Lista książek:
  • ABC sam naprawiam komputer. Wydanie II. eBook
  • Złota komp-rączka

    • W jaki sposób rozwiązać problemy z instalacją systemu?
    • Jak usunąć złośliwe oprogramowanie?
    • Co zrobić, gdy BIOS nie rozpoznaje dysków twardych i napędów optycznych?

    Rozpoznawaj objawy, diagnozuj usterki i sam naprawiaj swój komputer

    Przeciętny użytkownik komputera potrafi doskonale posługiwać się nim w takim zakresie, w jakim potrzebuje go do swoich codziennych zajęć. Jednak w przypadku jakichkolwiek -- nawet błahych -- awarii większość z nas staje się zupełnie bezradna wobec tego urządzenia i zaczyna w panice szukać kogoś, kto się na tym zna. A przecież jeśli poznasz budowę komputera, jego zasady działania oraz objawy typowych usterek, sam możesz świetnie poradzić sobie ze zdiagnozowaniem awarii i naprawą -- bez ponoszenia kosztów i oddawania sprzętu do serwisu.

    Książka "ABC sam naprawiam komputer. Wydanie II" prezentuje praktyczne i skuteczne rozwiązania dotyczące różnych usterek Twojego komputera. Podręcznik omawia nieinwazyjne i bezpieczne metody diagnozowania oraz usuwania awarii, które możesz przeprowadzić w warunkach domowych. Dowiesz się między innymi, co zrobić, jeśli niektóre urządzenia USB nie działają, lub jak poradzić sobie z sytuacją, gdy komputer zawiesza się albo masz kłopoty z instalacją systemu. Wreszcie, możesz nauczyć się rozwiązywać problem, gdy nie udaje się uzyskać litery "ł", lub gdy zamiast "z" pojawia się "y". Z tym poradnikiem świetnie poradzisz sobie z samodzielną naprawą komputera.

    • Budowa komputera
    • Diagnostyka w teorii i praktyce
    • Prawidłowa konfiguracja ustawień BIOS
    • Instalacja dwóch systemów na jednym komputerze
    • Odzyskiwanie skasowanych plików i danych
    • Zerowanie dysku
    • Instalacja MS Windows XP oraz MS Windows Vista
    • Identyfikacja oznaczeń procesorów
    • Awarie płyt głównych, napędów optycznych i kart graficznych
    • Czyszczenie i optymalizacja pracy systemu
    • Przydatne oprogramowanie narzędziowe

    Ten podręcznik to Twój osobisty konsultant ds. napraw komputera!



  • ABC sam składam komputer. Wydanie IV. eBook
  • Czasy, w których musieliśmy samodzielnie składać komputery, niewątpliwie dawno odeszły już w przeszłość. Dziś możemy po prostu wybrać się do jednego z wielu sklepów komputerowych i zamówić w nim odpowiedni sprzęt. Do dyspozycji mamy też bogatą ofertę gotowych modeli, wśród których bez problemu powinniśmy znaleźć komputer najlepiej pasujący do naszych wymagań. Gorzej, gdy poszukujemy sprzętu nietypowego, nigdzie nie możemy znaleźć interesującego nas zestawu lub złożenie komputera naszych marzeń okazuje się dziwnie drogie. Jeszcze gorzej, gdy chcemy samodzielnie poskładać sprzęt w oparciu o elementy, którymi już dysponujemy. Wtedy przydałaby się szczegółowa instrukcja lub dobry przewodnik, który poprowadziłby nas za rękę i pomógł uniknąć nierzadko dość kosztownych błędów.

    Przewodnikiem takim jest "ABC sam składam komputer. Wydanie IV "- nowa edycja popularnej książki, dzięki której już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników szybko poskładało komputery ku dużej satysfakcji własnej. Dzięki niej poznasz architekturę współczesnych komputerów osobistych, a także dowiesz się, jakie elementy są w nich wykorzystywane i jak zabrać się do pracy we właściwy sposób. Instalacja i konfiguracja sprzętu przestanie być dla Ciebie tematem tabu, a potencjalne problemy nie będą już wydawać się barierami nie do pokonania. Lektura wprowadzi Cię również w zagadnienia optymalizacji pracy komputera i instalowania najnowszej wersji systemu Windows. Wszystko to bez zbędnej i odstraszającej nowomowy technicznej, za to z mnóstwem praktycznych wskazówek i prostymi wyjaśnieniami najważniejszych kwestii.

    • Prezentacja nowoczesnych platform komputerowych
    • Wybór i zakup najlepszych komponentów
    • Przygotowanie warsztatu pracy
    • Montaż elementów wewnętrznych i niezbędnego okablowania
    • Podłączanie urządzeń peryferyjnych
    • Rozwiązywanie typowych problemów
    • Konfiguracja ustawień BIOS-u
    • Przygotowanie i instalacja systemu operacyjnego
    • Optymalizacja pracy komputera

    Samodzielnie złóż swój komputer - to naprawdę nic trudnego!



  • Access 2010 PL. Kurs. eBook
  • Odpowiedzi do zadań, które znajdują się na końcu każdego rozdziału, są gotowe do pobrania na serwerze FTP pod adresem ftp.helion.pl >>


    Pewnie wkrocz w świat baz danych z programem Access 2010!

    • Poznaj zasady rządzące systemami baz danych
    • Naucz się instalować program Access i korzystać z jego możliwości
    • Dowiedz się, jak definiować i modyfikować strukturę bazy
    • Poznaj sposób zarządzania danymi i administrowania bazą
    • Naucz się korzystać z kwerend, formularzy i raportów

    Bazy danych - myślisz, że to zaawansowane, ocierające się o czary zagadnienie, przeznaczone wyłącznie dla jajogłowych informatyków, którzy zawodowo zajmują się tajemniczym przerzucaniem bajtów z miejsca na miejsce? Nic bardziej mylnego. Bazy danych to mechanizmy przechowywania informacji, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień, nawet jeśli nie zdaje sobie z tego sprawy. Takie systemy wykorzystuje się już dosłownie wszędzie: w kasach fiskalnych sklepów spożywczych, ewidencji ludności prowadzonej przez urzędy państwowe czy rozliczeniach operatorów telefonii komórkowej. Czy w takim razie jest się czego bać? Nie, zwłaszcza gdy zaczniesz poznawać ten temat od programu Access 2010 - prostego, wydajnego i wygodnego w użyciu systemu bazodanowego firmy Microsoft.

    Pomoże Ci w tym książka "Access 2010 PL. Kurs ", która za pomocą prostego języka i licznych ilustracji prezentuje wszystkie informacje potrzebne początkującemu użytkownikowi do wykonania pierwszych pewnych kroków w tajemniczym świecie baz danych. Autorzy przedstawiają w niej teoretyczne podstawy działania mechanizmów bazodanowych, sposób instalacji i aktualizacji programu Access 2010, najważniejsze działania administracyjne, metody definiowania struktury bazy i wypełniania jej danymi. Z tego podręcznika nauczysz się również, jak modyfikować swoje bazy danych, wydobywać z nich informacje i prezentować je użytkownikom. To jeszcze nie koniec - zdobędziesz także umiejętność tworzenia makr ułatwiających i automatyzujących Twoją pracę administratora oraz posługiwania się nimi. Oprócz teoretycznych informacji w książce znajdziesz sporo zadań do samodzielnego wykonania - dzięki nim utrwalisz uzyskaną wiedzę i sprawdzisz ją w praktyce.

    • Instalacja programu Microsoft Access
    • Tworzenie bazy danych i definiowanie jej struktury
    • Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie informacji
    • Wyszukiwanie, sortowanie i filtrowanie danych
    • Zarządzanie tabelami i zbiorami informacji
    • Używanie kwerend, raportów i formularzy
    • Definiowanie i uruchamianie makr
    • Administrowanie bazą danych i zabezpieczanie jej zawartości

    Dołącz do elity administratorów baz danych dzięki prosto przekazanej wiedzy i czytelnym rysunkom, wyjaśniającym zawiłości Accessa 2010.



  • Aplikacje Google. Wykorzystaj potencjał darmowych narzędzi. eBook
  • Odkryj świat możliwości Google

    • Historia sukcesu firmy Google
    • Wyszukiwarka internetowa wraz z dostępnymi narzędziami
    • Programy komunikacyjne - Gmail, Blogger, grupy dyskusyjne
    • Programy biurowe - do tworzenia, edycji i publikowania dokumentów
    • Aplikacja Picasa - do edycji i porządkowania zdjęć
    • Zdobywająca coraz większe uznanie przeglądarka Google Chrome
    • Pakiet Google Earth

    Wyobraź sobie, że siadasz z kubkiem kawy przed nowym laptopem, firmowanym znakiem zgodności z technologią Google. Uruchamia się system operacyjny, podpisany "Google OS". Otwierasz przeglądarkę Google Chrome, sprawdzasz pocztę Gmail. Dostajesz instrukcje, jak zmodyfikować arkusz kalkulacyjny, wchodzisz więc na Google Docs i nanosisz zmiany. W wolnej chwili przeglądasz zdjęcia od znajomej, która zamieściła je w internetowym albumie Google Picasa. Za dużo Google? Sprawdź, może w lodówce sytuacja wygląda inaczej.

    Wszystko zaczęło się od wyszukiwarki internetowej, stworzonej przez dwóch zapaleńców. Konkurencyjnej wyszukiwarki. Dzięki innowacyjności oraz doskonałej jakości zdobyła ona dominującą pozycję na rynku, pokonując produkty znanych firm. I to właśnie z tym świeżym podejściem powinno kojarzyć Ci się Google. Przełomowa poczta - Gmail, a także dokumenty online to efekt pracy rzeszy pracowników firmy o otwartych i kreatywnych umysłach, nie tłamszonych sztywnymi regułami koncernów.

    Dziś laboratoria Google wymyślają nowe usługi, eksplorują następne regiony. Kolejne produkty Google są wygodne, szybkie i po prostu ułatwiają pracę. Oswajaj się więc z wszechobecną nazwą tej firmy, poznaj jej produkty i za darmo korzystaj z ich niezwykłego potencjału!

    • Dlaczego internauci wybrali Google?
    • Jak stawiać pierwsze kroki w Google i nie poślizgnąć się?
    • Czym jest wyszukiwanie wyspecjalizowane i "inteligentne"?
    • Jak odkryć świat blogerów?
    • Na co odpowiada Google Answers?
    • Z czym jeść nowości z kuchni Google Labs?
    • Czym jest konto Google?
    • Dlaczego wszyscy chcą mieć konto Gmail?
    • Jak stworzyć album zdjęciowy w Picasa?
    • Czy nauczysz się geografii z Google Earth?
    • Jak wygląda Internet w przeglądarce Chrome?



  • Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty. eBook
  • Poznaj tajniki Blendera i twórz wyjątkowe projekty w technologii 3D

    • Jak wykonywać rendery statyczne?
    • Jak przygotować bazę modelu?
    • Jak wykorzystać skrypty języka Python?

    Blender to znakomity, darmowy program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowej. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, bez zachodzących na siebie i blokujących się okien, własny silnik graficzny oraz wiele funkcji do edycji obiektów, pozwalających uzyskać praktycznie dowolny kształt. Istnieje kilka wersji Blendera -- na różne platformy sprzętowe i programowe. Za pomocą tej aplikacji można tworzyć przestrzenne projekty techniczne, gry komputerowe, reklamy telewizyjne i profesjonalne logotypy firm. To wszystko sprawia, że Blender jest niezwykle popularny i coraz szerzej wykorzystywany.

    "Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty" to nietypowy podręcznik, pokazujący działanie programu i jego zaawansowane funkcje na przykładzie budowania konkretnego projektu -- czołgu M1A2 Abrams. Dzięki temu możesz nauczyć się, na czym polega modelowanie, teksturowanie, rozpakowywanie siatek, rigging oraz rendering. Taka konstrukcja to wielki atut książki, bowiem pozwala Ci podjąć pracę nad projektem w dowolnym miejscu, przyjrzeć się sposobowi rozwiązania danego problemu, poznać nie tylko narzędzia i funkcje, ale także sposoby organizacji pracy nad projektem.

    • Bluprints
    • Skrypty języka Python
    • Przygotowanie projektu
    • Modelowanie
    • Rewaloryzacja
    • Pędzle, desenie i efekty ze zdjęć
    • Malowanie modelu hi-poly oraz low-poly
    • UV Unwrapping
    • Rigging
    • Rendering i środowisko renderingu Kerkythea
    • Typy świateł i oświetlenia

    Cała teoria i praktyka, których potrzebujesz, aby tworzyć niesamowite projekty 3D.



  • Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Odkryj świat baz danych z nową wersją Accessa

    • Poznaj obiekty baz danych
    • Zaplanuj tabele i relacje
    • Zaprojektuj formularze
    • Zdefiniuj kwerendy
    • Wygeneruj raporty

    Microsoft Access jest jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania bazami danych na świecie, a jego najnowsza wersja z pewnością tylko ugruntuje pozycję lidera tej aplikacji na rynku. Access wykorzystywany jest zarówno przez użytkowników indywidualnych, jak i duże przedsiębiorstwa, których pracownicy doceniają nie tylko prostotę korzystania z interfejsu aplikacji, lecz także rozbudowane możliwości programowania i stosowania makr. Nie bez znaczenia jest tu też bogaty zestaw narzędzi i kreatorów, dzięki którym tworzenie baz, zarządzanie nimi i przetwarzanie staje się naprawdę łatwe, a przede wszystkim wydajne.

    "Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne " to wprowadzenie do świata baz danych i aplikacji bazodanowych tworzonych za pomocą najnowszej wersji Accessa. Treść książki i zawarte w niej praktyczne ćwiczenia pozwolą Ci sprawnie poznać podstawowe zasady korzystania z programu, projektowania baz danych i prawidłowego stosowania ich obiektów, a także właściwego tworzenia relacji. Nauczysz się też przygotowywać formularze i kwerendy ułatwiające zarządzanie danymi oraz generować raporty. Twoją wiedzę uzupełnią informacje na temat makr i modułów.

    • Praca z plikami baz danych
    • Tworzenie tabel i relacji
    • Stosowanie kwerend
    • Projektowanie formularzy
    • Tworzenie raportów
    • Makropolecenia
    • Import i eksport danych do różnych formatów

    Skorzystaj z najnowszej wersji Accessa do tworzenia wydajnych
    aplikacji bazodanowych!



  • GIMP. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Opanuj darmowe profesjonalne narzędzie do tworzenia efektownej grafiki i edycji fotografii!

    • Jak sprawnie pracować na warstwach?
    • Jak korzystać z narzędzi do rysowania?
    • Jak poprawiać i edytować fotografie?

    Jeżeli myślisz, że GIMP to darmowy, a co za tym idzie średnio funkcjonalny substytut słynnego, lecz drogiego Photoshopa, będziesz naprawdę zaskoczony, gdy odkryjesz, jak ogromne daje Ci możliwości! Gdy tylko poznasz szeroką paletę narzędzi GIMP-a, zrozumiesz, że już nie trzeba wydawać kilku tysięcy złotych, by móc profesjonalnie edytować fotografie i tworzyć efektowną grafikę rastrową. GIMP udostępnia bowiem mnóstwo praktycznych funkcji pozwalających m.in. na sprawną pracę na warstwach i ich maskach, korzystanie z rozbudowanych narzędzi zaznaczania, ciekawe modyfikacje obrazu i kolorów czy tworzenie własnych pędzli, gradientów i deseni. Umożliwia także współpracę z graficznymi tabletami oraz pracę w trybach: RGB, skali szarości czy palety indeksowanej.

    Ta książka z serii "Ćwiczenia praktyczne" jest idealnym podręcznikiem dla wszystkich, którzy chcą szybko i od podstaw nauczyć się pracy z programem GIMP. Najpierw oswoisz się z interfejsem programu, dowiesz się, jak go skonfigurować i jak pracować z przybornikiem, paletami kolorów, siatkami i prowadnicami. Później opanujesz narzędzia selekcji, zaznaczania i rysowania oraz wszystkie opcje pracy z warstwami. Dowiesz się także, czym są ścieżki, jak je tworzyć i wyginać oraz modyfikować obrazy za pomocą rozmaitych przekształceń. Na koniec poznasz narzędzia korekcji fotografii - dowiesz się, jak zmieniać ich kolorystykę, usuwać plamy, korygować perspektywę, przetwarzać fragmenty zdjęć i nakładać na nie filtry.

    Wybrane zagadnienia omówione w książce:

    • interfejs programu,
    • palety kolorów,
    • prowadnice i siatka,
    • narzędzia i opcje selekcji,
    • opcje narzędzi do zaznaczania,
    • praca na warstwach,
    • praca z tekstem,
    • narzędzia do rysowania,
    • gradienty i maskowanie warstw,
    • praca ze ścieżkami,
    • przekształcenia obrazu,
    • korekta fotografii.

    Wszystko, czego potrzebujesz, by tworzyć profesjonalną grafikę w niezwykłym, darmowym programie!



  • Montaż komputera PC. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Zmontuj komputer swoich marzeń!

    • Jak przygotować się do montażu?
    • Jak złożyć wszystkie komponenty?
    • Jak dokonać pierwszego uruchomienia?

    W dzisiejszych czasach możesz stać się właścicielem nowego komputera na dwa sposoby: możesz kupić komputer już złożony oraz gotowy do pracy lub skonfigurować i zmontować własny, całkowicie dopasowany do Twoich potrzeb. Drugi wariant ma zdecydowanie więcej zalet, bo sam dobierasz cały sprzęt -- optymalnie do planowanych zastosowań komputera i Twoich wysokich wymagań. Jednak nie ma róży bez kolców -- to rozwiązanie wymaga od Ciebie dodatkowej wiedzy technicznej.

    Dzięki książce, którą masz przed sobą, to zadanie okaże się łatwiejsze, niż myślisz! Dowiesz się, w jaki sposób wybrać odpowiednie komponenty, a następnie poprawnie je zmontować i optymalnie skonfigurować. Ogromnym atutem tej książki są zdjęcia, dokładnie obrazujące każdy z etapów montażu. Ponadto zdobędziesz tu informacje na temat procedury pierwszego uruchomienia komputera oraz typowych problemów, które możesz wtedy napotkać. Jeżeli chcesz poznać tajniki sprawnego składania komputerów, to znalazłeś idealny podręcznik!

    • Wybór komponentów
    • Przygotowanie do montażu
    • Montaż komponentów: obudowa, płyta główna, napędy, karta graficzna
    • Zapewnienie zasilania
    • Sposoby na uporządkowanie wnętrza komputera
    • Przygotowanie do pierwszego uruchomienia
    • Pierwsze uruchomienie i problemy, na jakie możesz natrafić

    Szybko i profesjonalnie złóż własny komputer!



  • Nero 9. Nagrywanie płyt CD i DVD. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Wykorzystaj potencjał pakietu Nero 9!

    • Jak nagrać płytę z danymi i muzyką?
    • Jak przygotować płytę startową?
    • Jakie nowe narzędzia znajdziesz w pakiecie Nero 9?

    Nero Burning ROM to prawdopodobnie najpopularniejszy program do nagrywania płyt. Autorzy tego narzędzia wykazali się niezwykłym kunsztem. Przejrzysty interfejs użytkownika, ogrom praktycznych funkcji, bezawaryjność i wydajność to tylko niektóre cechy tej aplikacji. O jakości Nero świadczy także dwanaście lat obecności na rynku na pozycji lidera w swojej dziedzinie!

    Sprawdzona forma ćwiczeń praktycznych sprawi, że błyskawicznie przyswoisz sobie wiedzę na temat tego narzędzia. Dowiesz się, jak wykorzystać je do podstawowych zadań, takich jak nagrywanie płyt z danymi i muzyką. Ponadto nauczysz się tworzyć płyty startowe, wielosesyjne oraz używać "overburningu". Nero 9 to także wiele nowych, przydatnych narzędzi -- Nero Vision, Nero CoverDesigner czy Nero RescueAgent. Dzięki temu przewodnikowi nie tylko poznasz ich niesamowite możliwości, ale przede wszystkim bez trudu nauczysz się stosować je w swojej pracy! Przekonaj się, czy rzeczywiście potrafisz wykorzystać cały potencjał Nero!

    • Nagrywarki dostępne na rynku
    • Charakterystyka pakietu Nero 9
    • Proces instalacji i konfiguracji Nero 9
    • Nagrywanie płyt z danymi
    • Nagrywanie płyt z muzyką
    • Płyty wielosesyjne
    • Płyty mieszane z danymi i muzyką
    • Overburning
    • Przygotowanie płyt startowych
    • Tworzenie płyt VCD/SVCD oraz DVD-Video
    • Obrazy płyt -- tworzenie i nagrywanie
    • Zapis pakietowy
    • Nero Vision, Nero CoverDesigner, Nero RescueAgent i inne

    Jesteś pewien, że wiesz wszystko o Nero?



  • Photoshop CS4 PL. Ćwiczenia praktyczne. eBook
  • Program Photoshop już od wielu lat stanowi standardowe narzędzie dla każdego, kto w miarę poważnie traktuje swoją przygodę z fotografią lub grafiką komputerową, a zwłaszcza dla osób, dla których przygoda ta jest również sposobem zarabiania na życie. Mając to na uwadze, firma Adobe nie spoczywa na laurach i stara się jak najczęściej aktualizować aplikację, rozszerzać jej możliwości i ułatwiać pracę zarówno profesjonalnych, jak i zupełnie początkujących użytkowników. Nowa, jedenasta już z kolei wersja Photoshopa nie jest tu oczywiście wyjątkiem.

    Praktyczne zastosowanie narzędzi oferowanych przez najnowszą edycję programu znacznie ułatwi Ci lektura książki "Photoshop CS4. Ćwiczenia praktyczne". Znajdziesz w niej opis graficznego interfejsu aplikacji, informacje na temat sposobów kadrowania, korygowania i retuszowania obrazów oraz wiadomości związane z zastosowaniem najciekawszych efektów i filtrów. Ćwiczenia zaprezentowane w książce nie są przeładowane zbędną teorią, a dołączone do nich ilustracje i uwagi stanowią doskonałe uzupełnienie głównej treści. Zastosowana metoda prezentacji materiału sprawi, że naprawdę szybko osiągniesz zamierzone cele.

    • Przegląd nowego interfejsu programu
    • Kadrowanie i prostowanie obrazów
    • Korzystanie z narzędzi edycyjnych
    • Korekcja podstawowych błędów występujących na fotografiach
    • Retuszowanie zdjęć i korekcja barw
    • Skalowanie i przekształcanie obrazów
    • Zastosowanie efektów, masek i filtrów

    Dołącz do najlepszych - naucz się profesjonalnie edytować
    swoje zdjęcia za pomocą Photoshopa.



  • PowerPoint 2010 PL. Ćwiczenia. eBook
  • Zadziw szefa prezentacją!

    • Jak rozpocząć pracę z programem i zaprojektować swoją pierwszą prezentację?
    • Jak edytować zawartość slajdów, zmieniać ich układ, tekst i grafikę?
    • Jak zapanować nad przejściami i animacjami, by wzmacniały przekaz prezentacji?

    Prezentacje multimedialne to dziś podstawowe narzędzie służące do przekonywania szefa lub akcjonariuszy firmy do Twoich własnych projektów czy nowatorskich pomysłów. Świetnie nadają się też do raportowania stopnia zaawansowania prac oraz pozyskiwania nowych klientów i kontrahentów. Warunek jest jeden - skuteczna prezentacja musi być doskonale przemyślana i perfekcyjnie przygotowana. Taką biegłość możesz osiągnąć wyłącznie dzięki praktyce, a jej zdobycie zdecydowanie ułatwi Ci książka "PowerPoint 2010 PL. Ćwiczenia".

    Ten wspaniały podręcznik, zawierający ponad sto ćwiczeń poprawiających Twoją zdolność do tworzenia znakomitych prezentacji, zapewni Ci komfort i swobodę w posługiwaniu się programem PowerPoint 2010 PL. Dzięki niemu nauczysz się tworzyć nowe prezentacje, edytować zawartość slajdów i zmieniać ich liczbę, wstawiać i zmieniać tekst, grafikę, tabele, wykresy i klipy multimedialne. Zobaczysz, jak formatować i grupować obiekty, radzić sobie z dźwiękiem, tworzyć album fotograficzny i sortować slajdy. Dowiesz się, jak wykorzystać do swoich celów przejścia i animacje. A gdy wszystko to już opanujesz, możesz szybko spodziewać się awansu!

    • Podstawy pracy z programem
    • Edycja zawartości i wstawianie nowych slajdów
    • Edycja pól tekstowych
    • Tabele, wykresy, grafika SmartArt
    • Obrazy, cliparty, klipy multimedialne
    • Wstawianie własnych elementów do slajdu
    • Album fotograficzny
    • Motywy, wzorzec slajdów, ustawienia strony
    • Przejścia i animacje

    Zaprzyjaźnij się z PowerPointem - to Ci się opłaci!



  • Jak zrobić DVD ze zdjęć. Podstawy montażu filmowego. eBook
  • Wydawnictwo przeznaczone jest dla tych wszystkich, którym zależy, by wykonane własnoręcznie zdjęcia można było zaprezentować najatrakcyjniej, jak to tylko możliwe. Najciekawszą formą prezentacji jest niewątpliwie film, zwłaszcza - ten w formacie i jakości DVD.

    Właśnie tej problematyce - tworzeniu filmu ze zdjęć z równoczesnym poznawaniem podstaw montażu poświęcona jest niniejsza publikacja.

    W oparciu o materiał fotograficzny pokazano, na czym polega montaż filmowy i jak ze zwykłych zdjęć zrobić można ciekawy i interesujący film rodzinny, jak napisać scenariusz, dobrać tytuł i podkład muzyczny, kiedy i gdzie zastosować komentarz? A także - w jaki sposób sterować ruchem obrazów wykorzystując pewne tricki zwiększające atrakcyjności dzieła.

    Wyjaśniono, co to są przejścia, kadry i przebitki, przedstawiono - przy okazji omawiania roli czasu w filmie - sposób obliczania czasu jego trwania.

    W części praktycznej, krok po kroku, zaprezentowano proces montażu. Od importu zdjęć do odpowiedniego programu komputerowego zaczynając, poprzez obróbkę obrazów, tworzenie historii filmowej i wyposażenie filmu w elementy pomocnicze (muzyka, komentarz, przejścia), na generowaniu gotowego pliku filmowego i jego konwertowaniu na format DVD kończąc.

    Odpowiedź na pytanie, dlaczego skomplikowane zagadnienia montażu omówiliśmy na przykładzie zdjęć (a nie np. klipów z kamery?), jest oczywista. Obraz (zdjęcie) to przecież główne tworzywo każdego filmu. Ten, kto pozna podstawowe zasady w oparciu o wykorzystanie zdjęć, bez problemu poradzi sobie także z klipami (ciągiem zdjęć w postaci klatek klipu z kamery) zwłaszcza, że w profesjonalnych programach do edycji i montażu video bardzo często korzysta się także z pojedynczych zdjęć (lub ich grupy) wprowadzanych na oś czasu, a omawianie niektórych reguł w oparciu o ten właśnie element stwarza lepsze możliwości zrozumienia samej idei.

    W dziale "Dodatki i uzupełnienia" pokazano, skąd ściągnąć potrzebne programy (wszystkie - typu freeware), omówiono jak przekształcić zgrane z płyt audio utwory na potrzebny w filmie format mp3, z kolei dla tych spośród Czytelników, którzy pragnęliby tworzone przez siebie filmy prezentować także szerszej publiczności (np. przez publikację w internecie) przytoczono garść potrzebnych informacji prawnych związanych z prawem autorskim zwracając szczególną uwagę na czyhające w tym względzie niebezpieczeństwa.

    . Wydawnictwo ma charakter poradnikowy. Cechuje sie zwięzłością oraz przejrzystością, także prostym i zrozumiałym językiem. Zawiera liczne przykłady. W części "wykonawczej" dosłownie "prowadzi Czytelnika za rękę" zwieńczając wspólną pracę gotowym plikiem filmowym.

    Po opanowaniu zaprezentowanych w publikacji podstaw montażu oraz uwzględnieniu przekazanych w niej porad film o czasie trwania 5 - 10 minut stworzyć można w ciągu zaledwie jednej do dwóch godzin.

    Wymagania systemowe dla omawianych w publikacji programów: Windows XP, 2003, Vista, programy pracują prawidłowo także w Win 7.



  • Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu. eBook
  • Graph API - Lubię to!

    • Jak wykorzystać potencjał 500 milionów użytkowników?
    • Jak zarejestrować własną aplikację na Facebooku?
    • Jakie możliwości kryje ActionScript 3SDK for Facebook Platform?

    Ponad 500 milionów użytkowników, spędzających 700 000 000 000 minut miesięcznie na jednej witrynie. O czym mowa? O serwisie Facebook! Jego potencjał doceniła niejedna firma. Zastanawiasz się, jak dołączyć do tego grona? Jak zdobyć popularność, fanów i być może zarobić? Uwierz, że to nic trudnego! Facebook udostępnia bogate API, dzięki któremu bez problemu zintegrujesz się z witryną facebook.com.

    W tej książce wiedza jest na wyciągnięcie ręki. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z dostarczonych funkcji przy użyciu ActionScript 3 SDK for Facebook Platform. Dowiesz się, jak zarejestrować swoją aplikację, uwierzytelniać użytkowników oraz żądać uprawnień rozszerzonych. Ponadto zobaczysz, jak korzystać z wyszukiwarki, wykrywać błędy oraz publikować wiadomości na tym portalu społecznościowym. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego fana Facebooka posiadającego zacięcie programistyczne. Sprawdzi się także doskonale w rękach profesjonalistów chcących stworzyć nowe narzędzia lub gry dla portalu Facebook. Polub to!

    • Zalety i wady Facebooka
    • Wybór hostingu WWW
    • Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę
    • Pobieranie informacji ze strony za pomocą ActionScript 3
    • Rejestracja aplikacji na Facebooku
    • Uwierzytelnianie za pomocą ActionScript 3
    • Uzyskiwanie rozszerzonych uprawnień
    • Pobieranie i stronicowanie wyników
    • Wykorzystanie wyszukiwarki
    • Pisanie w feedzie użytkownika
    • Publikowanie sformatowanych postów
    • Dodawanie i usuwanie oznaczenia "Lubię to!"
    • Obsługa notatek i wydarzeń
    • Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo
    • Język FQL

    Dotrzyj do milionów użytkowników serwisu Facebook!



  • GIMP 2.6. Receptury. eBook
  • Ponad 50 przepisów na stworzenie niesamowitej grafiki w GIMP-ie!

    • Jak korzystać z narzędzi do malowania i rysowania?
    • Jak wyostrzać zdjęcia, poprawiać ich kolory i usuwać niedoskonałości?
    • Jak zaprojektować grafikę strony internetowej lub bloga?

    Uwolnij kreatywność! Już nie musisz wydawać kilku tysięcy złotych na komercyjną aplikację, żeby tworzyć profesjonalną grafikę lub edytować fotografie jak zawodowy retuszer. Znany od kilku lat i z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez amatorów, jak i zawodowców program GIMP stał się dziś pełnowartościową alternatywą dla drogiego Photoshopa - a wszystko dzięki intensywnemu rozwojowi przez międzynarodową społeczność. Co najważniejsze, jest on alternatywą w 100% darmową! GIMP zawiera wszystkie funkcje niezbędne do projektowania ciekawych obrazów, tworzenia atrakcyjnych wizualizacji czy wszechstronnej edycji zdjęć i przygotowywania ich do druku. Znajdziesz w nim opcje pracy z maskami i warstwami, rozmaite ciekawe filtry, praktyczne narzędzia do tworzenia pędzli, gradientów, deseni oraz różne tryby kolorystyczne.

    Wykorzystaj cały potencjał drzemiący w tym programie! Oto doskonała, pełna gotowych przepisów i przejrzystych instrukcji książka, z którą w mgnieniu oka zaczniesz tworzyć fantastyczną grafikę i obrabiać zdjęcia jak zawodowiec. Dzięki interesującym, niebanalnym ćwiczeniom, objaśniającym krok po kroku zastosowanie konkretnych narzędzi, szybko nauczysz się korzystać z nich w swoich projektach i wyzwolisz swoją wrodzoną kreatywność. Zaczniesz od prostych zadań, z każdym rozdziałem przechodząc do coraz bardziej zaawansowanych - tak, żebyś pod koniec lektury miał już kilka fascynujących projektów w swoim portfolio.

    Dzięki tej książce nauczysz się m.in.:

    • malować i rysować w GIMP-ie
    • korzystać z filtrów do obróbki obrazów
    • bawić się z tekstem i czcionkami (tworzyć logo, tekst 3D czy stosować efekty żarzenia)
    • obrabiać zdjęcia przez skalowanie, kadrowanie, tworzenie odbicia i obracanie
    • eksperymentować z kolorami i ostrością, aby uzyskać ekscytujące i niespodziewane rezultaty
    • przygotowywać prosty layout strony z błyszczącymi przyciskami, szablony bloga i nagłówki
    • tworzyć piękne i atrakcyjne obrazy, których można będzie użyć jako tła stron www
    • instalować wtyczki i skrypty oraz korzystać z nich

    Twórz profesjonalną grafikę dzięki niesamowitym możliwościom darmowego programu!



  • Montaż komputera PC. Ilustrowany przewodnik. Wydanie II. eBook
    • Poznaj najważniejsze elementy komputera
    • Naucz się samodzielnie wybierać sprzęt
    • Dowiedz się, jak złożyć komputer i zainstalować system

    Nie istnieje jeden doskonały model komputera osobistego, który byłby w stanie zaspokoić niejednokrotnie bardzo odmienne potrzeby różnych użytkowników. Choć każdy chciałby mieć jak najlepszy sprzęt, innych osiągów będą spodziewali się graficy, inżynierowie czy naukowcy, a innych gracze, programiści, redaktorzy czy księgowe. Nie wszystkim potrzebne są też niezwykle wydajne i kosztujące krocie maszyny, na które starają się namówić nabywców sprzedawcy sprzętu. Nie każdy też uważa popularne ostatnio laptopy za najlepsze i najtańsze rozwiązanie.

    Czy jesteś zatem skazany na dyktat "mądrzejszych" od siebie sprzedawców, poszukiwanie rady u bardziej doświadczonych osób lub konieczność wyboru gotowego modelu spośród bardzo ogólnej oferty dużych firm komputerowych? Nie, ponieważ możesz skorzystać z wiedzy zawartej w książce "Montaż komputera PC. Ilustrowany przewodnik. Wydanie II" . Dzięki niej poznasz budowę współczesnych pecetów i wykorzystywane w nich technologie, a ponadto nauczysz się określać swoje potrzeby i w zależności od nich dobierać komponenty zestawu. Dowiesz się, na co należy zwracać szczególną uwagę podczas planowania zakupu komputera dostosowanego do indywidualnych potrzeb. Składanie własnego komputera od podstaw przestanie być czymś magicznym, a ustawienia BIOS-u nie będą już sprawiać problemów. Pozbędziesz się też obaw przed samodzielną rozbudową i drobnymi naprawami swojego "składaka" oraz nauczysz się instalować system operacyjny i odpowiednie sterowniki urządzeń.

    • Podstawy architektury komputerów PC
    • Dobór i zakup odpowiednich komponentów
    • Niezbędne narzędzia i warsztat pracy
    • Montaż komponentów i ich łączenie
    • Uruchamianie sprzętu i rozwiązywanie problemów
    • Konfiguracja ustawień BIOS-u
    • Instalacja systemu operacyjnego i sterowników

    Spraw, aby samodzielne składanie komputera było dla Ciebie czystą przyjemnością!



  • Photoshop. Od pomysłu do projektu. eBook
  • Zaszalej z Photoshopem - stwórz naprawdę imponujące efekty!

    • Pozdrowienia z wakacji i zaproszenie z okazji Halloween, czyli przygotowanie oryginalnej pocztówki i nietypowego zaproszenia
    • Koncert i album, czyli wizualne zaklinanie rzeczywistości i tworzenie niepowtarzalnych zestawień zdjęć
    • Mapa skarbów i wizytówka, czyli otwieramy drzwi do sezamu efektów i wzbudzamy w klientach głębokie zaufanie

    Photoshop od lat jest niekwestionowanym liderem w dziedzinie retuszowania, przekształcania i upiększania zdjęć. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak wykorzystać go do konkretnych, jasno określonych celów - i zrobić to tak, by efekt był naprawdę piorunujący. A przecież można dzięki niemu dokonać niemal cudów - odmłodzić lub postarzyć postać, wykreować się na głównego bohatera szalonego koncertu, z nijakiego materiału wyjściowego zrobić świetny plakat albo wyczarować fantazyjne ramki czy napisy. Nawet album prezentowany na rodzinnej imprezie nie musi mieć nudnej formy - można go zaprojektować w sposób budzący prawdziwy zachwyt.

    Techniki osiągania tego typu efektów wraz z dokładnymi opisami, jak zrobić to krok po kroku, znajdziesz właśnie w tej książce. Jej autor nie będzie pisał długich rozprawek o tym, do czego służą kolejne narzędzia - po prostu pokaże je w akcji! Zobaczysz, jak można wzbudzić dreszcz emocji w przyjaciołach, którym prześlesz zaproszenie na imprezę z okazji Halloween. Dowiesz się, na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu reklamy, jak zrobić projekt znaczka pocztowego, stworzyć cały komiks, a nawet dyplom. Do wszystkich tych rzeczy użyjesz Photoshopa, a rezultaty będą olśniewające!

    • Przestrzeń robocza programu Photoshop CS5
    • Pocztówka z wakacji i zaproszenie na imprezę z okazji Halloween
    • Piktogramy na trawie i tapeta na pulpit
    • Zdjęcia 3D i reklamy
    • Postarzenie zdjęcia i postaci
    • Karta rabatowa, dyplom i wizytówka
    • Komiks, koncert i znaczek
    • Nadruk na CD i plakat filmowy
    • Kalendarz i album na zdjęcia
    • Animacja napisu, ognisty napis
    • Makijaż, liście, naszywka
    • Mapa skarbów i płonąca ramka - tablo

    Baw się obrazem i zachwyć znajomych efektami zmagań z Photoshopem!



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem