązania, a potem sami wprowadzali je w życie. I poczekaj na rezultaty. Empowerment to odwrót od hierarchiczności i odgórnych nakazów, które wiążą ludziom ręce i zniechęcają do samodzielnego myślenia. Zaufaj pracownikom, ponieważ oni najlepiej znają swoje zadania i wiedzą, co trzeba zmienić, by lepiej wykonywać pracę.

        Jeśli rozumiesz ideę empowermentu i chcesz wdrożyć ją w firmie, lecz nie masz pełnego poparcia współpracowników, wprowadź w życie niektóre pomysły zasugerowane w tej książce. Jeśli ten pilotażowy program zakończy się pozytywnie, zyskasz zwolenników i dostaniesz zielone światło. Ale zanim to zrobisz, dowiedz się więcej o wdrażaniu empowermentu:

        • jak informować przełożonych i pracowników o korzyściach wynikających z empowermentu,
        • na jakich rynkach i w jakich firmach empowerment sprawdza się najlepiej,
        • jak pokonywać opory przy wdrażaniu empowermentu,
        • jak pomagać pracownikom w przejmowaniu odpowiedzialności za ich pracę,
        • jak prowadzić twórcze dyskusje, w które angażują się wszyscy uczestnicy.

        Chcesz nauczyć kogoś, jak prowadzić samochód?
        Posadź go za kierownicą i dopilnuj, by jechał w dobrym kierunku



      • Inteligencja emocjonalna w biznesie. Praktyczne strategie współpracy z ludźmi
      • Idealny poradnik dla liderów chcących poprawić swoją inteligencję emocjonalną, zwiększając przy okazji zaangażowanie, wydajność i retencję pracowników. Łatwy w zastosowaniu i pełen praktycznych wskazówek oraz narzędzi.
        Sharon Jordan-Evans,
        współautorka Love ...Em or Lose ...Em: Getting Good People to Stay


        Biznes to praca zespołowa, dla ludzi inteligentnych... emocjonalnie!

        Temat inteligencji emocjonalnej wypełnia opasłe tomiszcza, napisane we wszystkich językach świata. Problem z tymi książkami jest tylko jeden, ale za to kluczowy - mnóstwo teorii, mało praktyki. Szczególnie praktyki dedykowanej menedżerom. Zadaniem publikacji, którą trzymasz w ręku, jest uzupełnienie luki między teorią a praktyką. Dzięki niej uda Ci się podnieść poziom inteligencji emocjonalnej zarówno własny, jak i Twoich bezpośrednich podwładnych lub klientów, a także IE Twojej organizacji. Pozwoli Ci ona poznać nowe strategie oraz metody, poprawić wydajność pracy i uzyskać znakomite wyniki we wszystkich Twoich przedsięwzięciach.

        Znajdziesz tu kompletny i praktyczny plan działania, zawierający arkusze robocze, ćwiczenia, quizy do samodzielnego rozwiązywania i wiele innych narzędzi, pokazujących, w jaki sposób wybitni liderzy wykorzystują w praktyce inteligencję emocjonalną. Poznasz sekrety Najlepszych z Najlepszych. Dowiesz się, jak zostać jednym z 10% najwybitniejszych specjalistów w Twojej dziedzinie. Realizacja nawet kilku z zaproponowanych tu działań wywrze ogromny i powszechnie zauważalny wpływ na wyniki Twojej pracy. Wykorzystaj pełnię swojego potencjału, nie grzej już ławki rezerwowych, tylko znajdź się w pierwszej lidze - tam, gdzie Twoje miejsce.

        • Jak rozwijać swoje mocne strony?
        • Jak stać się świetnym pracownikiem i wybitnym liderem?
        • Jak poprawić swoją samokontrolę emocjonalną?
        • Jak najefektywniej pracować w zespole?
        • Jak nauczyć się oddziaływać na ludzi wokół Ciebie?
        • Jak pracować nad umiejętnościami komunikacji oraz empatii?
        • Jak słuchać i budować porozumienie?



      • Jak zorganizować perfekcyjną konferencję
      • Tradycyjne konferencje coraz częściej zastępowane są przez tele i wideokonferencje. Nadal jednak w wielu przypadkach niezbędne okazuje się osobiste spotkanie. Zorganizowanie udanej konferencji wymaga zaangażowania wielu sił i środków. Sama rezerwacja sali oraz postawienie na stołach wody mineralnej i delicji to zdecydowanie za mało. Dziś należy zadbać o odpowiedni wygląd zaproszeń, zaplanować przebieg konferencji, znaleźć zakwaterowanie dla jej uczestników oraz wynająć odpowiednią firmę cateringową. Realizacja wszystkich tych etapów gwarantuje organizację profesjonalnej konferencji.

        "Jak zorganizować perfekcyjną konferencję" to poradnik dla osób, które zajmują się organizacją tego typu spotkań. Zawiera szczegółowe omówienie wszystkich zagadnień, na które należy zwrócić uwagę, przygotowując konferencję. Czytając tę książkę, nauczysz się planować budżet konferencji i układać jej plan. Dowiesz się, na co należy zwracać uwagę, rezerwując pokoje hotelowe dla uczestników i nawiązując współpracę z firmą cateringową. Przeczytasz także o tym, jak przygotować konferencję za granicą oraz jak ocenić, czy konferencja zakończyła się sukcesem.

        • Tworzenie budżetu konferencji
        • Wybór miejsca konferencji
        • Przygotowanie zaproszeń i materiałów konferencyjnych
        • Zapraszanie gości
        • Rezerwacja pokoi hotelowych
        • Współpraca z firmą cateringową
        • Ocenianie zakończonej konferencji

        Jeżeli zlecono Ci zadanie zorganizowania konferencji,
        koniecznie przeczytaj tę książkę.



      • Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
      • Szef - to brzmi dumnie!

        Najlepszych szefów nie poznaje się po świetnie skrojonym garniturze ani eleganckiej garsonce. Jakości nie zagwarantują też drogie studia czy twardy charakter. Najwybitniejsi menedżerowie stali się elitą w swoim fachu po wielu latach ciężkiej pracy... nad sobą. To właśnie dzięki ich staraniom dziś Ty możesz osiągnąć upragniony sukces w znacznie krótszym czasie. Książka ta powstała zarówno z myślą o zupełnych nowicjuszach, stawiających dopiero pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i o doświadczonych biznesmenach, którzy uważają, że na naukę nigdy nie jest za późno.

        To, czego Ci trzeba, to fachowa wiedza na temat zarządzania, a także wybrane informacje z zakresu psychologii. Pierwsze ułatwią Ci prowadzenie firmy, drugie znacznie usprawnią kontakty z podwładnymi i uczynią przyjemniejszym kierowanie grupą ludzi. Wyjątkowość tego podręcznika polega na tym, że opiera się on na indywidualnych doświadczeniach autorów, uznanych polskich trenerów kadry zarządzającej. Ma on jednak znacznie większe ambicje: korzysta z praktyki wielu innych menedżerów, odnosząc się przy tym do typowo polskich realiów i specyfiki rodzimego rynku.

        Wtajemniczenie w trzech krokach:

        1. Niedoceniane przedmioty obowiązkowe
        2. Elementy psychologii szefa
        3. Manowce zarządzania

        Sugestywna grafika. Nigdzie nie przeczytasz tego,
        co tutaj zobaczysz na własne oczy!





        • Przeczytaj wywiad z autorem książki Andrzejem Niemczykiem >>
        • O książce możesz także przeczytać tutaj >>
        • Pobierz plik MP3 i posłuchaj 1 recenzji o książce >>
        • Pobierz plik MP3 i posłuchaj 2 recenzji o książce >>



        Patroni książki:






      • Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów
        • Praktyka i teoria skutecznej motywacji
        • Sprawdzone techniki i zaskakujące pomysły
        • Polska Mapa Motywacji -- wyniki badań

        Ludzie pracują tak, jak są zarządzani

        Odpowiednia motywacja wprawia ten świat w nieustanny ruch. Dzięki niej rano chce nam się wstać z łóżka, jak na skrzydłach biec do biura i wykonywać swoją pracę z entuzjazmem, wieczorem zaś wrócić do domu z poczuciem dobrze wykonanego zadania. Cały problem właśnie z tymi skrzydłami...

        Jak sprawić, żeby Twoi podwładni wykonywali swoje obowiązki z zaangażowaniem? Co najsilniej motywuje Polaków? Jak przygotować i wdrożyć skuteczny plan motywacyjny? Które teorie motywowania sprawdziły się w praktyce? Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości w kwestii motywowania -- takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.

        • Praktyczne zasady motywowania pozafinansowego.
        • Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce.
        • Najistotniejsze zagadnienia motywowania finansowego.
        • Granica między motywacją a manipulacją.
        • Systemowe podejście do motywowania w firmie.

        Czego autor nie napisze, to grafik dopowie...



        • Przeczytaj wywiad z autorem książki Andrzejem Niemczykiem >>



        Patroni medialni:

        Businessman, Personel i Zarządzanie, onet.pl, Marketing w Prakrtce, Radio PIN



      • Zarządzanie zespołami
      • Zarządzanie ludźmi jest udręką? Zmień to!

        • Buduj stabilny i efektywny zespół
        • Usprawnij komunikację w grupie
        • Stań się mentorem dla współpracowników

        Kierowanie zespołem: instrukcja w kieszeni Nawet najbardziej zgrany zespół składa się z indywidualnych osób. Tarcia między nimi tak naprawdę są nieuniknione. Doskonały lider potrafi więcej, niż tylko łagodzić spory - potrafi uciąć je w zarodku. Pamiętaj, że ludzie chcą, by ich praca była doceniana. Naucz się odpowiednio ich motywować i w pełni wykorzystywać ich umiejętności. Gdy popełnią błąd, zadbaj o to, by wyciągnęli z tego doświadczenia właściwą lekcję na przyszłość. Zbuduj sprawnie pracujący, efektywny team. Nie zapominaj, że jesteś sercem swojej grupy.

        Zadania do wykonania
        • Stań się liderem świadomym swoich obowiązków.
        • Wyznaczaj każdemu z pracowników odpowiednią rolę.
        • Stwórz najbardziej efektywne metody komunikacji w zespole.
        • Deleguj zadania, okaż konieczne wsparcie i zaufanie.

        Wzmocnij swoje poczucie pewności siebie w roli lidera.

        Książki z serii Kariera w kieszeni powstały z myślą o zapracowanych ludziach na każdym szczeblu kariery. Pomogą Ci rozwinąć te umiejętności, dzięki którym Twoje życie zawodowe nabierze prawdziwego rozmachu. Sprawdź się jako doskonały lider, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek specjalistów.



      • Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze
      • Rusz się - najwyższy czas zrobić karierę!

        • Od czego zacząć zmianę, czyli dylematy początkującego "karierowicza"
        • Złap się w sieć, czyli po co Ci networking i serwisy społecznościowe
        • Co jeszcze możesz zrobić, czyli jak rozmawiać z coachem kariery albo headhunterem

        Całkowita lub częściowa zmiana drogi zawodowej, a także nagły zwrot na dotychczasowej ścieżce kariery wcale nie należą dziś do rzadkości. Inteligentni i ciekawi świata ludzie często zmieniają branże, angażują się w nowe przedsięwzięcia, odpowiadają na wyzwania stawiane im przez los. Część z nich robi to z potrzeby serca, część rzuca nudną pracę i rozgląda się za czymś bardziej fascynującym, a jeszcze inni chcą więcej zarabiać oraz zyskać większe uznanie. Jak jednak przeprowadzić tę zmianę, by nie odbiła się niekorzystnie na naszym życiu i doprowadziła do satysfakcjonujących rezultatów? O czym koniecznie trzeba pomyśleć, by starania o lepszą pracę były bardziej efektywne i nie wywoływały stresu, a nowy pracodawca był zachwycony, że widzi nas w swoim zespole?

        Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź w książce Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze. Jej autorka przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy starań o nową pracę - od analizy kwestii przeszkadzających i pomagających w zmianie zawodowej, przez fachowe porady dotyczące pisania CV czy listów motywacyjnych, aż po szczegółowe pytania, jakie mogą pojawić się podczas rozmowy rekrutacyjnej. Dowiesz się także, jak przy poszukiwaniach nowej pracy wykorzystać potęgę społeczności internetowych. Zrozumiesz, jak ważne jest świetne rozpoznanie nowej branży i nowego środowiska, zdobywanie konkretnych umiejętności i zebranie właściwych zasobów. Poznasz sposoby nawiązywania skutecznych kontaktów z coachami kariery, łowcami talentów oraz interesującymi Cię firmami. Nie mogłeś trafić lepiej!

        • Zmiana drogi zawodowej - od czego zacząć?
        • Co pomaga i przeszkadza w zmianie zawodowej?
        • CV i list motywacyjny - co i jak pisać?
        • Rola serwisów społecznościowych i networkingu
        • Dobre wrażenie podczas rozmowy rekrutacyjnej
        • Rozpoznanie nowego środowiska i transpozycja umiejętności
        • Coaching kariery i kontakt z headhunterami
        • Bezpośredni kontakt z firmami
        • Pozycja studenta, menedżera, specjalisty i freelancera

        Zmiana pracy na lepszą?
        Któż mógłby się temu oprzeć?!



      • Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów
      • Typy osobowości MBTI® --
        czyli jak klonować najlepszych ludzi w firmie

        • Ustalanie precyzyjnych kryteriów rekrutacji
        • Nagradzanie i dyscyplinowanie ludzi o różnych typach osobowości
        • Ankieta: badanie typów osobowości MBTI®

        Gdyby tylko pracowało u nas więcej takich osób, jak Dawid...
        Gdyby wszyscy ludzie myśleli i działali podobnie, praca kierowników byłaby prostsza. Wystarczyłby jeden uniwersalny system motywacyjny: te same kary i nagrody dla wszystkich. Problem w tym, że różni ludzie różnie reagują na te same bodźce. Racjonalny ekstrawertyk będzie pracować chętniej, gdy nakreślisz mu realną i obiecującą ścieżkę kariery. Lecz gdy masz do czynienia z emocjonalnym introwertykiem, lepiej sięgnij po inne argumenty. To samo dotyczy dyscyplinowania: ostra reprymenda jednych przywołuje do porządku, innym odbiera chęć do pracy.

        Poznaj koncepcję MBTI®, a osiągniesz wyższy poziom percepcji. Zaczniesz dostrzegać subtelne różnice między ludźmi, z którymi pracujesz. Wyrobisz w sobie szósty zmysł, który pozwala lepiej przewidywać zachowania współpracowników.

        Jak działa MBTI®?
        MBTI® to system określania osobowości, stosowany przez kadrowców i menedżerów wielu dużych organizacji, takich jak Ernst & Young czy Whirlpool, zgodnie z którym psychikę ludzką można rozpatrywać w 4 wymiarach:

        ekstrawertycy (E) - introwertycy (I) percepcjoniści (P) - intuicjoniści (N)
        myśliciele (T) - uczuciowcy (F) sędziowie (S) - obserwatorzy (O)

        Te wymiary, nałożone na siebie, tworzą 16 typów osobowości. I tak na przykład INTP jest kodem myślenia i zachowania teoretyków, którzy potrafią skutecznie interpretować rzeczywistość i dostrzegać w niej schematy oraz niespójności. Ludzie z tym kodem sprawnie rozwiązują problemy techniczne i pracują na ogólnych modelach. Są dobrymi analitykami i lubią wyjaśniać innym, jak działa świat.

        MBTI® w obecnej postaci jest owocem wieloletnich badań psychologów z całego świata. To klucz, którym menedżerowie otwierają umysły współpracowników. Dowiedz się, jak z niego korzystać:

        • skąd biorą się różnice osobowości,
        • jak zbudować zrównoważony zespół ludzi,
        • jak odbierają rzeczywistość i jak pracują ludzie o różnych typach osobowości,
        • mocne i słabe punkty ludzi o poszczególnych typach osobowości,
        • cztery rodzaje temperamentów: Dionizosa, Epimeteusza, Prometeusza i Apollina.



      • Lepsze zarządzanie kadrami. Jak stworzyć organizację, która uwalnia ludzki potencjał
      • Jak stworzyć organizację, w której zwykli ludzie osiągają niezwykłe wyniki?

        • Sprawdź, czy Twoja firma naprawdę motywuje ludzi do pracy
        • Stwórz organizację zorientowaną na ludzi
        • Poznaj korporacje zbudowane na wzajemnym zaufaniu: Southwest Airlines, Cisco Systems, AES

        Z pewnością znasz firmy, których pracownicy są kompetentni, dbają o interes całej organizacji i chętnie podejmują się nowych zadań. Te firmy potrafią korzystać z ludzkich talentów. Zapewne widziałeś też firmy pełne bystrych, ciężko pracujących i przyzwoitych ludzi, którzy mimo wszystko nie osiągają dobrych wyników, ponieważ organizacja nie pozwala im zabłysnąć i zniechęca do wysiłku. Ile takie firmy mogłyby osiągnąć, gdyby zamiast podcinać pracownikom skrzydła, zaczęły oddziaływać na nich pozytywnie?

        Jak zbudować organizację, która uwalnia ludzki potencjał? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz sam, kiedy przeczytasz tę książkę i poznasz metody zarządzania kadrami w siedmiu niezwykłych firmach:

        • Southwest Airlines,
        • Cisco Systems,
        • SAS Institute,
        • The Men's Wearhouse, NUMMI, AES, PSS World Medical.

        Omawiając każdą z tych firm, autorzy szukają odpowiedzi przede wszystkim na dwa pytania:

        1. dlaczego ich pracownicy nie koncentrują się jedynie na prywatnych celach, ale dostrzegają korzyści ze wspólnych działań na rzecz całej organizacji?
        2. dlaczego konkurenci nie są w stanie powielić sukcesów tych organizacji?

        Odkryj sekret wzajemności: uwierz w ludzi i zaufaj im,
        a dadzą z siebie więcej, niż myślisz



      • Mistrz coachingu. Podręcznik dla menedżerów, HR-owców i trenerów
      • Coaching bez tajemnic

        • Niezbędne narzędzia skutecznego trenera
        • Kluczowe zagadnienia psychologiczne
        • Praktyka na sto sposobów

        Zadaniem dobrego trenera jest motywować, inspirować i wskazywać nowe perspektywy. Efektem jego pracy jest tak skuteczne dotarcie do podopiecznych, by sami odnajdowali w sobie inspirację i dostrzegali własne możliwości. Bez względu na to, czy szkolenie dotyczy technik komunikacji, zasad przywództwa, pracy w grupie, czy wystąpień publicznych, najistotniejsze jest zawsze dobranie metody pozwalającej uzyskać wyniki najbliższe perfekcji.

        Poszukując złotego środka, Angus McLeod przestudiował wszystkie dostępne metody coachingu, wybrał ich najlepsze elementy i na tej podstawie stworzył jedną, spójną koncepcję. Jej najsilniejszym punktem jest osoba trenera. Tak, to właśnie od Ciebie, Twojego potencjału, pomysłowości i otwartości zależy rozwój ludzi, którymi się opiekujesz. To dzięki Tobie zdobywają oni nowe umiejętności, odnoszą sukcesy w życiu zawodowym, są również gotowi na pozytywne zmiany na niwie życia osobistego.

        Holistyczna metoda coachingowa

        • Informacja, komunikacja i metody porozumiewania się.
        • Rozwiązywanie konfliktów i rozładowywanie napięć.
        • Pytania, wizualizacje, totemy, symbole i metafory.
        • Pułapki coachingu, zasady postępowania i unikanie błędów.

        Książka zawiera słowniczek najważniejszych pojęć związanych z coachingiem.



      • Nagradzanie i wyróżnianie pracowników. 151 błyskotliwych rozwiązań
      • Twój osobisty regulamin pracy

        • Przede wszystkim jasno określ swoje cele i zadania
        • Następnie wyeliminuj problemy i przeszkody
        • I wreszcie odzyskaj swój cenny czas

        Reguły - strona po stronie
        Marchewka zamiast kija

        Doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważnym czynnikiem w sukcesie każdej firmy są ludzie. Tylko dzięki wytężonej pracy wielu mózgów i rąk jesteście w stanie osiągać znakomite rezultaty. Jednak by ten precyzyjny mechanizm mógł działać niezawodnie, trzeba mu zapewnić naprawdę troskliwą opiekę. Twoi pracownicy pragną mieć świadomość, że nie są tylko trybikami w wielkiej machinie, ale jednostkami, którym zaufano i powierzono pewną odpowiedzialność. Chcą też mieć pewność, że za swoją pracę mogą liczyć na odpowiednią nagrodę.

        Ludzie lubią czuć się doceniani. Szukają uznania dla swoich wysiłków i pochwały za zaangażowanie oraz perfekcyjne wywiązywanie się z obowiązków. Zaspokojenie tych potrzeb potrafi zdziałać cuda. Ponosząc minimalne koszty, możesz widocznie poprawić atmosferę w swoim zespole, zwiększyć motywację oraz osiągane wspólnie wyniki. W tej inspirującej książce znajdziesz nie tylko klasyczne pomysły na wyróżnianie i nagradzanie pracowników -- dostarczy Ci ona również niekonwencjonalnych, a bardzo skutecznych rozwiązań. Pokaż pracownikom, jak bardzo ich cenisz!

        Metody działania w sytuacji, gdy:
        • planujesz wprowadzić system nagród dla całej kadry pracowniczej;
        • poszukujesz uniwersalnych premii, dobrych na każdą okazję;
        • chcesz pochwalić pracownika przed całą firmą i klientami;
        • masz ochotę potraktować nagradzanie z lekkim uśmiechem;
        • rozważasz nagrody rzeczowe, pieniężne lub awanse.



      • Plemiona 2.0. Zostań internetowym przywódcą
      • Plemiona to lektura obowiązkowa dla nas wszystkich. We współczesnym świecie kwestia przywództwa spoczywa w rękach każdego z nas.
        Bill Bradley, były senator USA

        Silne plemię pod wezwaniem

        1. 1. DAWNIEJ mianem plemienia określaliśmy grupę powiązaną ze sobą pokrewieństwem, obszarem zamieszkania, językiem, kultem religijnym i zależnościami ekonomicznymi.
        2. 2. OBECNIE, kiedy granice między państwami zacierają się, a narodowość nie jest już kluczowym elementem powiązań społecznych, ta definicja w fascynujący sposób wyewoluowała.
        3. 3. PLEMIĘ dziś to grupa ludzi przywiązanych do jednej, wspólnej idei, celu, pomysłu na życie prywatne czy zawodowe. Nie łączy ich przymus, ale chęć bycia spójną i pełną pasji grupą.
        4. 4. INTERNET sprawia, że plemię może rozszerzyć pole oddziaływania. Blogi, portale społecznościowe - możliwości są tysiące. Każde plemię potrzebuje przede wszystkim dwóch rzeczy: PRZYWÓDZTWA oraz związków z innymi ludźmi. To jest Twoja szansa - możesz ZNALEŹĆ lub STWORZYĆ plemię i przewodzić mu.

        Nie ma znaczenia, kim jesteś - genialnym programistą, miłośnikiem starych pocztówek, smakoszem win, błyskotliwym księgowym czy literaturoznawcą. Dziś możesz zrobić coś naprawdę wielkiego - objąć przywództwo nad współpracownikami, klientami, inwestorami, wyznawcami, hobbistami lub czytelnikami.

        Może kieruje Tobą ambicja, empatia, chęć zbawienia świata, a może pobudki czysto finansowe. Cokolwiek daje Ci satysfakcję - możesz zrealizować swój wielki plan jeszcze dziś.

        Nowa książka Setha Godina to aktualny wkład autora w jego nieustającą pracę nad podanymi w przystępny sposób wielkimi ideami, które są w stanie zmienić świat.




        • Przeczytaj wywiad z autorem >>



      • Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań
      • Twój osobisty regulamin pracy

        • Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
        • Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
        • I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu

        Reguły -- strona po stronie
        Wygrana w wojnie decyzyjnej

        Na Twoich barkach spoczywa codzienny ciężar podejmowania decyzji. Czasem musisz zrobić to samodzielnie, innym razem konieczna jest szersza konsultacja albo nawet podział odpowiedzialności. Od tego, jak się zachowasz, zależeć będzie Twoja reputacja, wypracowany autorytet, a nawet przyszła kariera. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jakie narzędzia zastosować podczas określonego procesu decyzyjnego, sięgnij po niezawodny zestaw reguł, które doprowadzą Cię do dokonania trafnego wyboru.

        Jakość Twojej pracy i działań Twojego zespołu określana jest również poprzez odpowiednie delegowanie kompetencji. To, ile zadań będziesz prowadzić osobiście, a ile razem z kredytem zaufania przekażesz swoim pracownikom, zależy od Twoich umiejętności. Musisz cenić swój czas, znać możliwości i kompetencje podwładnych oraz nauczyć się rozpoznawać obowiązki, które mogą zostać delegowane. Aby proces ten uczynić łatwiejszym, skorzystaj z praktycznych wskazówek stworzonych w oparciu o wieloletnie doświadczenia.

        Metody działania w sytuacji, gdy:
      • podejmujesz szybką decyzję lub opracowujesz stosowną strategię,
      • potrzebna jest burza mózgów albo zdanie się na własny osąd,
      • trzeba kogoś przekonać lub odwieść od jakiegoś wyboru,
      • obawiasz się oddać część władzy albo boisz się konsekwencji,
      • pragniesz większego zaangażowania zespołu albo zdobycia zaufania.



    • Jak rozwijać potencjał Twoich pracowników
    • Nie ograniczaj się do wysyłania ludzi na szkolenia,
      bo nikt za Ciebie nie przygotuje ich do pracy... Zostań ich trenerem.

      • Skuteczne i nieskuteczne metody szkoleniowe: gry menedżerskie, koła aktywności,
        burze mózgów
      • Jak planować i prowadzić szkolenia wewnętrzne?
      • Jak inwestować w ludzi w firmie z dużą rotacją kadr?

      Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na tym, że parę razy zostanę po godzinach". Być może wątpisz, czy w ogóle opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by pozostali w zespole?

      Nie powierzaj szkoleń wyłącznie trenerom zewnętrznym. Poznaj nowe i sprawdzone sposoby podnoszenia kwalifikacji pracowników w miejscu pracy. Przekazuj im nowe obowiązki i sprawiedliwie oceniaj osiągane wyniki. Jeśli oczekujesz od nich skuteczności i zaangażowania, zainwestuj w nich. Ale najpierw dowiedz się:

      • jak oceniać potrzeby szkoleniowe pracowników,
      • jak testować skuteczność szkoleń,
      • kiedy i jakie obowiązki delegować podwładnym,
      • jak zachęcać ludzi do podnoszenia kwalifikacji,
      • kiedy i na jak długo delegować ich do innych placówek po naukę,
      • jak tworzyć indywidualne plany rozwoju kompetencji.

      Czy jest ktoś, kto odciąży Cię od nadmiaru obowiązków?
      Tak, Twoi pracownicy, ale tylko wtedy, gdy zadbasz o ich kwalifikacje.



    • Praktyczny przewodnik dla uczestników szkoleń, czyli jak przeżyć każde szkolenie
      • Jak ożywić beznadziejne szkolenie: wyżyj się na trenerach i rozbaw wszystkich do łez
      • Jaką obowiązkową postawę przyjąć na szkoleniu: udawaj, że wszystko wiesz, i mów tylko to, co jest politycznie poprawne
      • Jak zaakceptować status quo: nawet nie próbuj wdrażać w firmie tego, o czym była mowa na szkoleniu

      Zacznijmy od tego, kto tej książki nie powinien czytać:

      • Żaden teoretyk lubiący słuchać na szkoleniach, co robią idealni pracownicy w idealnych firmach. Jakże by się rozczarował, widząc, że szara rzeczywistość jest inna: nikt nie wdraża racjonalizatorskich pomysłów, relacje z przełożonymi są podszyte strachem, a stanowiska kierownicze obsadza się z klucza.
      • Żaden poważny trener. Po przeczytaniu tej książki mógłby stracić poczucie misji i etosu zawodowego i zamiast cieszyć się z kolejnych zleceń, snuć drętwe rozważania, czy życie ma sens.
      • Żaden poważny haerowiec, który w pocie czoła realizuje firmową inżynierię dusz, a nie potrafi na korytarzu powiedzieć pracownikowi "Dzień dobry!". Bo on jest taki... No taki, wiecie. Zwyczajny, szary i prozaiczny.
      • Żaden poważny dyrektor. Lektura zakłóciłaby jego fikcję zarządzania ludźmi. Przecież on wszystko wie najlepiej, więc po co tracić czas i pieniądze? Zresztą ma to w małym palcu.

      Z pewnym wahaniem, po wewnętrznych rozterkach, kierujemy tę książkę do Ciebie, uczestniku szkoleń. Znajdziesz tu spostrzeżenia, które nie pozwolą Ci zasnąć nawet na najbardziej nudnym szkoleniu.

      Na koniec z całą mocą podkreślamy, że szkolić się nie warto -- zwykle wynikają z tego same kłopoty. Nie miej wątpliwości: większość szkoleń to sztuka dla sztuki i zawracanie głowy. Dlatego gdy następnym razem zmuszą Cię do udziału w szkoleniu, śmiej się i jak najlepiej wykorzystaj wolny czas. A kiedy będziesz znowu w pracy, natychmiast zapomnij o wiedzy z gatunku science fiction i wróć do codziennych obowiązków.



    • Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców
    • Dynamika życia grupy

      • Formowanie się grupy
      • Burze i konflikty
      • Normalizacja w zespole
      • Wreszcie kreatywne działanie

      Grupa - suma indywidualności czy homogeniczny organizm?

      Podstawy formowania się grup są różne - zdarza się bezrefleksyjny podział na zespoły dobrane alfabetycznie, czasem członków skupiają wspólne zainteresowania lub wytyczone cele zawodowe, a bywa też, że jest to udział w wyborach parlamentarnych. Jednak bez względu na to, co było czynnikiem uruchamiającym tworzenie się grupy, mechanizm został puszczony w ruch! A Twoim zadaniem jako moderatora jest zadbanie o to, by gładko przeszedł przez kolejne etapy stapiania się pojedynczych "ja" w świetnie funkcjonujące "my".

      Jednostki tworzące grupę wnoszą do niej bagaż własnych osobowości - kompetencje, cechy, przeżycia i emocje, a także indywidualne oczekiwania. Podejmując decyzję o dołączeniu do powstającego zespołu, chcą współtworzyć nową rzeczywistość. Zaczynają współpracować, komunikują się między sobą, uczestniczą we wspólnych działaniach. Bycie w grupie pozwala na zdobywanie nowych doświadczeń, uruchamianie nieznanych form aktywności i kreatywności. Każda społeczność, niezależnie od przyświecającego jej celu i wieku jej członków, podlega podobnym zjawiskom, które nazwano "procesem grupowym". Głównym zadaniem prowadzącego jest więc zadbanie o to, by ogromny potencjał tkwiący w grupie został optymalnie wykorzystany, przynosząc wszystkim trwałe i satysfakcjonujące korzyści.

      • Główne fazy rozwoju grupy.
      • Najważniejsze elementy, o których należy pamiętać na każdym etapie budowania zespołu.
      • Przykłady i propozycje ćwiczeń, zebrane podczas szkoleń, treningów i wykładów tematycznych.
      • Tworzenie klimatu zaufania i akceptacji.
      • Wyrażanie szacunku, wzmacnianie pozytywne, dostosowanie tempa pracy do możliwości grupy.
      • Odpowiedzialność prowadzącego grupę za własny rozwój.



    • Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu
    • To książka dla tych, którzy wierzą - za Leonardem da Vinci - że "mądrość to córka doświadczenia" i że bez praktycznego doświadczenia rozwój jest nieefektywny lub wręcz niemożliwy.

      Podobną maksymą kieruje się autor Podręcznika trenera biznesu, opisując metodę prowadzenia szkoleń, którą nazywa realistycznym treningiem. Jego sednem jest przeprowadzanie uczestników szkolenia przez realne doświadczenie, odwzorowujące realia ich pracy oraz prawdziwe problemy.

      Oto podręcznik nie tylko dla zawodowych trenerów. Mogą po niego sięgnąć wszyscy ci, którym od czasu do czasu zdarza się nauczać innych: menedżerowie, nauczyciele, superwizorzy.

      Książka jest efektem doświadczeń trenerskich oraz biznesowych autora oraz zebraniem dorobku jednej z najdłużej działających polskich firm szkoleniowych - Kontrakt-OSH - z którą autor był związany przez dwanaście lat. Zbiór refleksji na temat rozwoju człowieka, roli trenera, funkcjonowania grupy, efektywności szkoleń uzupełnia podstawową treść tego podręcznika, którą stanowi opis kluczowych "narzędzi" trenerskich, czyli bardzo konkretnych wskazówek i umiejętności, pozwalających wykonywać ten zawód sprawnie i efektywnie.

        Jeśli chcesz dowiedzieć się:
      • na czym polega realistyczny trening biznesowy i kim tak naprawdę jest trener,
      • jakie pułapki czyhają na trenera i jak się przed nimi zabezpieczać,
      • jakie mechanizmy psychologiczne rządzą życiem małej grupy,
      • jak przygotować efektywny projekt szkoleniowy, oparty o realne problemy i specyfikę pracy uczestników oraz jak zmierzyć jego skuteczność,
      • jak budować na szkoleniu atmosferę zaufania i partnerską relację, sprzyjającą nauczaniu poprzez doświadczenie,
      • jak diagnozować realne problemy grupy oraz organizować doświadczenia treningowe pozwalające wdrażać nowe umiejętności w życie...

      • ... to ta książka jest przeznaczona dla Ciebie.

      A wszystko przyprawione jest sosem autentycznych anegdot i historii z życia trenera...



    • Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika
    • Ocenianie profesjonalne -- rzetelne, trafne i sprawiedliwe

      • Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
      • Dokładna analiza pułapek w procesie oceniania
      • Oceny motywujące i demotywujące pracowników
      • Prawidłowy proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
      • Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
      • Typologie menedżerów, pracowników i organizacji
      • Pomocne studia przypadków

      "Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" -- to truizm z lubością powtarzany przez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? Firma naprawdę dbająca o pracownika kładzie spory nacisk na stosowanie nowoczesnych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie sprawnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany dobór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najistotniejszych umiejętności menedżerskich. Ułatwiają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten proces nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, skuteczność oraz sposoby rozwiązywania problemów.

      Właściwie przeprowadzona ocena okresowa pracowników:
      • motywuje ludzi do pracy i rozwoju;
      • daje przełożonym wiarygodną wiedzę na temat kompetencji i potencjału zawodowego pracowników;
      • kształtuje korzystną kulturę organizacyjną;
      • pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich;
      • ułatwia podejmowanie decyzji w zakresie strategii karania, nagradzania czy premiowania.

      Autor książki o:
      Roli osobowości w pracy
      Mobbingu



    • Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie II rozszerzone
    • 150 skutecznych technik jak wyjść z kryzysu!

      Gość specjalny II wydania: prof. Witold M. Orłowski

      Ile potrwa światowy kryzys gospodarczy, tego nie wiemy. Potrzebujemy jednak wskazówek, jak go przetrwać. Na szybkie odbicie się od dna nie możemy liczyć, stagnacja sporo potrwa. Dlatego drugie wydanie zostało uzupełnione o rozdział kryzysowy. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się niemal na rok przed kryzysem. Zawierało ponad 150 technik, za pomocą których można zbudować lub poprawić dobre relacje - jak się okazuje, najważniejszą rzecz w kryzysie. Efekt tej książki nie znajduje się jednak na jej stronach - ten efekt jest w nas. Już WIESZ, co robić i jak robić. To jednak za mało. Należy jeszcze TO ZROBIĆ. Każda ze 150 technik coś daje, zmniejsza skutki kryzysu, pozwala go unikać w jakimś obszarze, daje wręcz szansę na sukces.

      "Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
      Bob Cialdini
      "Marek - TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA - i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
      Kevin Hogan
      "W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie - do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea - techniki z najwyższej półki - podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu - Cialdiniego, Hogana, Ury...ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
      Katarzyna Niezgoda
      "Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
      Igor Chalupec
      "Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem - ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi. Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
      prof. dr hab. Zbigniew Nęcki



      Patroni medialni:




    kolejne strony:

    1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem