Lista książek:
  • Adobe After Effects 6.0. Oficjalny podręcznik
    • Wykorzystaj After Effects w procesie postprodukcji materiału wideo
    • Stwórz własne kompozycje dwu- i trójwymiarowe
    • Zastosuj efekty specjalne
    • Wyeksportuj gotową kompozycję

    Adobe After Effects to doskonała aplikacja służąca do postprodukcji materiału wideo, tworzenia efektów specjalnych i skomplikowanych animacji. Umożliwia wykorzystywanie nieograniczonej ilości warstw obrazu wideo, wprowadzanie napisów i grafiki oraz przypisywanie każdemu elementowi kompozycji setek efektów. After Effects jest narzędziem świetnie uzupełniającym Adobe Premiere i Photoshopa w studiu produkcyjnym. Możliwości tej aplikacji pozwalają na tworzenie materiału przeznaczonego do emisji kinowej lub telewizyjnej, jak również klipów dystrybuowanych na płytach CD i DVD oraz przesyłanych strumieniowo przez łącza internetowe.

    "Adobe After Effects 6.0. Oficjalny podręcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez producenta programu -- firmę Adobe -- zbiór ćwiczeń ułatwiających poznanie możliwości After Effects. Wykonując ćwiczenia zawarte w kolejnych rozdziałach, nauczysz się tworzyć proste i złożone kompozycje dwu- i trójwymiarowe, stosować efekty specjalne, korzystać z warstw i filtrów oraz eksportować gotowy materiał do plików w różnych formatach. Możesz być pewien doskonałości merytorycznej podręcznika -- swoją wiedzą podzielą się z Tobą certyfikowani przez firmę Adobe eksperci i nauczyciele.

    • Tworzenie elementów graficznych
    • Korzystanie z klatek kluczowych
    • Stosowanie efektów
    • Dodawanie do kompozycji elementów tekstowych
    • Tworzenie elementów trójwymiarowych
    • Śledzenie ruchu kamery
    • Maskowanie i przezroczystość
    • Generowanie produktu finalnego

    Poznaj możliwości programu After Effects,
    korzystając z oficjalnych materiałów szkoleniowych firmy Adobe.



  • Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik
  • Przygotuj materiał wideo najwyższej jakości!

    • Jak rozpocząć przygodę z Adobe After Effects CS5?
    • Jak przygotować menu dla płyty DVD?
    • Jak opublikować materiał wynikowy na potrzeby telewizji?

    Adobe After Effects to jedyny w swoim rodzaju program, pozwalający na przygotowanie zapierającego dech w piersiach materiału wideo. Dzięki niemu możesz do Twojego filmu dodać efekty specjalne, animacje, teksty, grafiki lub cokolwiek innego. Cokolwiek, gdyż otwarta budowa aplikacji pozwala na tworzenie wtyczek dostarczających nowe funkcjonalności. Program ten zdobył uznanie wśród profesjonalistów, którzy wykorzystują go do postprodukcji filmowej i telewizyjnej. Dzięki swojemu intuicyjnemu interfejsowi i jasnym zasadom działania Adobe After Effects sprawdzi się również w rękach amatora. Filmy z uroczystości rodzinnych czy wakacji już nigdy nie będą nudne!

    Niniejsza książka to dzieło najlepszych specjalistów firmy Adobe. Dzięki niej poznasz program After Effects od podszewki. Naukę rozpoczniesz od poznania zasad pracy z narzędziem oraz dostosowania środowiska pracy do swoich potrzeb. W kolejnych rozdziałach zajmiesz się tworzeniem prostych animacji, wykorzystaniem warstw oraz ich animowaniem, a także animowaniem prezentacji multimedialnych. Ponadto nauczysz się korzystać z masek, korygować kolory oraz budować trójwymiarowe obiekty. W końcu autorzy przedstawią Ci zaawansowane techniki edycji oraz metody publikacji efektów Twojej pracy. Jeżeli chcesz rozpocząć przygodę z Adobe After Effects lub program ten jest Twoim codziennym narzędziem pracy, książka ta powinna obowiązkowo znaleźć się na Twojej półce!

    • Instalacja Adobe After Effects
    • Optymalizacja wydajności
    • Zarządzanie kolorem
    • Tworzenie projektu i importowanie materiału
    • Tworzenie prostej animacji za pomocą efektów i szablonów
    • Animowanie tekstu
    • Wykorzystanie warstw kształtu
    • Dołączanie warstw z obrazem wideo i dźwiękiem
    • Tworzenie kreskówki
    • Przygotowanie menu DVD
    • Animowanie prezentacji multimedialnej
    • Praca z plikami flash
    • Animowanie warstw
    • Praca z maskami
    • Zniekształcanie obiektów za pomocą narzędzia Puppet
    • Korekta kolorów
    • Budowanie trójwymiarowych obiektów, praca w trzech wymiarach
    • Śledzenie wielopunktowe i jego zastosowanie
    • Renderowanie i tworzenie plików wynikowych
    • Eksport do formatu SWF
    • Renderowanie końcowego filmu na potrzeby telewizji

    Zobacz, jak łatwo opracować film -
    i ten z wakacji, i ten profesjonalny na potrzeby telewizji!



  • Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik
  • Twórz grafiki skrojone idealnie na potrzeby WWW!

    • Jak rozpocząć przygodę z Adobe Fireworks CS5?
    • Jak przeprowadzić optymalizację grafiki dla potrzeb WWW?
    • Czym różni się grafika wektorowa od rastrowej?

    Adobe Fireworks to unikalny program graficzny, stworzony z myślą o projektantach grafik przeznaczonych na potrzeby stron internetowych. Dzięki niemu zaprojektowanie graficznego interfejsu użytkownika, prototypu strony lub dowolnego jej elementu będzie świetną zabawą! W trakcie tego procesu Twoja kreatywność będzie ograniczona jedynie wyobraźnią, a nie możliwościami narzędzia. Książka poświęcona jest najnowszej wersji CS5, która wprowadziła liczne nowości i ulepszenia, a wśród nich szablony, zwiększoną wydajność, współpracę z programem Flash oraz skrypty użytkownika. Sprawdź, co nowego przygotował dla Ciebie zespół Adobe!

    Niniejsza książka kontynuuje najlepsze tradycje podręczników z serii "Oficjalny podręcznik". Fakt, że została ona napisana przez najlepszych specjalistów z firmy Adobe, gwarantuje najwyższą jakość zawartej w niej wiedzy. W trakcie lektury poznasz wszystkie aspekty pracy z programem Adobe Fireworks CS5. Dowiesz się, jak przygotować przestrzeń roboczą, wykorzystać mechanizm warstw oraz pracować z obrazami rastrowymi i wektorowymi. Ponadto nauczysz się wykorzystywać filtry, skalować elementy obrazu oraz korzystać z masek. Dodatkowo zobaczysz, jak optymalizować grafikę pod kątem strony WWW, tworzyć prototypy i publikować wyniki pracy w sieci. To tylko część tematów, które będziesz miał w jednym palcu po przeczytaniu tej książki!

    • Przestrzeń robocza
    • Format Fireworks PNG
    • Strony, warstwy i stany
    • Praca z obrazami rastrowymi oraz wektorowymi
    • Zastosowanie filtrów
    • Zaznaczanie elementów
    • Skalowanie obiektów wektorowych
    • Wykorzystanie masek
    • Dodawanie tekstu do grafiki oraz jego formatowanie
    • Optymalizacja na potrzeby WWW
    • Eksportowanie złożonych obiektów oraz stanów
    • Wykorzystanie symboli
    • Tworzenie prototypów
    • Organizacja pracy
    • Współpraca z innymi narzędziami

    Sprawdź, jak szybko i łatwo można przygotować prototyp witryny WWW!



  • Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
  • Poznaj nowoczesną metodykę wytwarzania oprogramowania w C#

    • Jak stosować w praktyce zasady zwinnego wytwarzania oprogramowania?
    • W jaki sposób wykorzystywać w projekcie diagramy UML?
    • Jak korzystać z wzorców projektowych?

    W związku ze stale rosnącymi oczekiwaniami użytkowników oprogramowania produkcja systemów informatycznych wymaga dziś korzystania z usystematyzowanych metod zarządzania. Projekt informatyczny, przy którym nie używa się sensownej metodologii wytwarzania, jest skazany na porażkę -- przekroczenie terminu, budżetu i niespełnienie wymagań funkcjonalnych. Kierowanie projektem zgodnie z określonymi zasadami również nie gwarantuje sukcesu, lecz znacznie ułatwia jego osiągnięcie. Na początku roku 2001 grupa ekspertów zawiązała zespół o nazwie Agile Alliance. Efektem prac tego zespołu jest metodologia zwinnego wytwarzania oprogramowania -- Agile.

    Książka "Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#" to podręcznik metodologii Agile przeznaczony dla twórców oprogramowania korzystających z technologii .NET. Dzięki niemu poznasz podstawowe założenia i postulaty twórców Agile i nauczysz się stosować je w praktyce. Dowiesz się, jak szacować terminy i koszty, dzielić proces wytwarzania na iteracje i testować produkt. Zdobędziesz wiedzę na temat refaktoryzacji, diagramów UML, testów jednostkowych i wzorców projektowych. Przeczytasz także o publikowaniu kolejnych wersji oprogramowania.

    • Techniki programowania ekstremalnego
    • Planowanie projektu
    • Testowanie i refaktoryzacja
    • Zasady zwinnego programowania
    • Modelowanie oprogramowania za pomocą diagramów UML
    • Stosowanie wzorców projektowych
    • Projektowanie pakietów i komponentów

    Przekonaj się, ile czasu i pracy zaoszczędzisz,
    stosując w projektach metodologię Agile.



  • Mechanical Desktop 4.0PL/4.0
  • Jeśli chcesz poznać tajemnice programu Mechanical Desktop 4.0 (także 5.0), koniecznie przeczytaj tę książkę.

    Wieloletnie doświadczenie autora we wdrażaniu programu w polskich biurach konstrukcyjnych pracujących nad różnymi tematami z dziedziny szeroko pojętego projektowania mechanicznego, pozwoliło opracować podręcznik zawierający obszerny zbiór prostych ćwiczeń.

    Ponieważ program Mechanical Desktop posiada ogromną liczbę poleceń i opcji, książka została tak zbudowana, aby wpierw zapoznać użytkownika programu z podstawowymi poleceniami i opcjami, a następnie wprowadzić go łagodnie w bardziej zaawansowane funkcje.

    Lektura książki pomoże czytelnikowi zgłębić:

    • poszczególne polecenia modelowania bryłowego i powierzchniowego;
    • metodykę przygotowania i obsługi całego projektu.
    Adresatem niniejszej książki są konstruktorzy używający w swojej codziennej pracy zawodowej program Mechanical Desktop 4 -- zarówno w polskiej, jak i w angielskiej wersji językowej. Podręcznik może być także wykorzystywany przez użytkowników wersji 5.0, gdyż nowa wersja programu nie odbiega w sposób zasadniczy od wersji 4.0, a nowości wprowadzone w wersji 5.0 są zaprezentowane w ostatnim rozdziale podręcznika. Książka jest przeznaczona dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników programu, chociaż bardzo zaawansowani użytkownicy mogą znaleźć w niej wiele ciekawych informacji, często słabo lub w ogóle nieudokumentowanych.

    Do książki jest dołączona płyta CD zawierająca wersje demonstracyjne następujących programów, pracujących w środowisku Mechanical Desktop 4.0:

    • MSC Working Model 4D -- program przeznaczony do prowadzenia analizy kinematycznej i wytrzymałościowej części i zespołów maszynowych.
    • SPI Sheetmetal Desktop Pro -- program wspomagający projektowanie części i zespołów z blach, generujący rozwinięcia części blachowych.
    • NC Polaris -- program służący do wspomagania tworzenia programów NC dla różnych maszyn sterowanych numerycznie.



  • Apache 2. Leksykon kieszonkowy
  • Podręczne źródło informacji na temat Apache!

    • Jak wykorzystać mechanizm mod_rewrite?
    • Jak kontrolować dostęp do zasobów?
    • Jak stosować bezpieczny protokół SSL?

    Apache jest jednym z najpopularniejszych serwerów HTTP. Jego zalety to niezawodność, wydajność i elastyczność. Można go uruchomić praktycznie w dowolnym systemie. Istotny jest również fakt, że Apache to rozwiązanie całkowicie bezpłatne! Pierwsza oficjalna wersja tego serwera ukazała się w 1995 roku. Oznaczono ją numerem 0.6.2. Po blisko piętnastu latach rozwiązanie to zyskało ogromną rzeszę użytkowników. Społeczność związana z tym narzędziem jest niezwykle chętna do pomocy, co niewątpliwie stanowi jeszcze jeden niezmiernie ważny atut, przemawiający na korzyść Apache.

    Niniejszy leksykon jest świetną pozycją dla tych osób, które miały już styczność z serwerem Apache lub chcą szybko opanować konkretne zagadnienia związane z jego konfiguracją. Dzięki tej książce poznasz wszystkie dyrektywy, które mogą być przydatne w codziennej pracy. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko serwera, oraz poznasz zasady odwzorowywania adresów URL. Ponadto nauczysz się zapewniać odpowiednią kontrolę dostępu do poszczególnych zasobów i korzystać z takich mechanizmów, jak filtry, metadane lub procedury obsługi. Wiele cennych informacji, zawartych w tej poręcznej książce, sprawi, że codzienna praca z serwerem Apache będzie dla Ciebie przyjemnością!

    • Ogólne zagadnienia związane z pracą i konfiguracją Apache
    • Konfiguracja wirtualnych hostów (VirtualHost)
    • Zarządzanie procesami
    • Odwzorowanie adresów URL
    • Przekształcanie adresów z wykorzystaniem mod_rewrite
    • Kontrola dostępu
    • Uwierzytelnianie z użyciem mechanizmów HTTP Basic, HTTP Digest
    • Zastosowanie metadanych dokumentów
    • Manipulowanie nagłówkami HTTP
    • Wykorzystanie skryptów CGI
    • Zastosowanie WebDAV
    • Używanie filtrów
    • Buforowanie treści
    • Konfiguracja i wykorzystanie bezpiecznego protokołu SSL
    • Logowanie zdarzeń

    Skonfiguruj Apache zgodnie ze swoimi potrzebami!



  • CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami
  • Firma działająca w realiach początku XXI wieku staje przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest płynna wymiana informacji z wszystkimi klientami firmy. Tradycyjne metody przestają wystarczać coraz częściej obszar działalności nawet małych firm, obejmuje kontrahentów z całego świata. Jak wykorzystać nowoczesne technologie, aby efektywnie zarządzać wszystkimi kontaktami, przechowywać dane w sposób umożliwiający łatwy do nich dostęp i zapewnić błyskawiczną reakcję na wszelkie sygnały od klientów? Odpowiedzi na te i inne pytania, czytelnik odnajdzie w niniejszej książce.

    Dowiesz się między innymi:

    • Czym jest CRM i jak za jego pomocą zarządzać relacjami z klientem?
    • Jak budować partnerskie kontakty z klientem i związać go z firmą?
    • Jak WAP, UMTS, telefonia komórkowa, Internet, intranet, extranet czy telewizja interaktywna zmieniają obraz firmy i standardy obsługi klienta?
    Autorka jest pracownikiem Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów, a także współwłaścicielką firmy zajmującej się aplikacjami internetowymi, e-marketingiem oraz strategiami sieciowymi. W swojej książce prezentuje wiedzę zdobytą w praktyce, dzięki czemu będziesz mógł:
    • Poznać tajemnicę utrzymania klienta i zaprzyjaźnienia się z nim.
    • Sprawdzić, czy marketing partnerski jest rozwiązaniem dla Twojej firmy
    • Potraktować klienta nie tylko jako osobę dokonującą zakupu, lecz jako element struktury firmy, ukierunkowanej na właściwe relacje z klientem.
    • Wykorzystać marketing w nowych technologiach i budowaniu relacji z klientem.
    • Posiąść umiejętność wykorzystywania technologii w procesie sprzedaży produktów i usług.
    • Poznać, jak Internet, WAP, telefonia komórkowa oraz pozostałe technologie służą komunikacji z klientem oraz pomagają w poszczególnych etapach procesu sprzedaży.
    • Dowiedzieć się, jak wdrożenie systemu CRM pomaga w zbieraniu i przetwarzaniu informacji o kliencie, umożliwia odpowiednią jego obsługę oraz organizację firmy w celu właściwego przepływu danych.



  • CRM. Relacje z klientami
  • Książka przeznaczona jest dla wielu czytelników --
    od menedżerów do użytkowników

    Część 1. skierowana jest do kadry zarządzającej, menedżerów projektów oraz ludzi biznesu zainteresowanych zrozumieniem składników CRM i ich definicji, a także sposobów ich zastosowania.
    Część 2. napisana została z myślą o menedżerach projektów, konsultantach, analitykach i technikach, którzy potrzebują praktycznych wskazówek na temat planowania i wdrażania CRM.

    Książka stara się łagodzić niekorzystne zjawiska na rynku CRM, najpierw poprzez zdefiniowanie pojęcia i jego różnych składników, a następnie dostarczając przewodnika do efektywnego wdrożenia programu CRM. Jednocześnie służy jako źródło informacji, określające i przedstawiające kluczowe koncepcje CRM, a także jako praktyczny przewodnik ułatwiający wybór najlepszego sposobu zaadaptowania i wdrożenia własnego rozwiązania CRM. Książka przedstawia również typowe błędy i najczęstsze sukcesy, jakie stały się udziałem tych, którzy jako pierwsi zaczęli stosować CRM. Wcześniej jednak pomoże uporządkować posiadane wiadomości i zrozumieć różne funkcje pełnione przez CRM wraz z możliwymi kombinacjami.

    Stanowi wprowadzenie do oceny wartości CRM z perspektywy firm. Wyjaśnienie powodów, dla których firmy bez zastanowienia podejmują decyzje o naśladowaniu innych działań w zakresie CRM. Wyjaśnia powody, dla których obsługa klienta stanowi sedno większości programów CRM. Przedstawienie wpływu nowych strategii i technologii obsługi klienta na wzrost lojalności klientów i dochodów firmy.



  • Podkręcanie procesorów. Ćwiczenia
  • Podkręcanie procesorów, czyli "zmuszanie" ich do pracy z parametrami wyższymi niż nominalne, staje się coraz bardziej popularne. Producenci płyt głównych prześcigają się w rozwiązaniach, dzięki którym zwiększenie szybkości taktowania procesora staje się łatwiejsze i sprowadza się do zmiany kilku parametrów w opcjach BIOS-u lub uruchomienia odpowiedniego programu. Jednakże podkręcanie procesora nie jest tak proste, jak może się wydawać. Nieumiejętne podejście do sprawy może zmniejszyć wydajność komputera i doprowadzić do jego niestabilnej pracy, a w rezultacie -- nawet do utraty efektów pracy. Z drugiej strony jednak, działając kompetentnie, możemy otrzymać komputer o większej przepustowości pamięci, szybszym -- nawet o kilkaset megaherców -- procesorze czy wydajniejszej grafice. Można też zrezygnować z "żyłowania" parametrów sprzętu i zastosować techniki wydajnego i cichego chłodzenia elementów komputera, tak by stał się on mniej hałaśliwy, trwalszy i idealnie stabilny (dzięki niskiej temperaturze panującej w jego wnętrzu).

    W książce "Podkręcanie procesorów. Ćwiczenia" znajdziesz wszystkie informacje, niezbędne do podrasowania swojego komputera. Dowiesz się, jak odpowiednio dobrać komponenty komputera, zwiększyć szybkość działania procesora i pamięci oraz przetestować zmodyfikowany system. Nauczysz się też zwiększać efektywność systemu chłodzenia komputera.

    • Podstawowe parametry procesorów -- napięcie zasilające, częstotliwość i temperatura pracy
    • Dobór elementów komputera
    • Podkręcanie parametrów pracy pamięci
    • Podnoszenie częstotliwości pracy procesora
    • Zmiana napięcia zasilającego procesor
    • Diagnostyka systemu i interpretacja komunikatów o błędach systemu Windows
    • Modyfikowanie systemu chłodzenia komputera



  • Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty
  • Poznaj najlepsze metody tworzenia doskonałego kodu

    • Jak pisać dobry kod, a zły przekształcić w dobry?
    • Jak formatować kod, aby osiągnąć maksymalną czytelność?
    • Jak implementować pełną obsługę błędów bez zaśmiecania logiki kodu?

    O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, "czysty" kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej - jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.

    W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny.

    • Nazwy klas i metod
    • Funkcje i listy argumentów
    • Rozdzielanie poleceń i zapytań
    • Stosowanie wyjątków
    • Komentarze
    • Formatowanie
    • Obiekty i struktury danych
    • Obsługa błędów
    • Testy jednostkowe
    • Klasy i systemy
    • Współbieżność
    • Oczyszczanie kodu

    Niech stworzony przez Ciebie kod imponuje czystością!



  • Debian GNU/Linux
  • Niniejsza książka jest skierowana do początkujących użytkowników systemu Debian GNU Linux. Opisano w niej w bardzo prosty sposób instalację tego systemu. Dzięki temu staje się niezastąpiona dla czytelników, którzy dopiero zamierzają rozpocząć swoją przygodę z Linuksem i jako pierwszą dystrybucję wybrali właśnie Debiana.

    Książka zawiera opis konfiguracji graficznego środowiska X Window, sposób połączenia z siecią lokalną, z siecią Internet za pomocą modemu oraz podstawowe polecenia systemu Linux. Poruszono w niej również zagadnienia administracji systemem Debian GNU Linux oraz opisano serwer Samby, pozwalający na współpracę Linuksa z MS Windows w sieciach lokalnych. Nie zapomniano również o osobach, które zmuszone są do korzystania z oprogramowania napisanego wyłącznie dla systemów DOS lub MS Windows. Książka zawiera opisy emulatorów WINE oraz VMWare.

    Informacje zawarte w tej książce są w dużej mierze uniwersalne i dotyczą ogólnie systemu Linux. Nawet jeśli zainteresowała Cię inna niż Debian dystrybucja, to książka ta może być dla Ciebie skarbnicą wiedzy. Niektóre zagadnienia opisano stosując analogię do systemu Windows. Na pewno pomoże to użytkownikom, którzy zdecydowali się zmienić system operacyjny z MS Windows na Linux.



  • Debian Linux. Księga eksperta
  • Książka ta zawiera dokładne opisy najważniejszych własności i możliwości dystrybucji Debian GNU/Linux 2.1:

    • Instalacja, konfiguracja i użytkowanie systemu.
    • Administracja systemem przy użyciu narzędzi dostępnych w dystrybucji.
    • Konfiguracja i administracja siecią.
    • Konfiguracja i kompilacja jądra systemu Linux.
    • Firewall, serwer proxy.
    "Debian Linux. Księga Eksperta" to wspaniała książka! Będzie szczególnie przydatna wszystkim początkującym użytkownikom, którzy próbowali kiedyś zainstalować Debiana i korzystać z jego mozliwości. Również bardziej zaawansowani znajdą dla siebie wiele cennych informacji.

    Na płycie CD-ROM znajdziesz:

    • dystrybucję Debian 2.1;
    • kompilator egcs;
    Kilka słów o Autorach będzie doskonałym uzupełnieniem rekomendacji tej książki:
    • Mario Camou pracuje jako programista Javy w jednej z firm z rankingu Fortune 10. Do września 1999 roku pełnił funkcję Director of Technology w firmie Umbral, właścicielu jednego z najszybciej rozwijających się portali internetowych. Z Linuksem pracuje od siedmiu lat.
    • Aaron Van Couwenberghe pracuje nad rozwojem Debiana od 1998 roku, a używa go od samego początku.
    • John Goerzen pracuje nad rozwojem Debiana od 1996 roku, obecnie zajmuje się integracją pakietów i przenoszeniem tej dystrybucji na platformę DEC Alpha. Zawodowo zajmuje się administracją systemem i programowaniem dla firmy internetowej.
    Książki z serii "Księga Eksperta" odbiegają od zwykłych publikacji technicznych. Czytelnik znajdzie w nich praktyczne porady i dogłębne opisy.



  • DOS. Leksykon kieszonkowy
  • DOS jest dziś reliktem epoki komputerów pracujących w trybie tekstowym. Jednak w początkowym okresie dynamicznego rozwoju technologii informatycznych był podstawowym narzędziem pracy wszystkich informatyków. Obecnie jego konstrukcja -- dostęp do niewielkiego fragmentu pamięci operacyjnej i urządzeń obsługiwanych wyłącznie przez płytę główną -- prawie całkowicie eliminuje go z profesjonalnych zastosowań. "Prawie", ponieważ nawet w 32-bitowych systemach operacyjnych z rodziny Windows nadal część funkcji jest realizowana za jego pośrednictwem, a w przypadku awarii systemu staje się praktycznie niezbędny.

    Książka "DOS. Leksykon kieszonkowy" to zestawienie najważniejszych wiadomości dotyczących systemu operacyjnego MS-DOS. Opisuje jego strukturę i sposób uruchamiania oraz polecenia i narzędzia. Przedstawia strukturę plików DOS-u oraz metody wykonywania operacji na nich. Znajdziesz tu także opisy zintegrowanych z DOS-em programów diagnostycznych oraz informacje o konfigurowaniu systemu za pomocą plików config.sys i autoexec.bat.

    • Wersje systemu MS-DOS
    • Dostęp do DOS-u z poziomu różnych wersji Windows
    • Polecenia zewnętrzne i wewnętrzne
    • Operacje na plikach
    • Symbole wieloznaczne
    • Diagnozowanie działania systemu i sieci
    • Przetwarzanie potokowe
    • Konfiguracja systemu

    DOS może wydawać się zabytkiem, jednak w niektórych sytuacjach okazuje się potrzebny. Bądź na nie przygotowany.



  • EdgeCAM. Komputerowe wspomaganie obróbki skrawaniem
  • Książka ta skierowana jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników programu EdgeCAM -- działów konstrukcyjno-technologicznych firm, programistów obrabiarek CNC oraz uczelni.

    Użytkownicy programów CAD np. AutoCAD, CATIA, Solid Edge, SolidWorks, Inventor, Pro/ENGINEER, UNIGRAPHICS mogą poszerzyć swoją wiedzę o komputerowe wspomaganie wytwarzania (CAM), znajdą w niej bowiem przykłady obróbki zarówno plików płaskich, jak i bryłowych czy powierzchniowych.

    Z założenia książka nie jest samym opisem programu, ale również poradnikiem podsuwającym rozwiązania zagadnień, przed którymi stoi technolog-programista obrabiarek CNC.

    Książka zawiera bogaty zestaw ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Materiał został podzielony na część dotyczącą frezowania i toczenia. Zostały one ułożone wg występującej w praktyce chronologii działań, tj. począwszy od przygotowania detalu do obróbki, generowania ścieżek, na symulacji kończąc.



  • Inventor. Podstawy projektowania
  • Książka opisuje Inventor v. 2011


    Spraw, by Inventor nie miał przed Tobą tajemnic

    • Poznaj najnowsze środowisko do projektowania przestrzennego
    • Naucz się tworzyć szkice 2D i modelować w trzech wymiarach
    • Opanuj narzędzia do tworzenia zespołów i techniki ich prezentacji

    Inventor to jedno z najczęściej używanych środowisk do wspomaganego komputerowo projektowania części i zespołów mechanicznych. Rosnąca popularność aplikacji, duże możliwości w zakresie tworzenia dokumentacji, cyfrowego prototypowania, symulacji działania mechanizmów i wymiany danych projektowych oraz wsparcie zapewniane przez producenta programu gwarantują, że czas poświęcony na jego naukę okaże się doskonałą inwestycją w przyszłość.

    Rozpoczęcie przygody z Inventorem znakomicie ułatwi książka "Inventor 2011 PL. Pierwsze kroki". Podręcznik "za rękę" poprowadzi początkującego użytkownika przez świat projektowania technicznego, przedstawiając podstawowe informacje o programie i sposobach jego stosowania. Czytelnik dowie się, do czego służą poszczególne narzędzia i jak skonfigurować interfejs aplikacji. Pozna metody tworzenia i edytowania płaskich rysunków, brył trójwymiarowych i całych zespołów. Zagadnienia związane z symulowaniem działania mechanizmów oraz animowaniem procesów ich montażu i demontażu nie będą stanowiły już żadnego problemu.

    Poszczególne tematy przedstawiane są w bardzo praktyczny sposób, dzięki czemu podręcznik doskonale nadaje się do samodzielnej nauki korzystania z najnowszej wersji środowiska Inventor, stanowiąc jednocześnie świetny materiał pomocniczy na kursach i szkoleniach z obsługi tego programu.

    • Elementy interfejsu programu Inventor i sposoby ich używania
    • Tworzenie szkiców w oparciu o wiązania geometryczne i wymiarowe
    • Generowanie trójwymiarowych brył, przekształcanie ich i łączenie
    • Korzystanie z biblioteki elementów znormalizowanych
    • Symulacja ruchu oraz animowanie montażu i demontażu zespołów
    • Tworzenie dokumentacji technicznej części i złożeń
    • Praktyczne przykłady różnorodnych zastosowań Inventora

    Z przyjemnością rozpocznij praktyczną naukę obsługi jednego z najpopularniejszych środowisk do trójwymiarowego projektowania układów mechanicznych!



  • Inventor. Praktyczne rozwiązania
  • Inventor to doskonały, ale jeden z wielu dostępnych na rynku, systemów projektowania w przestrzeni trójwymiarowej. Dlaczego zatem warto wybrać właśnie to oprogramowanie do swojego biura projektowego? Z pomocą przyjdzie z całą pewnością książka Krystiana Kapiasa "Inventor. Praktyczne rozwiązania".

    Jako że autor jest absolwentem Wydziału Mechanicznego-Technologicznego Politechniki Śląskiej i ma spore doświadczenie w pracy pedagogicznej, proponowana książka może znaleźć uznanie zarówno wśród projektantów zaczynających swoją przygodę z oprogramowaniem Inventor R5, jak również wśród studentów, którzy będą uczyli się tego programu na zajęciach. Pewnym zaskoczeniem dla czytelników może być użyta terminologia, jednak poznanie -- czasem potocznych -- nazw pewnych modułów pozwoli na lepsze porozumienie się ze współpracownikami, którzy korzystając np. z list dyskusyjnych stykają się z tego rodzaju nazwami -- ludzkimi i naturalnymi.

    Książka jest oparta w dużej mierze o konkretne przykłady projektowania części maszyn, jest zatem podręcznikiem pozwalającym na poznanie zasad pracy z programem Inventor R5 poprzez nabieranie przyzwyczajeń używania konkretnego narzędzia, a nie czytania wielozdaniowego opisu zasady jego działania zakończonego krótkim oderwanym od rzeczywistości przykładem.



  • Knoppix. Leksykon kieszonkowy
  • Podręczne źródło wiedzy o przenośnym systemie operacyjnym

    Niewtajemniczonym wydaje się, że Knoppix jest tylko kolejną dystrybucją Linuksa. Tymczasem jest on dystrybucją wyjątkową -- nie wymaga instalacji. Uruchamiany z płyty CD-ROM system operacyjny jest doskonały dla tych, którzy chcą "pobawić" się Linuksem, a z różnych względów nie chcą podjąć się jego samodzielnego instalowania. Jednak najważniejszą zaletą Knoppiksa jest to, że można go wykorzystać do usuwania awarii zainstalowanego systemu operacyjnego -- Linuksa, a nawet Windows. Oczywiście to tylko niektóre z zalet tej dystrybucji, pozostałe można poznać podczas pracy z nią.

    "Knoppix. Leksykon kieszonkowy" to zbiór informacji przydatnych przy korzystaniu z Knoppiksa. Coś dla siebie znajdą tu zarówno mniej lub bardziej zaawansowani użytkownicy Knoppiksa, jak i użytkownicy innych systemów operacyjnych. Dla tych pierwszych przydatny okaże się wykaz parametrów wykorzystywanych przez system podczas uruchamiania oraz omówienie większości poleceń i narzędzi systemowych. Użytkownicy innych dystrybucji Linuksa oraz Windows dowiedzą się, jak za pomocą Knoppiksa przywracać te systemy do działania po awariach.

    • Parametry startowe Knoppiksa
    • Konfigurowanie sieci i środowiska graficznego
    • Instalowanie Knoppiksa na dysku twardym
    • Wykrywanie włamań do systemów
    • Naprawianie programów rozruchowych Linuksa
    • Usuwanie błędów w systemach plików
    • Edycja rejestru systemu Windows
    • Tworzenie własnej płyty z Knoppiksem

    Poznaj możliwości przenośnej dystrybucji Linuksa.



  • Linux. Biblia. Ubuntu, Fedora, Debian i 15 innych dystrybucji
  • Opanuj możliwości najważniejszych dystrybucji Linuksa
    Odkryj cały potencjał tego bezpłatnego systemu operacyjnego!

    • Zainstaluj i optymalnie skonfiguruj bezpieczne środowisko pracy
    • Opanuj zadania administracyjne i funkcje serwerowe Linuksa
    • Wykorzystaj narzędzia programistyczne do tworzenia własnych aplikacji

    W tym roku upływa już dwadzieścia lat od dnia, kiedy fiński programista Linus Torvalds przedstawił światu swój stworzony hobbystycznie system operacyjny - Linux. Niezwykłe możliwości i stabilność tego niekomercyjnego systemu, a przy tym ogromny entuzjazm i wsparcie społeczności całego świata gotowej do jego dalszego rozwijania, od samego początku budziły spory niepokój Microsoftu. Jak pokazał czas, obawy te okazały się słuszne - Linux wyrósł w końcu na największego i najsłynniejszego konkurenta komercyjnego systemu Windows, a przy tym na ulubieńca programistów i administratorów. Obecnie wiele giełd papierów wartościowych, telefonów komórkowych i serwerów internetowych z powodzeniem działa pod kontrolą tego bezpłatnego systemu operacyjnego. A dzięki utworzeniu i stałemu rozwojowi wielu rozmaitych dystrybucji Linux wyszedł poza kręgi specjalistów IT i dziś doskonale sprawdza się także na komputerach firmowych i osobistych.

    Oto książka, która pozwoli Ci odkryć cały potencjał tego systemu, a tym samym zrozumieć jego magię. W poszczególnych rozdziałach zaprezentowano osiemnaście najważniejszych i najpopularniejszych dystrybucji Linuksa, które odpowiadają rozmaitym potrzebom użytkowników. Słynny ekspert w dziedzinie Linuksa, Christopher Negus, poprowadzi Cię od zagadnień podstawowych, takich jak sposób rozpoczęcia pracy z wybraną przez Ciebie dystrybucją i poprawna konfiguracja środowiska pracy, do coraz trudniejszych, takich jak praca z grafiką, dokumentami i plikami multimedialnymi. Kolejne rozdziały przedstawiają szczegółowo wszelkie zadania administracyjne i potężne funkcje serwerowe Linuksa, a na koniec poznasz praktyczne interfejsy i narzędzia programistyczne pozwalające na tworzenie własnych aplikacji. Opanujesz zatem całą wiedzę niezbędną do właściwej instalacji, doskonałej konfiguracji i pełnego wykorzystania funkcjonalności Linuksa i jego najlepszych dystrybucji!

    Oto wybrane zagadnienia przedstawione w tej obszernej książce:

    • rozpoczęcie pracy z system Linux i wybór odpowiedniej dystrybucji,
    • konfigurowanie optymalnego środowiska pracy,
    • aplikacje służące do obsługi poczty elektronicznej i przeglądania internetu,
    • narzędzia do odtwarzania różnych plików multimedialnych,
    • podstawowe narzędzia graficzne, polecenia i pliki administracyjne,
    • dodawanie partycji, tworzenie systemów plików oraz montowanie systemów plików,
    • konfiguracja połączeń przewodowych i bezprzewodowych z sieciami LAN oraz z internetem,
    • techniki zabezpieczania systemów Linux,
    • konfiguracja serwera WWW i uruchomianie serwera poczty,
    • interfejsy oraz środowiska programistyczne,
    • tworzenie własnych aplikacji za pomocą narzędzi programistycznych.



  • Maple. Podręcznik
    • Poznaj interfejs programu i sposób wykonywania podstawowych działań w Maple...u
    • Naucz się rozwiązywać złożone problemy z różnych dziedzin matematyki
    • Dowiedz się, jak skutecznie wizualizować i prezentować uzyskane wyniki

    Poznaj Maple od podszewki!

    Maple to zintegrowane środowisko do przeprowadzania obliczeń symbolicznych i numerycznych oraz wizualizacji otrzymanych w ten sposób wyników. Ten bardzo wydajny system algebry komputerowej został wyposażony w bogaty zestaw poleceń, za pomocą których możliwe jest rozwiązywanie problemów z niemal każdej dziedziny matematyki. Aplikacja ułatwia przeprowadzanie obliczeń technicznych, inżynierskich i naukowych z użyciem jednostek, stałych fizycznych oraz własności pierwiastków chemicznych. Swoją popularność zawdzięcza wygodnemu interfejsowi użytkownika i możliwości łatwej współpracy z innymi programami obliczeniowymi, środowiskami CAD oraz językami programowania.

    Książka "Maple. Podręcznik " prezentuje aplikację od podstaw, dzięki czemu z powodzeniem mogą po nią sięgnąć zarówno początkujący użytkownicy, jak i osoby, które pragną tylko odświeżyć lub pogłębić swoją wiedzę na temat programu. Podręcznik przyda się zarówno studentom, jak i inżynierom czy naukowcom, którzy w codziennej pracy muszą sprawnie przetwarzać duże zbiory danych i wykonywać na nich skomplikowane operacje obliczeniowe. W książce przedstawiono sposoby i metodykę rozwiązywania wybranych zagadnień matematycznych, a także omówiono szeroki wachlarz możliwości graficznych i sposób tworzenia przejrzystego dokumentu. Bardziej wymagający użytkownicy znajdą w niej informacje dotyczące programowania w środowisku Maple, tworzenia dokumentów interaktywnych oraz projektowania indywidualnych interfejsów na potrzeby konkretnych zagadnień obliczeniowych.

    • Interfejs użytkownika programu
    • Podstawowe działania w tym środowisku
    • Funkcje matematyczne i struktury danych
    • Posługiwanie się wyrażeniami, jednostkami i stałymi
    • Tworzenie i formatowanie wykresów
    • Rozwiązywanie typowych problemów matematycznych
    • Programowanie w środowisku Maple
    • Tworzenie i formatowanie dokumentów
    • Maplety i rozszerzenia programu

    Skomplikowane obliczenia? Nic prostszego!



  • MATLAB i Simulink. Poradnik użytkownika. Wydanie III
  • Odkryj najbardziej efektywne narzędzie do rozwiązywania
    złożonych problemów matematycznych, ekonomicznych i inżynierskich!

    • Poznaj składniki pakietu MATLAB®
    • Naucz się zasad programowania w tym środowisku
    • Przygotuj elementy graficzne i interfejsy użytkownika
    • Wykorzystaj biblioteki Toolbox
    • Przeprowadź symulację procesów w Simulinku®

    MATLAB® to środowisko przeznaczone do rozwiązywania złożonych problemów matematycznych, ekonomicznych i inżynierskich. Stało się już niemal standardem i jednym z podstawowych narzędzi pracy naukowców, inżynierów oraz analityków finansowych. MATLAB® znajduje zastosowanie w różnych dziedzinach - od matematyki, poprzez finanse, aż po nauki biologiczne. Dzięki wydajnym algorytmom obliczeniowym i mechanizmom analizy wyników środowisko to umożliwia szybkie i efektywne przeprowadzanie złożonych obliczeń i prezentację wyników w postaci grafiki dwu- i trójwymiarowej.

    Sprawne korzystanie z MATLAB-a® wymaga opanowania wielu aspektów programu. Dzięki książce "MATLAB® i Simulink®. Poradnik użytkownika. Wydanie III " poznasz wszystkie najważniejsze zagadnienia, związane z wykorzystaniem tego środowiska. Nawet jeśli zaczynasz swoją przygodę w tej dziedzinie, poradnik ten pozwoli Ci szybko stać się zaawansowanym użytkownikiem pakietu. Książka wprowadzi Cię w podstawowe zagadnienia związane z obliczaniem złożonych wyrażeń matematycznych, rozwiązywaniem równań i tworzeniem wykresów. Poznasz metody numerycznego wyznaczania wyników i przybliżania przebiegów funkcji. Nauczysz się też korzystać z bibliotek MATLAB-a i używać pakietu Simulink.

    • Szczegółowy opis środowiska MATLAB
    • Zasady tworzenia Mplików
    • Zestawienie typów danych wykorzystywanych w MATLAB-ie
    • Zaawansowane funkcje do tworzenie wykresów, interfejsów użytkownika oraz przetwarzania obrazów
    • Metody numeryczne rozwiązywania równań różniczkowych i liniowych, całkowania, różniczkowania, interpolacji i aproksymacji funkcji oraz wiele innych
    • Opis przygotowania obliczeń równoległych na procesorze wielordzeniowym
    • Opis języka Embedded MATLAB® (programowanie systemów wbudowanych) oraz bibliotek Control System Toolbox, System Identification Toolbox i innych
    • Szczegółowy opis pakietu Simulink®

    Wkrocz w świat zaawansowanej matematyki z pakietem MATLAB®!



  • Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy
  • Już dziś odpowiedz na wyzwania najbliższej przyszłości!

    • Jak zainstalować środowisko Moodle i zacząć z niego korzystać?
    • Gdzie szukać potrzebnych poleceń?
    • Co zrobić, by założyć nowy kurs i sprawdzić poziom wiedzy kursantów?

    Moodle to środowisko służące do zdalnego nauczania, prowadzonego przez internet. W związku z dramatycznym przyspieszeniem tempa życia każdego z nas coraz częściej potrzebną wiedzę chcemy lub musimy zdobywać za pośrednictwem globalnej sieci. To sprawia, że serwisy e-learningowe zdobywają sobie coraz większą rzeszę zagorzałych zwolenników. Jeśli prowadzisz kursy z dowolnej dziedziny lub masz zamiar rozpocząć taką działalność, powinieneś uwzględnić w swoich planach platformę e-learningową - prędzej czy później i tak wymuszą to na Tobie Twoi kursanci. Warto więc już dziś przygotować się na taką ewentualność.

    Tę możliwość zapewnia Ci właśnie bezpłatne środowisko Moodle, o którym traktuje niniejsza książka. Krok po kroku przeprowadzi Cię ona przez proces instalacji oraz wyjaśni zasady działania narzędzi potrzebnych do stworzenia serwisu e-learningowego. Jej autor zadbał o to, byś bez trudu odszukał potrzebne opcje i polecenia. Pokazał, jak należy zakładać kursy oraz wypełniać je materiałami szkoleniowymi odpowiednimi dla Twoich uczniów. Szczegółowo omówił kwestię wystawiania ocen, a także zagadnienia rozszerzania możliwości środowiska Moodle. Ty musisz jedynie zadbać o wysoki poziom oferowanych kursów!

    • Instalacja Moodle
    • Menu użytkownika
    • Menu Kursy
    • Menu Moduł
    • Zasoby kursu
    • Składowe kursu
    • Modyfikowanie strony kursu
    • Ocenianie
    • Wzbogacanie Moodle...a

    Odkryj zalety zdalnego nauczania!



  • Microstation 95/J
  • MicroStation jest nie tylko programem graficznym typu CAD -- jest czymś więcej -- jest środowiskiem graficznym. Jest on wykorzystywany jako podstawowy moduł dla innych bardziej rozbudowanych aplikacji graficznych. Niniejsza książka jest adresowana do początkujących użytkowników programu MicroStation. Opisuje ona podstawowe opcje programu zarówno dla wersji MicroStation95 jak i MicroStation/J. Książka nie jest tłumaczeniem pliku pomocy programu -- a jedynie praktycznym przewodnikiem po programie i jego funkcjach -- opisuje podstawowe funkcje niezbędne do wykonania poprawnej dokumentacji graficznej.



  • OpenBSD. Tworzenie firewalli za pomocą PF
  • Tajniki zabezpieczania systemu OpenBSD

    • Konfigurowanie OpenBSD
    • Projektowanie firewalli
    • Definiowanie reguł filtrowania pakietów

    OpenBSD cieszy się sławą jednego z najbezpieczniejszych systemów operacyjnych wśród obecnie dostępnych. Twórcy systemu skoncentrowali się głównie na zapewnieniu najwyższego poziomu zabezpieczeń. Działa on na wielu różnych platformach sprzętowych, w tym również na standardowym komputerze Intel PC (i386), komputerach Macintosh (zarówno z procesorami serii MC68xxx, jak i z procesorami Power PC), Sun Sparc, Compaq Alpha i wielu innych. Twórcy systemu OpenBSD przywiązują dużą wagę do poprawności kodu, zakładając, że zmniejsza to prawdopodobieństwo nieprawidłowego działania systemu i podnosi poziom bezpieczeństwa.

    Książka "OpenBSD. Tworzenie firewalli za pomocą PF" przedstawia zaimplementowany w OpenBSD system PF -- unikatowe narzędzie do samodzielnego definiowania mechanizmów zabezpieczeń filtrujących pakiety. Opisuje metody filtrowania pakietów i sposoby ich konfigurowania. Prezentuje również zaawansowane możliwości systemu PF -- translację adresów sieciowych i zarządzanie przepustowością oraz narzędzia pozwalające na kontrolowanie jego pracy.

    • Rodzaje firewalli
    • Instalacja i konfiguracja OpenBSD
    • Struktura pliku konfiguracyjnego pf.conf
    • Normalizacja i przeadresowywanie pakietów
    • Reguły filtrowania pakietów
    • Zarządzanie firewallem
    • Wzorce reguł dla typowych konfiguracji firewalli

    Jeśli chcesz, aby administrowany przez Ciebie system był nie do zdobycia -- przeczytaj tę książkę.



  • OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V
  • Dowiedz się, jak tworzyć zapierające dech w piersiach gry 3D i efektowne, trójwymiarowe wizualizacje!

    • Jak sprawnie tworzyć podstawowe obiekty, oświetlać je i cieniować?
    • Jak napisać własne programy, korzystając z biblioteki OpenGL i języka GLSL?
    • Jak programować grafikę na urządzenia przenośne, takie jak iPhone, iPod czy iPad?

    Po prawie dwudziestu latach na rynku biblioteka OpenGL jest dziś wiodącym API w dziedzinie programowania grafiki trójwymiarowej, gier 3D, wizualizacji, symulacji, modelowania naukowego, a nawet edytowania obrazów i filmów dwuwymiarowych. Swój sukces zawdzięcza nie tylko łatwości użycia, ale przede wszystkim kompatybilności z niemal wszystkimi platformami dostępnymi na rynku. Świetnie sprawdza się zarówno w komputerach PC z systemem Windows, jak i komputerach Mac, a także na stacjach uniksowych, w centrach rozrywki opartych o lokalizację, na najbardziej znanych konsolach do gier, w kieszonkowych grach elektronicznych, a nawet w oprzyrządowaniu lotniczym czy samochodowym. Nie bez znaczenia dla spopularyzowania tej biblioteki był także fakt, że można ją rozszerzać, dzięki czemu ma ona wszystkie zalety otwartego standardu, a dodatkowo można wzbogacać jej implementację o własne dodatki.

    "OpenGL. Księga eksperta. Wydanie 5" to nowe, zaktualizowane (specyfikacja OpenGL 3.3) wydanie znanego podręcznika dla wszystkich programistów, bez względu na poziom ich zaawansowania. Książka ta stanowi wyczerpujący kurs tworzenia niesamowitych wizualizacji 3D, gier oraz wszelkiego rodzaju grafik. Dzięki niej nauczysz się pisać programy wykorzystujące bibliotekę OpenGL, konfigurować środowisko pracy do przetwarzania grafiki trójwymiarowej oraz tworzyć podstawowe obiekty, oświetlać je i cieniować. Następnie zgłębisz tajniki języka OpenGL Shading Language i zaczniesz sprawnie pisać własne programy, wprowadzać do nich rozmaite efekty wizualne oraz zwiększać ich wydajność. Poznasz wszystkie najnowsze techniki programowania przy użyciu biblioteki OpenGL, takie jak przekształcenia, nakładanie tekstur, cieniowanie, zaawansowane bufory czy zarządzanie geometrią. Przejdziesz także szczegółowy kurs programowania grafiki w urządzeniach iPhone, iPod touch oraz iPad!

    W tym wyczerpującym podręczniku znajdziesz:

    • praktyczne wprowadzenie do technik programowania grafiki trójwymiarowej czasu rzeczywistego
    • rdzenne techniki OpenGL 3.3 w zakresie renderowania, przekształcania i teksturowania geometrii
    • wiedzę na temat pisania programów cieniujących, popartą praktycznymi przykładami
    • opis technik programowania na różnych platformach - Windows (także Windows 7), Mac OS X, GNU/Linux, Unix - oraz układach wbudowanych
    • informacje na temat programowania przy użyciu biblioteki OpenGL aplikacji przeznaczonych dla urządzeń iPhone, iPod touch oraz iPad (kurs prowadzony krok po kroku i ilustrowany przykładowymi programami)
    • zaawansowane techniki buforowania, renderowanie w pełnej rozdzielczości przy użyciu buforów i tekstur zmiennoprzecinkowych
    • możliwości przetwarzania fragmentów, czyli zarządzania końcową częścią potoku przetwarzania grafiki
    • zaawansowane techniki cieniowania i zarządzania geometrią

    Kompletny przewodnik po najpopularniejszej na świecie bibliotece do programowania grafiki trójwymiarowej OpenGL 3.3!



  • PHP, MySQL i Apache dla każdego. Wydanie III
  • Witryny WWW korzystające z baz danych i wyświetlające dynamicznie generowaną treść stają się coraz bardziej popularne. Technologie skryptowe działające po stronie serwera i mechanizmy bazodanowe przestały być cechą charakterystyczną portali i sklepów -- dziś wykorzystywane są również w firmowych i prywatnych stronach WWW, galeriach fotografii oraz blogach. Na rynku istnieje wiele technologii stosowanych do budowania dynamicznych witryn WWW, lecz największym uznaniem cieszy się duet PHP i MySQL uruchamiany na serwerze WWW Apache.

    Książka "PHP, MySQL i Apache dla każdego. Wydanie III" to wprowadzenie do tworzenia witryn WWW z wykorzystaniem tej właśnie technologii i najnowszych wersji wchodzących w jej skład narzędzi PHP 5 i MySQL 5. Przedstawiono w niej proces instalacji serwera Apache, bazy danych MySQL, interpretera PHP na serwerze i stacji roboczej oraz zasady programowania w PHP i pobierania danych z tabel. Znajdziesz tu informacje o operacjach na plikach, generowaniu grafiki, zarządzaniu sesjami, tworzeniu zapytań do bazy MySQL i optymalizowaniu wydajności aplikacji. Dzięki zawartym w książce i doskonale omówionym gotowym projektom poznasz technologie PHP i MySQL w praktyce.

    • Instalacja i konfiguracja PHP, MySQL i Apache w Windows i Linux
    • Struktura języka PHP
    • Programowanie obiektowe
    • Przetwarzanie danych z formularzy HTML
    • Operacje na plikach i katalogach
    • Projektowanie baz danych i tabel
    • Połączenie skryptów PHP z bazą danych MySQL
    • Uwierzytelnianie użytkowników
    • Korzystanie z plików XML
    • Zabezpieczanie aplikacji sieciowych
    • Przykłady dostosowane do PHP 5 i MySQL 5.0

    Poznaj najnowsze wersje najpopularniejszych narzędzi
    do tworzenia dynamicznych witryn WWW.



  • Po prostu QuarkXPress 5
  • QuarkXPress to program, który zdominował studia DTP. Przeciętny czytelnik nie zdaje sobie sprawy, że większość czasopism, które czyta, została złożona właśnie za pomocą Quarka. QuarkXPress, dzięki swojej elastyczności i ogromnym możliwościom, nadaje się zarówno do składania ogłoszeń reklamowych jak i do tworzenia wielotomowych wydawnictw. Nowa, piąta odsłona Quarka to zwiększona łatwość obsługi i wiele nowych funkcji służących do publikowania dokumentów w Internecie.

    Dobra znajomość Quarka to cenna umiejętność, a specjaliści, znający ten program od podszewki, są poszukiwani na rynku pracy. Jeśli chcesz znaleźć się wśród nich, książka "Po prostu QuarkXPress5" pomoże Ci postawić pierwsze kroki w tym kierunku. Książka napisana jest przystępnym i zwięzłym językiem. Rozdziały omawiające poszczególne zagadnienia pozwalają na łatwe odnalezienie poszukiwanych rozwiązań.

    Książka omawia między innymi:

    • Podstawy pracy z QuarkXPress
    • Interfejs programu (Mac/PC)
    • Wprowadzanie i przepływ tekstu
    • Typografię i formatowanie
    • Tworzenie tabel
    • Pracę z grafiką, łączenie grafiki z tekstem
    • Style i strony wzorcowe
    • Zarządzanie kolorami
    • Tworzenie własnej grafiki
    • Funkcje internetowe, tworzenie dokumentów HTML
    • Drukowanie
    "Po prostu QuarkXPress5" to nieodzowny podręcznik dla wszystkich, którzy zamierzają zajmować się składem publikacji, książka, której po przeczytaniu szybko nie odłożysz na półkę.



  • Adobe Premiere Elements. Domowe studio wideo
  • Stwórz własne cyfrowe arcydzieło filmowe

    • Poznaj zasady montażu wideo
    • Wykorzystaj przejścia i efekty
    • Zapisz gotowy film na płycie DVD

    Cyfrowe kamery wideo stają się coraz popularniejsze. Ich ceny systematycznie spadają, a jakość materiału uzyskiwanego nawet z tych najtańszych modeli jest wystarczająca do stworzenia amatorskiego filmu. Obróbka cyfrowego wideo nie wymaga już kupowania potężnych stacji roboczych -- moc obliczeniowa typowych komputerów domowych i notebooków jest wystarczająco wysoka, by można było wykorzystywać je jako urządzenia montażowe. Wśród aplikacji do edycji cyfrowego materiału wideo zasłużoną popularnością cieszy się produkt firmy Adobe o nazwie Premiere Pro. Coraz więcej zwolenników zdobywa również jego młodszy brat -- Adobe Premiere Elements -- przeznaczony dla użytkowników domowych.

    "Adobe Premiere Elements. Domowe studio wideo" to podręcznik opisujący zasady montażu cyfrowych filmów wideo z wykorzystaniem aplikacji Adobe Premiere Elements. Czytając tę książkę, dowiesz się, w jaki sposób ustalić parametry projektu i jak zaimportować do niego materiały źródłowe. Nauczysz się układać klipy na listwie czasowej, łączyć je przejściami i wzbogacać ich wygląd za pomocą efektów. Przeczytasz o edycji dźwięku, tworzeniu napisów i plansz tytułowych oraz zaawansowanych technikach montażowych. Znajdziesz tu również informacje o tym, w jaki sposób zapisać gotowy film na płycie DVD oraz przygotować go do publikacji w internecie.

    • Ustalanie preferencji Adobe Premiere Elements
    • Definiowanie parametrów projektu
    • Import materiałów źródłowych
    • Przechwytywanie klipów z kamery cyfrowej
    • Wstępny montaż
    • Przycinanie klipów w oknie Monitor
    • Stosowanie przejść i efektów
    • Napisy i plansze tytułowe
    • Edycja dźwięku
    • Sterowanie przezroczystością klipów
    • Eksport gotowych filmów
    • Tworzenie płyt DVD



  • OpenGL. Programowanie gier
  • Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.

    Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.

    Książka przedstawia:

    • Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL
    • Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej
    • Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki
    • Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL
    • Kolory i efekty związane z oświetleniem
    • Mapy bitowe i tekstury w OpenGL
    • Listy wyświetlania i tablice wierzchołków
    • Bufory OpenGL
    • Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia
    • Sposoby tworzenia efektów specjalnych
    • Interfejs DirectInput
    • Wykorzystanie DirectX Audio
    • Trójwymiarowe modele postaci
    "Osobiście pojawienie się tej książki przyprawia mnie o dreszcz emocji. Po raz pierwszy programiści otrzymują książkę poświęcona programowaniu gier za pomocą OpenGL. Jeśli nawet nie wiążesz swojej kariery zawodowej z tworzeniem gier komputerowych, to lektura tej książki pomoże Ci lepiej zrozumieć technologię, która wykorzystywana jest do tworzenia współczesnych gier, a także zdobyć umiejętności, które mogą być przydatne w innych dziedzinach programowania" -- Mark J. Kilgard, NVIDIA Corporation. Autor "OpenGL Programming for the X Window System" oraz pakietu OpenGL Utility Toolkit (GLUT)



  • Protokoły SNMP i RMON. Vademecum profesjonalisty
  • SNMP (Simple Network Management Protocol) wraz z RMON (Remote Network Monitoring) to najefektywniejsze narzędzia do zarządzania współczesnymi, bardzo zróżnicowanymi systemami sieciowymi, co powoduje postrzeganie ich jako standard w zakresie zarządzania sieciami.

    "Protokoły SNMP i RMON. Vademecum profesjonalisty" to doskonały podręcznik skierowany do administratorów, menadżerów i projektantów sieci komputerowych, opisujący zagadnienia zarządzania sieciami w oparciu o SNMP. Napisana zwięźle i konkretnie, skupiająca się na zagadnieniach praktycznych książka, opisuje SNMPv1, SNMPv2 oraz najnowszą wersję SNMPv3, a także RMON1 i RMON2 -- czyli wszystko to, czego używa się obecnie w sieciach LAN i WAN. Dzięki książce będziesz mógł lepiej określić swoje wymagania co do systemu zarządzania siecią, poznać przesłanki, którymi kierowali się projektanci oraz zdobędziesz niezbędną wiedzę do efektywnego wykorzystania dostępnych produktów wspierających SNMP.

    W książce autor zawarł pomocne informacje wprowadzające w tematykę zarządzania sieciami, w tym przegląd wymagań stawianych systemom zarządzania. Znajdziesz w niej wyjaśnienia zagadnień podstawowych, takich jak architektura zarządzania siecią, monitoring wydajności, poprawności działania i wykorzystania zasobów sieciowych oraz kontrola konfiguracji i bezpieczeństwa. Nie zabrakło szczegółowych informacji na temat działania protokołu SNMPv1 oraz jego rozszerzeń wprowadzonych w wersji 2. i 3., ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów bezpieczeństwa -- uwierzytelnianiu, szyfrowaniu, modelu bezpieczeństwa USM (User-based Security Model) i modelu kontroli dostępu VACM (View-based Access Control Model).



  • TCP/IP. Księga eksperta. Wydanie II
  • Drugie wydanie "TCP/IP. Księga eksperta" to kompletne źródło wiedzy o TCP/IP i protokołach pokrewnych. Książka opisuje techniczne podstawy funkcjonowania Internetu, często ukryte przed zwykłymi użytkownikami. Dostarczy Ci mnóstwo cennych wskazówek przedstawiających m. in. praktyczne sposoby radzenia sobie z najrozmaitszymi problemami, konfigurowanie sieci i jej zabezpieczanie. To książka, którą każdy administrator i programista piszący aplikacje sieciowe powinien mieć na swojej półce.

    Zakres opisanych tematów jest niezwykle szeroki. Omówiono między innymi:

    • Model OSI, protokół TCP/IP i Internet
    • Adresowanie stacji TCP/IP (w tym adresowanie IPv6)
    • Protokoły ARP i RARP, i WINS, BOOTP.
    • Działanie protokołu TCP i UDP
    • Protokół IP, format nagłówka, przebieg komunikacji
    • Metody wyznaczania tras, protokoły RIP i OSPF
    • Protokoły dostępu: ISDN, autentykację przez RADIUS, połączenia SLIP, CSLIP, PPP, PPTP
    • Zabezpieczenia IPSec, zapory sieciowe, szyfrowanie (w tym przy użyciu PGP)
    • Praktyczne sposoby konfigurowania sieci TCP/IP w Windows 95/98/NT/2000, Novell NetWare i Linuksie
    • Protokoły przesyłania plików FTP, TFTP
    • Usługi Telnet i SSH
    • R-narzędzia (rsh, rcp, rlogin itd)
    • System plików NFS
    • Protokoły pocztowe SMTP, POP3, IMAP4, kodowanie MIME
    • Sieć WWW i protokół HTTP, konfigurowanie serwerów
    • Administrowanie siecią i zarządzanie siecią, protokół SNMP, konfigurowanie DNS
    Książka "TCP/IP. Księga eksperta" opisuje podstawy funkcjonowania Internetu. Bez TCP/IP nie byłoby ogólnoświatowej sieci (czy możesz sobie to wyobrazić?). Twoja biblioteczka bez tej książki będzie z pewnością niekompletna.




kolejne strony:

1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem