Lista książek:
  • Ada 95
  • Ada 95 jest uniwersalnym językiem programowania przeznaczonym do tworzenia dużych systemów oprogramowania. Język jest międzynarodowym standardem, rekomendowanym przez ISO (International Organization for Standardization) oraz przez IEC (International Electrotechnical Commision). Ada 95, podobnie jak jej poprzednia wersja Ada 83, powstała pod auspicjami Departamentu Obrony USA. Obecnie jest głównym językiem programowania używanym do tworzenia oprogramowania dla potrzeb przemysłu zbrojeniowego USA oraz NATO.

    Książka jest przeznaczona dla informatyków, w szczególności dla programistów i projektantów oprogramowania systemów wbudowanych. Celem podręcznika jest przedstawienie głównych konstrukcji Ady 95 i ukazanie związanych z nimi koncepcji tworzenia oprogramowania.

    Dalsza część rozdziału jest krótkim przeglądem konstrukcji języka. W szczególności, zwraca się uwagę na te elementy Ady 95, których nie zawierała Ada 83. Część ta, przy pierwszym czytaniu, może być pominięta; można do niej wrócić, jako do pewnego podsumowania, po przestudiowaniu podręcznika.

    Układ podręcznika jest warstwowy. Pierwszą, podstawową warstwę wyznaczają rozdziały 2-10, które przedstawiają sekwencyjną część języka. Znajomość tej części języka wystarcza do tradycyjnego programowania strukturalnego.

    Rozdział 11 wyznacza warstwę sekwencyjnego programowania obiektowego, a rozdział 12 - warstwę programowania współbieżnego. Rozdział 13, zawierający kilka przykładowych programów, jest pewnego rodzaju podsumowaniem wcześniejszych rozdziałów. Następne warstwy odnoszące się do programowania systemowego, systemów czasu rzeczywistego i programowania rozproszonego opisują odpowiednio rozdziały 14, 15 i 16.

    Rozdział 17 jest poświęcony omówieniu standardowych i przeglądowi specjalistycznych bibliotek Ady 95.

    Ostatni rozdział 18 nie dotyczy języka lecz środowiska programistycznego ObjectAda. Jest to jedno z pierwszych profesjonalnych środowisk implementujących jądro i aneksy A-D normy języka.

    • Jednostki leksykalne
    • Typy
    • Deklaracje i wyrażenia
    • Instrukcje
    • Podprogramy
    • Wyjątki
    • Typy wskaźnikowe
    • Pakiety
    • Struktura programów
    • Mechanizmy programowania obiektowego
    • Zadania i obiekty chronione
    • Przykładowe programy
    • Mechanizmy programowania systemowego
    • Mechanizmy programowania systemów czasu rzeczywistego
    • Mechanizmy programowania systemów rozproszonych
    • Biblioteki standardowe i specjalizowane
    • środowisko programistyczne ObjectAda
    • Słowniczek terminów
    • Składnia języka
    • Atrybuty
    • Pragmy



  • Agile. Programowanie w Rails. Wydanie II
  • Zadbaj o profesjonalizm i długowieczność Twoich serwisów internetowych

    • Jak zbudować sprawny sklep internetowy?
    • Jak korzystać z generatorów kodu?
    • Jak utworzyć nowoczesny serwis internetowy?

    Rails, którego podstawowym budulcem są zasady programowania zwinnego (agile), jest kompletnym środowiskiem do tworzenia aplikacji internetowych w architekturze MVC. Pozwala na budowanie sprawnych i profesjonalnych serwisów internetowych, zaprojektowanych i zaimplementowanych z użyciem najnowocześniejszych technologii.

    Wykorzystuje zwięzły i precyzyjny język Ruby, rozszerzając go w nowatorski sposób, dzięki temu programy stają się krótsze i bardziej czytelne. Stosowanie Rails umożliwia upraszczanie struktur i zapewnia funkcjonalność aplikacji internetowych, pozwala także na szybkie nanoszenie poprawek, co sprawia, że napisane w ten sposób strony WWW przetrwają próbę czasu, mimo pojawiających się wciąż nowych rozwiązań informatycznych.

    "Agile. Programowanie w Rails. Wydanie II" to książka prezentująca obszernie i jednocześnie przystępnie możliwości programowania w środowisku Rails. Podczas pracy z tym podręcznikiem nauczysz się wszystkiego o nowoczesnych i dynamicznych aplikacjach, począwszy od ich projektowania, poprzez instalację, a skończywszy na administrowaniu nimi i wprowadzaniu zmian. Dowiesz się, jak od podstaw zbudować profesjonalny sklep oraz skuteczny serwis internetowy. Jeśli trzymasz w ręce tę książkę, jesteś już tylko o krok od poznania tajników najnowocześniejszych i najsprawniejszych stron WWW.

    • Architektura aplikacji Rails
    • Instalacja i uaktualnienia
    • Testowanie konfiguracji
    • Tworzenie formularza zbierającego zmówienia
    • Zarządzanie kontami użytkowników
    • Testy jednostkowe modeli
    • Testy funkcjonalne kontrolerów
    • Testy integracyjne aplikacji
    • Active Support
    • Migracje
    • Active Record
    • Action Controller
    • Komponent Action Mailer
    • Wprowadzenie do języka Ruby

    Dzięki Rails Twoje serwisy internetowe przetrwają próbę czasu!



  • Adobe AIR dla programistów JavaScript. Leksykon kieszonkowy
  • Poznaj moc nowoczesnej technologii AIR w tworzeniu funkcjonalnych aplikacji internetowych!

    • Jak skonfigurować środowisko programistyczne w AIR?
    • Jak zaimplementować funkcje?
    • Jak utworzyć aplikację AIR, wykorzystując HTML i JavaScript?

    Adobe AIR to nowe międzyplatformowe środowisko wykonawcze, które pozwala programistom na wykorzystanie znanych technologii, takich jak HTML i JavaScript, do tworzenia rozbudowanych aplikacji internetowych. AIR oferuje bogaty zbiór wywołań API, a także ścisłą integrację z pulpitem, co umożliwia łączenie potęgi zasobów lokalnych z dostępem do internetu. O atrakcyjności Adobe AIR świadczą więc zarówno zasięg i łatwość programowania (najlepsze cechy modelu WWW), jak i funkcjonalność oraz bogactwo modelu pulpitowego.

    Książka "Adobe AIR dla programistów JavaScript. Leksykon kieszonkowy" stanowi wprowadzenie do tworzenia aplikacji Adobe AIR z wykorzystaniem języków HTML i JavaScript. Leksykon zawiera przegląd mechanizmów wykonawczych HTML i JavaScript w Adobe AIR oraz wyjaśnia, jak uzyskać dostęp do funkcji i interfejsów Adobe AIR z poziomu JavaScript. Znajdziesz tu wszelkie porady i wskazówki niezbędne do tego, by skonfigurować środowisko programistyczne, stworzyć, przetestować i wdrożyć atrakcyjną oraz funkcjonalną aplikację WWW.



  • Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie III
  • Algorytmika stanowi gałąź wiedzy, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat dostarczyła wielu efektywnych narzędzi wspomagających rozwiązywanie różnorodnych problemów za pomocą komputera. Teoria algorytmów i struktur danych jest jednym z podstawowych przedmiotów wykładanych na studiach informatycznych i pokrewnych.

    To już trzecie, poprawione wydanie książki, która od wielu lat stanowi podstawowy podręcznik z dziedziny algorytmiki. Różni się od klasycznych podręczników akademickich: skierowana jest nie tylko do adeptów informatyki. Dzięki naciskowi na praktyczną stronę prezentowanych zagadnień powinna zainteresować także osoby programujące hobbystycznie, jak również tych wszystkich, dla których programowanie jest działalnością ważną, lecz nie podstawową w pracy zawodowej. Jest to nowoczesny podręcznik dla wszystkich, którzy w codziennej pracy programistycznej odczuwają potrzebę szybkiego odszukania pewnych informacji z dziedziny algorytmiki w celu zastosowania ich w swoich programach.

    W książce opisano m.in.:
    • Techniki rekurencyjne: co to jest rekurencja i jak ją stosować w praktyce?
    • Sortowanie danych: najpopularniejsze procedury sortujące.
    • Struktury danych: listy, kolejki, zbiory i drzewa w ujęciu praktycznym.
    • Derekursywacja: jak zmienić program rekurencyjny (czasami bardzo czasochłonny) na wersję iteracyjną?
    • Algorytmy przeszukiwania: przeszukiwanie liniowe, binarne i transformacja liniowa (ang. hashing).
    • Przeszukiwanie tekstów: opis najbardziej znanych metod przeszukiwania tekstów (Boyera i Moore"a, Rabina i Karpa, brute-force, K-M-P).
    • Zaawansowane techniki programowania: dziel i rządź, programowanie dynamiczne, algorytmy żarłoczne (ang. greedy).
    • Algorytmika grafów: opis jednej z najciekawszych struktur danych występujących w informatyce.
    • Sztuczna inteligencja: czy komputery mogą myśleć?
    • Kodowanie i kompresja danych: opis najpopularniejszych metod kodowania i kompresji danych -- systemu kryptograficznego z kluczem publicznym i metody Huffmana
    W książce znajdziesz również liczne przykłady i zadania, które pomogą Ci sprawdzić swoją wiedzę. Kod źródłowy znajdziesz na dołączonej dyskietce.



  • Algorytmy. Od podstaw
  • Wprowadzenie do problematyki algorytmów i struktur danych

    • Badanie złożoności algorytmów
    • Analiza i implementacja algorytmów
    • Zasady testowania kodu

    Algorytmy leżą u podstaw programowania. Zasady rozwiązywania typowych problemów programistycznych, opisane w postaci blokowej lub za pomocą uniwersalnego "pseudokodu", są wykorzystywane codziennie przez tysiące informatyków na całym świecie. Właściwe zrozumienie zarówno samych algorytmów, jak i zasad ich stosowania w praktyce, jest kluczem do tworzenia wydajnych aplikacji. Umiejętność oceny efektywności i złożoności algorytmów przyda się również przy wyborze najlepszego rozwiązania określonego problemu.

    Książka "Algorytmy. Od podstaw" przedstawia podstawowe zagadnienia związane z algorytmami. Dzięki niej nauczysz się wyznaczać złożoność obliczeniową algorytmów i implementować algorytmy w programach. Poznasz algorytmy sortowania, przeszukiwania i przetwarzania danych. Dowiesz się, czym są testy jednostkowe i dlaczego ich stosowanie jest tak ważne podczas tworzenia oprogramowania.

    W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia:

    • Testy jednostkowe i biblioteka JUnit
    • Iteracja i rekurencja
    • Kolejki FIFO
    • Listy i stosy
    • Algorytmy sortowania
    • Binarne wyszukiwanie i zastępowanie
    • Zbiory, mapy i drzewa wyszukiwawcze
    • Wyszukiwanie tekstu

    Poznaj sprawdzone i powszechnie używane algorytmy
    i zastosuj je w swoich aplikacjach.



  • Analiza statystyczna w środowisku R dla początkujących
  • Dowiedz się, jak zwiększyć skuteczność analiz danych dzięki R!

    • Jak rozpocząć przygodę ze środowiskiem R?
    • Jak przeprowadzić analizę w środowisku R?
    • Jak przygotować elegancki wykres?

    Na wyrażenie "analiza statystyczna" spora grupa studentów dostaje nerwowych drgawek, a fascynatom rozszerzają się oczy. Ta dziedzina nauki budzi skrajne emocje. Skomplikowana, czasochłonna, wymaga dużej ilości obliczeń, jednak dostarcza istotnych informacji, których właściwą interpretację można przekuć w sukces w różnych dziedzinach życia. Statystyka, tak jak każda inna dyscyplina, dzięki postępującej informatyzacji otrzymała ogromne wsparcie w postaci specjalistycznego oprogramowania. Ta książka poświęcona została środowisku R, którego możliwości w stosunku do ceny są naprawdę imponujące, ponieważ środowisko to jest darmowe i rozpowszechniane na licencji GPL!

    Książka ta jest podręcznikiem dla osób, które chciałyby się zaprzyjaźnić z analizą statystyczną i środowiskiem R. W trakcie lektury dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować środowisko R, a potem w nim pracować. Nauczysz się importować dane ze źródeł zewnętrznych, korzystać z funkcji wieloargumentowych, obliczać średnie, standardowe odchylenia i wiele innych wartości, typowych dla statystyki. Ponadto błyskawicznie opanujesz sposoby modelowania za pomocą prostej i wielokrotnej regresji liniowej oraz zobaczysz, jak interpretować wyniki. Poznasz także zaawansowane mechanizmy tworzenia wykresów, grafów i diagramów oraz odkryjesz najlepsze źródła informacji na temat środowiska R. Brzmi interesująco? Przekonaj się sam!

    • Instalacja środowiska R
    • Elementarz użytkownika R
    • Importowanie danych zewnętrznych
    • Wykorzystanie zmiennych
    • Wyświetlanie, zapamiętywanie i odczytywanie zawartości obszaru roboczego
    • Funkcje wieloargumentowe i o zmiennej liczbie argumentów
    • Średnie, standardowe odchylenia, zakresy
    • Prosta i wielokrotna regresja liniowa
    • Interpretacja zmiennych interakcyjnych
    • Prognozowanie wyników za pomocą modeli regresji
    • 5 kroków do przeprowadzenia analizy w środowisku R
    • Tworzenie wykresów, grafów i diagramów
    • Przydatne zasoby w sieci

    Zaprzyjaźnij się z analizą statystyczną!



  • Sztuka testowania oprogramowania
  • Testowanie to ostatni i niestety czasem pomijany element procesu tworzenia oprogramowania. Tymczasem ten właśnie etap powinien być niezwykle znaczącą częścią projektu. Znaczenie testowania dostrzegano już w początkowym okresie dynamicznego rozwoju technologii tworzenia oprogramowania, jednak nadal trudno jest znaleźć jasny i czytelny zbiór reguł testowania i metodyki, w oparciu o które proces ten należy przeprowadzać. Testy oprogramowania często przeprowadzane są przez jego twórców lub osoby przypadkowe, co zdecydowanie nie zdaje egzaminu.

    "Sztuka testowania oprogramowania" to książka traktująca wyłącznie o testowaniu oprogramowania. Przedstawia zasady testowania kodu źródłowego, pojedynczych modułów programu oraz całej aplikacji. Zawiera cenne wskazówki dla testerów dotyczące przygotowywania przypadków testowych i metodologii testowania. Autorzy opisali w niej również metodykę testowania ekstremalnego i sposoby testowania aplikacji internetowych.

    • Podstawowe zasady testowania programów
    • Inspekcja kodu źródłowego
    • Przypadki testowe
    • Testowanie pojedynczych modułów aplikacji
    • Testowanie funkcjonalne, systemowe, akceptacyjne i instalacyjne
    • Usuwanie błędów
    • Reguły testowania ekstremalnego
    • Testowanie aplikacji internetowych

    Zadbaj o to, aby tworzone przez Ciebie programy były pozbawione błędów.



  • Algorytmy. Ćwiczenia
  • Poznaj algorytmy, a profesjonalne programowanie nie będzie miało przed Tobą tajemnic

    • Jak zaprojektować rozwiązanie problemu w formie algorytmu?
    • Jak stosować instrukcje iteracyjne?
    • Jak przedstawić algorytm w postaci schematu blokowego?

    W czasach ery informatycznej coraz większa liczba osób zainteresowana jest zdobyciem umiejętności programowania. Jednakże umiejętność ta wymaga zarówno rozległej i rzetelnej wiedzy, jak i doświadczenia. Podstawą owej wiedzy jest dobra znajomość algorytmów, która umożliwia przeprowadzanie kolejnych etapów programowania. Pozwala ona na przechodzenie od analizy i zdefiniowania problemu, poprzez testowanie i usuwanie błędów, aż do opracowania dokumentacji. Książka, którą trzymasz w rękach, pomoże Ci zrozumieć każdą z tych faz i nauczy Cię pisać własny kod.

    "Algorytmy. Ćwiczenia" to niezbędny elementarz dla każdego przyszłego programisty. Dzięki temu podręcznikowi poznasz różne sposoby opisu algorytmów oraz ich klasyfikację. Dowiesz się, jaki wpływ ma zastosowanie określonej metody obliczeniowej na dokładność wyników końcowych, a także, na czym polega przetwarzanie danych w pętli programowej. Wykonując kolejne ćwiczenia, opatrzone szczegółowymi komentarzami i wskazówkami, nauczysz się pisać algorytmy, sporządzać wykresy i schematy blokowe oraz tworzyć kod programu. Książka jest doskonałym podręcznikiem dla studentów informatyki, jednak dzięki temu, że wszystkie informacje przedstawiono tu w jasny i klarowny sposób, może z niej korzystać każdy, kto chce rozpocząć samodzielne programowanie.

    • Sposoby opisu algorytmów
    • Klasyfikacja algorytmów
    • Algorytmy sekwencyjne
    • Kodowanie algorytmów
    • Algorytmy z rozgałęzieniami
    • Przetwarzanie danych w pętli programowej
    • Algorytmy iteracyjne
    • Funkcja silnia
    • Instrukcje iteracyjne w Turbo Pascal i Visual Basic
    • Algorytmy rekurencyjne
    • Schemat Hornera
    • Pozycyjne systemy liczbowe
    • Algorytmy sortowania danych

    Poznaj algorytmy i zacznij myśleć jak programista!



  • Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym
  • Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów OpenGL, DirectX oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej współpracy z firmą Microsoft® Corporation i jest kompatybilny z OpenGL API oraz językiem HLSL dla biblioteki DirectX 9.

    Książka jest podręcznikiem przeznaczonym dla średnio zaawansowanych programistów. Opisuje ona zarówno sam język programowania Cg, jak i metody wielu składników nowoczesnych aplikacji bazujących na grafice trójwymiarowej.

    Prezentowane w książce zagadnienia to m.in.:
    • Historia języka Cg
    • Środowisko programistyczne Cg
    • Składnia Cg i słowa kluczowe
    • Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej
    • Oświetlenie bazujące na wierzchołkach i pikselach
    • Interpolacja ujęć kluczowych i system kości
    • Mapowanie środowiska
    • Mapowanie nierówności
    • Mgła, światła reflektorowe, cienie
    • Zwiększanie wydajności

    "Książka ważna i na czasie: tworzenie tekstur proceduralnych na poziomie pikseli -- animowanych chmur, ognia, wody i wielu innych sztuczek -- nareszcie z ekranów kin przechodzi pod strzechy. Cała moc jest dostępna dzięki językowi przypominającemu język C, co otwiera nowy rozdział w grafice komputerowej.

    Ken Perlin, Uniwersytet w Nowym Jorku



  • CUDA w przykładach. Wprowadzenie do ogólnego programowania procesorów GPU
  • Książka ta jest obowiązkową pozycją dla wszystkich programistów pracujących z systemami zawierającymi akceleratory.
    Ze wstępu autorstwa Jacka Dongarry...ego,
    Uniwersytet Tennessee i Oak Ridge National Laboratory

    Od astrofizyki i chemii, przez biologię obliczeniową, aż po analizę sejsmiczną i rekonstrukcję obrazu w tomografii komputerowej - architektura CUDA została entuzjastycznie przyjęta przez środowiska naukowe i akademickie. Znalazła też zastosowanie w wielu strategicznych gałęziach gospodarki i stała się niezwykłym ułatwieniem dla twórców programów równoległych, którym pozwoliła na wykorzystanie olbrzymiej mocy procesorów GPU do budowy ekstremalnie wydajnych aplikacji. Oto podręcznik napisany przez członków zespołu tworzących architekturę CUDA. Stanowi on wyczerpujące wprowadzenie w świat programowania najnowszych akceleratorów o dużych możliwościach przetwarzania równoległego. Oparty na licznych przykładach, zilustrowany fragmentami przydatnego kodu przewodnik zawiera pełny opis tej platformy, wprowadzenie do języka CUDA C oraz szczegółowy opis wszystkich kluczowych technik pracy z tą niezwykłą architekturą.

    • Programowanie równoległe
    • Współpraca wątków
    • Pamięć stała i zdarzenia
    • Pamięć teksturowa
    • Interoperacyjność grafiki
    • Operacje atomowe
    • Strumienie
    • CUDA C na wielu procesorach GPU
    • Operacje atomowe dla zaawansowanych
    • Dodatkowe zasoby CUDA

    Opanuj język CUDA C i pisz programy wyróżniające się niezwykłą wydajnością!


    Jason Sanders jest starszym programistą w zespole ds. platformy CUDA w firmie NVIDIA. Brał udział w pracach nad pierwszymi wersjami oprogramowania systemowego CUDA. Ma także ma swój wkład w specyfikację OpenCL 1.0. Zanim rozpoczął pracę w NVIDIA, pracował dla firm ATI Technologies, Apple oraz Novell.

    Edward Kandrot jest starszym programistą w zespole ds. algorytmów CUDA w firmie NVIDIA. Przedtem pracował nad wydajnością programów takich firm, jak Adobe, Microsoft, Google czy Autodesk.



  • Dane testowe. Teoria i Praktyka
  • Książka, której nie może zabraknąć w biblioteczce ambitnego programisty!

    Programowanie nierzadko uchodzi za sztukę magiczną, jednak nawet najbardziej pomysłowa aplikacja okaże się bezużyteczna, gdy znajdzie się w niej choć jeden poważny błąd - powodujący, że działanie programu będzie niezgodne z oczekiwaniami twórców i użytkowników. Dlatego nie mniej istotną kwestią jest należyte sprawdzenie poprawności oprogramowania. Takie działanie pozwoli nam zyskać pewność, że otrzymane za jego pomocą wyniki będą w pełni pokrywały się z przyjętymi założeniami. Zadanie to nie jest wcale tak banalne, jak mogłoby się wydawać, a zlekceważenie etapu testów może kosztować znacznie więcej, niż gotowi jesteśmy zapłacić.


    Niestety, tematyce tej nie poświęca się zwykle odpowiednio dużo uwagi, co można łatwo stwierdzić, przeglądając dostępne na rynku opracowania dotyczące testowania aplikacji. Chlubnym wyjątkiem jest tu książka "Dane testowe. Teoria i praktyka", w całości poświęcona metodologii przygotowywania i praktycznego wykorzystywania danych testowych, które zapewniają maksymalną niezawodność oraz bezpieczeństwo działania programów. Autor wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy definiowania i generowania tego rodzaju danych, lecz prezentuje również przykłady i możliwości zastosowania opisywanych technik w praktyce. Dzięki temu każdy programista i tester będzie mógł skrócić czas sprawdzania poprawności działania aplikacji i uniknie szeregu typowych błędów oraz zaniechań, popełnianych zwykle w tym nierzadko bardzo skomplikowanym procesie.


    • Podstawowe typy danych i związane z nimi błędy
    • Techniki projektowania testów
    • Definiowanie danych testowych
    • Zarządzanie danymi i rozwiązywanie problemów
    • Praktyczne przykłady danych testowych i ich wykorzystanie
    • Sposoby pozyskiwania rzeczywistych danych
    • Samodzielne generowanie danych testowych



  • Google App Engine. Kod w chmurze
  • Wykorzystaj potencjał chmur obliczeniowych!

    Czy nie masz już dość zmartwień związanych z wydajnością i dostępnością Twoich serwerów? Wiecznych dyskusji z administratorami o ilości zużytego czasu procesora, pamięci RAM i powierzchni dyskowych? A może trapią Cię problemy z dostawcami internetu? Chmury to odpowiedź na Twoje bolączki! W każdej chwili będziesz miał na wyciągnięcie ręki taką ilość zasobów, jakiej dokładnie potrzebujesz - i tylko za nią zapłacisz.

    Dzięki tej książce poznasz tajniki korzystania z chmury Google App Engine. Mogą ją wykorzystać programiści języków Python oraz Java. Chmura ta oferuje naprawdę bogate zasoby. W trakcie lektury dowiesz się, jaki jest jej potencjał, jak monitorować użycie zasobów przez Twoją aplikację oraz jak zastosować wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa. Autor skupia się na najważniejszych aspektach tworzenia aplikacji dla Google App Engine.

    • Zarządzanie danymi w Google App Engine
    • Wykorzystanie usług GAE do logowania użytkowników
    • Organizacja kodu dla Google App Engine
    • Tworzenie usług

    Jest to idealna pozycja dla wszystkich programistów języków Java i Python, chcących wykorzystać możliwości i elastyczność rozwiązań opartych na chmurze obliczeniowej Google App Engine.

    Skorzystaj z darmowych zasobów Google App Engine!



  • Tworzenie plików pomocy dla Windows
  • W książce zostały opisane wszelkie możliwości tworzenia plików pomocy dla Windows 3.x i 95. Jest ona przeznaczona niemal dla każdego, co wynika z szerokiego zastosowania hipertekstu.

    Poza rzeczami podstawowymi, takimi jak podział na tematy, zamieszczanie grafiki, hipergrafiki, animacji i dźwięku oraz dodawanie typowych mechanizmów stosowanych w helpach, przedstawiono wiele sztuczek i efektów, które pozwalają na znaczne ich uatrakcyjnienie.

    Dla osób zainteresowanych programowaniem opisano tworzenie aplikacji i bibliotek dynamicznych (w takich środowiskach, jak Delphi, Borland C++, C++ Builder, Microsoft Visual C++), które m.in. współpracują z plikami pomocy. Pod tym względem istnieje bowiem bardzo dużo zastosowań - od zwykłego wywołania pomocy kontekstowej po interaktywne samouczki i tworzenie okienek osadzonych (apletów) w tematach pomocy.

    Całość jest wzbogacona licznymi przykładami, dokładnie opisanymi i zamieszczonymi na dołączonej dyskietce.



  • Hibernate w akcji
  • Szukasz rozwiązania problemów związanych z korzystaniem z relacyjnych baz danych w połączeniu z programowaniem obiektowym? Chcesz poprawić wydajność i jakość aplikacji bazodanowych? A może rozwiązania, które stosowałeś dotychczas, okazują się niewystarczające przy dużych projektach? Sięgnij po Hibernate, czyli rewolucyjne narzędzie stanowiące warstwę pośredniczącą pomiędzy aplikacją i bazą danych, umożliwiające utrwalanie i odczyt obiektów Javy w bazie. Hibernate eliminuje konieczność ręcznego tworzenia kodu odwzorowującego obiekty na model relacyjny i odwrotnie, a także znacząco poprawia wydajność i stabilność aplikacji. Nie bez znaczenia również jest fakt, iż Hibernate dostępne jest na licencji open-source.

    Książka "Hibernate w akcji", napisana przez twórców tego narzędzia, to wyczerpujący podręcznik dla programistów, którzy planują zastosować je w swoich projektach. Czytając ją, dowiesz się, na czym polega odwzorowanie obiektowo-relacyjne i w jaki sposób implementuje je Hibernate. Poznasz zasady tworzenia i stosowania obiektów trwałych, zarządzania transakcjami i buforowania danych. Znajdziesz także informacje o optymalizowaniu wydajności aplikacji stosujących Hibernate oraz procesie projektowania takich aplikacji.

    W książce poruszono m.in.:

    • Odwzorowania obiektowo-relacyjne
    • Konfiguracja i uruchomienie Hibernate
    • Odwzorowywanie danych w klasach
    • Stosowanie obiektów trwałych
    • Transakcje i buforowanie
    • Wydajne pobieranie obiektów z bazy
    • Projektowanie aplikacji wykorzystujących Hibernate
    • Narzędzia wspomagające działanie Hibernate

    Poznaj Hibernate i przekonaj się,
    jak dzięki niemu usprawnisz swoją pracę.



  • Inżynieria oprogramowania. Jak zapewnić jakość tworzonym aplikacjom
  • Twórz rozwiązania najwyższej jakości!

    • Ile kosztuje najwyższa jakość?
    • Jak ją zapewnić?
    • Jakie znaczenie ma bezpieczeństwo informacji?

    Inżynieria oprogramowania jest niezwykle obszerną dziedziną wiedzy, zajmującą się wszelkimi aspektami produkcji oprogramowania. Obejmuje zagadnienia takie, jak analiza, projektowanie czy też wdrożenie systemu informatycznego. Jeżeli kiedykolwiek spotkałeś się z oprogramowaniem miernej jakości, niewątpliwie na którymś z etapów jego produkcji pojawił się problem. Jak temu zapobiec?

    O tym właśnie traktuje ta książka. Dowiesz się z niej, jak unikać błędów, tak aby oprogramowanie, które wytworzysz, prezentowało najwyższą jakość! Poznasz podejście do kwestii jakości w czasach współczesnych oraz zobaczysz, jak temat ten był rozumiany wcześniej. Zdobędziesz wiedzę na temat miar używanych w inżynierii oprogramowania oraz najefektywniejszych metod i technik jego wytwarzania. Autor przedstawi Ci również narzędzia, które sprawią, że Twoje rozwiązania staną się jeszcze lepsze. Ponadto zobaczysz, jak ważne są tematy związane z bezpieczeństwem informacji. Warto podkreślić, że styl tej książki łączy lekkość i przyjemność lektury z poważną tematyką poruszanych w niej zagadnień.

    • Jakość integralna
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Zarządzanie procesami
    • Cena jakości
    • Spojrzenie na jakość wczoraj, dziś i jutro
    • Zarządzanie jakością
    • Socjologiczne i antropologiczne podejście do jakości
    • Certyfikacja w inżynierii oprogramowania
    • Najlepsze metody oraz techniki
    • Dostępne narzędzia, automatyzacja testów
    • Istota bezpieczeństwa informacji

    Spraw, aby Twoje aplikacje były najwyższej jakości!



  • MFC. Czarna księga
  • Obecnie wielu programistów tworząc aplikacje dla Windows korzysta z biblioteki MFC (Microsoft Foundation Classes). Guru Visual C++, Al Williams, zabiera czytelników w podróż po świecie MFC, przedstawiając najefektywniejsze sposoby jego wykorzystania. Nie unika także trudniejszych tematów, takich jak wielowątkowość, bazy danych, DLL-e rozszerzeń powłoki czy własne kreatory AppWizard. W tej książce znajdziesz cenne informacje na temat dostosowywania MFC do swoich potrzeb. Do omawianych zagadnień należą:

    • Obsługa plików wielu formatów
    • Serializacja własnych obiektów
    • Inteligentne drukowanie
    • Edycja w podglądzie wydruku
    • Dostosowywanie elementów kontrolnych
    • Niemodalne arkusze właściwości
    • Własne kreatory AppWizard
    • Własne procedury DDX i DDV
    • Rozszerzanie MFC za pomocą bibliotek DLL
    • ActiveX i programy internetowe
    • Bazy danych, wielowątkowość i wiele innych rzeczy
    O autorze: Al Williams programował praktycznie wszystko - od wielkich komputerów po malutkie jednoukładowe systemy. Obecnie specjalizuje się w pisaniu aplikacji dla Windows w C++, C i Assemblerze. Al jest autorem wielu popularnych książek o programowaniu, a także prowadzi własną kolumnę w Dr Dobb"s Sourcebook oraz Visual Developer Magazine.



  • Oracle Database 10g. Programowanie w języku PL/SQL
  • Wykorzystaj możliwości programowania w PL/SQL,
    aby tworzyć wyjątkowe, zaawansowane bazy danych.

    • Jak zarządzać zbiorami danych za pomocą rekordów i obiektów języka PL/SQL?
    • Jak komunikować się z bazami danych Oracle?
    • Jak używać zapytań hierarchicznych, wyrażeń regularnych i mechanizmów Oracle Text do pobierania informacji?

    Tworzenie baz danych i zarządzanie nimi wymaga nie tylko umiejętności technicznych i dyscypliny, ale również pomysłowości, wyobraźni i -- co najważniejsze -- odpowiednich narzędzi. Zatem właściwym wyborem będzie Oracle -- elastyczny system zarządzania relacyjnymi bazami danych o niezwykle dużych możliwościach. Pozwala na tworzenie i administrowanie zaawansowanymi aplikacjami przy użyciu języka PL/SQL, który służy do pobierania, wstawiania, aktualizowania i usuwania danych, a także tworzenia i przechowywania obiektów, użytkowników oraz kontrolowania praw dostępu do danych.

    Książka "Oracle 10g. Programowanie w języku PL/SQL" zawiera materiał zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników. Przedstawiono w niej nie tylko podstawowe elementy języka (strukturę bloku, bloki anonimowe i nazwane, komunikaty o błędach i inne), ale także ułożony według wersji spis głównych rozszerzeń. Korzystając z tego podręcznika, nauczysz się, jak system przetwarza transakcje i zobaczysz, jak działa baza danych na zapleczu. Dowiesz się, jak pisać wyzwalacze i używać ich do zarządzania lokalnymi oraz zdalnymi egzemplarzami bazy. Dodatkowo poznasz sztuczki programistyczne i praktyczne przykłady technik stosowanych w pracy z Oracle.

    • Używanie języka SQL w PL/SQL
    • Konfigurowanie transakcji
    • Rodzaje kursorów i ich działanie
    • Korzystanie z rekordów i kolekcji
    • Używanie narzędzi SQL*Plus i Developer
    • Tworzenie procedur, funkcji i pakietów
    • Obsługa błędów
    • Wyzwalacze w bazach danych
    • Komunikacja między sesjami
    • Procedury zewnętrzne
    • Obiekty w bazach danych
    • Szeregowanie zadań

    W jednej książce otrzymujesz więc wszystko, czego potrzeba,
    aby tworzyć zaawansowane bazy danych i profesjonalnie nimi zarządzać!



  • Lekcja programowania. Najlepsze praktyki
  • Twórz zgodnie z trzema zasadami stanowiącymi kanon dobrego oprogramowania

    • Prostota - czyli kod prosty i łatwy w obsłudze
    • Ogólność - czyli kod działający dobrze w różnych sytuacjach i adaptujący się do nowych warunków
    • Przejrzystość - czyli kod łatwy do zrozumienia zarówno przez ludzi, jak i maszyny

    Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek...

    • pominąć oczywisty błąd w programie i spędzić cały dzień na szukaniu go?
    • próbować wprowadzić sensowne zmiany w programie napisanym przez kogoś innego?
    • przepisać program od nowa, bo nie dało się go zrozumieć?

    Jeśli tak, w przyszłości na pewno chciałbyś tego uniknąć! Takie problemy dla zbyt wielu programistów są niestety chlebem powszednim. Dzieje się tak między innymi dlatego, że testowanie, diagnostyka, przenośność, wydajność czy styl programowania są często traktowane po macoszemu przez osoby tworzące oprogramowanie. A świat rządzony przez olbrzymie interfejsy, wciąż zmieniające się narzędzia, języki czy systemy nie sprzyja podstawowym zasadom tworzenia dobrego kodu - prostocie, ogólności i przejrzystości.

    Programowanie to coś więcej niż samo pisanie kodu. W książce "Lekcja programowania. Najlepsze praktyki" znajdziesz opis wszystkich zagadnień, z którymi styka się programista - od projektowania, poprzez usuwanie usterek, testowanie kodu czy poprawę jego wydajności, po problemy związane z poprawianiem oprogramowania napisanego przez innych. Wszystko zostało oparte na zaczerpniętych z realnych projektów przykładach, napisanych w językach C, C++, Java i innych.

    Tylko tutaj znajdziesz omówienia następujących zagadnień:

    • Styl: pisanie kodu, który dobrze działa i przyjemnie się czyta
    • Projektowanie: wybór algorytmów i struktur danych najlepiej nadających się do określonego zadania
    • Interfejsy: kontrolowanie relacji między składnikami programów
    • Usuwanie błędów: szybkie i metodyczne wyszukiwanie błędów
    • Testowanie: zapewnianie niezawodności i poprawności oprogramowania
    • Wydajność: maksymalizowanie szybkości działania programów
    • Przenośność: pisanie programów, które działają wszędzie bez żadnych zmian
    • Notacja: wybór języków i narzędzi, które pozwalają maszynie zrobić więcej

    Stwórz swój własny kod w najlepszym stylu!



  • Programowanie. Od podstaw
  • Przystępny kurs programowania dla wszystkich

    • Poznaj najpopularniejsze języki programowania
    • Zorganizuj sobie pracę przy tworzeniu aplikacji
    • Napisz własny program
    • Przetestuj aplikacje i usuń błędy

    Mimo dynamicznego rozwoju informatyki wśród większości użytkowników komputerów nadal istnieje przekonanie, że programowanie jest zajęciem dla wybrańców posiadających ogromną i niemal tajemną wiedzę. Tymczasem pisanie programów to umiejętność, którą może opanować każdy. Oczywiście nauka programowania wymaga poznania wielu zagadnień teoretycznych i praktycznych, ale nie wymaga od osoby uczącej się żadnych niezwykłych umiejętności. Każdy może poznać zasady pisania programów, zarówno dla celów hobbystycznych, jak i zawodowych.

    Książka "Programowanie. Od podstaw" to podręcznik programowania przeznaczony dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją komputerową przygodę. Zawiera uniwersalne wiadomości przydatne każdemu programiście niezależnie od tego, co i w jakim języku będzie tworzyć. Czytając ją, poznasz wady i zalety różnych języków programowania, sposoby realizacji typowych zadań programistycznych i metody testowania aplikacji. Dowiesz się, jak komputery przechowują informacje, jakie systemy liczbowe wykorzystuje się w programowaniu i jakie narzędzia będą Ci potrzebne podczas pracy. Zdobędziesz solidne podstawy, które pozwolą Ci na dalsze rozwijanie swoich umiejętności.

    • Sposób interpretacji kodu źródłowego przez komputer
    • System binarny i szesnastkowy
    • Warsztat pracy programisty
    • Komentarze w kodach programów
    • Definiowanie zmiennych
    • Instrukcje warunkowe
    • Testowanie i usuwanie błędów
    • Projektowanie interfejsów użytkownika
    • Operacje na plikach
    • Wykorzystywanie rejestru Windows
    • Zarządzanie wersjami kodu
    • Kompilacja

    Przekonaj się, że programowanie nie jest trudne.



  • Programowanie usług WCF
  • Poznaj technologię WCF i wykorzystaj potencjał
    Microsoft Azure AppFabric Service Bus

    Udostępnianie usług sieciowych to już nie tylko widzimisię programistów lub projektantów - w dzisiejszych czasach to obowiązek! Dzięki temu ułatwiasz integrację innych aplikacji z Twoim produktem, ale też z łatwością korzystasz z funkcjonalności dostarczanych przez innych producentów. Najważniejsze jest jednak to, że najwięcej zyskuje Twój klient. A jego zadowolenie zapewni Ci sukces i byt na rynku!

    Jeżeli podjąłeś decyzję, że Twoja kolejna aplikacja będzie wspierała WCF, to wybierając tę książkę, nie mogłeś trafić lepiej. "Programowanie usług WCF" to doskonały, cieszący się ogromną popularnością przewodnik, poświęcony spójnej, jednolitej platformie firmy Microsoft, którą zaprojektowano z myślą o programowaniu aplikacji w oparciu o usługi dla systemu Windows. Jej autor Juval Löwy jest wybitnym specjalistą w dziedzinie platformy .NET i technologii WCF. W trakcie lektury poznasz architekturę technologii WCF, jej elementy składowe oraz zagadnienia związane z jej niezawodnością. Ponadto dowiesz się, jak zagwarantować bezpieczeństwo swoim usługom sieciowym, oraz sprawdzisz możliwości magistrali usług Azure AppFabric Service Bus. Wiedza, którą zdobędziesz, pozwoli Ci na tworzenie jeszcze lepszych i bardziej elastycznych projektów informatycznych. Sprawdź sam!

    • Poznaj architekturę technologii WCF i jej podstawowe elementy składowe, w tym tak ważne pojęcia, jak niezawodność czy sesja transportowa
    • Naucz się używać wbudowanych elementów, takich jak hosty usług, mechanizmy zarządzania instancjami i współbieżnością, transakcje, kolejkowane wywołania rozłączonych usług, zabezpieczenia czy odkrywanie
    • Opanuj sztukę korzystania z magistrali usług Azure AppFabric Service Bus, czyli najbardziej rewolucyjnego elementu nowego projektu chmury obliczeniowej
    • Podnieś swoją produktywność i jakość tworzonych usług WCF dzięki odpowiednim opcjom projektowym, wskazówkom i zalecanym praktykom, zawartym we frameworku ServiceModelEx autorstwa Juvala Löwy...ego
    • Poznaj uzasadnienie szczegółowych decyzji projektowych i odkryj najtrudniejsze, rozumiane przez niewielu programistów aspekty programowania usług WCF

    Najlepszy podręcznik poświęcony WCF!



  • Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV
    • Wykorzystaj paralelizm i maksymalizuj wydajność w systemach wielordzeniowych
    • Zapewnij przenośność między środowiskami 64- i 32-bitowymi
    • Popraw skalowalność za pomocą wątków, pul wątków i mechanizmu IOCP

    Wybierając system Windows jako docelową platformę rozwijanych aplikacji, programiści na całym świecie sugerują się najczęściej jego dużą funkcjonalnością i wymogami biznesowymi. System ten jest bowiem zgodny z wieloma kluczowymi standardami. Obsługuje między innymi biblioteki standardowe języków C i C+ oraz uwzględnia wiele otwartych standardów współdziałania. Dlatego gniazda systemu Windows są standardowym interfejsem programowania rozwiązań sieciowych z dostępem do TCP/IP i innych protokołów sieciowych. W dodatku każda nowa wersja tego systemu jest coraz bardziej zintegrowana z dodatkowymi technologiami z obszaru multimediów, sieci bezprzewodowych, usług Web Service, platformy .NET i usługi plug-and-play. Niewątpliwym atutem Windows jest także zawsze uważany za stabilny, a jednak ciągle wzbogacany o ważne dodatki interfejs API.

    Jeśli zatem szukasz kompletnego, rzetelnego i aktualnego podręcznika do nauki programowania za pomocą interfejsu Windows API, właśnie go znalazłeś! Książka ta w praktyczny sposób przedstawia wszystkie mechanizmy systemu Windows potrzebne programistom, pokazując, w jaki sposób działają funkcje tego systemu i jak wchodzą w interakcje z aplikacjami. Skoncentrowano się tu na podstawowych usługach systemu, w tym na systemie plików, zarządzaniu procesami i wątkami, komunikacji między procesami, programowaniu sieciowym i synchronizacji. Autor tej książki nie zamierza jednak obciążać Cię zbędną teorią i nieistotnymi szczegółami. Podaje Ci wiedzę opartą na prawdziwych przykładach, dzięki czemu szybko i sprawnie opanujesz poruszane tu zagadnienia. Wiadomości, które tu znajdziesz, pozwolą Ci zrozumieć interfejs Windows API w takim stopniu, byś zdobył solidne podstawy do rozwijania programów na platformę .NET Microsoftu.

    W książce znajdziesz omówienie między innymi takich kwestii, jak:

    • wprowadzenie do rodziny systemów operacyjnych Windows
    • wykorzystanie paralelizmu i maksymalizowanie wydajności w systemach wielordzeniowych
    • używanie 64-bitowej przestrzeni adresowej oraz zapewnianie przenośności między środowiskami 64- i 32-bitowymi
    • zagadnienia związane z systemami plików, operacjami wejścia-wyjścia w konsoli, blokowaniem dostępu do plików i zarządzaniem katalogami
    • wprowadzenie do obsługi wyjątków w systemie Windows, w tym do mechanizmu SEH
    • zarządzanie i synchronizacja procesów systemu Windows
    • zarządzanie pamięcią i biblioteki DLL
    • szczegółowe omówienie synchronizacji wątków systemu Windows, pul wątków i wydajności
    • przekształcanie aplikacji serwerowych na usługi systemu Windows
    • zapewnianie przenośności kodu źródłowego oraz współdziałania aplikacji z systemów Windows, Linux i UNIX
    • zabezpieczanie obiektów w systemie Windows
    • poprawiające wydajność funkcje interfejsu Windows API - blokady SRW i zmienne warunkowe

    Oto kompletny, aktualny przewodnik po programowaniu
    przy użyciu interfejsu Windows API!



  • Prolog. Programowanie
  • Programowanie w Prologu różni się zasadniczo od programowania w językach strukturalnych, takich jak Pascal czy C i językach obiektowych jak Java. Dla wielu osób zaczynających przygodę z Prologiem zaskoczeniem jest fakt, że pisanie programu w tym języku nie polega na kodowaniu algorytmu. Programista opisuje obiekty i związki między nimi, a także podaje warunki, jakie powinno spełniać szukane rozwiązanie. System sam przeprowadza obliczenia w oparciu o podane zależności logiczne, zaś programista jedynie częściowo może wpływać na sposób działania programu.

    Książka "Prolog. Programowanie" to podręcznik tego niezwykłego języka programowania stosowanego przy rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin: od logiki matematycznej i symbolicznego rozwiązywania równań przez analizę języka naturalnego, aż do zagadnień związanych ze sztuczną inteligencją. Zawiera ona:

    • Wprowadzenie do Prologu
    • Podstawowe struktury danych
    • Nawracanie, sterowanie nawracaniem za pomocą symbolu odcięcia
    • Operacje wejścia/wyjścia
    • Predykaty
    • Składnię reguł gramatycznych i analizę języka naturalnego
    • Wiele przykładowych programów
    Wszystkim rozdziałom towarzyszą ćwiczenia. Uzupełnieniem tekstu książki są dodatki omawiające m.in. rozwiązania ćwiczeń i różnice między najważniejszymi wersjami Prologu.

    "Prolog. Programowanie" to książka dla studentów matematyki i informatyki, a także dla wszystkich zainteresowanych programowaniem opartym na regułach logicznych. Jeśli chcesz podjąć wyzwanie i nauczyć się Prologu, jest książka dla Ciebie.



  • Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta
  • Książka zawiera dokładne wyjaśnienia głównych cech oraz zawiłości programowania w systemach Windows 98 i NT. Dzięki niej czytelnik dowie się w jaki sposób:

    • Pisać 32-bitowe aplikacje przeznaczone dla systemu Windows
    • Poznać najgłębsze tajniki Windows oraz Win32 API
    • Wykorzystać moc Microsoft Foundation Classes (MFC)
    • Wykorzystać technologie przeciągnij-i-upuść
    • Uzyskać dostęp do danych za pomocą ODBC, OLE DB oraz ADO
    • Analizować i zarządzać pamięcią
    • Zrozumieć architekturę telefoniczną wykorzystując TAPI
    • Zrozumieć zasady przekazywania wiadomości i dodać obsługę poczty elektronicznej do własnych aplikacji
    • Opanować zagadnienia wielozadaniowości dzięki wykorzystaniu wątków oraz pamięci wirtualnej
    • Zaimplementować trwałość dzięki programowaniu Rejestru Windows
    • Używać kanałów oraz zdalnego wywoływania procedur do tworzenia aplikacji klient/serwer
    • Tworzyć oprogramowanie przy wykorzystaniu Microsoft Transaction Server
    • Nauczyć się sposobów implementacji programów międzynarodowych



  • RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie III
  • Na uczelniach, w szkołach i biurach pojawia się coraz więcej zaawansowanych urządzeń komputerowych podłączanych przez port szeregowy. Czy koniecznie trzeba płacić wysokie stawki informatykom, aby wykorzystać pełnię możliwości tych nowoczesnych narzędzi? Na szczęście nie. Obsługa transmisji szeregowej przy użyciu standardu RS 232C może być na tyle łatwa, że uczniowie, studenci, nauczyciele, pracownicy naukowi czy inżynierowie mogą samodzielnie tworzyć potrzebne im oprogramowanie.

    Dzięki książce "RS 232C -- praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie III" także i Ty szybko nauczysz się pisać programy sterujące urządzeniami podłączanymi przez port szeregowy. Dowiesz się, jak działa transmisja asynchroniczna oraz czym jest standard RS 232C. Poznasz interfejs RS 232C dla systemu Windows i nauczysz się go używać w środowiskach programistycznych Builder i Delphi, co pozwoli Ci pisać potrzebne oprogramowanie w języku Pascal lub C++. Najnowsze, poprawione wydanie zawiera jeszcze więcej przykładów, dzięki którym błyskawicznie będziesz mógł sprawdzić nabytą wiedzę w praktyce.

    • Standard RS 232C
    • Transmisja asynchroniczna
    • Obsługa RS 232C w systemach MS-DOS i Windows
    • Wykorzystanie elementów interfejsu Windows API w środowiskach Builder i Delphi
    • Testowanie programów do obsługi transmisji szeregowej
    • Tworzenie aplikacji wielowątkowych
    • Narzędzia graficzne
    • Przykładowe aplikacje i ich analiza
    • Specyfikacje najważniejszych funkcji



  • Sztuczna Inteligencja
  • Czy można zbudować świadomą maszynę, sztuczny mózg? Czy też w naszych umysłach tkwi jakiś element, którego nie da się uchwycić w programach komputerowych? Może takim nieuchwytnym elementem jest ludzka świadomość? Systemy komputerowe wykazujące zdrowy rozsądek i dysponujące ogromną wiedzą, zdolne do dialogu z człowiekiem mogą się pojawić jeszcze w tym dziesięcioleciu.

    Celem i przedmiotem badań specjalistów od Sztucznej Inteligencji są maszyny, które potrafiłyby rozwiązywać zadania, podejmować decyzje, a mówiąc ogólniej -- rozumowałyby na wzór człowieka. Badania nad Sztuczną Inteligencją rozwijają się obecnie bardzo dynamicznie, a ich wyniki są wykorzystywane w wielu dziedzinach: począwszy od gier komputerowych, przez robotykę po systemy rozpoznawania mowy i obrazów.

    Książka niniejsza ma jednak dużo szerszy zakres - tematycznie obejmuje zagadnienia z zakresu ogólnie rozumianej Sztucznej Inteligencji, filozofii tej dziedziny i nauk kognitywnych. Zagadnienia te można powiązać m.in. z logiką, informatyką, lingwistyką, psychologią. Przedstawia bogatą historię badań nad SI, współczesne osiągnięcia, a także prezentuje kierunki, w których badania te mają szansę się rozwinąć.

    Znajdziesz w niej próbę odpowiedzi na pytania, związane z tematem SI praktycznie od samego początku:

    • Czy maszyna może myśleć?
    • Czy myśląca maszyna będzie równoznaczna ze sztucznym człowiekiem?
    • Dlaczego chcemy budować maszyny myślące?
    • Czy maszyna myśląca będzie mieć prawa człowieka?
    • Czy grozi nam "bunt robotów"?



  • Tworzenie aplikacji dla Windows. Od prostych programów do gier komputerowych
  • Poznaj tajniki tworzenia aplikacji dla Windows

    • Jak określić położenie, rozmiar i styl okna?
    • Jak tworzyć wątki aplikacji za pomocą funkcji CreateThread?
    • Jak definiować biblioteki?
    • Dev-C++ to zintegrowane środowisko programistyczne, którego niewątpliwym atutem są tzw. DevPaki, czyli rozszerzenia programu, pozwalające korzystać z różnych bibliotek, szablonów i narzędzi. Środowisko Dev-C++ wspomaga także pracę nad nowym projektem Windows -- gotowym kodem tworzącym okno z obsługą podstawowych komunikatów. Wszystko to sprawia, że mamy do czynienia z wygodnym i funkcjonalnym środowiskiem, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów.

      Z książki "Tworzenie aplikacji dla Windows. Od prostych programów do gier komputerowych" może skorzystać każdy, kto chce nauczyć się programowania: zarówno studenci kierunków informatycznych, jak i osoby, które nie mają takiego przygotowania. Podręcznik kolejno odsłania poszczególne elementy wiedzy programistycznej -- od najprostszych po najbardziej zaawansowane. Dowiesz się więc, jak wprowadzać niewielkie zmiany w kodzie, jak projektować aplikacje wielowątkowe i definiować biblioteki, jak budować duże, składające się z kilku plików projekty, aby na koniec samodzielnie stworzyć grę komputerową.

      • Instalacja środowiska Dev-C++
      • Tworzenie narzędzia pióro
      • Obsługa map bitowych
      • Obsługa komunikatów myszy i klawiatury
      • Obiekty sterujące w oknie
      • Menu i plik zasobów
      • Projektowanie aplikacji wielowątkowych
      • Biblioteki statyczne i dynamiczne
      • Multimedia
      • Programowanie gier

      Naucz się programowania i twórz własne gry!



    • Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy najważniejszych języków
    • Poznaj z bliska największe autorytety świata informatyki!

      • Jak powstają języki programowania?
      • Jaka jest ich przyszłość?
      • Jak szybko nauczyć się takiego języka?

      Droga od pomysłu do gotowej aplikacji jest długa i kręta. Najprawdopodobniej jednym z najdłuższych jej odcinków jest ten poświęcony na programowanie. Sztab ludzi, wiele języków programowania, technologii i narzędzi. Dzięki świetnej znajomości tych narzędzi powstają coraz nowsze, bardziej niezawodne aplikacje. Ale skąd biorą się języki programowania? Jak powstają i kto za tym stoi?

      Na półce księgarni znajdziesz tysiące książek poświęconych językom programowania - i tylko tą jedną, która odpowiada na pytanie, co było na początku. Książka stanowi zbiór wywiadów z twórcami najbardziej znanych i najpopularniejszych języków. W trakcie pasjonującej lektury dowiesz się, co kierowało ludźmi, którzy postanowili stworzyć nowy język programowania, jakie mieli problemy, jak oceniają swoje dzieła z perspektywy czasu i jaką wróżą im przyszłość. Lektura tego tomu to niezwykła podróż przez historię informatyki w niesamowitym wydaniu.

      W książce znajdziesz wywiady z autorami takich języków, jak:

      • C++
      • Python
      • APL
      • Forth
      • BASIC
      • AWK
      • Lua
      • Haskell
      • ML
      • SQL
      • Java
      • C#
      • Perl

      Inspirująca i pouczająca podróż przez historię informatyki!



    • Windows Azure. Wprowadzenie do programowania w chmurze
    • Zawartość FTP »

      Programuj w chmurze... i wznieś się wysoko!

      • Wprowadzenie do Windows Azure, czyli słów kilka o chmurze i modelach usług
      • Szybki start, czyli jak odnaleźć się na platformie, gromadzić dane i tworzyć aplikacje
      • Studium przypadków, czyli analiza kreowania i działania serwisów stworzonych w oparciu o Windows Azure

      W 2008 roku na konferencji w Los Angeles firma Microsoft po raz pierwszy zaprezentowała publicznie swoje niezwykle interesujące dzieło - platformę Windows Azure. Jednak dopiero dwa lata później poprawiona, ustandaryzowana i ulepszona platforma podbiła serca wielu właścicieli firm. Dlaczego tak się stało? Otóż Azure pozwala projektować i uruchamiać oprogramowanie w zupełnie nowatorski sposób. Jej architektura umożliwia firmie pozbycie się własnej, często kłopotliwej infrastruktury IT oraz stworzenie skalowalnych i niezawodnych narzędzi, idealnie dopasowanych do specyfiki działalności, a także gwarantuje opłacalność ekonomiczną całego przedsięwzięcia. Z tych powodów programiści "działający w chmurze" są dziś najbardziej poszukiwanymi pracownikami na rynku!

      Książka "Windows Azure. Wprowadzenie do programowania w chmurze" jest jedną z pierwszych pozycji dotyczących tej nowoczesnej technologii, napisanych w języku polskim. Przeznaczona dla osób zajmujących się technologiami webowymi oraz studentów kierunków informatycznych, zawiera opis wszystkich najważniejszych składników "chmury Azure". Dowiesz się z niej, jak działa chmura i jak stworzyć oraz uruchomić aplikację na tej platformie. Będziesz mógł przeanalizować trzy kompletne, coraz bardziej skomplikowane przykłady budowania aplikacji z wykorzystaniem frameworka NET 4.0 i Windows Azure SDK. Znajdziesz tu także aż siedem dodatków, między innymi na temat polecanej literatury, wdrożenia aplikacji, dysku wirtualnego Azure Drive i diagnostyki - wszystkie napisane z myślą o praktycznym wykorzystaniu możliwości Windows Azure.

      • Platforma Windows Azure
      • Magazynowanie danych
      • Pierwsza aplikacja w Windows Azure
      • Kalkulator w chmurze
      • Studia przypadku - serwisy Moja-Muzyka i Moje-Zdjęcia
      • Literatura
      • Wdrożenie aplikacji do chmury
      • Windows Azure nie tylko dla środowiska .NET
      • Diagnostyka w Windows Azure
      • Montowanie i używanie dysku wirtualnego Azure Drive
      • Migracja danych do SQL Azure
      • Dostawcy chmur

      Nie przegap kolejnego kroku w ewolucji technologicznej
      - zdobądź wiedzę o Windows Azure!


      Przykłady zamieszczone na serwerze FTP zawierają trzy kompletne aplikacje opisane szczegółowo w książce. Aplikacja pierwsza, o nazwie Kalkulator nie sprawi trudności żadnemu programiście. Znajomość platformy .NET i języka C# w stopniu elementarnym wystarczy do jej szybkiego zbudowania i uruchomienia. Przy tej okazji czytelnik będzie miał możliwość wykonania działań niezbędnych do konfiguracji środowiska Visual Studio 2010 oraz Windows Azure SDK.

      Aplikacja druga, o nazwie Moja-Muzyka, wykorzystuje różne formy magazynowania danych oferowane przez Azure Storage i działa z wykorzystaniem dwóch ról (typów wirtualnych serwerów). Instancje ról komunikują się z wykorzystaniem Azure Queues, przechowują obiekty multimedialne Azure Blobs oraz składują niewielkie dane strukturalne Azure Tables.

      Trzecia aplikacja, o nazwie Moje-Zdjęcia, ilustruje wykorzystanie bazy danych SQL Azure do składowania danych relacyjnych. Aplikacja jest zbudowana na podstawie wzorca projektowego MVC, Framework...a ASP.NET MVC 3 oraz Entity Framework 4.1 z obiektami POCO.

      Wszystkie trzy aplikacje mają postać rozwiązań Visual Studio 2010 i po skonfigurowaniu środowiska programistycznego można je natychmiast uruchomić w lokalnym emulatorze chmury. W książce czytelnik znajdzie również szczegółowe instrukcje jak każdą z tych aplikacji zmodyfikować, przesłać i uruchomić również w chmurze Windows Azure.



    • Wstęp do programowania z przykładami w Turbo Pascalu
    • Książka "Wstęp do programowania" jest przeznaczona do nauki podstaw programowania w zakresie algorytmizacji problemów oraz zapisu algorytmów w algorytmicznym języku programowania, na przykładach w języku Pascal. Książka jest wydana wraz z dyskietką, zawierającą nową wersję systemu TPTOOL do wspomagania nauki programowania w języku Pascal. System TPTOOL zawiera programy umożliwiające redagowanie programów pascalowych oraz tworzenie ich prostej dokumentacji, a także zestaw ćwiczeń laboratoryjnych i przykładowych programów. Poszczególne rozdziały książki systematycznie omawiają elementy języka, struktury danych i algorytmy, ilustrując je wieloma przykładami. Przygotowuje to czytelnika do samodzielnego przeprowadzenia ćwiczenia, które ma utrwalić materiał omawiany w danym rozdziale. Scenariusz ćwiczenia przewidziany dla początkujących programistów można wzbogacać rozwiązaniami licznych zadań o wzrastającym stopniu trudności, przewidzianych do samodzielnego rozwiązania. Książka może być wykorzystywana zarówno do zorganizowanej, jak i indywidualnej nauki programowania.



    • Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku
    • Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę!

      • Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre?
      • Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy?
      • Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?

      Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!

      W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.

      • Wzorce projektowe w architekturze MVC
      • Katalog wzorców projektowych
      • Projektowanie edytora dokumentów
      • Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
      • Dziedziczenie klas i interfejsów
      • Określanie implementacji obiektów
      • Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
      • Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania

      Wykorzystaj zestaw konkretnych narzędzi do programowania obiektowego!




    kolejne strony:

    1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem