Lista książek:
  • AutoCAD 2011 PL. Pierwsze kroki. eBook
  • AutoCAD od lat wyznacza standardy w dziedzinie oprogramowania CAD, a książka Andrzeja Pikonia stanowi pierwszą pozycję, po którą powinien sięgnąć każdy początkujący użytkownik środowiska firmy Autodesk. Dlaczego? Ponieważ znajdzie w niej wszystko, co niezbędne, aby szybko i bezboleśnie rozpocząć swoją własną przygodę z najpopularniejszym programem CAD na świecie oraz gruntownie poznać podstawy programu. To z kolei da mu szansę na dołączenie do grupy specjalistów najbardziej poszukiwanych na rynku pracy.

    Jak każdą wielką przygodę, również tę trzeba jednak zaczynać z głową i odpowiednim przewodnikiem. Ogrom możliwości systemu AutoCAD może bowiem oszołomić niejedną osobę, a pokusa skorzystania z łatwych skrótów bywa przyczyną utrwalenia się złych nawyków. Książka "AutoCAD 2011 PL. Pierwsze kroki" pewnie przeprowadzi początkującego użytkownika przez wszystkie mielizny, krok po kroku wprowadzając go w arkana sztuki projektowania wspomaganego komputerowo i przedstawiając najważniejsze zagadnienia w zrozumiały oraz klarowny sposób.

    Zastosowana przez autora metoda prezentacji materiału sprawia, że nauka programu jest łatwa i szybka, a co ważniejsze -- bardzo praktyczna. Bez zbędnej teorii, za to przy użyciu konkretnych przykładów będziesz dzięki niej mógł zacząć tworzyć swoje pierwsze prawdziwe projekty i poznawać tajniki systemu AutoCAD 2011.

    • Najważniejsze cechy programu
    • Podstawy tworzenia rysunków
    • Układy współrzędnych
    • Sposoby przeglądania dokumentacji
    • Modyfikowanie obiektów
    • Narzędzia do rysowania precyzyjnego
    • Kreskowanie, linie i napisy
    • Wymiarowanie obiektów
    • Malarz formatów i menedżer właściwości
    • Korzystanie z warstw i bloków
    • Drukowanie projektów

    Przekonaj się sam, dlaczego książki z cyklu "AutoCAD. Pierwsze kroki" są standardem w procesie nauki projektowania z wykorzystaniem tego systemu.



  • AutoCAD 2011. Pierwsze kroki. eBook
  • AutoCAD od lat wyznacza standardy w dziedzinie oprogramowania CAD, a książka Andrzeja Pikonia stanowi pierwszą pozycję, po którą powinien sięgnąć każdy początkujący użytkownik środowiska firmy Autodesk. Dlaczego? Ponieważ znajdzie w niej wszystko, co niezbędne, aby szybko i bezboleśnie rozpocząć swoją własną przygodę z najpopularniejszym programem CAD na świecie oraz gruntownie poznać podstawy programu. To z kolei da mu szansę na dołączenie do grupy specjalistów najbardziej poszukiwanych na rynku pracy.

    Jak każdą wielką przygodę, również tę trzeba jednak zaczynać z głową i odpowiednim przewodnikiem. Ogrom możliwości systemu AutoCAD może bowiem oszołomić niejedną osobę, a pokusa skorzystania z łatwych skrótów bywa przyczyną utrwalenia się złych nawyków. Książka "AutoCAD 2011. Pierwsze kroki" pewnie przeprowadzi początkującego użytkownika przez wszystkie mielizny, krok po kroku wprowadzając go w arkana sztuki projektowania wspomaganego komputerowo i przedstawiając najważniejsze zagadnienia w zrozumiały oraz klarowny sposób.

    Zastosowana przez autora metoda prezentacji materiału sprawia, że nauka programu jest łatwa i szybka, a co ważniejsze -- bardzo praktyczna. Bez zbędnej teorii, za to przy użyciu konkretnych przykładów będziesz dzięki niej mógł zacząć tworzyć swoje pierwsze prawdziwe projekty i poznawać tajniki systemu AutoCAD 2011.

    • Najważniejsze cechy programu
    • Podstawy tworzenia rysunków
    • Układy współrzędnych
    • Sposoby przeglądania dokumentacji
    • Modyfikowanie obiektów
    • Narzędzia do rysowania precyzyjnego
    • Kreskowanie, linie i napisy
    • Wymiarowanie obiektów
    • Malarz formatów i menedżer właściwości
    • Korzystanie z warstw i bloków
    • Drukowanie projektów

    Przekonaj się sam, dlaczego książki z cyklu "AutoCAD. Pierwsze kroki" są standardem w procesie nauki projektowania z wykorzystaniem tego systemu.



  • Android 3. Tworzenie aplikacji. eBook
  • System operacyjny Android podbił rynek smartfonów, a teraz z dnia na dzień rośnie jego popularność wśród użytkowników tabletów. Sympatię zdobył sobie dzięki niezwykle przyjaznemu interfejsowi, szerokim możliwościom dostosowania do własnych potrzeb oraz niewyobrażalną ilością dostępnych aplikacji. W Android Market opublikowano ich już ponad 500 000! Wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od tego, czy ma to być gra, czy unikalna aplikacja użytkowa.

    Oparty na powszechnie znanym języku JAVA, posiadający obszerną, bogatą w przykłady dokumentację wprost zachęca do przygotowania ciekawej aplikacji, na której można zarobić konkretne pieniądze. Dzięki tej rewelacyjnej książce poświęconej Androidowi w wersji 3 w mig opanujesz jego tajniki. Na samym początku poznasz historię Androida oraz dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy. Następnie zaznajomisz się ze strukturą aplikacji, sposobem korzystania z zasobów oraz dostawców treści. W dalszych rozdziałach nauczysz się budować estetyczny, funkcjonalny i atrakcyjny interfejs użytkownika, zapamiętywać preferencje użytkowników oraz korzystać z usług HTTP. Książka ta jest kompletnym i unikalnym kompendium wiedzy na temat Androida. Powinna znaleźć się na półce każdego dewelopera tworzącego oprogramowanie dla platformy Android!

    • Przygotowanie środowiska pracy
    • Pisanie aplikacji opartych na środowisku Java
    • Projektowanie i budowanie interfejsu użytkownika
    • Wysyłanie i odbieranie komunikatów
    • Tworzenie animacji dwuwymiarowej
    • Korzystanie z usług geolokalizacyjnych
    • Przetwarzanie tekstu na mowę
    • Publikacja aplikacji w Android Market

    Zacznij tworzyć oprogramowanie dla najbardziej obiecującej platformy dla urządzeń mobilnych!



  • Android w akcji. Wydanie II. eBook
  • Rozbudowany podręcznik tworzenia niesamowitych aplikacji dla systemu Android!

    • Android SDK i programowanie aplikacji WWW
    • Komunikacja Bluetooth i przetwarzanie danych z czujników
    • Grafika, animacja i multimedia w Androidzie
    • Techniki pisania natywnych aplikacji w języku C

    Skoro zwróciłeś uwagę właśnie na tę książkę, zapewne dobrze wiesz, czym jest Android i co potrafi - teraz przyszła pora, abyś sprawdził go także w akcji! Oto doskonała książka dla wszystkich programistów, którym marzy się tworzenie własnych aplikacji dla robiącego oszałamiającą karierę systemu. Choć ta książka nie jest przeznaczona dla początkujących, zawiera wszystkie informacje potrzebne osobom, dla których Android jest całkowicie nowym środowiskiem. Można w niej znaleźć instrukcje niezbędne do szybkiego zorientowania się w architekturze tej platformy oraz sposobie jej działania, co pozwoli sprawnie rozpocząć pracę w tym środowisku. Pozostałe rozdziały to już czysta frajda programowania!

    Od czego zaczniesz zabawę z Androidem? Dowiesz się, jak budować aplikacje dla tego systemu od najmniejszych cegiełek aż po ekrany, dodawać funkcje telefoniczne i wykorzystywać bibliotekę OpenGL ES do tworzenia złożonej grafiki 2D oraz 3D. Następnie poznasz zasady tworzenia większych aplikacji oraz techniki pisania aplikacji w języku C, także z użyciem Android Native Development Kit. Opanujesz potężne narzędzie Android SDK oraz budowanie aplikacji dla WebKit z użyciem HTML 5, a nawet nauczysz się rozszerzać lub zastępować wbudowane funkcje Androida na podstawie użytecznych i intrygujących przykładów.

    • Wprowadzenie do systemu Android
    • Środowisko programowania
    • Komponenty interfejsu użytkownika, w tym View i Layout
    • Metody przechowywania i odczytywania lokalnych danych
    • Sieci oraz usługi sieciowe
    • Przegląd podstawowych zagadnień związanych z telefonią
    • Powiadomienia i alarmy
    • Grafika i animacja w Androidzie
    • Korzystanie z funkcji multimedialnych Androida
    • Usługi oparte na lokalizacji
    • Integracja kontaktów z platformy społecznościowej
    • Aplikacja wspomagająca serwisantów
    • Budowanie aplikacji Android w języku C
    • Bluetooth, sensory i widżety aplikacji
    • Tworzenie stron WWW dla systemu Android
    • Strategie lokalizowania aplikacji
    • Android Native Development Kit
    • Korzystanie z SDK oraz AVD Manager

    Wkrocz wreszcie do akcji i zacznij tworzyć własne aplikacje dla Androida!



  • Asembler. Leksykon kieszonkowy. eBook
    • Dowiedz się, jak zbudowany jest i jak działa procesor
    • Poznaj język Asembler i narzędzia umożliwiające tworzenie w nim programów
    • Naucz się pisać wydajny kod działający w systemach DOS i Windows

    Poznaj Asemblera i dołącz do elity programistów!

    "Asembler" to słowo wywołujące przerażenie u laików i dreszcz emocji u specjalistów. Osoby znające ten język są uważane za elitę wśród profesjonalnych programistów. Nic dziwnego - w końcu nikt lepiej niż oni nie zna podstaw działania współczesnych procesorów i technik umożliwiających tworzenie bardzo wydajnych programów komputerowych. Jednak czy wiedza o Asemblerze naprawdę jest tajemna, dostępna tylko nielicznym? Czy język ten jest aż tak trudny do opanowania? Wcale nie!

    Przekonaj się o tym, sięgając po książkę "Asembler. Leksykon". Przystępnie i rzeczowo wyjaśni Ci ona sposób działania procesorów zgodnych z architekturą x86, przedstawi strukturę 16-bitowych programów dla środowiska DOS i 32-bitowych programów dla systemów operacyjnych Windows, a także poszerzy Twoją wiedzę o informacje dotyczące Asemblera dla architektury 64-bitowej. Dzięki niej poznasz instrukcje języka, najważniejsze techniki programistyczne, sposoby używania elementów interfejsu użytkownika oraz narzędzia niezbędne w pracy programisty.

    • Podstawowe pojęcia związane z Asemblerem i przydatne narzędzia
    • Wiadomości na temat architektury x86 i korzystania z rejestrów procesora
    • Budowa 16-bitowych programów DOS i 32-bitowych programów Windows
    • Korzystanie z makroinstrukcji oraz różnych typów danych
    • Tworzenie programów w systemie Windows i używanie kontrolek UI

    Naucz się wydajnie programować w Asemblerze!



  • Bezpieczne programowanie. Aplikacje hakeroodporne. eBook
  • Wyjdź zwycięsko z pojedynku z krakerami!

    • Jak zabezpieczyć aplikację przed krakerami?
    • Jak stworzyć bezpieczne rozwiązania w PHP?
    • Jak utrudnić debugowanie Twojego kodu?

    Wyobraź sobie sytuację, w której poświęcasz mnóstwo czasu na stworzenie nowego, ciekawego rozwiązania w świecie informatyki. Kosztuje Cię to wiele dni i nocy ogromnego wysiłku. Dokładnie w momencie opuszczenia Twojego bezpiecznego komputera, udostępniony światu, Twój pomysł zostaje wystawiony na ciężką próbę - w sieci działają krakerzy, którzy za wszelką cenę będę próbowali złamać Twoje zabezpieczenia lub wykorzystać luki w Twojej aplikacji. Jak tego uniknąć? Jak tworzyć oprogramowanie odporne na ich ataki?

    Proste i przejrzyste odpowiedzi na podobnie skomplikowane pytania znajdziesz właśnie w tej książce! Podczas lektury poznasz zagrożenia, na jakie narażony jest programista, oraz proste sposoby utrudniania krakerom zadania. Dodatkowo zdobędziesz wiedzę na temat metod szyfrowania danych i wyznaczania sygnatur. Jednak, co najważniejsze, zobaczysz, jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce! W publikacji "Bezpieczne programowanie. Aplikacje hakeroodporne " znajdziesz również sporo ciekawych informacji na temat zabezpieczania aplikacji sieciowych oraz zaawansowane metody, gwarantujące podniesienie bezpieczeństwa Twojego produktu do wysokiego poziomu. To jeszcze nie wszystko! W kolejnych rozdziałach autor prezentuje sposoby ochrony przed debugerami, patenty na bezpieczne tworzenie kodu na platformie .NET oraz psychologiczne aspekty tworzenia hakeroodpornych aplikacji!

    • Przegląd zagrożeń, rodzaje oszustw i naruszeń bezpieczeństwa
    • Zabezpieczenie programu przy użyciu numeru seryjnego
    • Dostępne na rynku systemy zabezpieczania aplikacji
    • Algorytmy szyfrujące
    • Tworzenie skrótów wiadomości
    • Wykorzystanie szyfrowania przy zabezpieczaniu oprogramowania
    • Zabezpieczenia aplikacji wykorzystujących PHP i .NET
    • Ochrona przed atakami typu: wstrzykiwanie SQL, XSS, DOS i DDOS
    • Używanie zaawansowanych metod ochrony oprogramowania
    • Sposoby zaciemniania programu
    • Ochrona kodu przed debugerami
    • Zastosowanie kluczy sprzętowych i technik biometrycznych
    • Psychologiczne aspekty ochrony oprogramowania

    Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje odporne na ataki!



  • BIOS. Przewodnik. Wydanie IV. eBook
  • Popraw "niepoprawialne" -
    zapanuj nad ustawieniami BIOS-u swojego komputera

    • Od ogółu do szczegółu, czyli podstawy BIOS-u i alfabetyczny spis funkcji
    • Zawsze na czasie, czyli sposoby aktualizacji i modyfikacji BIOS-u
    • Różne różności, czyli opis funkcji DualBIOS oraz BIOS kontrolera RAID

    Nadspodziewanie wielu stałych użytkowników komputera traktuje BIOS jako zespół ustawień i opcji, w których nie można dokonywać zmian. Już sama nazwa wywołuje w nich paniczny lęk, a sugestia, że można by tam wprowadzić modyfikacje, by usprawnić działanie sprzętu, skutkuje wręcz zgrozą w oczach. Tymczasem właściwe skonfigurowanie BIOS-u jest konieczne, by komputer zachowywał się tak, jak byśmy tego chcieli. Czasem dotyczy to fundamentalnych kwestii, a czasem irytujących drobiazgów, które można poprawić, o ile tylko ktoś posiada elementarną wiedzę na temat BIOS-u.

    Czwarte wydanie książki "BIOS. Przewodnik" jest owocem mrówczej pracy dwóch autorów, którzy przekopali się przez tysiące opcji BIOS-ów dla płyt głównych różnych producentów, współpracujących z różnymi procesorami, także wielordzeniowymi. Znajdziesz tu opis niemal tysiąca opcji dla komputerów stacjonarnych i laptopów, a ponadto sprytne sposoby na dostęp do BIOS-u w przypadku utraty hasła. Poznasz metody rozwiązywania problemów z aktualizacją BIOS-u oraz instalacją dużych dysków twardych. Kwestie modyfikacji ustawień, omówienia specyficznych funkcji czy oznaczenia płyt głównych nie będą już więcej spędzać Ci snu z powiek.

    Podstawowe informacje

    • Alfabetyczny wykaz opcji BIOS-u - komputery stacjonarne
    • Alfabetyczny wykaz opcji BIOS-u - laptopy
    • Rozwiązanie problemu zapomnianego hasła do BIOS-u
    • Aktualizacja BIOS-u
    • Rozwiązywanie problemów z błędną aktualizacją
    • Rozwiązywanie problemów z instalacją dużych dysków twardych
    • Modyfikacje BIOS-u
    • BIOS kontrolera RAID
    • Oznaczenia płyt głównych
    • Przydatne odnośniki do stron związanych z BIOS-em

    Nie taki BIOS straszny, jak go malują!



  • BIOS. Leksykon. Wydanie IV. eBook
  • Pamiętaj, BIOS nie gryzie!

    • 800 opcji BIOS-u, czyli jak poprawić ustawienia płyty głównej własnego komputera
    • Aktualizacja wersji BIOS-u, czyli co nowego można dziś znaleźć na płytach głównych
    • Awaria BIOS-u, czyli kiedy warto podejmować się naprawy w warunkach domowych

    BIOS - niezwykle ważny system, bez którego nie może obyć się żaden komputer- bardzo rzadko pojawia się w obszarze zainteresowań przeciętnego użytkownika, nawet jeśli hasło "ustawienia płyty głównej" nie jest dla niego zupełną abstrakcją. A przecież opcje BIOS-u wyznaczają sposób działania komputera, wydatnie przyczyniając się do tego, czy jesteśmy zadowoleni z jego używania. Optymalne ustawienie tych opcji nie jest oczywiście zadaniem prostym, ale potrafi znacznie ułatwić codzienną pracę. Jeśli chcesz się o tym przekonać, otwórz tę książkę. Znajdziesz w niej opis około ośmiuset opcji dostępnych na różnych (w tym najnowszych) płytach głównych.

    "BIOS. Leksykon. Wydanie IV " to pozycja, która przyda się nie tylko profesjonalistom. Opisano w niej najważniejsze i najczęściej spotykane opcje BIOS-u wraz z zalecanymi ustawieniami, ze szczególnym uwzględnieniem płyt głównych tych producentów, którzy są obecni na polskim rynku komputerowym. Ponadto autor zajął się zagadnieniem aktualizacji BIOS-u oraz samodzielnego rozwiązywania problemów ze starszymi wersjami płyt. Znajdziesz tu także adresy stron internetowych związanych z BIOS-em oraz indeks, który ułatwi Ci poruszanie się po leksykonie. Przestań tolerować irytujące zachowania swojego komputera- po prostu dobrze go ustaw!

    • BIOS - zarys ogólny
    • Wejście do menu BIOS-u - podstawy
    • Układ menu głównego
    • Alfabetyczny wykaz opcji BIOS-u
    • Aktualizacja wersji BIOS-u
    • Awaria BIOS-u
    • Przydatne łącza do stron poświęconych zagadnieniom związanym z BIOS-em

    Przez BIOS do serca - pokochaj swój komputer.



  • C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych. eBook
  • Napisz wieloplatformowe programy w C++

    • Jak korzystać z bibliotek wxWidgets oraz Qt?
    • W jaki sposób implementować obsługę zdarzeń w aplikacjach?
    • Jak budować aplikacje sieciowe i bazodanowe?

    Okres dominacji jednego systemu operacyjnego i przeznaczonych dla niego rozwiązań powoli odchodzi do historii. Fenomen popularności różnych dystrybucji Linuksa i coraz mocniejsza pozycja komputerów Mac sprawiają, że wiele firm produkujących oprogramowanie decyduje się na tworzenie rozwiązań wieloplatformowych. W przypadku ogromnych korporacji stworzenie zespołów programistycznych pracujących równolegle nad kilkoma wersjami jednej aplikacji dla różnych systemów operacyjnych nie stanowi problemu, ale w mniejszych firmach jest to niemożliwe. Tu z pomocą przychodzą biblioteki pozwalające na tworzenie kodu źródłowego prawidłowo kompilującego się na każdej platformie, na której je zainstalowano.

    Książka "C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych" opisuje tworzenie oprogramowania z wykorzystaniem dwóch takich właśnie bibliotek - wxWidgets oraz Qt. Czytając ją, dowiesz się, jak wykorzystać język C++ i środowisko Dev-C++ do pisania programów, z których korzystać będą mogli użytkownicy systemu Windows, Linuksa i Mac OS. Nauczysz się stosować kontrolki i komponenty, budować menu i interfejsy użytkownika, obsługiwać zdarzenia i implementować operacje graficzne. Przeczytasz także o aplikacjach bazodanowych i sieciowych. Każde z zagadnień omówiono zarówno w kontekście biblioteki wxWidgets, jak i biblioteki Qt, dzięki czemu poznasz dwie metody rozwiązywania tych samych zadań programistycznych - by wybrać sobie tę, która bardziej Ci odpowiada.

    • Instalacja środowiska programistycznego i bibliotek
    • Struktura aplikacji i podstawowe komponenty
    • Stosowanie komponentów
    • Obsługa zdarzeń myszy i klawiatury
    • Budowanie menu aplikacji
    • Komunikacja sieciowa
    • Operacje graficzne
    • Połączenia z bazami danych
    • Drukowanie z poziomu aplikacji

    Dzięki tej książce stworzysz aplikacje, które docenią użytkownicy wszystkich systemów operacyjnych.



  • C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. eBook
  • C++ w analizie konkretnych przykładów

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Tablice, iteracje oraz podprogramy
    • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

    Odrobinę zapomniany już język C++ wciąż ma ogromną wartość; w wielu miejscach i zastosowaniach nadal sprawdza się znakomicie. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka i umieć rozwiązywać konkretne zadania. Podobnie zresztą powinien opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach Java i Turbo Pascal - i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu we wszystkich tych językach.

    Książka "C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami " to jedna z trzech części zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku C++. Znajdziesz tu ćwiczenia w zakresie komunikowania się komputera z użytkownikiem (standardowe operacje wejścia/wyjścia), wykorzystania instrukcji warunkowych oraz iteracji, używania tablic jedno ¬ i dwuwymiarowych. Kolejne zadania dotyczyć będą podprogramów, programowania obiektowego oraz zastosowania plików tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z języka C++ w najlepszy możliwy sposób - na prostych, konkretnych przykładach.

    • Operacje wejścia/wyjścia
    • Instrukcje warunkowe
    • Iteracje
    • Tablice jedno- i dwuwymiarowe
    • Podprogramy
    • Programowanie obiektowe
    • Pliki tekstowe

    Praktycznie opanuj podstawy języka C++.



  • C#. Tworzenie aplikacji sieciowych. Gotowe projekty. eBook
  • Wykorzystaj rewolucję sieciową i twórz nowatorskie aplikacje!

    • Najlepsze narzędzia projektowania aplikacji sieciowych, czyli język C# i platforma .NET
    • Praktyczne programowanie sieciowe, czyli 61 odsłon projektów do szybkiego wykorzystania
    • ASP.NET i ADO.NET, czyli dwie bardzo przydatne technologie

    Całkiem duża część współczesnego życia na stałe przeniosła się do Internetu. Nikt dziś nie wyobraża już sobie świata, w którym nie można sprawdzić pogody, zrobić zakupów czy szybko znaleźć potrzebnych informacji - właśnie w sieci. A skoro tak, wciąż rośnie zapotrzebowanie na programistów mogących zaspokoić rosnące oczekiwania rzeszy klientów oraz dostarczyć im wygodnych, świetnie działających aplikacji sieciowych, skrojonych na potrzeby konkretnych użytkowników. To właśnie było źródłem niezwykłej popularności pierwszego wydania niniejszej książki, w praktyczny sposób przekazującej wiedzę na temat sposobów tworzenia takich aplikacji i spełniania różnych warunków związanych ze specyfiką określonych projektów programistycznych.

    "C#. Tworzenie aplikacji sieciowych. Gotowe projekty" to podręcznik przeznaczony dla osób z choćby pobieżną znajomością zasad programowania, które chcą rozwinąć i wykorzystać w praktyce swoje umiejętności. Jej autor tłumaczy, dlaczego wybrał język C#, a także wskazuje możliwości i zalety platformy .NET oraz środowiska Visual Studio. Następnie skupia się na projektach obejmujących wszystkie aspekty komunikacji internetowej, od wykorzystania różnych protokołów sieciowych, przez budowę interfejsu, wysyłanie e-maili, obsługę FTP, komunikatorów, czatów, aż po kontaktowanie się z bazami danych, tworzenie wielojęzycznych serwerów i udostępnianie usługi. Jeśli chcesz szybko i bez kłopotu podszkolić się w zakresie aplikacji sieciowych, by w krótkim czasie osiągnąć spektakularne efekty, nie znajdziesz nic lepszego!

    • Język C# i platforma .NET
    • Visual C# 2010 Express Edition. Opis środowiska
    • Visual Web Developer 2010 Express Edition. Opis środowiska
    • Programowanie sieciowe
    • Aplikacje TCP i UDP
    • Remoting
    • ASP.NET i ADO.NET
    • Web Services
    • WCF - ponad transportem

    Aplikacje sieciowe - wykorzystaj potencjał Internetu!



  • C++11. Nowy standard. Ćwiczenia. eBook
    • Dowiedz się, co nowego w języku C++
    • Poznaj znaczenie najważniejszych rozszerzeń
    • Naucz się wykorzystywać je w praktyce

    Wypróbuj nowe możliwości C++!

    C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Nie dzieje się tak bez powodu - jego duże możliwości, logiczna struktura oraz zwięzłość i przejrzystość kodu zdobywają serca zarówno amatorów, traktujących programowanie hobbystycznie, jak i profesjonalistów, tworzących zaawansowane aplikacje dla wielkich korporacji. C++ to język żywy i jako taki stale się rozwija. Dowodem tego są kolejne aktualizacje standardu, w tym ostatnia, wprowadzona zaledwie kilka miesięcy temu. Choć w C++11 brak zmian o charakterze rewolucyjnym, proponowane ulepszenia mogą znacznie ułatwić codzienną pracę programistów. Niestety wielu z nas w ogóle z nich nie korzysta, ponieważ nie znamy potencjalnych korzyści, a często nawet nie mamy pojęcia o istnieniu niektórych nowości.

    Czas to zmienić. Czas sięgnąć po książkę "C++11. Nowy standard. Ćwiczenia". W prosty sposób prezentuje ona najciekawsze i najbardziej przydatne możliwości z najnowszego standardu języka. Autor przedstawia niezbędne narzędzia programistyczne oraz sposoby ich używania, opisuje nowe słowa kluczowe i sytuacje, w których należy je stosować, wyjaśnia zmiany wprowadzone w systemie typów języka oraz podaje nowe metody inicjalizacji tablic i klas. W książce została też poruszona tematyka krotek, bezpiecznych wskaźników, nowych rodzajów konstruktorów, dodatkowych opcji związanych z szablonami oraz funkcji i wyrażeń lambda. Wszystko to jest poparte krótkimi ćwiczeniami, dzięki którym utrwalisz wiedzę w praktyce.

    • Narzędzia do tworzenia i kompilowania programów
    • Nowe słowa kluczowe i ich znaczenie
    • Nowe metody inicjalizacji tablic i klas
    • Tworzenie i przetwarzanie rekordów
    • Używanie bezpiecznych wskaźników
    • Korzystanie z nowych wzorców funkcji i typów
    • Możliwości związane z funkcjami i wyrażeniami lambda

    Opanuj nowości w standardzie C++11. Praktycznie!



  • C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III. eBook
    • Poznaj nowoczesny warsztat pracy programisty
    • Naucz się tworzyć funkcje i używać typów danych
    • Dowiedz się, na czym polega programowanie obiektowe w C++

    Przekonaj się, że programowanie w C++ to nic trudnego!

    C++ stanowi obecnie najbardziej rozpowszechniony język programowania. Choć nie każdy o tym wie, dał on początek wielu innym, wyspecjalizowanym językom, zaś dla tysięcy studentów kierunków informatycznych niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych przedmiotów na studiach. Napisane w nim aplikacje można spotkać dosłownie na każdym kroku i w każdym systemie operacyjnym, a sprawnie posługujący się nim programiści mogą liczyć na dobre oferty pracy. Mimo upływu lat C++ wciąż jest językiem bardzo nowoczesnym, a dzięki długiej historii stanowi narzędzie bardzo dojrzałe i doskonale sprawdzone. Jedynym problemem wydaje się to, że tak wiele osób uważa go za język skomplikowany i trudny do opanowania.

    O tym, że wcale tak być nie musi, możesz przekonać się dzięki książce "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III ". Zgromadzone w niej informacje i ćwiczenia w prosty i niezwykle pragmatyczny sposób wprowadzą Cię w podstawy "tajemnej" wiedzy programistycznej. Dowiesz się między innymi, jak posługiwać się plikami źródłowymi tworzącymi program C++, zapewniać sobie dostęp do bibliotek i używać funkcji standardowych, wykonywać operacje wejścia-wyjścia, korzystać z różnych instrukcji warunkowych oraz deklarować czy definiować własne funkcje. Poznasz też standardowe typy danych dostępne w języku C++, nauczysz się deklarować zmienne i przeprowadzać na nich rozmaite operacje. Zrozumiesz, jak tworzyć własne typy danych i do czego może Ci się to przydać.

    • Warsztat programisty C++
    • Podstawowe informacje o języku i narzędziach
    • Organizacja plików źródłowych
    • Obsługa strumieni wejścia i wyjścia
    • Dołączanie bibliotek i korzystanie z funkcji bibliotecznych
    • Implementowanie algorytmów przy użyciu instrukcji warunkowych
    • Deklarowanie i definiowanie własnych funkcji
    • Tworzenie i używanie zmiennych różnych typów
    • Definiowanie własnych typów danych w postaci klas
    • Podstawowe informacje o kontenerach

    Przećwicz C++ w praktyce!



  • Programowanie w języku C. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II. eBook
    • Poznaj podstawy języka C
    • Naucz się programowania strukturalnego
    • Przećwicz swoje umiejętności

    Poznaj w praktyce podstawowe narzędzie pracy profesjonalnych programistów!

    Opracowanie języka C było milowym krokiem w historii rozwoju informatyki i choć od czasu jego powstania minęło już niemal czterdzieści lat, nadal jest to jeden z najbardziej popularnych języków programowania na świecie. Zawdzięcza to swojej elastyczności, dużym możliwościom, wysokiej wydajności działania, łatwości tworzenia i konserwacji kodu oraz niezależności od platformy sprzętowej. Nie bez znaczenia jest też fakt, że na jego składni oparte są inne nowoczesne języki wysokiego poziomu, takie jak C++, C# czy Java - i że to właśnie jego poznanie jest często pierwszym krokiem na drodze do kariery profesjonalnego programisty.

    Niezależnie od tego, z jakich powodów chcesz nauczyć się języka C, doskonałą pomocą okaże się książka "Programowanie w języku C. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II ". Poprawiona i uzupełniona edycja ćwiczeń bezboleśnie wprowadzi Cię w świat programowania strukturalnego. Poznasz podstawowe pojęcia związane z językiem C i zasady tworzenia poprawnego kodu, nauczysz się prawidłowo korzystać z różnych typów danych i instrukcji, a także dowiesz się, jak przeprowadzać operacje wejścia-wyjścia. Zgłębisz również tajniki bardziej zaawansowanych technik, takich jak używanie wskaźników, tablic i struktur. Jeśli chcesz zacząć przygodę z programowaniem w C, trafiłeś na idealną książkę!

    • Podstawy tworzenia kodu w C
    • Definiowanie stałych i zmiennych oraz ich używanie
    • Stosowanie prostych i złożonych typów danych
    • Używanie instrukcji warunkowych i tworzenie pętli
    • Korzystanie z funkcji standardowych
    • Posługiwanie się łańcuchami znakowymi
    • Operacje związane ze strumieniami wejścia-wyjścia
    • Definiowanie i używanie wskaźników do danych i funkcji

    Nauka języka C jeszcze nigdy nie była tak prosta!



  • Turbo Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II. eBook
  • Turbo Pascal, pomimo swojego "podeszłego" wieku cały czas uważany jest za doskonały język programowania dla celów dydaktycznych. Jego czytelna i prosta składnia, niewielki zestaw słów kluczowych i spore możliwości czynią go idealną platformą dla początkujących. Opanowanie Turbo Pascala nie tylko ułatwi poznawanie innych języków programowania, ale, co znacznie ważniejsze, nauczy myślenia algorytmicznego, które jest niezbędne każdemu programiście. Poza tym -- Turbo Pascal stał się podstawą języka Object Pascal wykorzystywanego w niezwykle popularnym dziś środowisku programistycznym Delphi.

    "Turbo Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II" to kolejne wydanie najpopularniejszej w Polsce książki o Turbo Pascalu, sprawdzonej i wykorzystywanej przez nauczycieli informatyki. Znajdziesz w niej zbiór ćwiczeń, dzięki którym poznasz zasady programowania w tym języku. Nauczysz się rozwiązywać zadania programistyczne za pomocą algorytmów i dowiesz się, z jakich elementów składa się każdy program w Turbo Pascalu. Wykonując kolejne ćwiczenia poznasz instrukcje Turbo Pascala, stworzysz własne procedury i funkcje oraz nauczysz się kompilować i uruchamiać swoje programy.

    • Algorytmy
    • Schematy blokowe
    • Korzystanie ze środowiska programistycznego Turbo Pascal
    • Pętle i konstrukcje warunkowe
    • Operacje wejścia i wyjścia
    • Funkcje i procedury
    • Tablice
    • Obsługa plików
    • Tworzenie grafiki

    Przekrocz granicę pomiędzy użytkowaniem i programowaniem komputera.



  • UML 2.x. Ćwiczenia zaawansowane. eBook
    • Poznaj najnowszy standard języka UML
    • Naucz się w pełni wykorzystywać jego możliwości
    • Rozszerz swoją wiedzę o zagadnienia zaawansowane i profile
    • Zostań ekspertem dzięki praktycznym przykładom

    Dowiedz się, jak użyteczny jest język UML!

    Modelowanie systemów informatycznych w oparciu o język UML znalazło wiele zastosowań i jest obecnie przedmiotem nauczania na kierunkach informatycznych wielu światowych uczelni. UML stał się również inspiracją do opracowania licznych standardów branżowych, przyjmujących postać profili tego języka. Dla analityków, projektantów oraz inżynierów systemów informatycznych najważniejszy jest bez wątpienia SysML, ułatwiający projektowanie aplikacji technicznych w oparciu o architekturę języka UML.

    Choć UML zyskał w ostatnich latach status standardu i stał się narzędziem wykorzystywanym przy tworzeniu wielu projektów informatycznych, jego architektura może stanowić poważne wyzwanie dla użytkowników, a zastosowanie jego profili w projektowaniu aplikacji i systemów może prowadzić do dalszych komplikacji. Nauki języka nie ułatwia również fakt, że podlega on stałej ewolucji, przejawiającej się w licznych udoskonaleniach i rozszerzeniach kolejnych wersji standardu UML. Osoby zainteresowane rozszerzeniem swojej wiedzy na temat UML-a oraz poznaniem bardziej zaawansowanych zagadnień związanych z jego używaniem powinny sięgnąć po książkę "UML 2.x. Ćwiczenia zaawansowane". Znajdą w niej dużo innowacyjnych przykładów zastosowania języka i praktycznych zadań utrwalających wiadomości oraz ułatwiających wdrażanie ich w codzienną praktykę projektowania czy analizowania systemów informatycznych.

    Autorzy nie ograniczyli się do najbardziej typowych aplikacji, lecz zaprezentowali sposoby wykorzystania UML-a w bardzo różnych dziedzinach gospodarki elektronicznej, przedstawiając między innymi zagadnienia związane z planowaniem akcji marketingowej, sterowaniem ruchem pojazdów oraz tworzeniem rozmaitych systemów rezerwacyjnych czy serwisów rozliczeniowo-handlowych. Książka jest logiczną kontynuacją cyklu publikacji na temat UML-a i doskonale uzupełnia poprzednie pozycje, umożliwiając poszerzenie wiedzy o wiadomości związane z najnowszymi wersjami języka oraz nowymi obszarami jego używania.

    • Struktura języków UML i SysML
    • Zmiany, uaktualnienia oraz profile UML-a
    • Rodzaje diagramów i ich zastosowania
    • Praktyczne przykłady wykorzystania diagramów
    • Zadania do samodzielnego wykonania
    • Wdrażanie modelowanych systemów i aplikacji



  • Dane testowe. Teoria i Praktyka. eBook
  • Książka, której nie może zabraknąć w biblioteczce ambitnego programisty!

    Programowanie nierzadko uchodzi za sztukę magiczną, jednak nawet najbardziej pomysłowa aplikacja okaże się bezużyteczna, gdy znajdzie się w niej choć jeden poważny błąd - powodujący, że działanie programu będzie niezgodne z oczekiwaniami twórców i użytkowników. Dlatego nie mniej istotną kwestią jest należyte sprawdzenie poprawności oprogramowania. Takie działanie pozwoli nam zyskać pewność, że otrzymane za jego pomocą wyniki będą w pełni pokrywały się z przyjętymi założeniami. Zadanie to nie jest wcale tak banalne, jak mogłoby się wydawać, a zlekceważenie etapu testów może kosztować znacznie więcej, niż gotowi jesteśmy zapłacić.


    Niestety, tematyce tej nie poświęca się zwykle odpowiednio dużo uwagi, co można łatwo stwierdzić, przeglądając dostępne na rynku opracowania dotyczące testowania aplikacji. Chlubnym wyjątkiem jest tu książka "Dane testowe. Teoria i praktyka", w całości poświęcona metodologii przygotowywania i praktycznego wykorzystywania danych testowych, które zapewniają maksymalną niezawodność oraz bezpieczeństwo działania programów. Autor wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy definiowania i generowania tego rodzaju danych, lecz prezentuje również przykłady i możliwości zastosowania opisywanych technik w praktyce. Dzięki temu każdy programista i tester będzie mógł skrócić czas sprawdzania poprawności działania aplikacji i uniknie szeregu typowych błędów oraz zaniechań, popełnianych zwykle w tym nierzadko bardzo skomplikowanym procesie.


    • Podstawowe typy danych i związane z nimi błędy
    • Techniki projektowania testów
    • Definiowanie danych testowych
    • Zarządzanie danymi i rozwiązywanie problemów
    • Praktyczne przykłady danych testowych i ich wykorzystanie
    • Sposoby pozyskiwania rzeczywistych danych
    • Samodzielne generowanie danych testowych



  • Język C++. Pierwsze starcie. eBook
  • Poznaj tajniki programowania w C++

    • Jak skonstruowany jest program w języku C++?
    • Na czym polega programowanie obiektowe?
    • Jak korzystać z bibliotek?

    C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Stosowany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i hobbystów. Wszyscy jego użytkownicy doceniają elastyczność, ogromne możliwości i szybkość działania napisanych w nim programów. Ogromną zaletą C++ jest to, że nie wymusza na programistach stosowania określonego stylu programowania. Z racji swoich możliwości jest to język bardzo złożony, a efektywne programowanie w nim wymaga poznania wielu technik i pojęć oraz umiejętności wykorzystania tej wiedzy w praktyce.

    Książka "C++. Pierwsze starcie" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz zasady programowania w tym języku i zdobędziesz solidne podstawy do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Znajdziesz w niej opis aktualnego standardu C++ oraz omówienia narzędzi programistycznych i bibliotek. Poznasz elementy języka, zasady programowania obiektowego i tworzenia złożonych aplikacji. Przeczytasz o szablonach, bibliotece STL i obsłudze błędów. Dowiesz się, jak stosować biblioteki przy tworzeniu aplikacji dla systemów Windows i Linux.

    • Struktura programu w C++
    • Elementy języka
    • Korzystanie z funkcji
    • Programowanie obiektowe
    • Dynamiczne struktury danych
    • Stosowanie bibliotek
    • Szablony
    • Biblioteka STL
    • Obsługa błędów

    Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnego tworzenia oprogramowania.



  • Klatka po klatce. Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików wideo. eBook
  • Wejdź w świat cyfrowej techniki wideo... i twórz własne filmy!

    Kilka lat temu technika cyfrowa szturmem wdarła się do naszych domów, ale także podbiła nasze serca. Nagle okazało się, że wiele nieudanych zdjęć, źle nagranych plików muzycznych oraz filmów da się naprawić, poprawić, przekształcić na inne formaty, bardziej odpowiednie do potrzeb danego użytkownika. Coraz więcej osób marzy o tym, by nauczyć się samodzielnie obrabiać własne nagrania, zanim z dumą pokażą je światu. Praca nad plikami - także plikami wideo - staje się coraz łatwiejsza i mniej czasochłonna, ale wciąż wymaga sporej dawki wiedzy i doświadczenia. Jeśli jednak chcesz opanować podstawy lub osiągnąć poziom mistrzowski w tej dziedzinie, powinieneś czym prędzej zapoznać się z zawartością tej książki. Warto dodać, że omawiane tu oprogramowanie jest przeważnie darmowe, choć doskonałej jakości.

    "Klatka po klatce. Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików" pomoże Ci zorientować się w możliwościach oferowanych przez współczesne aplikacje do przetwarzania plików wideo. Najpierw poznasz cztery podstawowe etapy konwersji sygnałów analogowych na cyfrowe oraz różne pojęcia związane z dziedziną cyfrowego wideo. Dowiesz się co nieco na temat kompresji plików oraz ich wewnętrznej organizacji, a następnie przejdziesz do zagadnień dotyczących środowiska pracy nad plikiem wideo. Kolejnym krokiem będzie prezentacja programów do modyfikacji zawartości kontenerów multimedialnych, czyli na przykład dodawania napisów czy nowych ścieżek audio lub wideo. Jeszcze później nauczysz się usuwać zbędne fragmenty plików, wprowadzać efekty specjalne i dopasowywać rozmiar. Wisienką na torcie będzie dodatek pozwalający zapoznać się z podstawami transmisji i odbioru programów satelitarnych. No? Na co jeszcze czekasz? Do roboty!

    • Podstawy cyfrowego wideo
    • Kompresja wideo
    • Wewnętrzna organizacja cyfrowych danych wideo
    • Instalacja i konfiguracja środowiska
    • Muksery i demuksery
    • Edytory i konwertery wideo
    • Podstawy techniki satelitarnej

    Weź swoje filmy we własne ręce!



  • Objective-C. Podstawy. eBook
  • Wejdź pewnym krokiem w świat programowania Apple!

    Jeszcze parę lat temu nie do pomyślenia było, że aplikacje na urządzenia mobilne mogą stanowić tak intratny interes. Jednak urządzenia te podbiły rynek w mgnieniu oka i dziś trudno wyobrazić sobie życie bez nich. Co więcej, dały one jeszcze większe możliwości działania różnym projektantom - praktycznie wszystkie wyposażone są w aparat fotograficzny, odbiornik GPS oraz czujniki położenia. To peryferia, o których programiści tworzący aplikacje na standardowe komputery mogą tylko pomarzyć. Zastanawiasz się, jak wykorzystać ten potencjał?

    Ta książka dostarczy Ci odpowiedzi. W trakcie lektury nauczysz się tworzyć atrakcyjne aplikacje na platformę iOS. Jest ona wykorzystywana w urządzeniach firmy Apple, których nikomu nie trzeba przedstawiać. Podczas tworzenia aplikacji dla tej platformy będziesz korzystał z języka Objective-C oraz środowiska XCode 4. Zawarta tu wiedza i liczne przykłady krok-po-kroku pozwolą Ci błyskawicznie opanować trudniejsze partie materiału. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich programistów chcących rozpocząć przygodę z platformą iOS.

    Sprawdź:

    • jak przygotować środowisko pracy XCode
    • jaka jest składnia języka Objective-C
    • jak uruchomić swoją pierwszą aplikację

    Twój przewodnik do pierwszej aplikacji na system iOS!


    Christopher Fairbairn, Johannes Fahrenkrug i Collin Ruffenach są profesjonalnymi twórcami oprogramowania działającego na platformach mobilnych. Każdy z nich ma więcej niż dziesięcioletnie doświadczenie w używaniu różnych systemów, takich jak iOS, Palm, Windows Mobile i Java.



  • Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II. eBook
    • Dowiedz się, do czego może Ci się przydać asembler
    • Poznaj architekturę i sposób działania procesorów Intel
    • Naucz się pisać wydajne programy dla systemów DOS i Windows

    Zobacz, na co Cię stać z asemblerem!

    Programowanie w języku niskiego poziomu - choć czasem nieco uciążliwe - daje bardzo dużą swobodę w kwestii wykorzystania sprzętowych zasobów komputera i oferuje niemal nieograniczoną kontrolę nad sposobem działania programu. Aplikacje napisane za pomocą asemblera są bardzo szybkie i wydajne, a ponadto wymagają o wiele mniejszej ilości pamięci operacyjnej niż analogiczny kod, opracowany w językach wysokiego poziomu, takich jak C++, Java czy Visual Basic. Jeśli jesteś zainteresowany poszerzeniem swoich umiejętności programistycznych, z pewnością nadszedł czas, aby sięgnąć po asembler.

    Książka "Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II" wprowadzi Cię w podstawowe zagadnienia związane z zastosowaniem języka niskiego poziomu do programowania komputerów opartych na architekturze x86-32 procesorów Intel (oraz AMD). Poznasz sposoby wykorzystania zasobów sprzętowych, zasadę działania procesora i listę jego instrukcji. Nauczysz się też, jak używać różnych trybów adresowania w celu optymalnego zarządzania zawartością rejestrów i pamięci. Dowiesz się, jak prawidłowo pisać, łączyć, kompilować i uruchamiać programy, a także poznasz praktyczne przykłady zastosowania asemblera.

    • Podstawowe informacje na temat asemblera i architektury x86-32 procesorów Intel (oraz AMD)
    • Przegląd narzędzi przydatnych przy tworzeniu i uruchamianiu kodu
    • Sposoby adresowania pamięci i korzystanie z rejestrów procesora
    • Lista instrukcji procesorów o architekturze x86-32
    • Definiowanie i używanie zmiennych
    • Tworzenie podprogramów i makroinstrukcji
    • Korzystanie z funkcji systemu MS DOS i BIOS-a oraz windowsowych bibliotek typu API
    • Stosowanie asemblera do tworzenia programów uruchamianych pod systemem Windows
    • Tworzenie asemblerowych bibliotek typu dll z wykorzystaniem środowiska Microsoft Visual Studio
    • Przegląd metod optymalizacji kodu
    • Praktyczne przykłady programów wykorzystujących język asemblera

    Wykorzystaj w pełni potencjał asemblera!



  • Programowanie aplikacji na iPhone 4. Poznaj platformę iOS SDK3 od podstaw. eBook
  • Rewolucyjne urządzenia - nowatorskie oprogramowanie!

    • Jak przygotować środowisko pracy?
    • Jak zaprojektować atrakcyjny interfejs użytkownika?
    • Jak wykorzystać potencjał ekranów dotykowych i gestów?

    iPhone, iPad, iPod Touch - kto nie zna tych urządzeń? Zmieniły one sposób, w jaki korzystamy z telefonii komórkowej, internetu, oraz to, jak słuchamy muzyki. Perfekcyjny interfejs użytkownika oraz nowoczesny, choć elegancki design sprawiły, że urządzenia te podbiły serca ludzi w każdym wieku. Używają ich nastolatkowie oraz stateczni biznesmeni. Dzięki tej popularności ich użytkownicy są łakomym kąskiem dla producentów oprogramowania. Udostępniając atrakcyjną aplikację, błyskawicznie możesz zyskać dziesiątki tysięcy potencjalnych klientów. Na aplikacjach na te urządzenia naprawdę można zarobić konkretne pieniądze!

    Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz niuanse tworzenia oprogramowania dla systemu iOS. Na początek poznasz jego charakterystyczne cechy oraz skonfigurujesz swoje środowisko pracy. Jesteś gotowy do nauki? Zaczynamy. Obsługa interakcji, projektowanie interfejsu użytkownika, obsługa wirtualnej klawiatury to tylko niektóre z elementów, które opanujesz na wstępie. Potem z każdym rozdziałem jest coraz ciekawiej! Nauczysz się zarządzać pamięcią, przechowywać dane użytkownika oraz tworzyć zaawansowane obiekty graficzne za pomocą bibliotek Quartz i OpenGL.
    Ponadto dowiesz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekranów dotykowych, usług geolokalizacyjnych oraz czujników położenia i przyśpieszenia. Na sam koniec zobaczysz, jak tworzyć aplikacje obsługujące wiele języków, tak żeby Twoje dzieło mogło zdobyć popularność na rynku międzynarodowym. Książka ta jest idealną i wymarzoną pozycją dla wszystkich osób tworzących rozwiązania dla platformy spod znaku ugryzionego jabłka. Sprawdzi się ona również wyśmienicie w rękach nowicjusza, dla którego będzie stanowiła przewodnik programisty po systemie iOS.

    • Cechy charakterystyczne platformy iOS
    • Obsługa interakcji
    • Akcje
    • Uruchamianie aplikacji
    • Projektowanie i tworzenie interfejsu użytkownika
    • Automatyczna rotacja i zmiana rozmiaru interfejsu
    • Korzystanie z wielu widoków
    • Wykorzystanie paska zakładek
    • Obsługiwane czcionki
    • Zastosowanie TableView
    • Nawigacja w tabelach
    • Ustawienia aplikacji i użytkownika
    • Przechowywanie danych
    • Technologia Grand Central Dispatch
    • Cykl życia aplikacji
    • Quartz i OpenGL - rysowanie na ekranie
    • Obsługa ekranów dotykowych i gestów
    • Usługi geolokalizacyjne
    • Wykorzystanie informacji z żyroskopu i akcelerometru
    • Korzystanie z aparatu
    • Tworzenie aplikacji wielojęzycznych

    Kompendium wiedzy na temat tworzenia oprogramowania dla iOS-a!



  • Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych z systemem Windows Mobile. eBook
  • Zaprojektuj nowe aplikacje dla urządzeń mobilnych

    • Środowisko Visual Studio i szkic projektu
    • Wykorzystanie języka C# i platformy .NET Compact
    • Zastosowanie grafiki trójwymiarowej z mobilnym Direct3D

    Urządzenia przenośne, począwszy od telefonów komórkowych, a skończywszy na GPS-ach i kieszonkowych odtwarzaczach wideo, są dziś niezwykle popularne. Wiele z nich łączy w sobie tak przeróżne funkcje, że można je nazwać minikomputerami. Nic dziwnego, że pracują pod kontrolą uniwersalnego systemu operacyjnego, zdolnego obsłużyć wiele różnych aplikacji, który bez kłopotu można przenieść z jednego urządzenia na drugie. Podobna kompatybilność samych aplikacji gwarantuje możliwość ich wielokrotnego wykorzystania w różnych typach urządzeń, a użytkownikom zapewnia komfort błyskawicznego opanowania obsługi nowego telefonu czy aparatu fotograficznego.

    W książce "Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych i systemu Windows Mobile " omówione zostało projektowanie aplikacji napisanych w języku C# dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Windows Mobile. Znajdziesz tu wszystkie aspekty pracy nad takim programem: począwszy od warunków środowiska programistycznego i uruchomieniowego, przez pisanie i testowanie kodu (z wyszczególnieniem elementów właściwych aplikacjom projektowanym dla platformy .NET Compact), aż po przechowywanie danych w plikach XML czy bazie SQL Server Compact. Dowiesz się także nieco więcej o wykorzystywaniu w urządzeniach przenośnych grafiki 3D.

    • Środowisko programistyczne Visual Studio i emulatory
    • Tworzenie, zapisywanie i wczytywanie projektu
    • Uruchomienie aplikacji na rzeczywistym urządzeniu
    • Język C# i praktyka projektowania aplikacji dla platformy .NET Compact
    • Projektowanie kontrolek i kontrolki charakterystyczne dla platformy .NET Compact
    • Studium przypadku - gra Reversi
    • Obsługa podstawowych funkcji telefonu i programu Outlook
    • Detekcja stanu urządzenia przenośnego i dodatkowe funkcje urządzeń przenośnych
    • Przechowywanie danych w SQL Server Compact i plikach XML
    • Grafika trójwymiarowa z mobilnym Direct3D
    • Instalacja Windows Mobile 6 Professional SDK

    Zagwarantuj uniwersalność swoich aplikacji - buduj je dla systemu Windows Mobile



  • Python. Wprowadzenie. Wydanie IV. eBook
  • Poznaj język, który wykorzystuje Google i YouTube!

    • Jak tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona?
    • Jak stworzyć strukturę kodu i wykorzystać go ponownie?
    • Jak programować obiektowo w Pythonie?

    Czy wiesz, dlaczego ponad milion programistów na całym świecie używa właśnie tego języka skryptowego? Jego atuty to niezwykła czytelność, spójność i wydajność - pewnie dlatego także i Ty chcesz opanować słynnego Pythona. Kod napisany w tym języku można z łatwością utrzymywać, przenosić i używać go ponownie. Pozostaje on zrozumiały nawet wówczas, jeśli analizuje go ktoś, kto nie jest jego autorem. Co więcej, taki kod ma rozmiary średnio o dwie trzecie do czterech piątych mniejsze od kodu w językach C++ czy Java, co wielokrotnie zwiększa wydajność pracy używających go programistów. Python obsługuje także zaawansowane mechanizmy pozwalające na ponowne wykorzystanie kodu, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, a programy w nim napisane działają natychmiast, bez konieczności przeprowadzania długiej kompilacji, niezależnie od wykorzystywanej platformy. Jeśli jesteś gotowy na opanowanie tego potężnego języka, mamy doskonały podręcznik dla Ciebie.

    Mark Lutz, autor tego podręcznika, jest kultową postacią w środowisku Pythona i znanym na całym świecie instruktorem tego języka, a struktura jego książki powstała w oparciu o słynny, prowadzony przez niego kurs. Naukę rozpoczniesz od najważniejszych wbudowanych typów danych - liczb, list czy słowników. Przyjrzysz się również typom dynamicznym oraz ich interfejsom. Później poznasz instrukcje oraz ogólny model składni Pythona. Poszerzysz wiedzę na temat powiązanych z nim narzędzi, takich jak system PyDoc, a także alternatywnych możliwości tworzenia kodu. Dowiesz się wszystkiego na temat modułów: jak się je tworzy, przeładowuje i jak się ich używa. W końcu poznasz klasy oraz zagadnienia związane z programowaniem zorientowanym obiektowo i nauczysz się obsługiwać wyjątki. Czwarte wydanie tej książki zostało wzbogacone o wiele nowych, ciekawych i bardzo zaawansowanych zagadnień, dzięki czemu stanowi doskonałą lekturę także dla zawodowców, na co dzień piszących kod w tym języku.

    Dzięki tej książce:
    • zapoznasz się z podstawowymi typami wbudowanymi Pythona, takimi jak liczby, listy oraz słowniki
    • nauczysz się tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona, a także opanujesz ogólny model składni tego języka
    • stworzysz strukturę kodu i wykorzystasz kod ponownie dzięki podstawowym narzędziom proceduralnym Pythona
    • dowiesz się wszystkiego o modułach Pythona - pakietach instrukcji i funkcji oraz innych narzędziach zorganizowanych w większe komponenty
    • odkryjesz narzędzie programowania zorientowanego obiektowo, umożliwiające strukturyzację kodu
    • opanujesz model obsługi wyjątków i narzędzia programistyczne służące do pisania większych programów
    • zapoznasz się z zaawansowanymi narzędziami Pythona, w tym dekoratorami, deskryptorami, metaklasami i przetwarzaniem tekstu Unicode

    Opanuj Pythona z Markiem Lutzem
    - najbardziej znanym ekspertem w tej dziedzinie!



  • Tablice informatyczne. C++. Wydanie II. eBook
  • Koniec z wertowaniem książek i dokumentacji w poszukiwaniu składni poleceń, typów danych czy struktur języka. W tablicach informatycznych znajdziesz wszystkie podstawowe informacje, których potrzebujesz podczas codziennej pracy, podane w sposób zwięzły i treściwy. Składnia poleceń, struktura programu, funkcje i metody, obiekty, typy danych -- jest tu wszystko, nad czym mógłbyś się zastanawiać.

    "Tablice informatyczne. C++" zawierają zestawienie najpotrzebniejszych informacji dotyczących języka C++. Każdy programista doceni je, gdy podczas pracy nie będzie miał czasu na wertowanie kilkunastu książek.

    W Tablicach uwzględniono najważniejsze propozycje nowego standardu języka C++ i przedstawiono następujące zagadnienia:

    • Dyrektywy dla kompilatora
    • Standardowe wejście i wyjście
    • Standardowe typy danych i operacje na nich
    • Instrukcje sterujące
    • Funkcje
    • Klasy
    • Konwersje typów
    • Wyjątki
    • Wzorce funkcji i klas
    • Wzorzec biblioteczny vector



  • Tablice informatyczne. C#. Wydanie II. eBook
  • Koniec z wertowaniem książek i dokumentacji w poszukiwaniu składni poleceń, typów danych czy struktur języka. W tablicach informatycznych znajdziesz wszystkie podstawowe informacje, których potrzebujesz podczas codziennej pracy, podane w sposób zwięzły i treściwy. Składnia poleceń, struktura programu, funkcje i metody, obiekty, typy danych - jest tu wszystko, nad czym mógłbyś się zastanawiać.

    Tablice informatyczne. C# to podręczne zestawienie niezbędnych programiście informacji dotyczących języka C#. Pracując pod presją czasu, nie zawsze można znaleźć czas na wertowanie grubych książek. Niezależnie od tego, czy tworzysz aplikacje dla systemu Windows, aplikacje WWW, czy usługi sieciowe, docenisz tablice informatyczne.

    Znajdziesz w nich zagadnienia dotyczące obsługi w .NET:

    • Komponentów wizualnych i niewizualnych
    • XML (modelu DOM)
    • Plików
    • Strumieni
    • Grafiki 2D
    • LINQ



  • Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. eBook
  • Turbo Pascal w analizie konkretnych przykładów

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Tablice, iteracje oraz instrukcje warunkowe
    • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

    Turbo Pascal to wciąż popularny proceduralny język programowania, który doskonale nadaje się do nauki programowania strukturalnego. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka i umieć rozwiązywać konkretne zadania. Podobnie zresztą powinien opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach Java i C++ - i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu.

    Książka "Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami " to jedna z trzech części zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku Turbo Pascal. Dzięki ich analizie zrozumiesz, na czym polegają operacje wejścia/wyjścia, do czego można używać instrukcji warunkowych oraz iteracji, jak wykorzystać tablice jedno i dwuwymiarowe. Nauczysz się stosować elementy programowania obiektowego w tym języku oraz dowiesz się więcej o plikach tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z Turbo Pascala w najlepszy możliwy sposób - na prostych, konkretnych przykładach.

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Instrukcje warunkowe i instrukcje wyboru
    • Iteracje
    • Tablice jedno- i dwuwymiarowe
    • Programowanie obiektowe
    • Rekurencja
    • Pliki tekstowe

    Praktycznie opanuj podstawy języka Turbo Pascal.



  • Tworzenie aplikacji dla Windows. Od prostych programów do gier komputerowych. eBook
  • Poznaj tajniki tworzenia aplikacji dla Windows

    • Jak określić położenie, rozmiar i styl okna?
    • Jak tworzyć wątki aplikacji za pomocą funkcji CreateThread?
    • Jak definiować biblioteki?
    • Dev-C++ to zintegrowane środowisko programistyczne, którego niewątpliwym atutem są tzw. DevPaki, czyli rozszerzenia programu, pozwalające korzystać z różnych bibliotek, szablonów i narzędzi. Środowisko Dev-C++ wspomaga także pracę nad nowym projektem Windows -- gotowym kodem tworzącym okno z obsługą podstawowych komunikatów. Wszystko to sprawia, że mamy do czynienia z wygodnym i funkcjonalnym środowiskiem, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów.

      Z książki "Tworzenie aplikacji dla Windows. Od prostych programów do gier komputerowych" może skorzystać każdy, kto chce nauczyć się programowania: zarówno studenci kierunków informatycznych, jak i osoby, które nie mają takiego przygotowania. Podręcznik kolejno odsłania poszczególne elementy wiedzy programistycznej -- od najprostszych po najbardziej zaawansowane. Dowiesz się więc, jak wprowadzać niewielkie zmiany w kodzie, jak projektować aplikacje wielowątkowe i definiować biblioteki, jak budować duże, składające się z kilku plików projekty, aby na koniec samodzielnie stworzyć grę komputerową.

      • Instalacja środowiska Dev-C++
      • Tworzenie narzędzia pióro
      • Obsługa map bitowych
      • Obsługa komunikatów myszy i klawiatury
      • Obiekty sterujące w oknie
      • Menu i plik zasobów
      • Projektowanie aplikacji wielowątkowych
      • Biblioteki statyczne i dynamiczne
      • Multimedia
      • Programowanie gier

      Naucz się programowania i twórz własne gry!



    • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach. eBook
    • Poznaj język UML i wykorzystaj jego możliwości

      • Opanuj podstawy języka
      • Stwórz modele systemów biznesowych i informatycznych
      • Zaplanuj integrację systemów przy użyciu języka UML

      Kluczowym elementem dużych projektów programistycznych jest modelowanie, pomocne również przy tworzeniu średnich i małych projektów. Język UML to narzędzie służące właśnie do modelowania. Za pomocą diagramów i wykresów będących jego elementami można przedstawić zarówno sam system informatyczny, jak i jego związki z otoczeniem biznesowym, w którym będzie on wykorzystywany. Gdy system tworzony jest przez duży zespół projektowy, zastosowanie języka UML daje gwarancję poprawnego zinterpretowania zarówno założeń, jak i zadań systemu, a także zgodnej z nimi realizacji projektu.

      Książka "UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach" prezentuje język UML w sposób gwarantujący jego błyskawiczne opanowanie. Jej autorzy koncentrują się wyłącznie na tych zastosowaniach UML-a, które mogą okazać się przydatne w modelowaniu. Wszystkie zagadnienia teoretyczne podane są wraz z konkretnymi przykładami ich przydatności praktycznej. Dzięki tej publikacji poznasz elementy języka i nauczysz się wykorzystywać je podczas projektowania. Dowiesz się, jak tworzyć projekty systemów biznesowych i informatycznych oraz jak stosować UML w opisach zależności pomiędzy nimi.

      Oto kwestie poruszane w tej książce:

      • przegląd elementów i zastosowań języka UML 2.0
      • modelowanie procesów biznesowych
      • diagramy przypadków użycia
      • diagramy aktywności i sekwencji
      • diagramy klas i stanów
      • modelowanie systemu informatycznego i jego otoczenia

      Przekonaj się, jak język UML usprawnia pracę nad projektami.



    • USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. eBook
    • Dowiedz się więcej o działaniu USB i poznaj metody programowania transmisji danych

      • W jaki sposób odbywa się transfer danych?
      • Jak odblokować urządzenia do transmisji?
      • Na czym polega programowanie obiektowe transmisji USB?

      USB (skrót od ang. Universal Serial Bus -- uniwersalna magistrala szeregowa) to rodzaj bardzo praktycznego portu komunikacyjnego, dzięki któremu możliwe jest podłączanie do komputera wielu różnych urządzeń, takich jak mysz, kamera, aparat fotograficzny, telefon komórkowy, modem, skaner, przenośna pamięć. Podłączone w ten sposób urządzenia są od razu wykrywane i rozpoznawane przez system, dzięki czemu instalacja sterowników i konfiguracja sprzętu odbywają się zwykle automatycznie.

      Książka "USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++" w zwięzły sposób przedstawia wszelkie zagadnienia, dotyczące użytkowania i programowania transmisji USB. Korzystając z tego podręcznika, poznasz nie tylko teoretyczne podstawy działania USB, ale także zdobędziesz praktyczne umiejętności w tym zakresie. Książka zawiera bowiem zarówno konkretne przykłady, jak i ćwiczenia do samodzielnego wykonania dla wszystkich, którzy chcą zyskać wiedzę na zaawansowanym poziomie. Dowiesz się między innymi, jakie są rodzaje transferów danych i transakcji USB, za co odpowiadają komponenty i jak wykorzystać wzorce projektowe. Zrozumiesz także metody projektowania obiektowego oraz implementacji oprogramowania sterującego łączem USB.

      • Środowisko fizyczne i sygnałowe USB
      • Klasy instalacji urządzeń
      • Rejestr systemowy
      • Transmisja danych
      • Struktura systemu USB
      • Detekcja i identyfikacja urządzeń
      • Odczyt i zapis danych w formie raportu
      • Programowanie obiektowe transmisji USB
      • Wewnętrzne struktury danych
      • Programy wielowątkowe
      • Konwertery USB

      Tu znajdziesz wszystko o działaniu USB i możliwościach jego wykorzystania!




    kolejne strony:

    1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem