Lista książek:
  • Asembler. Leksykon kieszonkowy
    • Dowiedz się, jak zbudowany jest i jak działa procesor
    • Poznaj język Asembler i narzędzia umożliwiające tworzenie w nim programów
    • Naucz się pisać wydajny kod działający w systemach DOS i Windows

    Poznaj Asemblera i dołącz do elity programistów!

    "Asembler" to słowo wywołujące przerażenie u laików i dreszcz emocji u specjalistów. Osoby znające ten język są uważane za elitę wśród profesjonalnych programistów. Nic dziwnego - w końcu nikt lepiej niż oni nie zna podstaw działania współczesnych procesorów i technik umożliwiających tworzenie bardzo wydajnych programów komputerowych. Jednak czy wiedza o Asemblerze naprawdę jest tajemna, dostępna tylko nielicznym? Czy język ten jest aż tak trudny do opanowania? Wcale nie!

    Przekonaj się o tym, sięgając po książkę "Asembler. Leksykon". Przystępnie i rzeczowo wyjaśni Ci ona sposób działania procesorów zgodnych z architekturą x86, przedstawi strukturę 16-bitowych programów dla środowiska DOS i 32-bitowych programów dla systemów operacyjnych Windows, a także poszerzy Twoją wiedzę o informacje dotyczące Asemblera dla architektury 64-bitowej. Dzięki niej poznasz instrukcje języka, najważniejsze techniki programistyczne, sposoby używania elementów interfejsu użytkownika oraz narzędzia niezbędne w pracy programisty.

    • Podstawowe pojęcia związane z Asemblerem i przydatne narzędzia
    • Wiadomości na temat architektury x86 i korzystania z rejestrów procesora
    • Budowa 16-bitowych programów DOS i 32-bitowych programów Windows
    • Korzystanie z makroinstrukcji oraz różnych typów danych
    • Tworzenie programów w systemie Windows i używanie kontrolek UI

    Naucz się wydajnie programować w Asemblerze!



  • Asembler. Sztuka programowania. Wydanie II
  • Poznaj asembler od podstaw i zbuduj fundament
    swojej wiedzy o programowaniu

    • Jak pisać, kompilować i uruchamiać programy w języku HLA?
    • Jak obsługiwać zbiory znaków w bibliotece standardowej HLA?
    • Jak obliczać wartości wyrażeń logicznych?

    Poznanie asemblera jest jak położenie fundamentu pod budowlę całej twojej wiedzy informatycznej, ponieważ to właśnie ono ułatwia zrozumienie mechanizmów rządzących innymi językami programowania. Język asemblera, należący do języków programowania niższego poziomu, jest powszechnie stosowany do pisania sterowników, emulatorów i gier wideo. Jednak omawiany w tej książce język HLA posiada też wiele cech języków wyższego poziomu, takich jak C, C++ czy Java, dzięki czemu przy jego używaniu nie musisz rezygnować z licznych udogodnień, typowych dla takich języków.

    Książka "Asembler. Sztuka programowania. Wydanie II " stanowi obszerne i wyczerpujące omówienie języka asemblera. Dzięki wielu jasnym przykładom, pozbawionym niepotrzebnej specjalistycznej terminologii, zawarty tu materiał staje się łatwo przyswajalny dla każdego, kto chciałby poznać programowanie niższego poziomu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się m.in., jak deklarować i stosować stałe, zmienne skalarne, wskaźniki, tablice, struktury, unie i przestrzenie nazw. Nauczysz się realizować w języku asemblera struktury sterujące przebiegiem wykonania programu. Ponadto drugie wydanie zostało uaktualnione zgodnie ze zmianami, które zaszły w języku HLA. Uwzględnia także stosowanie HLA w kontekście systemów Windows, Linux, Mac OS X i FreeBSD.

    • Wstęp do asemblera
    • Anatomia programu HLA
    • Reprezentacja danych
    • Dostęp do pamięci i jej organizacja
    • Stałe, zmienne i typy danych
    • Procedury i moduły
    • Niskopoziomowe struktury sterujące wykonaniem programu
    • Makrodefinicje i język czasu kompilacji
    • Manipulowanie bitami
    • Klasy i obiekty

    Podręcznik na najwyższym poziomie o językach programowania
    niższego poziomu.



  • Efekty graficzne w asemblerze
  • Celem książki jest zaznajomienie Czytelników ze sposobami programowania różnych efektów graficznych przy pomocy asemblera.

    Pierwsze rozdziały książki w skrócie omawiają składnię i rozkazy asemblera, przygotowując Czytelnika do analizy programów zamieszczonych w dalszej częsci książki.

    Kolejne rozdziały przedstawiają przykłady programów oraz ich dokładne opisy. Znajdują się tu programy wykonujące najprostsze operacje na obrazie i palecie, jak również programy wykorzystujące grafikę wektorową.

    Ostatnie dwa rozdziały zawierają spis wszystkich funkcji przerwań 10h oraz 21h. Zawierają one wiele procedur przydatnych do pisania włanych programów.

    Efekty graficzne:

    • ustawianie palety
    • fading
    • rotacja palety
    • shade bobs
    • gwiazdy
    • scroll
    • grafika wektorowa (vector, line, filled vectors, cieniowanie i tekstury)
    • tunel
    • landscape



  • Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II
    • Dowiedz się, do czego może Ci się przydać asembler
    • Poznaj architekturę i sposób działania procesorów Intel
    • Naucz się pisać wydajne programy dla systemów DOS i Windows

    Zobacz, na co Cię stać z asemblerem!

    Programowanie w języku niskiego poziomu - choć czasem nieco uciążliwe - daje bardzo dużą swobodę w kwestii wykorzystania sprzętowych zasobów komputera i oferuje niemal nieograniczoną kontrolę nad sposobem działania programu. Aplikacje napisane za pomocą asemblera są bardzo szybkie i wydajne, a ponadto wymagają o wiele mniejszej ilości pamięci operacyjnej niż analogiczny kod, opracowany w językach wysokiego poziomu, takich jak C++, Java czy Visual Basic. Jeśli jesteś zainteresowany poszerzeniem swoich umiejętności programistycznych, z pewnością nadszedł czas, aby sięgnąć po asembler.

    Książka "Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II" wprowadzi Cię w podstawowe zagadnienia związane z zastosowaniem języka niskiego poziomu do programowania komputerów opartych na architekturze x86-32 procesorów Intel (oraz AMD). Poznasz sposoby wykorzystania zasobów sprzętowych, zasadę działania procesora i listę jego instrukcji. Nauczysz się też, jak używać różnych trybów adresowania w celu optymalnego zarządzania zawartością rejestrów i pamięci. Dowiesz się, jak prawidłowo pisać, łączyć, kompilować i uruchamiać programy, a także poznasz praktyczne przykłady zastosowania asemblera.

    • Podstawowe informacje na temat asemblera i architektury x86-32 procesorów Intel (oraz AMD)
    • Przegląd narzędzi przydatnych przy tworzeniu i uruchamianiu kodu
    • Sposoby adresowania pamięci i korzystanie z rejestrów procesora
    • Lista instrukcji procesorów o architekturze x86-32
    • Definiowanie i używanie zmiennych
    • Tworzenie podprogramów i makroinstrukcji
    • Korzystanie z funkcji systemu MS DOS i BIOS-a oraz windowsowych bibliotek typu API
    • Stosowanie asemblera do tworzenia programów uruchamianych pod systemem Windows
    • Tworzenie asemblerowych bibliotek typu dll z wykorzystaniem środowiska Microsoft Visual Studio
    • Przegląd metod optymalizacji kodu
    • Praktyczne przykłady programów wykorzystujących język asemblera

    Wykorzystaj w pełni potencjał asemblera!



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem