Lista książek:
  • Dotknij, przesuń, potrząśnij. Od pomysłu do gry na iPhone'a i iPada
  • Zrealizuj swój pomysł na grę i odnieś sukces!

    Nawet jeśli rynek gier i aplikacji mobilnych nie prześcignął jeszcze rynku tych produktów dla komputerów osobistych, to wkrótce to zrobi. Miliony użytkowników, przystępne ceny oraz powszechny dostęp do ekranów dotykowych, GPS i internetu - wszystko to sprawia, że gry na iPhone...a czy iPada są często o wiele bardziej atrakcyjne niż ich odpowiedniki przeznaczone na zwykłe komputery.

    Najważniejszy jest pomysł na grę. Musi być nowatorski, atrakcyjny i wciągający. Jeśli już go masz, ten przewodnik pokaże Ci, w jaki sposób przejść do utworzenia prawdziwej i-aplikacji. Przedstawiony proces konstruowania rzeczywistej gry pozwoli Ci zdobyć podstawy dotyczące narzędzia Xcode i języka Objective-C. Jednocześnie nauczysz się, jak implementować logikę gry, przygotowywać grafikę i efekty dźwiękowe, a także opracować sztuczną inteligencję dla gracza-komputera. Już wkrótce możesz zdobyć sławę i czerpać z tego wymierne korzyści!

    Z tą książką w ręku każdy programista zamieni pomysł na rzeczywisty produkt, gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store.

    • Zacznij od prostej gry, wymagającej utworzenia jedynie około dwudziestu wierszy kodu
    • Zbuduj całkowicie od początku grę w hokeja na stole
    • Poznaj najlepsze praktyki w zakresie śledzenia wielu dotyków na ekranie
    • Stwórz animację i przygotuj funkcje wykrywania kolizji
    • Wykorzystaj niezbędne narzędzia do przygotowania atrakcyjnej grafiki dla gry
    • Dopracuj fizykę w grze, aby nadać jej większy realizm
    • Nagraj i przeprowadź edycję efektów dźwiękowych oraz utwórz własną muzykę odtwarzaną w tle
    • Zaprojektuj gracza-komputer, grającego na różnych poziomach trudności

    Zamień pomysł na produkt gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store!


    Todd Moore założył firmę TMSOFT, by konstruować wyjątkowe aplikacje i gry przeznaczone dla smartfonów. Stworzona przez niego popularna gra Card Counter została wyróżniona przez Engadget, "Los Angeles Times" oraz CNET TV. Najpopularniejsza aplikacja Todda - White Noise - zdobyła uznanie iTunes App Store, "Health Magazine", "Washington Post", "PC Magazine" i Late Night with Jimmy Fallon.



  • Objective-C. Leksykon profesjonalisty
  • Objective-C to nowoczesny język programowania, dzięki któremu możesz tworzyć zaawansowane aplikacje dla produktów ze stajni Apple. Produkty takie, jak iPad, iPhone czy laptopy z systemem operacyjnym MacOS, podbiły serca użytkowników na całym świecie. Co ważne, ich pozycja wydaje się niezagrożona! Dlatego inwestycja w wiedzę na temat tego języka jest w pełni uzasadniona.

    Z tą książką błyskawicznie poznasz możliwości języka Objective-C. Dzięki przystępnemu wprowadzeniu zapoznasz się z podstawami języka, a w kolejnych rozdziałach poszerzysz wiedzę o bardziej zaawansowane zagadnienia. Podręcznik wypełniony ponad setką listingów z kodem źródłowym programów sprawi, że będziesz mógł stworzyć działający kod w języku Objective-C praktycznie w każdej sytuacji. W trakcie lektury dowiesz się, jak zarządzać pamięcią, korzystać ze wzorców oraz wykonywać operacje na ciągach znaków, liczbach i kolekcjach. Ponadto sprawdzisz, jak w Objective-C korzystać z plików, wątków i dostępu do sieci. Poświęć chwilę tej książce, a już wkrótce zaczniesz tworzyć zaawansowane oprogramowanie w Objective-C!

    Sprawdź:

    • jak rozpocząć przygodę z Objective-C
    • jak zarządzać pamięcią
    • jak tworzyć aplikacje wielowątkowe
    • jak debugować kod

    Twój przewodnik do pierwszej aplikacji w Objective-C!



  • Programowanie aplikacji na iPhone 4. Poznaj platformę iOS SDK3 od podstaw
  • Rewolucyjne urządzenia - nowatorskie oprogramowanie!

    • Jak przygotować środowisko pracy?
    • Jak zaprojektować atrakcyjny interfejs użytkownika?
    • Jak wykorzystać potencjał ekranów dotykowych i gestów?

    iPhone, iPad, iPod Touch - kto nie zna tych urządzeń? Zmieniły one sposób, w jaki korzystamy z telefonii komórkowej, internetu, oraz to, jak słuchamy muzyki. Perfekcyjny interfejs użytkownika oraz nowoczesny, choć elegancki design sprawiły, że urządzenia te podbiły serca ludzi w każdym wieku. Używają ich nastolatkowie oraz stateczni biznesmeni. Dzięki tej popularności ich użytkownicy są łakomym kąskiem dla producentów oprogramowania. Udostępniając atrakcyjną aplikację, błyskawicznie możesz zyskać dziesiątki tysięcy potencjalnych klientów. Na aplikacjach na te urządzenia naprawdę można zarobić konkretne pieniądze!

    Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz niuanse tworzenia oprogramowania dla systemu iOS. Na początek poznasz jego charakterystyczne cechy oraz skonfigurujesz swoje środowisko pracy. Jesteś gotowy do nauki? Zaczynamy. Obsługa interakcji, projektowanie interfejsu użytkownika, obsługa wirtualnej klawiatury to tylko niektóre z elementów, które opanujesz na wstępie. Potem z każdym rozdziałem jest coraz ciekawiej! Nauczysz się zarządzać pamięcią, przechowywać dane użytkownika oraz tworzyć zaawansowane obiekty graficzne za pomocą bibliotek Quartz i OpenGL.
    Ponadto dowiesz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekranów dotykowych, usług geolokalizacyjnych oraz czujników położenia i przyśpieszenia. Na sam koniec zobaczysz, jak tworzyć aplikacje obsługujące wiele języków, tak żeby Twoje dzieło mogło zdobyć popularność na rynku międzynarodowym. Książka ta jest idealną i wymarzoną pozycją dla wszystkich osób tworzących rozwiązania dla platformy spod znaku ugryzionego jabłka. Sprawdzi się ona również wyśmienicie w rękach nowicjusza, dla którego będzie stanowiła przewodnik programisty po systemie iOS.

    • Cechy charakterystyczne platformy iOS
    • Obsługa interakcji
    • Akcje
    • Uruchamianie aplikacji
    • Projektowanie i tworzenie interfejsu użytkownika
    • Automatyczna rotacja i zmiana rozmiaru interfejsu
    • Korzystanie z wielu widoków
    • Wykorzystanie paska zakładek
    • Obsługiwane czcionki
    • Zastosowanie TableView
    • Nawigacja w tabelach
    • Ustawienia aplikacji i użytkownika
    • Przechowywanie danych
    • Technologia Grand Central Dispatch
    • Cykl życia aplikacji
    • Quartz i OpenGL - rysowanie na ekranie
    • Obsługa ekranów dotykowych i gestów
    • Usługi geolokalizacyjne
    • Wykorzystanie informacji z żyroskopu i akcelerometru
    • Korzystanie z aparatu
    • Tworzenie aplikacji wielojęzycznych

    Kompendium wiedzy na temat tworzenia oprogramowania dla iOS-a!



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem