Lista książek:
  • Android 3. Tworzenie aplikacji
  • System operacyjny Android podbił rynek smartfonów, a teraz z dnia na dzień rośnie jego popularność wśród użytkowników tabletów. Sympatię zdobył sobie dzięki niezwykle przyjaznemu interfejsowi, szerokim możliwościom dostosowania do własnych potrzeb oraz niewyobrażalną ilością dostępnych aplikacji. W Android Market opublikowano ich już ponad 500 000! Wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od tego, czy ma to być gra, czy unikalna aplikacja użytkowa.

    Oparty na powszechnie znanym języku JAVA, posiadający obszerną, bogatą w przykłady dokumentację wprost zachęca do przygotowania ciekawej aplikacji, na której można zarobić konkretne pieniądze. Dzięki tej rewelacyjnej książce poświęconej Androidowi w wersji 3 w mig opanujesz jego tajniki. Na samym początku poznasz historię Androida oraz dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy. Następnie zaznajomisz się ze strukturą aplikacji, sposobem korzystania z zasobów oraz dostawców treści. W dalszych rozdziałach nauczysz się budować estetyczny, funkcjonalny i atrakcyjny interfejs użytkownika, zapamiętywać preferencje użytkowników oraz korzystać z usług HTTP. Książka ta jest kompletnym i unikalnym kompendium wiedzy na temat Androida. Powinna znaleźć się na półce każdego dewelopera tworzącego oprogramowanie dla platformy Android!

    • Przygotowanie środowiska pracy
    • Pisanie aplikacji opartych na środowisku Java
    • Projektowanie i budowanie interfejsu użytkownika
    • Wysyłanie i odbieranie komunikatów
    • Tworzenie animacji dwuwymiarowej
    • Korzystanie z usług geolokalizacyjnych
    • Przetwarzanie tekstu na mowę
    • Publikacja aplikacji w Android Market

    Zacznij tworzyć oprogramowanie dla najbardziej obiecującej platformy dla urządzeń mobilnych!



  • Android Flash. Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych
  • Wejdź w świat tworzenia oprogramowania dla urządzeń mobilnych!

    Platforma Android z każdym dniem zdobywa tysiące kolejnych użytkowników. Andy Rubin - odpowiedzialny za nią w Google - pochwalił się aktywacją 700 tysięcy nowych urządzeń z tym systemem każdego dnia. Robi wrażenie? Pomyśl, jak wykorzystać ten rynek i stworzyć aplikację, która podbije serca użytkowników. Dzięki możliwości wykorzystania technologii Flash teraz jest to jeszcze łatwiejsze!

    "Android Flash. Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych" to kompletny przewodnik po budowaniu skomplikowanych, zajmujących aplikacji dla Androida. Dzięki tej książce nauczysz się programować smartfony Android oraz tablety z wykorzystaniem najpopularniejszych frameworków służących do tworzenia bogatych aplikacji internetowych (RIA) dla Androida - Flash i Flex.

    Gdy wraz z autorami przejrzysz już zestaw narzędzi programistycznych Flasha, dowiesz się, jak dodawać multimedia, animacje i efekty specjalne do aplikacji. Zrozumiesz, jak działa optymalizowanie dla różnorodnych wyświetlaczy oraz jak wykorzystać dane wejściowe pochodzące z aparatu, GPS, mikrofonu i akcelerometru. Poznasz metody tworzenia certyfikatów podpisywania kodu oraz uzyskiwania jak najlepszej wydajności aplikacji. Zapoznasz się z dużą ilością praktycznego, dobrze skomentowanego kodu i zbudujesz trzy kompletne projekty: program do rysowania, odtwarzacz muzyczny Flash oraz aplikację AIR przechowującą informacje o stanach witryn w bazie danych SQLite.

    Sprawdź możliwości technologii Flash dla platformy Android.

    • Korzystaj z usług geolokalizacyjnych
    • Sprawdź położenie telefonu za pomocą wbudowanych sensorów
    • Wykorzystaj narzędzia przeznaczone dla technologii Flash
    • Opublikuj aplikację w Android Market!

    Twórz atrakcyjne aplikacje mobilne za pomocą Flasha, Fleksa i Androida!



  • Android 2. Tworzenie aplikacji
  • Błyskawicznie opanuj środowisko produkcyjne dla Androida!

    • Jak rozpocząć przygodę z systemem Android?
    • Jak korzystać z usług geolokalizacyjnych?
    • Jak tworzyć trójwymiarową grafikę, korzystającą z biblioteki OpenGL?

    Jakiś czas temu mogło się wydawać, że rynek systemów operacyjnych dla smartfonów jest podzielony i nie ma na nim miejsca dla żadnych debiutantów. Jednak najwięksi gracze tego segmentu byli w dużym błędzie. Pojawił się Android. Nowatorski, przyjazny, atrakcyjny oraz w najwyższym stopniu zintegrowany z usługami Google"a system operacyjny dla telefonów. Fakt, że był firmowany przez jedną z najbardziej znanych firm - Google - niewątpliwie dał mu ogromną siłę przebicia. Liczba jego fanów rośnie wręcz w tempie geometrycznym!

    Błyskawicznie powstały niezliczone aplikacje dla tego systemu. Codziennie zastępy programistów tworzą nowe, jeszcze lepsze programy. Dzisiaj ich liczba jest szacowana na grubo ponad 80 tysięcy! Teraz i Ty będziesz mógł dołączyć do grona ludzi tworzących aplikacje na tę platformę. Niniejsza książka stanowi kompletny przewodnik po najnowszej wersji systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak skonfigurować środowisko produkcyjne, oraz poznasz strukturę i elementy składowe aplikacji dla Androida. Kolejne rozdziały to same smakowite kąski dla każdego programisty - tworzenie interfejsu użytkowników i animacji dwu- oraz trójwymiarowych. Nauczysz się także efektywnie korzystać z zasobów i usług lokalizacyjnych, tworzyć widgety oraz podłączać się do zasobów sieci Internet. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego, kto chce rozpocząć przygodę z tworzeniem aplikacji dla telefonów komórkowych.

    • Przygotowanie środowiska pracy
    • Podstawowe składniki systemu Android
    • Wykorzystanie zasobów, dostawców treści oraz intencji
    • Tworzenie interfejsu użytkownika - używanie kontrolek
    • Zastosowanie menedżerów układu graficznego
    • Praca z menu
    • Prezentowanie animacji dwuwymiarowych
    • Geokodowanie w Androidzie
    • Wykorzystanie usług geolokalizacyjnych
    • Zastosowanie modułu HttpClient
    • Wykorzystanie biblioteki OpenGL do tworzenia grafiki trójwymiarowej
    • Zarządzanie preferencjami
    • Tworzenie widgetów ekranu początkowego
    • Usługi wyszukiwania
    • Korzystanie ze sklepu Android Market

    Twórz aplikacje na jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się platform!



  • Android w akcji. Wydanie II
  • Rozbudowany podręcznik tworzenia niesamowitych aplikacji dla systemu Android!

    • Android SDK i programowanie aplikacji WWW
    • Komunikacja Bluetooth i przetwarzanie danych z czujników
    • Grafika, animacja i multimedia w Androidzie
    • Techniki pisania natywnych aplikacji w języku C

    Skoro zwróciłeś uwagę właśnie na tę książkę, zapewne dobrze wiesz, czym jest Android i co potrafi - teraz przyszła pora, abyś sprawdził go także w akcji! Oto doskonała książka dla wszystkich programistów, którym marzy się tworzenie własnych aplikacji dla robiącego oszałamiającą karierę systemu. Choć ta książka nie jest przeznaczona dla początkujących, zawiera wszystkie informacje potrzebne osobom, dla których Android jest całkowicie nowym środowiskiem. Można w niej znaleźć instrukcje niezbędne do szybkiego zorientowania się w architekturze tej platformy oraz sposobie jej działania, co pozwoli sprawnie rozpocząć pracę w tym środowisku. Pozostałe rozdziały to już czysta frajda programowania!

    Od czego zaczniesz zabawę z Androidem? Dowiesz się, jak budować aplikacje dla tego systemu od najmniejszych cegiełek aż po ekrany, dodawać funkcje telefoniczne i wykorzystywać bibliotekę OpenGL ES do tworzenia złożonej grafiki 2D oraz 3D. Następnie poznasz zasady tworzenia większych aplikacji oraz techniki pisania aplikacji w języku C, także z użyciem Android Native Development Kit. Opanujesz potężne narzędzie Android SDK oraz budowanie aplikacji dla WebKit z użyciem HTML 5, a nawet nauczysz się rozszerzać lub zastępować wbudowane funkcje Androida na podstawie użytecznych i intrygujących przykładów.

    • Wprowadzenie do systemu Android
    • Środowisko programowania
    • Komponenty interfejsu użytkownika, w tym View i Layout
    • Metody przechowywania i odczytywania lokalnych danych
    • Sieci oraz usługi sieciowe
    • Przegląd podstawowych zagadnień związanych z telefonią
    • Powiadomienia i alarmy
    • Grafika i animacja w Androidzie
    • Korzystanie z funkcji multimedialnych Androida
    • Usługi oparte na lokalizacji
    • Integracja kontaktów z platformy społecznościowej
    • Aplikacja wspomagająca serwisantów
    • Budowanie aplikacji Android w języku C
    • Bluetooth, sensory i widżety aplikacji
    • Tworzenie stron WWW dla systemu Android
    • Strategie lokalizowania aplikacji
    • Android Native Development Kit
    • Korzystanie z SDK oraz AVD Manager

    Wkrocz wreszcie do akcji i zacznij tworzyć własne aplikacje dla Androida!



  • Android. Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne. Wydanie II
  • Wyczerpujący przewodnik, gruntownie zaktualizowany w oparciu o najnowszą wersję Android SDK i najlepsze techniki programowania!

    Gdy w 2008 roku Google opublikował Androida, rynkiem telefonów komórkowych wprawdzie nieco zatrzęsło, ale nikt nie spodziewał się, że ta platforma aż tak poważnie zagrozi takim gigantom mobilnych systemów operacyjnych, jak iOS Apple, Windows Mobile, Symbian czy RIM BlackBerry. Od tego czasu każde nowe urządzenie z Androidem miało coraz większe możliwości i było jeszcze bardziej ekscytujące od swoich poprzedników. Minęły zaledwie trzy lata od dnia, kiedy na rynku pojawił się pierwszy telefon z systemem Android - T-Mobile G1, stworzony przez firmę HTC - a system ten już okrzyknięty został najszybciej sprzedającą się platformą dla telefonów przenośnych. To oczywiście nie pozostaje bez echa: potrzeba coraz więcej ludzi specjalizujących się w programowaniu aplikacji na tę fascynującą, darmową i otwartą platformę mobilną.

    Oto kompletny podręcznik, zawierający wszystko, co potrzebne do tworzenia, wdrażania i sprzedawania aplikacji na urządzenia przenośne działające pod kontrolą najnowszych wersji Androida. Autorzy - w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie w tworzeniu mobilnych aplikacji - wprowadzą Cię we wszystkie etapy tego procesu: pomysł, projektowanie, pisanie kodu, testowanie, pakowanie i rozpowszechnianie aplikacji. Poznasz doskonale specyfikację platformy Android, podstawowe zasady efektywnego projektowania aplikacji na nią przeznaczonych oraz najlepsze praktyki związane z tworzeniem wygodnych interfejsów użytkownika. Znajdziesz tu także wyczerpujące opisy wszystkich kluczowych interfejsów programistycznych: do obsługi składowania danych, komunikacji sieciowej, obsługi rozmów telefonicznych, usług lokalizacyjnych, multimediów, grafiki 3D oraz opcjonalnych komponentów sprzętowych. Oprócz tego książka została uzupełniona praktycznymi sztuczkami, które pozwolą Ci zaoszczędzić sporo cennego czasu i uniknąć wielu niepotrzebnych pułapek!

    Ponadto znajdziesz tu:

    • kilka rozdziałów opisujących interfejs API do obsługi technologii związanych z WWW, a także Android NDK, poszerzanie zasięgu aplikacji, zarządzanie użytkownikami, synchronizację danych, tworzenie kopii bezpieczeństwa, zaawansowane metody wprowadzania danych
    • wyczerpujące informacje na temat plików manifestu, dostawców treści, projektowania i testowania aplikacji
    • prezentację najbardziej aktualnych i interesujących zagadnień, takich jak obsługa komunikacji Bluetooth i gestów, rozpoznawanie mowy, widgety, technologie Live Folders, Live Wallpapers oraz globalne wyszukiwanie
    • aktualne informacje na temat generowania grafiki 3D przy użyciu OpenGL ES 2.0
    • zagadnienia związane z zapewnianiem zgodności pomiędzy różnymi urządzeniami


    • Hello, Android. Programowanie na platformę Google dla urządzeń mobilnych. Wydanie III
    • Przygotuj aplikację na najpopularniejszą platformę mobilną!

      • Co czyni Androida wyjątkową platformą?
      • Jak zaprojektować interfejs użytkownika?
      • Jak skorzystać z zaawansowanych usług geolokalizacji i dostępu do sieci?

      Android to system operacyjny dla telefonów komórkowych, który swoją dynamiką wzrostu udziału w rynku przyćmił niejeden produkt. Według badań IDC dla Europy Zachodniej w ciągu niecałego roku Android zwiększył swój udział z 4 do 31 procent! Co jest tego przyczyną? Niezwykle precyzyjnie wykonana i doskonale działająca synchronizacja danych ze wszystkimi najważniejszymi usługami firmy Google, łatwy dostęp do internetu dzięki szybkiej przeglądarce oraz tysiące świetnych aplikacji, zarówno darmowych, jak i płatnych. A skoro mowa o aplikacjach, jak stworzyć własny produkt na tę dynamicznie rozwijającą się platformę? Jak wprowadzić ją na rynek i zarobić?

      Na te oraz wiele innych pytań związanych z Androidem odpowie Ci ta książka! Na samym wstępie poznasz trochę faktów związanych w powstawaniem samej platformy oraz zobaczysz, jakie nowości oferowały kolejne jej wersje. Wbrew pozorom wiedza ta przyda się przy tworzeniu aplikacji! Po krótkim wstępie historycznym dowiesz się, jak szybko przygotować stanowisko pracy, oraz poznasz kluczowe pojęcia z nim związane. W trakcie lektury nauczysz się projektować interfejs użytkownika, obsługiwać dane wejściowe czy multimedia. Niezwykle ważne są wiadomości zawarte w części trzeciej. Wykorzystanie tych informacji pozwoli Ci na stworzenie nowatorskiej aplikacji. Dostęp do sieci, usług geolokalizacyjnych, baz SQL i trójwymiarowej grafiki pozwoli Ci rozwinąć skrzydła! Książka ta jest długo wyczekiwaną pozycją, omawiającą wszystkie istotne zagadnienia związane z platformą Android, dlatego musisz ją mieć!

      • Nowości w poszczególnych wersjach Androida
      • Instalacja narzędzi oraz przygotowanie środowiska pracy
      • Kluczowe pojęcia związane z wytwarzaniem aplikacji dla Androida
      • Korzystanie z zasobów
      • Projektowanie interfejsu użytkownika
      • Wykorzystanie motywów
      • Tworzenie elementów menu
      • Grafika dwuwymiarowa oraz trójwymiarowa
      • Obsługa danych wejściowych
      • Wykorzystanie multimediów
      • Przechowywanie danych na urządzeniu mobilnym
      • Usługi geolokalizacji
      • Wykorzystanie bazy danych SQLite
      • Wielodotykowość
      • Tworzenie aktywnych tapet
      • Publikowanie aplikacji w serwisie Android Market

      Wykorzystaj potencjał i popularność platformy Android!



    • Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych
    • Poznaj najlepsze praktyki tworzenia mobilnych witryn internetowych

      • Jak budować interaktywne witryny dla smartfonów?
      • Jak zwiększyć użyteczność mobilnej witryny internetowej?
      • Jak zoptymalizować serwer WWW pod kątem przeglądarek mobilnych?

      Internet mobilny to wyjątkowo ekscytujący, ale i chaotyczny ekosystem, który podlega gwałtownym i trudnym do przewidzenia zmianom. Ten podręcznik pozwoli Ci nie tylko przetrwać w tym fascynującym i "dziewiczym" świecie, ale skutecznie radzić sobie z pojawiającymi się w nim problemami - ze składnią, semantyką i programowaniem. Książka, którą trzymasz w rękach, to niezastąpiony przewodnik po dżungli mobilnego Internetu. Pozwoli Ci oswoić wszelkie problemy, z którymi możesz spotkać się jako programista.

      Książka "Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych" zawiera szczegółowe opisy standardów, najlepszych praktyk i technik projektowania, niezbędnych do budowy interaktywnych stron WWW dla urządzeń mobilnych. Korzystając z tego podręcznika, nauczysz się stosować rozszerzenia dostępne dla zaawansowanych przeglądarek instalowanych w smartfonach, a także optymalizować, sprawdzać, testować oraz wdrażać witryny mobilne w publicznym Internecie i specyficznym ekosystemie mobilnym. Opanujesz niezbędne umiejętności i nabierzesz pewności siebie potrzebnej do tworzenia przenośnych aplikacji internetowych w niezwykłym środowisku urządzeń mobilnych.

      • Mobilna witryna internetowa
      • Mobilne arkusze stylów
      • Konfiguracja środowiska
      • Składnia mobilnych witryn internetowych
      • Rozpoznawanie urządzeń i dostosowywanie treści
      • Model wytwarzania iteracyjnego
      • Wdrażanie rozwiązań w ekosystemie mobilnym
      • Optymalizacja kodu mobilnego języka znaczników
      • Testowanie i wdrażanie mobilnej witryny internetowej

      Z tym podręcznikiem z łatwością oswoisz i uporządkujesz chaos ekosystemu Internetu mobilnego



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem