Lista książek:
  • Sztuka pokoju. eBook
  • Inspirujące nauki z mów i pism wojownika pokoju

    • Sztuka wojny kontra sztuka pokoju
    • Mądre wyciszanie agresji
    • Dyscyplina ciała i ducha

    Czym jest życie? To fascynująca, ale pełna wyzwań i niespodziewanych zakrętów ścieżka, na której trudno nie zbłądzić. Każdego dnia zmagamy się z własnymi wyborami i niespodziankami, które przyszykował dla nas los. Szukamy złotego środka, który pozwoli nam na pogodzenie ciała i umysłu, ofiarowując wyciszenie, równowagę i siłę, dzięki którym staniemy się wojownikami pokoju. Jeśli nie chcesz ścigać gnającego donikąd świata, a Twoim marzeniem jest zwolnienie tempa, wsłuchanie się w siebie i innych ludzi, poznaj inspirujące nauki japońskiego O"Sensei.

    Podążaj ścieżką najwłaściwszą dla siebie

    Morihei Ueshiba był nie tylko twórcą japońskiej sztuki walki Aikido. Ofiarował on swym uczniom coś może nawet cenniejszego -- Sztukę pokoju. To wyzwalająca i twórcza metoda dyscyplinowania ciała i umysłu. Z jej pomocą nabierzesz biegłości w sztuce radzenia sobie z agresją oraz odnajdziesz drogę sprzyjającą rozwojowi nieustraszoności, mądrości i przyjaźni. Kontakty zawodowe, osiąganie zamierzonych celów, transakcje i interesy, interakcje z osobami nam bliskimi oraz zupełnie obcymi nabiorą nowego, pełnego i harmonijnego wymiaru.

    Wsłuchaj się w słowa apostoła pokoju

    • Żyj odważnie i twórczo.
    • Poczuj w sobie energię wprawiającą w ruch wszechświat.
    • Poznaj niezwykłą "poezję Drogi".

    "Lubię ludzi uduchowionych. Jeżeli chcecie się poświęcić pomaganiu innym, ulepszaniu świata, możecie zostać moimi uczniami. Jednak nie wolno Wam praktykować tej Ścieżki bez przekonania -- albo realizujecie ją w pełni, albo w ogóle."
    Morihei Ueshiba



  • Psychologia sukcesu. Sekrety duchowego bogactwa. eBook
  • Wielka zmiana w dwunastu krokach

    1. Pozytywne nastawienie psychiczne
    2. Dobra kondycja fizyczna
    3. Harmonia ze światem
    4. Wolność od obaw i strachu
    5. Nadzieja na osiągnięcie pragnień
    6. Umiejętność wykształcenia w sobie wiary
    7. Gotowość do dzielenia się z innymi
    8. Praca wykonywana z pasją
    9. Otwarty umysł
    10. Samodyscyplina
    11. Umiejętność zrozumienia innych
    12. Stabilna sytuacja finansowa

    Myśl + Działanie = SUKCES

    Zdrowe ciało, zdrowy duch, zdrowy stan finansów

    Pozytywne myślenie, dobra kondycja fizyczna, harmonia w stosunkach z ludźmi, zadowolenie z pracy, otwartość i stabilna sytuacja finansowa. Brzmi niczym lista urodzinowych, pobożnych życzeń. A jednak jest to recepta na życie, jaką stosował Napoleon Hill -- a potem za jego przykładem tysiące ludzi na całym świecie. Wiedza może być kluczem do zmiany życia w pasmo sukcesów, pod warunkiem, że odkryjemy, czego powinniśmy się nauczyć.

    Współautor tej książki, J. Martin Kohe, jest psychologiem. Doskonale zdaje on sobie sprawę, że w każdym z nas tkwi niewykorzystany potencjał. Wewnętrzna energia, dzięki której możemy formować nasze życie w zgodzie z potrzebami, oczekiwaniami i pragnieniami, wykorzystując osobiste możliwości, z których istnienia dotąd nie zdawaliśmy sobie sprawy. Dwadzieścia strategii ujętych w formie wykładów zmienia teorię w praktykę i uświadamia, że kluczem jest działanie!

    Wspinaczka po dwudziestu stopniach do sukcesu

    • Poznaj psychologię kłopotów i metody ich ujarzmiania.
    • Dowiedz się, jak umysł wpływa na ciało i co jest sekretem dobrego zdrowia.
    • Odkryj cud wiary w siebie i uzdrawiającą moc pozytywnych relacji z innymi.
    • Wykorzystaj swoją potęgę wyobraźni i siłę tworzenia.
    • Realizuj pragnienia, bogać się i ciesz sukcesem.

    Cykl wykładów wprost z archiwum Napoleona Hilla.



  • Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu. eBook
  • Odkryj tajniki sztuki skutecznego przekazu

    • Jak długo powinna trwać prezentacja?
    • Jak dobrać kolorystykę i elementy graficzne do tematu prezentacji?
    • Jak profesjonalnie przygotować się do prezentacji?

    Właściwie przygotowana i skuteczna prezentacja powinna być czytelna, estetyczna i atrakcyjna. Powinna uzupełniać wypowiedź prelegenta i pomagać mu w wystąpieniu, nie dekoncentrując słuchaczy. Aby stworzyć dobrą prezentację, wcale nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy na temat zaawansowanych opcji programów komputerowych. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad. Jakie to zasady, dowiesz się właśnie z tej książki.

    Niezależnie od tego, czy znasz się na obsłudze sprzętu multimedialnego, czy też nie, bez względu na to, czy jesteś uczniem, studentem, wykładowcą, czy też pracownikiem, przed którym zostało postawione zadanie przedstawienia planu rozwoju firmy lub zaprezentowania nowego produktu - ta książka jest dla Ciebie. W tym poradniku otrzymujesz bowiem zbiór prostych i skutecznych wskazówek, przydatnych na każdym etapie procesu tworzenia prezentacji. Dowiesz się, jak przygotować temat, nawiązać kontakt z odbiorcą, wykorzystywać mowę ciała i wreszcie stworzyć doskonałą prezentację wizualną, spójną z całością Twojego przemówienia.

    • Części składowe prezentacji
    • Zasady tworzenia prezentacji
    • Rozplanowanie slajdu
    • Kolorystyka, elementy graficzne i ilustracje
    • Tabele, wykresy i schematy
    • Animacje i filmy
    • Postawa i gestykulacja
    • Miejsce prezentacji

    Zaprezentuj się z najlepszej strony!



  • Windykacja gospodarcza. Podręcznik do nauki zawodu. eBook
  • Windykacja, termin prawniczy: sądowe dochodzenie przez właściciela zwrotu rzeczy od kogoś, kto nią włada. Etymologia - łac. vindicatio: 'roszczenie; obrona konieczna; zemsta' od vindicare 'dochodzić własności; uwalniać (się); karać; mścić się' od vindex 'obrońca; mściciel'; Zarówno kryzys gospodarczy, jak i postępujący zanik uczciwości skutkowały wzrostem liczby niespłacanych zobowiązań. Coraz częściej wynikiem pozornie korzystnej transakcji pozostaje nieopłacona faktura VAT lub sądowy nakaz zapłaty generujący jedynie dodatkowe koszta obsługi prawnej. Przedsiębiorca stoi wtedy przed dylematem: wykrzyczeć dłużnikowi w złości co o nim myśli, albo w ciszy przeboleć stratę i odnotować ją w księgach rachunkowych. W obu przypadkach efekt finansowy będzie mizerny. Trzecie wyjście, to powierzenie procesu egzekucji wierzytelności profesjonaliście windykatorowi. Nie może to być jednak przypadkowa osoba, uzurpująca sobie prawa do posługiwania się nazwą tego zawodu. Specjalista nie egzekwuje bowiem długów ani groźnym wyglądem, ani brudnymi sztuczkami przekraczającymi granice prawa i etyki. Dysponuje za to fachową wiedzą z zakresu prawa materialnego i proceduralnego cywilnego, podatkowego, karnego i upadłościowego, psychologii i ekonomii, a nie rzadko też kryminalistyki. Tylko wykorzystanie takich narzędzi zagwarantuje w XXI wieku nie tylko maksymalnie skuteczną egzekucję, ale i spokój wierzyciela. Domeną specjalisty są głównie zatory finansowe w rozliczeniach pomiędzy przedsiębiorstwami. Nie rozwiążą ich metody znane z filmów gangsterskich, a co najwyżej sprowadzą kłopoty o jakich wierzycielowi się nawet nie śniło. Nie przestraszy też zawodowego oszusta przekazanie egzekucji wielomilionowej kwoty podmiotowi wyspecjalizowanemu w telefonicznym i pocztowym nękaniu nieświadomych swych praw, zwykle niemajętnych, szarych konsumentów. Trudno w ogóle wskazane powyżej rozwiązania nazwać windykacją w dzisiejszym tego słowa znaczeniu. Etyka, prawo i psychologia to podstawy warsztatu współczesnego windykatora. Pomijając aspekty moralne, to się po prostu opłaca. Poznając na kolejnych stronach niniejszego podręcznika meandry zawodu czytelnik sam dostrzeże jak wiele mechanizmów należy uruchomić, by skłonić niesolidnego kontrahenta do zwrotu gotówki. Próby chaotycznego nękania mają w tej branży szansę powodzenia równą stworzeniu romantycznego poematu w wyniku losowego uderzania przez orangutana w klawiaturę maszyny do pisania. Prawidłowe wezwanie do zapłaty, zabezpieczenie materiału dowodowego, przygotowanie pozwu, uzyskanie korzystnego orzeczenia sądowego pierwszej i zwykle drugiej instancji, następnie klauzuli wykonalności, przekazanie sprawy do komornika wraz z samodzielnym wskazaniem składników majątku dłużnika, z którego należy przeprowadzić egzekucję roszczenia w drodze najczęściej licytacji itp. Tak, zakres podstawowych czynności procesu windykacyjnego potrafi przerazić. A jest to jedynie drobny odcinek niezbędnej niekiedy do przejścia ścieżki. Z tego powodu wzrasta zapotrzebowanie na wyspecjalizowane kadry zdolne do samodzielnego, legalnego i skutecznego egzekwowania należności. Przedstawiony w niniejszej publikacji model zawodowy oparłem na bazie własnej 10-letniej praktyki, odbytej zarówno na stanowiskach wykonawczych jak i kierowniczych w branżach obsługi windykacyjnej, prawnej i detektywistycznej. Szczególnie podręcznik ten znajdzie zastosowanie w małych przedsiębiorstwach, w których właściciel samodzielnie odpowiada za proces odzyskiwania należności. Pełnił wówczas będzie funkcję swoistego poradnika, prowadzącego krok po kroku przez egzekucję długu. Od wstępnej oceny wierzytelności i prawdopodobieństwa odzyskania utraconych pieniędzy, przez prawem wymagane prawidłowe wezwanie do zapłaty, postępowanie sądowe, egzekucję komorniczą, a w niektórych przypadkach po sytuacje tak skrajne, jak upadłość dłużnika, odliczenie poniesionych strat od podatku lub wszczęcie postępowania karnego. Nieocenione przy tym będą wzory pism niezbędnych w poszczególnych stadiach windykacji. Dla osób planujących karierę w sektorze egzekucji należności książka ta stanowić będzie kompletny kurs do nauki zawodu, a w sytuacjach awaryjnych, także schemat wskazujący kierunek działania prawidłowego zarówno z praktycznej, prawnej, jak i etycznej perspektywy. Nie sposób bowiem wyobrazić sobie dzisiaj samodzielnego windykatora nie operującego chociażby w podstawowym zakresie zawartą w niniejszym opracowaniu wiedzą fachową. Niejednokrotnie podmioty gospodarcze dysponują własnymi działami księgowymi lub prawnymi, a mimo tego korzystają dodatkowo z usług zewnętrznych kancelarii. Takie marnotrawienie środków wynika z mało uświadomionej, a ogromnej, różnicy pomiędzy zawodami np. radcy prawnego i windykatora. Niepotrzebnie natomiast oddziela się ten sektor od specjalistów ds. rachunkowości, gdyż to właśnie ich wiedza umożliwia najskuteczniejszą, najszybciej podjętą interwencję. Podstawy wyniesione ze studiów prawniczych lub ekonomicznych uzupełnione praktycznymi aspektami zawodu windykatora takimi jak sposoby poszukiwania majątku dłużnika na potrzeby egzekucji komorniczej, zabezpieczą w zupełności interesy nowoczesnego przedsiębiorstwa. Ponoszone dotychczas koszty egzekucji można więc obniżyć do zera, obligując jednak wybranych pracowników do zapoznania z treścią podręcznika i stosowania jego prostych wytycznych. Opracowanie służyć więc będzie indywidualnemu doskonaleniu na drodze do samodzielnej, usługowej działalności windykacyjnej, jak i w charakterze obowiązkowej lektury dla pracowników wewnętrznych działów prawnych lub rachunkowości. W sytuacji krytycznej wspomoże samodzielnego wierzyciela jako ściągawka, w walce o należne pieniądze. A także stanowić może swoisty oręż obronny dla dłużnika. Jedynie znając metody przeciwnika można stawić skuteczny opór i przewidzieć przyszłe działania egzekutorów długów. Zapraszam Państwa do lektury. Kazimierz Turaliński SPIS TREŚCI Wstęp Dział I - Zarys windykacji 1) Zawód - windykator 2) Dlaczego ludzie nie spłacają swoich długów? 3) Podstawy windykacji 4) Ekonomika postępowania egzekucyjnego 5) Prawne unormowanie wymagalności długu 6) Przerwanie i odnowienie biegu przedawnienia 7) Odsetki 8) Umowa zlecenia windykacji Dział II - Etapy i techniki windykacji 9) Windykacja zdalna telefoniczna 10) Windykacja polubowna 11) Windykacja polubowna - Taktyka 12) Windykacja sądowa cz. 1 Przed wytoczeniem procesu 13) Windykacja sądowa cz. 2 Tryb postępowania 14) Windykacja sądowa cz. 3 Właściwość sądu 15) Windykacja sądowa cz. 4 Pozew 16) Windykacja komornicza 17) Opłaty komornicze 18) Lokalizacja majątku dłużnika cz. 1 Działania komornika 19) Lokalizacja majątku dłużnika cz. 2 Działania windykatora 20) Egzekucja komornicza z nieruchomości: opis i oszacowanie 21) Egzekucja komornicza z nieruchomości: licytacja 22) Podział sumy uzyskanej z egzekucji 23) Ograniczenia egzekucji komorniczej 24) Windykacja pokomornicza 25) Aspekty podatkowe nieściągalnych wierzytelności 26) Upadłość 27) Układ i podział uzyskanych środków Dział III - Windykacja - przepisy karne 28) Przestępstwa popełniane na szkodę wierzycieli 29) Przestępstwa najczęściej popełniane w obrocie gospodarczym 30) Inne przepisy karne spotykane w praktyce windykacyjnej 31) Praktyka procedury karnej w windykacji Dział IV - Wzory pism procesowych i innych dokumentów 1. Umowa windykacji 2. Pełnomocnictwo - podmiot z osobowością prawną 3. Pełnomocnictwo - osoba fizyczna 4. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych 5. Karta dłużnika 6. Substytucja pełnomocnictwa 7. Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty 8. Cesja wierzytelności 9. Oświadczenie o dokonaniu cesji 10. Uznanie zobowiązania 11. Pozew o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym 12. Pozew o zapłatę w postępowaniu upominawczym 13. Pozew o zapłatę 14. Wniosek o zawezwanie do próby ugodowej 15. Wniosek o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności 16. Wniosek o wszczęcie egzekucji 17. Wniosek o dokonanie opisu i oszacowanie nieruchomości w sprawie egzekucyjnej 18. Wniosek o wyznaczenie drugiego terminu licytacji nieruchomości 19. Wniosek o przejęcie nieruchomości na własność 20. Skarga na komornika 21. Wniosek o wyjawienie majątku 22. Zawiadomienie o planowanej korekcie podatku VAT 23. Zawiadomienie o dokonanej korekcie podatku VAT (Naczelnik Urzędu Skarbowego) 24. Zawiadomienie o dokonanej korekcie podatku VAT (Dłużnik) 25. Wniosek wierzyciela o ogłoszenie upadłości bez możliwości zawarcia układu 26. Wniosek zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym 27. Sprzeciw wierzyciela do listy wierzytelności 28. Zarzut wierzyciela do planu podziału funduszów masy 29. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu 30. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa 31. Wniosek dowodowy (postępowanie karne) 32. Deklaracja wekslowa 33. Wezwanie do wykupu weksla Wykaz aktów prawnych



  • Filozofia sukcesu. Życie szczęśliwe i dostatnie według Napoleona Hilla. eBook
  • Rozmowy młodego Napoleona Hilla z wielkim mistrzem -- Andrew Carnegiem

    • 2 inspirujących ludzi sukcesu
    • ponad 300 stron pomysłów i motywacji
    • 17 niezmiennych zasad podnoszących jakość życia

    Trudno Ci uwierzyć, że istnieją spisane, stuprocentowo skuteczne zasady na osiągnięcie sukcesu? Święty Graal w osiąganiu wpływów i majątku? Złoty środek w dziedzinie motywacji i kucia własnego losu? Zamknięty między okładkami klucz do drzwi, za którymi czekają na Ciebie bogactwo, wiedza i prestiż? To pewne pryncypia, o których nie możesz jedynie przeczytać. Twoim obowiązkiem jest zacząć wcielać je w życie. Musisz to zrobić dla samego siebie.

    "Filozofia sukcesu..." to nieśmiertelny klasyk, zawierający słynną na całym świecie formułę sukcesu autorstwa wielkiego amerykańskiego przemysłowca. Andrew Carnegie podbił świat biznesu i został niekwestionowanym "królem stali". Zdobył niesamowitą fortunę, którą dzielił się z innymi, przeznaczając ją na cele charytatywne. Dzielił się także swoją wiedzą, a tysiące ludzi nauczyło się od niego, jak zwiększać swoje dochody. Dzięki wnikliwym pytaniom i uporowi w zdobywaniu wiedzy Napoleona Hilla teraz i Ty masz szansę, by zacząć myśleć tak, jak najwięksi i najbogatsi ludzie Ameryki.

    Kręta, wyboista i ciągle pod górę? Nic podobnego!
    Droga do sukcesu jest prosta i zaczyna się tuż pod Twoim domem!

    • Obudź w sobie "palące pragnienie" i poddaj się tej obsesji.
    • Zmaterializuj swój cel i ani na moment nie ustawaj w dążeniu do niego.
    • Profesjonalnie zarządzaj czasem i pieniędzmi -- nawet jeśli w chwili obecnej pierwszego masz w bród, a drugim Cię los nie rozpieszcza.
    • Trenuj samodyscyplinę i kreuj swoją atrakcyjną osobowość.
    • Stosuj się wiernie do pozostałych "zasad sukcesu" i przygotuj się na rychły triumf.

    "Po dziś dzień odważę się twierdzić, że mądrość przekazana młodemu uczniowi Napoleonowi Hillowi przez jego mentora Andrew Carnegiego pomogła stworzyć więcej milionerów niż jakikolwiek inny związek w dwudziestym wieku. Zawarte w niej spostrzeżenia i rady są bezcenne."
    Jim Rohn, pisarz i mówca motywacyjny

    "Cokolwiek umysł człowieka może sobie wyobrazić i w co może uwierzyć -- to może osiągnąć."
    Napoleon Hill



  • Geek w świecie korporacji. Podręcznik kariery programisty. eBook
  • Wykorzystaj swoją niesamowitą wiedzę, okiełznaj nieprzewidywalne momenty w karierze i osiągnij sukces w świecie IT!

    • Jak zaplanować i realizować optymalną dla siebie ścieżkę rozwoju?
    • Jak negocjować korzystne warunki swojej pracy i płacy?
    • Jak współpracować z ludźmi o różnych typach osobowości?

    W umyśle geeka świat jest jak komputer- możliwy do zrozumienia i poznania oraz skończony. Życie jak każdy system da się opanować, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wysiłku. Można zgłębić jego budowę i zrozumieć obowiązujące w nim reguły, a także otrzymać odpowiedź, co i jak należy robić, żeby odnieść pożądany sukces. Jednak choć w komputerze dołożenie dodatkowej pamięci zawsze w spodziewany sposób przyspiesza określone działania, tak w pełnym usterek życiu niestety nie zawsze się to sprawdza... Jak zatem zrobić karierę w świecie pełnym sytuacji niezgodnych z regułami, niemożliwych do zdefiniowania, niepasujących do struktury systemu, gdzie najczęstszym źródłem błędów okazują się ludzie, których nijak nie da się naprawić?!

    Jeśli przestało zadowalać cię samo pisanie kodu i pozycja eksperta w swojej dziedzinie, a zamarzyło Ci się stanowisko menedżera czy też kariera w większej firmie, musisz przygotować się na jeden pewnik - prędzej czy później trafisz na nieprzewidywalne zdarzenia, więc warto poznać reguły skutecznego stawiania im czoła. Oto zabawnie napisany podręcznik o robieniu poważnej kariery w świecie IT, napisany przez znanego amerykańskiego blogera Micheala Loppa - geeka z doświadczeniem w pracy dla takich firm, jak Apple, Netscape, Borland czy Symantec. Dzięki niemu nauczysz się, w jaki sposób podejmować najlepsze dla Twojej kariery decyzje i radzić sobie w czterdziestu zaskakujących sytuacjach, które dopadną Cię po drodze. Lopp omawia kompletny cykl zmiany pracy - od planowania kariery i rozmowy rekrutacyjnej, przez negocjowanie oferty, poznawanie firmy i współpracowników, aż po ostateczne uznanie, że pora poszukać czegoś nowego i bardziej rozwojowego.

    Dzięki tej książce nauczysz się między innymi, jak:

    • dobierać pracodawcę, branżę i charakter pracy
    • wybierać właściwy moment na zmianę pracy
    • prześwietlać swojego przyszłego pracodawcę
    • przejść z sukcesem przez rozmowę rekrutacyjną
    • negocjować korzystne dla Ciebie warunki umowy
    • pracować z ludźmi o różnych typach osobowości
    • tworzyć i przedstawiać efektywne prezentacje
    • poznać oczekiwania dyrektora wykonawczego
    • radzić sobie z "kłamcami" i "ludźmi o niecnych zamiarach"
    • zarządzać trudnym zespołem programistów

    Naucz się efektywnie współpracować z ludźmi i obracać wszelkie trudne sytuacje na swoją zawodową korzyść!



  • Niezbędnik karierowicza, czyli jak zrobić błyskotliwą karierę w wielkim mieście. eBook
  • Jesteś głodny spektakularnego sukcesu?

    Nie czekaj - dowiedz się natychmiast:

    • Jak wybrać ścieżkę kariery, która zaprowadzi Cię na szczyt?
    • Jak wytropić i upolować superposadę?
    • Jak przetrwać i zwyciężać w biznesowej dżungli?


    Sukces: coś, czego przyjaciele nigdy ci nie wybaczą.
    J. Tuwim


    Dowiedz się, gdzie leżą konfitury!

    Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego niektórzy Twoi znajomi już kilka lat po studiach z łatwością wspinają się po szczeblach kariery i lekką ręką wydają zarobione pieniądze, na co tylko mają ochotę? I dlaczego inni zaliczają kolejne staże, żywiąc się jedynie nikłą nadzieją na pierwszy etat? Jeśli to ostatnie zdanie pasuje do Ciebie, to mimo wszystko dobrze trafiłeś!

    Już dziś skończ z przeglądaniem setek ogłoszeń o pracę, w których wymagania są poniżej Twoich możliwości. Wyrzuć do kosza wyświechtane wzory CV dla szaraków, od których roi się w internecie. Ustal, co chcesz robić w życiu, i przystąp do realizacji planu, zamiast tylko marzyć o karierze.

    Niezbędnik karierowicza pokaże Ci prostą i logiczną drogę do błyskotliwej kariery w wielkim stylu. Dowiesz się:

    • jak wybrać karierę dla siebie,
    • jak przeprowadzić skuteczną autopromocję,
    • jak stworzyć perfekcyjne dokumenty aplikacyjne,
    • jak poruszać się w dżungli ofert pracy,
    • jak czytać w myślach rekruterów i szefów,
    • jak zostać branżową gwiazdą,
    • jak móc robić to, co kochasz.

    A przede wszystkim, jak w ciągu kilku lat stać się jednym z najbardziej rozchwytywanych nazwisk w wybranej przez siebie branży.

    Ten niezbędnik pomoże Ci dalekowzrocznie prowadzić swoją karierę i dokonywać właściwych wyborów od samego początku. Podpowie, jak wygrywać bitwy i wojny w procesie poszukiwania pracy oraz jak projektować swój sukces, by móc się stale rozwijać i regularnie awansować.



  • Kariera na wysokich obcasach. Jak z wdziękiem i klasą osiągnąć sukces zawodowy. eBook
  • Nie taka korporacja straszna, nie taki awans odległy!

    • Strategie, które płci pięknej pomagają zwyciężać w biznesie
    • Atuty, jakie daje kobiecość w męskim świecie
    • Zagrożenia wynikające z samego bycia kobietą pracującą

    Być kobietą, być kobietą, bo kobiety są świetne w pracy!

    Ktoś kiedyś powiedział, że różnica między kobietą a mężczyzną jest taka, że mężczyzna w domu myśli o pracy, a kobieta w pracy myśli o domu. Ani to śmieszne, ani prawdziwe - autor tego przewrotnego sloganu z pewnością był mężczyzną! Prawdziwa kobieta w pracy myśli bowiem o tym, jak wykonywać swoje obowiązki jeszcze lepiej, skuteczniej i w idealnej harmonii ze współpracownikami. Niestety, to, że pracownica sumiennie wykonuje powierzone jej zadania, przez męskie otoczenie bywa odbierane jako zgoda na obciążanie jej kolejnymi obowiązkami. Zaś damskie dążenie do pracy zespołowej traktuje się często jak słabość.

    Bycie kobietą w męskim świecie nie jest łatwe. Bycie kobietą i awansowanie w męskim świecie może wręcz wydawać się niemożliwe! Jednak spokojnie - chcieć to móc. Trzeba tylko wiedzieć JAK. Beata Rzepka podpowie Ci, jak fakt bycia kobietą zamienić w swój atut. Nauczy Cię zasad, których musisz przestrzegać, aby awansować. Gdy zaś Twoje zawodowe wysiłki zostaną nagrodzone awansem na eksponowane środowisko, poradzi, jak być stuprocentową kobietą-szefem.

    • Poznaj swoją wartość.
    • Pracuj tak, jakby firma była Twoja.
    • Dbaj o swoją reputację.
    • Angażuj się.
    • Pozwól się ocenić.
    • Bądź asertywna.
    • Awansuj.
    • Szefuj.

    Beata Rzepka - coach kariery, pasjonatka rozwoju osobistego. Praktyczną wiedzę o planowaniu ścieżek kariery, ocenie potencjału zawodowego, budowaniu programów rozwojowych zdobyła, pracując w dużych międzynarodowych firmach. Praktykę wsparła teorią: skończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania Personelem na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Właścicielka firmy SELF, zajmującej się coachingiem kariery (www.coachingkariery.pl). Autorka książki Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze.



  • Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze. eBook
  • Rusz się - najwyższy czas zrobić karierę!

    • Od czego zacząć zmianę, czyli dylematy początkującego "karierowicza"
    • Złap się w sieć, czyli po co Ci networking i serwisy społecznościowe
    • Co jeszcze możesz zrobić, czyli jak rozmawiać z coachem kariery albo headhunterem

    Całkowita lub częściowa zmiana drogi zawodowej, a także nagły zwrot na dotychczasowej ścieżce kariery wcale nie należą dziś do rzadkości. Inteligentni i ciekawi świata ludzie często zmieniają branże, angażują się w nowe przedsięwzięcia, odpowiadają na wyzwania stawiane im przez los. Część z nich robi to z potrzeby serca, część rzuca nudną pracę i rozgląda się za czymś bardziej fascynującym, a jeszcze inni chcą więcej zarabiać oraz zyskać większe uznanie. Jak jednak przeprowadzić tę zmianę, by nie odbiła się niekorzystnie na naszym życiu i doprowadziła do satysfakcjonujących rezultatów? O czym koniecznie trzeba pomyśleć, by starania o lepszą pracę były bardziej efektywne i nie wywoływały stresu, a nowy pracodawca był zachwycony, że widzi nas w swoim zespole?

    Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź w książce Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze. Jej autorka przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy starań o nową pracę - od analizy kwestii przeszkadzających i pomagających w zmianie zawodowej, przez fachowe porady dotyczące pisania CV czy listów motywacyjnych, aż po szczegółowe pytania, jakie mogą pojawić się podczas rozmowy rekrutacyjnej. Dowiesz się także, jak przy poszukiwaniach nowej pracy wykorzystać potęgę społeczności internetowych. Zrozumiesz, jak ważne jest świetne rozpoznanie nowej branży i nowego środowiska, zdobywanie konkretnych umiejętności i zebranie właściwych zasobów. Poznasz sposoby nawiązywania skutecznych kontaktów z coachami kariery, łowcami talentów oraz interesującymi Cię firmami. Nie mogłeś trafić lepiej!

    • Zmiana drogi zawodowej - od czego zacząć?
    • Co pomaga i przeszkadza w zmianie zawodowej?
    • CV i list motywacyjny - co i jak pisać?
    • Rola serwisów społecznościowych i networkingu
    • Dobre wrażenie podczas rozmowy rekrutacyjnej
    • Rozpoznanie nowego środowiska i transpozycja umiejętności
    • Coaching kariery i kontakt z headhunterami
    • Bezpośredni kontakt z firmami
    • Pozycja studenta, menedżera, specjalisty i freelancera

    Zmiana pracy na lepszą?
    Któż mógłby się temu oprzeć?!



  • Pozytywne nastawienie. Jak uzyskać, utrzymać lub odzyskać swoje mojo. eBook
    • Weź za siebie odpowiedzialność
    • Dąż do nieustannego rozwoju
    • Wkładaj w swoją pracę serce i entuzjazm
    • Naucz się wykorzystywać otaczające Cię okazje

    Postaw na swoje MOJO - znajdź cel i radość życia

    Marshall Goldsmith jest jedyny w swoim rodzaju: w niepowtarzalny i błyskotliwy sposób potrafi "wślizgnąć" się do naszych umysłów, aby poznać nurtujące nas problemy. Nie tylko pomaga nam je zrozumieć, ale również rozwiązać. Żywo i z zaangażowaniem. Świetna lektura, która każdemu liderowi przypadnie do gustu i przyniesie korzyści.
    profesor Uniwersytetu Michigan, współautor książki The Why of Work

    Znasz to uczucie wewnętrznej satysfakcji, kiedy robisz coś ważnego i sensownego, a inni ludzie to dostrzegają i doceniają? Czy nie jest ono genialne? Ładuje Twoje akumulatory, daje potężnego pozytywnego kopa i oferuje poczucie, że świat stoi przed Tobą otworem. Tematem tej książki jest właśnie ten stan oraz sposoby jego osiągania, utrzymywania i ponownego przywoływania. To właśnie MOJO - motor pchający Cię ku nieustannemu rozwojowi, doskonaleniu i dostrzeganiu możliwości, jakie zsyła Ci los.

    MOJO odgrywa ogromną rolę w dążeniu do szczęścia i znalezienia sensu życia, ponieważ sprowadza się do osiągnięcia dwóch celów: kochania tego, co robisz, i okazywania pozytywnego nastawienia wobec innych. Ta książka powstała po to, by dać Ci motywację do działania, a także odpowiednie narzędzia, byś mógł zacząć wreszcie robić coś, co sprawi, że poczujesz się spełniony i szczęśliwy. Niektóre z tych narzędzi są oczywiste, inne mogą wydawać się sprzeczne z logiką, jednak wszystkie są w zasięgu Twoich możliwości, zaś ich celem jest nadać nowy kierunek Twojemu życiu.

    • Przeanalizuj siebie, swoje życie, osiągnięcia i sukcesy.
    • Dowiedz się, jak postrzegają Cię inni i jaki wywiera to wpływ.
    • Oceń swoje szanse na sukces i możliwości na przyszłość.
    • Poznaj i stosuj strategie budowania MOJO.
    • Przejmij kontrolę, dąż śmiało do celu, bądź sobą.



  • Napoleon Hill. Początek wielkiej kariery. eBook
  • Historie i artykuły prasowe z Hills Golden Rule i Napoleon Hills Magazine

    • Prawdziwe oblicze młodego Napoleona Hilla
    • Klasyczne koncepcje osiągania sukcesu
    • Wnioski, które zbliżą Cię do obranego celu
    Poddający się -- nigdy nie wygrywa, a wygrywający -- nigdy się nie poddaje
    Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces. eBook

    Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem zawodowym?


    Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz. Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu, a nie z oglądania się do tyłu
    Paulo Coelho,
    Alchemik

    Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy

    Powyższe słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków - pierwotnie oczywiście odnosiły się do sytuacji w świecie polityki. Jednak biznes i polityka są dosyć podobne. Tu i tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagań polityków, jak i w biznesie zdarza się, że po najwyższe laury sięgają ludzie, którym początkowo nie wróżylibyśmy sukcesu - czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do osiągnięcia sukcesu? Cechy osobowości? Rodzaj inteligencji? A może decyduje przypadek?

    Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie podyplomowe, MBA, kursy doszkalające etc. Książka nie jest jednak tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko szukają sposobu na to, by go obudzić.



    Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do 1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na kluczowych stanowiskach (prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Ponadto prezes i właściciel firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu. Autor wielu publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.



  • Pracuj z pasją! Znajdź posadę, która da Ci satysfakcję, radość i pieniądze. eBook
  • Zdobądź odpowiedzi na pytania:

    • Jak wybrać pracę właściwą dla siebie?
    • Jak przyciągnąć wymarzony etat?
    • Jak przygotować doskonałe CV i list motywacyjny?
    • Których pracodawców brać pod uwagę?
    • Czego unikać podczas przechodzenia przez proces rekrutacji?
    Szczególnie praca jest światłem dla życia
    Grzegorz Turniak,
    prezes firmy BNI Polska, współautor książki Alchemia kariery
    Po przeczytaniu tej książki niejeden czytelnik poczuje, że etat ma w kieszeni! Polacy wreszcie odkrywają, że zdobywanie wymarzonej pracy jest przygodą i to najprostszą z możliwych! To ważna pozycja dla tych, którzy zaczynają szukać posady, ale i doskonałe narzędzie dla wyjadaczy ofert zatrudnienia, którzy szukają nowych zawodowych wyzwań i adrenaliny.
    Krzysztof Kirejczyk,
    prezes portalu Praca.pl
    "Wszystko powinno być robione tak prosto, jak to tylko możliwe, ale nie prościej" - tymi słowami otwiera autor pierwszą na polskim rynku książkę-poradnik pracy. Każdy Polak powinien mieć ją w swojej biblioteczce - wszak wyłuszcza ona w sposób prosty, jak należy poszukiwać pracy. Jej prostota polega nie tylko na języku, który w samej swej formie uczy i radzi, jak pracować szczęśliwie i spełniać się zawodowo, ale i na podejściu do tematu, tak po macoszemu traktowanemu w urzędach i instytucjach, które z obowiązku powinny uczyć, jak zdobywać pracę i czuć się odpowiednim człowiekiem na właściwym miejscu.
    Aleksandra Ślifirska,
    dyrektor Kobold Public Relations



  • Programista poszukiwany. Znajdź i zatrudnij najlepszego! eBook
  • Pracownicy Twoich marzeń

    • Naucz się stosować praktyczne kryteria porządkowania zgłoszeń od kandydatów
    • Poznaj podręczną instrukcję prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych
    • Dowiedz się, jak poprawiać niedoskonałe zespoły
    Joel Spolsky to prawdziwy geniusz. Sprawnie porusza się w świecie technologii i marketingu (oraz na polach wspólnych dla obu tych obszarów), których my wciąż musimy się uczyć.
    partner w firmie Y Combinator i autorka książki Founders at Work

    Jak zaoszczędzić na programistach?

    Menedżerowie, przedsiębiorcy i szefowie działów kadr wciąż toczą wewnętrzną walkę, czy zatrudnić świetnego, choć kosztownego programistę, czy przyoszczędzić i wybrać kogoś przeciętnego. Ci, którzy wybierają opcję numer 2, szybko przekonują się, że oszczędzanie na programistach skutkuje oprogramowaniem kiepskiej jakości, a co za tym idzie, korzyści są iluzoryczne.

    Po co komu dobry programista?
    Największym problemem związanym z zatrudnianiem wielu przeciętnych programistów w miejsce kilku naprawdę dobrych jest to, że niezależnie od czasu poświęconego na realizację zadań przeciętni programiści nigdy nie stworzą kodu, którego jakość będzie choćby zbliżona do jakości kodu najlepszych programistów. Pięciu Salierich nigdy nie stworzy dzieła na poziomie Requiem Mozarta, nawet gdyby pracowali nad nim sto lat.

    Po co komu dobry produkt?
    Nie możemy pozwolić sobie na to, by konkurencja nas prześcignęła, czy na tworzenie produktów zaledwie wystarczająco dobrych. Nasze dzieła muszą być niesamowite, by przyciągały uwagę potencjalnych użytkowników. Największym prezentem, który możemy otrzymać od naprawdę utalentowanych programistów, jest właśnie nadzieja na stworzenie czegoś zauważalnego.

    Dlaczego trzeba przeczytać tę książkę?
    Proces zatrudniania największych talentów technicznych jest jak zupełnie pozbawiony elementów zabawy tor przeszkód. Każdy, kto kiedykolwiek zastanawiał się, na co zwracać uwagę podczas przeglądania aplikacji, kto bił się z myślami po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej lub kto nie może pojąć, dlaczego tak trudno znaleźć doskonałych programistów, powinien rzucić wszystko i przeczytać tę książkę.

    Jak to się robi w profesjonalnych firmach?

    • Jak stale przyciągać doskonałych programistów poprzez organizowanie praktyk?
    • Jak przygotować miejsce pracy, w którym będą chcieli spędzać czas najlepsi programiści?
    • Jak czytać aplikacje i prowadzić rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami na pracowników technicznych?
    • Jak decydować, któremu z kandydatów złożyć ostateczną ofertę?

    DODATEK SPECJALNY: Test Joela: 12 kroków ku lepszemu oprogramowaniu.



  • Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę. eBook
  • Stereotypy z natury rzeczy opierają się na niedokładnej wiedzy i powszechnych opiniach. Także utarte poglądy na temat prowadzenia firmy mogą bardzo pomóc w jej... upadku. Wiadomo, że na polityce, piłce nożnej i prowadzeniu biznesu teoretycznie znają się wszyscy - szczególnie ci, którzy nie mają z tymi dziedzinami wiele wspólnego. Dlatego, by uniknąć strzelenia samobójczej bramki, lepiej sięgnij po rzetelną i praktyczną dawkę informacji.

    Schematy, według których działają osoby otwierające firmy, często są do siebie podobne. Tak samo jak pytania, które sobie zadają, i mity, w które wierzą. W tej książce prawdziwe odpowiedzi na realne pytania przedsiębiorców zostały zebrane w formie krótkich, konkretnych porad. Wykorzystaj je. Po co masz powielać te same błędy, które popełniło przed Tobą już wiele osób?

    Nie zakładaj firmy, opierając się na "dobrych radach" wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie jak Twoja - w ich codziennej działalności. Przytoczone w tej książce sytuacje są z życia wzięte i mają oparcie w uznanych regułach, którym podlegają firmy działające w gospodarce wolnorynkowej.

    Dowiedz się:

    • Czy na genialnych pomysłach da się zarobić?
    • Na czym można zaoszczędzić, uruchamiając firmę?
    • Jak nie marnować pieniędzy na reklamę i efektywnie wykorzystać internet?
    • Kiedy kryzys może być szansą na rozwój?
    • Jak sprawić, aby klient polecał nas swoim znajomym?



    Czytaj blog Mitologia small biznesu



    Marek Jankowski - przedsiębiorca, absolwent ekonomii i dziennikarz. Właściciel firmy Atomedia Consulting wydającej czasopismo dla przedsiębiorców "Branża Dziecięca", kierowane do firm oferujących zabawki i artykuły dziecięce. Doradca w zakresie marketingu i public relations. Jest założycielem i prowadzącym jednego z pierwszych w Polsce centrów edukacyjnych, które oferuje zajęcia i produkty wspomagające rozwój niemowląt i małych dzieci. W prosty sposób wyjaśnia najbardziej zawiłe tematy, ale niekiedy potrafi także skomplikować nawet te najprostsze.



  • Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedzą kandydaci do pracy, czyli sekrety rekrutujących. eBook
  • Zostań najbardziej pożądanym kandydatem na wymarzone stanowisko:

    • Odkryj kulisy rozmowy rekrutacyjnej, które zapewnią Ci przewagę nad innymi kandydatami
    • Dowiedz się, co "siedzi w głowach" rekrutujących
    • Naucz się mówić językiem korzyści pracodawcy
    • Wykorzystaj słabe punkty procesu rekrutacji
    • Poznaj najlepsze odpowiedzi na trudne pytania

    Wakat to problem, a Ty jesteś jego rozwiązaniem!

    Sięgasz po ten poradnik, a więc myślisz o zmianie albo aktywnie poszukujesz pracy. Może jeszcze nigdy nie byłeś na rozmowie o pracę i zupełnie nie wiesz, czego się spodziewać oraz jak się do niej przygotować? A może boisz się zwolnienia z pracy, bo nie wiesz, jak to potem będzie i co trzeba zrobić, aby zdobyć nową? Chciałbyś zmienić pracę, ale paraliżuje Cię sama myśl o odbyciu rozmowy rekrutacyjnej, więc wolisz dla świętego spokoju nigdzie się nie ruszać?

    Rozmowa rekrutacyjna to nie egzamin, na którym da się zagadać profesora i otrzymać mniej pytań. To nie casting, gdzie przychodzisz zaprezentować wykuty na blachę tekst. Nie jest to też konkurs popularności ani spowiedź z grzechów popełnionych na niekorzyść Twojego byłego pracodawcy.

    Rozmowa kwalifikacyjna to swego rodzaju transakcja, gdzie po jednej stronie kładziesz na szali swoje umiejętności, doświadczenie i kompetencje osobiste, a po drugiej Twoja upatrzona firma oferuje Ci wymarzoną posadę. Oni naprawdę chcą, byś ją dostał. Gdyby Cię nie potrzebowali, nie marnowaliby czasu i pieniędzy nawet na pierwsze spotkanie. Ułatw im tę decyzję - stań się rozwiązaniem ich problemów. W nagrodę dostaniesz... pracę!

    • Nawiąż dobry kontakt z rekrutującym.
    • Bądź przygotowany na trudne pytania.
    • Czytaj między wierszami.
    • Myśl kategoriami pracodawcy.
    • Bądź skoncentrowany do końca spotkania.
    • Emanuj entuzjazmem.
    • Nie mów o sobie źle.
    • Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach.
    • Nie narzekaj na poprzednich pracodawców...

    Te oraz pozostałe trzydzieści jeden zasad znajdziesz wewnątrz książki. Oprócz tego zamieszczono tam siedem sekretów rozmów kwalifikacyjnych, cztery kluczowe pytania rekrutującego, osiem taktyk postępowania podczas rozmowy, trzynaście ćwiczeń przed podjęciem wyzwania, dziewięćdziesiąt dziewięć pytań zadawanych przez rekrutujących wraz z najlepszymi odpowiedziami, jakich możesz na nie udzielić, oraz wiele innych informacji zza kulis działu HR, o których nikt Ci dotąd nie mówił.



  • Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. eBook
    • Zanim zaczniesz, czyli dobrze się przygotuj do założenia własnej firmy
    • Pomysł na biznes, czyli zajmij się tym, na czym się znasz i co uwielbiasz robić
    • Życie na swoim, czyli nigdy nie zapominaj o tym, co w biznesie najważniejsze


    Jeżeli czerpiesz perwersyjną przyjemność z lektury dzienników ustaw - nie czytaj tej książki. Jeżeli uważasz, że każdy nadaje się na przedsiębiorcę - nawet jej nie otwieraj. Jeżeli nie przyjmujesz do wiadomości, że własna firma to poza satysfakcją także ciężka praca i odpowiedzialność - nie psuj sobie nastroju i odłóż ją na półkę. Ale jeżeli chcesz, żeby ktoś w końcu ludzkim głosem powiedział Ci, czy własna firma to coś dla Ciebie i jak ją założyć, trafiłeś w dziesiątkę. Kupuj.
    Marek Jankowski,
    autor książki Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę

    Vademecum początkującego przedsiębiorcy

    Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce to dzieło praktyka, który z niejednego pieca chleb jadał, a własną firmę zakładał dwukrotnie. To kopalnia wiedzy na temat zasad i procedur obowiązujących każdego przedsiębiorcę, a także zestaw zdroworozsądkowych porad, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Autor podpowie Ci, jak założyć biznes, gdzie szukać pomysłu na produkty czy usługi, a nawet skąd wziąć na to pieniądze! Wyjaśni też, dlaczego tak ważne jest myślenie perspektywiczne i dopracowany biznesplan. Poprowadzi Cię krok po kroku od pomysłu o rozpoczęciu działalności gospodarczej po sprytne zarządzanie zarejestrowaną firmą. Krótko mówiąc, po lekturze tej książki będziesz wiedział, jak odnaleźć się w gronie rekinów biznesu!

      Książka odpowie na wiele Twoich pytań:
    • Czy masz zadatki na biznesmena?
    • Skąd weźmiesz pieniądze na firmę?
    • Jak przygotować prosty biznesplan?
    • Czym różni się działalność tradycyjna od internetowej?
    • Jak rozpocząć wybraną działalność gospodarczą?
    • Jak zarejestrować firmę w siedem dni?
    • Jak tanio pozyskać pracowników?
    • Jak skutecznie zareklamować swoje produkty lub usługi?
    • Jak wykorzystać do promocji internet?
    • Jak skutecznie i etycznie zarządzać małą firmą?



  • Successful interview. Jak odnieść sukces podczas rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim i angielskim. eBook
  • Zaproszenie na rozmowę to już wielki sukces i jednocześnie ogromna szansa, której nie powinno się zmarnować złym przygotowaniem

    Po angielsku? No problem!

    "Halo? Czy to pani Anna Nowak (pan Jan Kowalski)? Z przyjemnością informuję, iż pierwszy etap procesu rekrutacji okazał się pomyślny. Chcemy zaprosić panią (pana) na rozmowę kwalifikacyjną. Czwartek, godzina dziewiąta rano w siedzibie naszej firmy, serdecznie zapraszam". Na Twojej twarzy już pojawia się szeroki uśmiech, już chcesz krzyczeć z radości, gdy na samym końcu rozmowy miła pani po drugiej stronie słuchawki dodaje: "Aha, rozmowa odbędzie się w języku angielskim", co skutecznie studzi Twój zapał...

    Oczywiście znasz język - podczas zagranicznych wakacji bez problemu robisz zakupy i pytasz o drogę; w kinie oglądasz film, tylko czasem zerkając na polskie napisy; ba, spotkawszy obcokrajowca, z przyjemnością rozpoczynasz towarzyską pogawędkę. Jednak rozmowa kwalifikacyjna w obcym języku to coś zupełnie innego niż luźna wymiana myśli. To Twoja szansa na wymarzoną pracę, przepustka do lepszej przyszłości, innymi słowy - najpoważniejszy test ze znajomości języka! Dlatego też musisz się do niego dobrze przygotować./

    • Dowiedz się, kogo naprawdę szukają
    • Poznaj firmę, do której aplikujesz
    • Sprawdź, jakie będą Twoje przyszłe obowiązki
    • Dobierz właściwą garderobę
    • Opanuj odpowiednie słownictwo
    • Przygotuj trafne odpowiedzi na typowe pytania
    • Naucz się odpowiadać na pytania nietypowe

    I zdaj ten test na piątkę - w języku polskim i angielskim!



    Wacław Kisiel-Dorohinicki - psycholog, absolwent Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, certyfikowany trener kadr, licencjonowany doradca zawodowy, specjalizujący się w obszarach rozwoju osobistego, rynku pracy i biznesu. Prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu doradztwa zawodowego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Równolegle zajmuje się rekrutacją, projektując i przeprowadzając procesy selekcji kandydatów na różne stanowiska. Stały współpracownik wielu firm i instytucji szkoleniowych. Autor książki AntyMOBBING. Walcz o swoje prawa w miejscu pracy.

    Małgorzata Kisiel-Dorohinicka - absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu marketingu i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od 2005 roku specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu kreowania wizerunku, analizy kolorystycznej oraz zasad etykiety i savoir-vivre w biznesie.

    Joanna Nosal-Charowska - absolwentka kierunku turystyka i rekreacja na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, kierunku public relations i marketing w UK International College na East London University oraz Chartered Institute for Securities and Investment w Londynie. Od wielu lat mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Ma doświadczenie w pracy w branży turystycznej i finansowej (m.in. dla Intercontinental Hotels Group, Corus Hotels Group, Lloyds Bank oraz Bank of New York Mellon). Obecnie pracuje w firmie consultingowej FMConsult jako konsultantka z zakresu prawa finansowego i inwestycji na rynkach finansowych.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem