Lista książek:
  • Sztuka wojny. Sztuka marketingu
  • Zastosuj starożytne chińskie strategie w marketingu

    • Przeanalizuj swoją sytuację i zaplanuj taktykę
    • Zajmij odpowiednią pozycję, budując silną markę
    • Zastosuj odpowiednią strategię podczas kampanii marketingowej

    "Sztuka wojny" generała Sun Tzu to jedna z najbardziej znaczących książek traktujących o strategii walki. Nauki Sun Tzu wykorzystywali dowódcy armii oraz wybitni stratedzy. Jednak treści zawarte w tym dziele są tak uniwersalne, że można wykorzystać je nie tylko w walce. Traktaty Sun Tzu poznają menedżerowie, właściciele firm i doradcy. Wykorzystanie ich w marketingu również może przynieść zaskakujące rezultaty. Ponadczasowe strategie można zastosować podczas analizowania pozycji firmy, budowania marki, tworzenia kampanii marketingowych i wprowadzania ich w życie.

    "Sztuka wojny. Sztuka marketingu" to adaptacja nauk generała Sun Tzu do realiów współczesnego marketingu. Czytając ją, przekonasz się, jak strategie stworzone z myślą o prowadzeniu wojny mogą przydać się podczas podbijania rynku. Opisane w książce techniki może wykorzystać każdy specjalista od marketingu. Nie znajdziesz tu oklepanych porad dotyczących drukowania folderów i publikowania reklam w prasie. Przeczytasz natomiast o rozwiązaniach taktycznych sprawdzonych w tysiącach bitew, planowaniu strategii, wykorzystywaniu swoich mocnych stron, prowadzeniu negocjacji i stosowaniu podstępów.

    • Analiza sytuacji i wybór rynku docelowego
    • Planowanie kampanii marketingowej
    • Pokonywanie przeszkód
    • Wejście na rynek
    • Adaptacja do realiów rynku
    • Wdrażanie strategii marketingowej
    • Sztuka badania rynku

    Poznaj nowe, wyjątkowe metody wygrywania bitew o pozycję rynkową.



  • Atlas strategiczny. Inspiracje dla menedżera
  • Sztuka myślenia strategicznego

    • teorie
    • rysunki
    • narzędzia
    • inspiracje
    • rozwiązania
    • niespodzianki

    Twój atlas strategiczny. Legenda

    Inspiracja
    Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę niezwykłą -- przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.

    Teoria
    Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie istotna jest skuteczność prowadzonych działań -- poczynając od polityki, na marketingu kończąc.

    Technika
    Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia strategicznego.

    Agenda
    Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań, inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia.

    Może
    Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?

    Autor
    Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy, Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych, organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR, Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką, marketingiem i komunikacją reklamową.

    Wywiad z autorem książki >>

    Patron medialny:



  • Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników
  • Dobre badanie rynku to klucz do bezpiecznych decyzji w każdej firmie

    Dlaczego badania marketingowe są ważne?
    Dokładne, rzetelne i aktualne informacje o rynku są potrzebne w każdej firmie. Bez nich trudno jest podejmować jakiekolwiek decyzje marketingowe. Co zrobić z produktem, który przynosi za małe zyski? Czy warto rozpoczynać kosztowną kampanię promocyjną? Czy klienci zaakceptują wzrost cen? Czy rynek przyjmie dodatkową ilość produktów? Takich dylematów żaden rozsądny menedżer nie odważy się rozstrzygać, nie mając dobrych informacji o rynku.

    Co da Ci ta książka?
    Badanie rynku to nauka, ale i sztuka. To wybieranie odpowiednich metod badania, formułowanie właściwych pytań, wybieranie środków komunikacji z uczestnikami badania, opracowywanie pozyskanych informacji i wyciąganie uzasadnionych wniosków. Rzecz w tym, że to samo badanie można przeprowadzić na sto różnych sposobów, ale nie każda droga doprowadzi do celu i pozwoli wyciągnąć ważne wnioski, a potem podjąć racjonalne decyzje. Bez względu na to, czy dopiero poznajesz techniki badania rynku, czy masz w tej dziedzinie doświadczenie, ta książka -- zestaw nowych metod, szablonów i technik -- wzbogaci Twój warsztat. Autor przelał na papier doświadczenie, które zdobył, wykonując tysiące projektów badawczych dla setek firm.

    Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak:

    • zaplanować badanie marketingowe;
    • zbierać i analizować dane;
    • prowadzić badania jakościowe i ilościowe;
    • dobierać próby statystyczne;
    • projektować kwestionariusze i inne narzędzia badania;
    • korzystać z internetowych baz danych;
    • mierzyć, prezentować i oceniać wyniki badania.



  • Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
  • Sztab doradców ds. badań i analiz:

    • pomoże Ci wybrać odpowiedni moment na badania marketingowe
    • zaplanuje dla Ciebie przebieg badań
    • skonstruuje kwestionariusz i dobierze odpowiedni rodzaj pytań
    • wyjaśni wszystkie dane demograficzne i socjodemograficzne
    • przeanalizuje wyniki i zaplanuje dalsze działania

    Genialnie zarządzana mała firma!

    Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
    Prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania badań marketingowych przypomina spacer w gęstej mgle. Niezwykle trudno bez nich obrać taki kierunek, który możliwie bezpiecznie doprowadzi Twoją firmę do zaplanowanego celu. Badania marketingowe są kluczowym elementem działania firmy, która chce znać oczekiwania klientów oraz bieżącą sytuację na rynku. Dostarczają informacji niezbędnych do wprowadzenia nowego produktu, rozwijania istniejącego oraz planowania polityki cenowej. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.

    Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym. Zdobądź patent na udany small biznes!

    • Bezbłędne kierowanie małą firmą.
    • Wykorzystywanie zalet small biznesu.
    • Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
    • Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
    Nie można dobrze zarządzać przedsiębiorstwem, nie prowadząc badań marketingowych. Najważniejsze bowiem jest dostosowanie działań do potrzeb potencjalnych klientów i zaspokojenie ich oczekiwań. Publikacja ta przybliża metody, jakie małe przedsiębiorstwo może stosować przy prowadzeniu samodzielnych badań marketingowych. Krok po kroku pokazuje, jak prowadzić badania wtórne i pierwotne ( w tym w szczególności badanie ankietowe). Na uwagę zasługuje także dokładny opis badań internetowych i narzędzi do ich przeprowadzania oraz źródeł niezbędnych informacji. Książka opatrzona jest wieloma przykładami, ćwiczeniami i wskazówkami. Prosty, przystępny język zachwyci nawet tych spośród właścicieli małych firm, którzy do tej pory badania marketingowe traktowali jak drogie i wyspecjalizowane działania, nieosiągalne dla ich przedsiębiorstwa.
    dr Agnieszka Dejnaka
    Autorzy odkrywają przed czytelnikiem sekrety i możliwości badań marketingowych. Nawiązując do interesujących przykładów, opisują najważniejsze kroki, które powinien wykonać badacz rynku. Pytania i ćwiczenia, bogato przytaczane w każdym z rozdziałów, angażują czytelnika i pozwalają w sposób praktyczny podejść do prezentowanych zagadnień. Jest to książka, która powinna znaleźć się w bibliotece każdego szefa małej firmy oraz osób wkraczających w świat marketingu.
    Elżbieta Malec
    wykładowca Polish Open University w Instytucie Zarządzania Zasobami Ludzkimi



  • BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!
  • Siła tkwi w relacjach!

    • Media społecznościowe i kapitał społeczny
    • Obsługa klienta w sferze publicznej
    • Marketing wirusowy
    • Autentyzm w newsletterach

    Zmiana systemu gospodarczego i sytuacji rynkowej, która nastąpiła z górą dwadzieścia lat temu, przyniosła nam nieobecny w czasach niedoboru... marketing. Zafundowała nam pierwsze - cytowane wszędzie i przez wszystkich - reklamy, promocje typu "2 w cenie 1" oraz telemarketerów, dzwoniących w najmniej odpowiednich momentach. Po początkowym zachłyśnięciu się marketingiem zarówno klienci, jak i sami przedsiębiorcy zaczynają być nim zmęczeni. Określenie "zabieg marketingowy" często stanowi synonim manipulacji, mydlenia oczu odbiorcom czy zapychania skrzynek pocztowych przypadkowymi ofertami.

    Dlatego dziś, w dobie przesytu konsumpcyjnego, szybkiego internetu, smartfonów i wszechobecnych mediów społecznościowych "chłyty małketingowe" to zdecydowanie za mało. Klient mający do wyboru identyczne z jego punktu widzenia oferty dwóch konkurencyjnych firm wybierze tę, która bardziej do niego przemówi. Nagrodzi zakupem producenta, który szczerze i otwarcie rozpocznie dialog, a także z pokorą wysłucha opinii o sobie - tych pozytywnych i tych negatywnych. Wróci, jeśli jego uwagi zostaną uwzględnione.

    Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi świetny początek dialogu, jaki nawiążesz z rynkiem. Autor w niezobowiązujący i dowcipny sposób przedstawia praktyczne spojrzenie na zmieniające się relacje firm z konsumentami. Przekonaj się, że media społecznościowe są przyszłością marketingu, a nie tylko przelotną modą. Sięgnij po zestaw konkretnych informacji oraz przykładów z życia, dzięki którym nie tylko dowiesz się, co się sprawdza (a co nie), lecz również jakie podejmować działania i do kogo je kierować.

    Scott Stratten jest prezesem UnMarketing.com oraz ekspertem w obszarze marketingu szeptanego i społecznościowego. Wirusowe materiały wideo opracowane na zlecenie jego klientów zostały wyświetlone ponad 60 milionów razy i wygenerowały bardzo duże przychody. Stratten pojawia się w takich serwisach, jak Mashable.com i CNN.com. Piszą o nim "Wall Street Journal", "USA Today" oraz "FastCompany". Prowadzi wykłady i doradza na całym świecie w zakresie skuteczniejszych metod budowania przez firmy relacji z ich bieżącymi oraz potencjalnymi klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych czy marketingu wirusowego... oraz starej dobrej sztuki rozmawiania.

    [WSTAW IMIĘ\ napisał przełomowe dzieło dla [WSTAW NAZWĘ BRANŻY\. Rzuć wszystko i przeczytaj tę książkę!
    słynny autor, który nie przeczytał tej książki
    Ten autor zapłacił 8 tysięcy dolarów za udział w moim programie pisania bestsellerów. Niniejsza recenzja stanowi element wykupionego pakietu usług. Oto ona
    autor bestsellerów, który napisał recenzje wszystkich książek biznesowych dostępnych na rynku
    W tej książce znajdziesz naprawdę dużo słów
    dyrektor generalny firmy z listy Fortune 500, który znalazł się na jednej imprezie z autorem i który przy kolejnym drinku zgodził się napisać recenzję
    To najlepsza książka biznesowa na świecie, oprócz mojej
    autor, który pisze recenzje tylko recenzentom jego książek

    Nie wierz każdej recenzji, którą czytasz!



  • Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
  • Sztab doradców ds. biznesplanu:

    • zaprezentuje Ci procedury niezbędne do stworzenia doskonałego biznesplanu
    • przeprowadzi z Tobą badania rynku
    • opracuje strategię przewagi konkurencyjnej
    • pomoże Ci w prognozowaniu przyszłych działań i ich skutków
    • podpowie, jak na bieżąco śledzić wyniki finansowe firmy
    • udzieli wskazówek na temat mistrzowskiego prezentowania biznesplanu inwestorom

    Genialnie zarządzana mała firma!

    Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
    Przygotowanie solidnego i budzącego zaufanie biznesplanu to podstawa sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Będzie on Twoim orężem w walce o kredyt bankowy, kartą przetargową w negocjacjach z inwestorami i sposobem na pozyskanie środków finansowych na dalszy rozwój. Musi być doskonały w swej formie i treści -- odpowiednio napisany, zawierający szczegółowe informacje na tematy dotyczące Twojej działalności i w dodatku mistrzowsko przedstawiony na zewnątrz. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.

    Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym.

    • Bezbłędne kierowanie małą firmą.
    • Wykorzystywanie zalet small biznesu.
    • Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
    • Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
    Przeczytałem w życiu setki, a może i tysiące studenckich opracowań, których założeniem było opracowanie biznesplanu na działalność gospodarczą -- każda była inna. Z moich doświadczeń wynika, że nie ma gotowej recepty na biznesplan ani sukces, a przedsiębiorczości nie można nauczyć -- można co najwyżej inspirować i pobudzać postawy przedsiębiorcze. Dlatego też z pełną satysfakcją polecam moim studentom tę książkę, która poprzez liczne studia przypadków, przykłady oraz wyjaśnienia inspiruje i pobudza do tworzenia własnego biznesplanu.
    dr Artur Kwasek
    wykładowca, kierownik Zakładu Systemów Informacyjnych i E-learningu Polish Open University
    Pozyskanie środków unijnych na otworzenie mojej własnej działalności gospodarczej wymagało stworzenia dość szczegółowego biznesplanu całego przedsięwzięcia. Z zawodu jestem biologiem i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z analizą możliwości rynkowych czy opisywaniem zasobów, które zamierzam wykorzystać, aby osiągnąć swoje cele w określonych warunkach konkurencji. Ta książka przeprowadziła mnie przez cały proces tworzenia dokumentu niczym najlepszy doradca biznesowy!
    Adam Jurkiewicz
    mgr biologii, właściciel firmy ogrodniczej, subsydent środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Zasobów Ludzkich



  • BRAND sense - marka pięciu zmysłów
  • Tchnij życie w swoją markę!

    • Skuteczne oddziaływanie na emocje konsumentów za pośrednictwem wszystkich pięciu zmysłów
    • Kolejny krok w ewolucji marki
    • Tworzenie marketingowych rytuałów, zdobywanie prawdziwych wyznawców
    • Branding -- ujęcie holistyczne
    Niniejsza książka jest przełomowym dziełem, pokazującym, co największe światowe firmy robią inaczej, aby skutecznie integrować w swoich działaniach wszystkie pięć zmysłów -- wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Książka ta całkowicie odmieni podejście marketerów do kwestii brandingu
    Charlie Bell,
    dyrektor generalny i prezes McDonald"s Corporation
    Martin Lindstrom ma prawdziwy talent do tworzenia wielkich koncepcji. W swojej nowej książce przedstawia innowacyjne rozwiązania, posługując się przy tym autentycznymi przykładami działań podejmowanych przez firmy z całego świata. Niniejsza książka pokazuje świat brandingu w zupełnie nowym świetle
    Alex Hungate,
    dyrektor ds. marketingu, Reuters Group
    Książka ta dostarcza mnóstwa bezcennych pomysłów na ożywienie własnej marki
    Philip Kotler, z przedmowy
    Jedynym źródłem i kryterium poznania rzeczywistości są zmysły
    Protagoras z Abdery

    Zwykły marketing się kończy. Książki na jego temat sprzedają się średnio, a każdy w firmie uważa się za fachowca w zakresie prowadzenia promocji. Klienci uodpornili się już na reklamy telewizyjne i akcje przeprowadzane w hipermarketach. W dodatku co roku na sklepowych półkach pojawia się kilka tysięcy nowych marek, które trzeba jakoś przedstawić konsumentom. Specjaliści ds. marketingu stają na głowie, żeby przykuć ich uwagę.

    Marki tracą swoją moc przyciągania, ponieważ są do siebie łudząco podobne -- i w swoich funkcjach, i w sposobie komunikacji. Większość z nich funkcjonuje na płaszczyźnie 2D, odwołując się jedynie do dwóch zmysłów - wzroku i słuchu (powtarzanego do znudzenia jednego przekazu). Tymczasem człowiek działa najskuteczniej i jest najbardziej otwarty na bodźce zewnętrzne, kiedy sygnał dociera do niego wszystkimi pięcioma ścieżkami. Wyniki badań dowodzą, że aż 75% naszych emocji stymulowanych jest przez dobiegające do nas zapachy.

    Sensualność jest przedłużeniem naszej pamięci i odwołuje się bezpośrednio do naszych emocji. Wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów okazało się niezwykle skutecznym sposobem przekonywania ludzi do rytuałów związanych z wiarą. Przypomnij sobie tylko to migotanie świec, zapach kadzidła, płynące z chóru hymny pochwalne, ceremoniał, uroczyste stroje, a nawet specjalne potrawy. Religie to najlepiej zarządzane marki!

    Aby wprowadzić swoją markę w kolejne dziesięciolecie XXI wieku, musisz stworzyć dla niej zupełnie nowy fundament -- coś w rodzaju Brand 2.0:
    • Rozbij Swoją Markę - tworzenie rozpoznawalnej linii, nawet bez użycia logo.
    • Rytuały marki - wykorzystanie doświadczeń religijnych w marketingu.
    • Budowanie Marki Sensorycznej - tworzenie trwałej więzi z konsumentem.
    • Od dwumiarowego do pięciowymiarowego kreowania marki - wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów.

    Najlepsza książka na temat brandingu zmysłowego, jaka kiedykolwiek ukazała się na rynku!



  • Książeczka zdrowia copywritera
  • Zdrowe podejście i świeże spojrzenie na pracę w polskiej reklamie

    • Od kuchni: jak wygląda codzienna praca w agencji reklamowej
    • Najpierw myślenie, później wymyślanie: jak powstaje reklama
    • Nie taka reklama straszna: jak przetrwać w agencji reklamowej

    Do kogo adresowana jest ta książka?
    Zarówno doświadczeni pracownicy agencji reklamowych, jak i nowicjusze znajdą w niej coś dla siebie. Jeśli pracujesz w branży, zapewne czytając tę książkę, z uśmiechem zapytasz: "Skąd ja to znam?". Natomiast jeśli dopiero zamierzasz rozpocząć pracę w reklamie, "Książeczka zdrowia copywritera" przybliży Ci agencyjną rzeczywistość i dostarczy kilku wskazówek, które ułatwią pierwsze kroki w branży -- oraz pozwolą przetrwać.

    Reklama od kulis.
    Nie wystarczy mieć lekkie pióro i sypać pomysłami jak z rękawa. Entuzjazm i kreatywność to bardzo wiele, ale wciąż za mało. Pomysł musi pasować do założeń kampanii i wymagań klienta. Trzeba go przykroić do potrzeb, oczekiwań i finansowych możliwości zleceniodawcy. Spokojnie i bez emocji. Bo opanowanie to bardzo ważna cecha dobrego copywritera. Daje mu pewność, że może stworzyć skuteczną reklamę o dowolnej porze i nie popaść przy tym w zgubną rutynę.

    "Książeczka zdrowia copywritera" przedstawia prawdziwe warunki pracy w polskiej reklamie. Autor opisuje proces rekrutacji, przybliża branżowy żargon i zdradza triki, dzięki którym życie w agencji staje się odrobinę łatwiejsze. Jeśli chcesz wiedzieć, ile wysiłku pochłania opracowanie sensownej koncepcji reklamy i jak naprawdę rodzą się "nowe, wspaniałe kampanie", przeczytaj tę książkę.



  • Niewidzialny dotyk. Cztery klucze do nowoczesnego marketingu
  • Naucz się spełniać oczekiwania klienta

    • Zaplanuj odpowiednią politykę cenową
    • Wypromuj silną markę
    • Stwórz rozpoznawalny wizerunek
    • Utrzymuj relacje z klientami

    Marketing w firmach działających w sektorze usługowym zdecydowanie różni się od marketingu firm produkcyjnych. Przedsiębiorstwa usługowe sprzedają zupełnie inny towar. Aby robić to skutecznie, muszą znać i rozumieć zasady rządzące ludzkim zachowaniem oraz wiedzieć, co skłania klienta do wybrania konkretnej usługi -- produktu, którego nie można dotknąć i ocenić przed złożeniem zamówienia. Relacja między klientem a wykonawcą usługi ma zupełnie inny charakter niż relacja między klientem a sprzedawcą. Należy budować ją w odmienny sposób, wykorzystując inne narzędzia. Trzeba opanować sztukę "niewidzialnego dotyku".

    Przeczytasz o niej w książce "Niewidzialny dotyk. Cztery klucze do nowoczesnego marketingu". Dowiesz się, jak kształtować relacje z klientami, wykorzystując nowoczesne metody promowania usług. Nauczysz się poprawnie interpretować wyniki badań marketingowych, omijać pułapki czyhające w utartych schematach i rozumieć potrzeby klientów. Poznasz humanistyczne aspekty marketingu i znajdziesz inspiracje, dzięki którym opracujesz własne sposoby pozyskiwania i utrzymywania lojalnych klientów.

    • Ocena jakości i wyników badań marketingowych
    • Pułapki i błędy marketingu
    • Planowanie polityki cenowej
    • Wybór odpowiedniej nazwy usługi
    • Kształtowanie wizerunku i marki
    • Techniki budowania więzi z klientami



  • Strategia reklamy marki, produktów i usług
  • Poznaj tajniki skutecznej reklamy

    Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Czy jednak możemy tak powiedzieć o każdej reklamie? Ile reklam staje się tematem żartów, parodii, krytyki a nawet skandali? Ile z nich skutecznie odstrasza potencjalnych klientów zamiast ich zachęcić? Stworzenie oryginalnej kampanii reklamowej, której efektem będzie zainteresowanie produktem, usługą lub firmą, jest sporym wyzwaniem nie tylko dla agencji reklamowej, ale również dla osoby koordynującej ten proces z ramienia zleceniodawcy. Wybór odpowiedniej grupy docelowej oraz mediów wykorzystywanych przy promocji to kluczowe elementy skutecznej kampanii reklamowej.

    Książka "Strategia reklamy marki, produktów i usług" opisuje szczegółowo wszystkie zagadnienia związane z kampaniami reklamowymi. Czytając ją dowiesz się, jakie miejsce w działaniach marketingowych zajmuje reklama oraz jak wpływa na postrzeganie firmy i jej produktów. Poznasz różne rodzaje przekazu reklamowego i nauczysz się dobierać odpowiednią formę reklamy do promowanych towarów lub usług. W książce znajdziesz również praktyczne porady dotyczące przygotowywania schematu identyfikacji wizualnej firmy i materiałów promocyjnych oraz planowania skutecznych kampanii reklamowych z wykorzystaniem różnych mediów.

    • Modele i funkcje reklamy
    • Określenie potrzeb klienta
    • Slogany reklamowe i reklama wizualna
    • Identyfikacja wizualna firmy -- logotyp, liternictwo i kolorystyka
    • Projektowanie reklam prasowych
    • Reklama internetowa i multimedialna
    • Kampanie reklamowe w radiu i telewizji
    • Reklama zewnętrzna
    • Projektowanie kompleksowych kampanii reklamowych



  • Sztuka Wojny. Wydanie II superekskluzywne
  • Dwa chińskie traktaty zawierające zasady taktyki i strategii skuteczne nie tylko w wojsku, ale również w interesach i życiu osobistym

    Słynne traktaty Sun Tzu o zwyciężaniu przyodziane zostały w piękną, płócienną obwolutę i zamknięte w równie eleganckiej, pudełkowej oprawie. Inspirujące strategie starożytnych chińskich mędrców opatrzono także dwudziestoma niezwykłymi fotografiami wojowników Chińskiej Armii Terakotowej. Ponadczasowe nauki Sun Tzu sprawdzają się w negocjacjach, windykacji, marketingu, sporcie, zarządzaniu ludźmi, walce z konkurencją i wszędzie tam gdzie trzeba walczyć w obronie własnych interesów.

    Niewiarygodne, że zasady i metody konfrontacji z przeciwnikiem znane w odległej epoce i zupełnie innej cywilizacji z powodzeniem znajdują zastosowanie również dzisiaj.

    "Sztuka wojny" Sun Tzu i "Metody wojskowe" Sun Pina przedstawiają zbiór zaleceń i rad dla każdego, kto dowodzi ludźmi, stawia czoła wyzwaniom i walczy o pozycję dla siebie i swoich podwładnych.

    Zawarta w tej książce wiedza nie wymaga naukowego przygotowania i jest przystępna dla każdego czytelnika. Słowa chińskich mędrców opatrzone zostały komentarzami zawierającymi wyjaśnienia trudniejszych fragmentów, opisami kontekstu sytuacyjnego i propozycjami zastosowania ich interpretacji w sytuacjach życia codziennego.

    O skuteczności ponadczasowych chińskich nauk wiedzą azjatyccy politycy, biznesmeni i wojskowi od dwu i pół tysiąca lat. W XX wieku, po przegranej wojnie w Wietnamie, przekonały się o niej również Stany Zjednoczone, gdzie od kilkudziesięciu lat wykłada się wiedzę Sun Tzu i Sun Pina na uczelniach wojskowych.

    Opanowanie skutecznych strategii przydaje się nie tylko na wojnie, ale również na co dzień. Nauki Sun Tzu nadają się do zastosowania w negocjacjach, windykacjach, marketingu, reklamie, sporcie, walce z konkurencją, zarządzaniu ludźmi i obronie własnych interesów.

    Te traktaty uczą zwyciężać.



  • Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie
  • Sztuka ignorancji w świecie hi-tech

    • Błędy pionierów branży
    • Upadki gigantów
    • Grzechy nowych marek

    Jaka piękna tr@gedia!

    Czytanie o cudzych porażkach zawsze sprawia nam ogromną przyjemność, choć nikt z nas nigdy by się do tego nie przyznał. A jeśli nieszczęścia te w dodatku dotyczą kogoś, kto wspiął się po drabinie ekonomicznej i społecznej wyżej niż my, satysfakcja rośnie jeszcze bardziej. Branża hi-tech jest terenem, na którym aż roi się od głupich wpadek, idiotycznych decyzji i przykładów myślenia w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby głupota miała skrzydła to książka dla każdego, kto padł ofiarą nowoczesnej technologii, czyli dla wszystkich, którzy kiedykolwiek mieli z nią do czynienia.

    Zabawna, pełna złośliwości, ale jednocześnie pobudzająca do refleksji książka autorstwa Ricka Chapmana doczekała się właśnie drugiego wydania. Ów zbiór opowieści "ku przestrodze" został wzbogacony o analizę, wnioski, a także cenne wskazówki pomagające zgrabnym łukiem ominąć pułapki, w które pcha nas głupota oraz przemożna niechęć do uczenia się na cudzych błędach.

    Dziesiątki tragikomicznych historii

    • Zagadki pozycjonowania: MicroPro i Microsoft.
    • Bolesne narodziny systemu operacyjnego.
    • Jeden dzień z życia Alfreda E. Motoroli.
    • Dramatyczne chwile firmy Novell.
    • Głupie sztuczki programistyczne.

    Merrill R. Chapman jest zastępcą redaktora naczelnego dwumiesięcznika "Softletter", omawiającego biznesowe aspekty prowadzenia firmy programistycznej. Pracował również jako konsultant w takich firmach, jak MicroPro, Ashton-Tate, IBM, Inso, Microsoft, Novell, DateEase, Stromberg, Sun Microsystems, Terradata, Ziff-Davis. Związany z branżą komputerową od 1978 roku, pracował na stanowisku programisty, sprzedawcy, inżyniera sprzedaży terenowej oraz marketera.



  • Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy. Wydanie II
  • Firma bez logotypu jest jak człowiek bez twarzy

    Czy da się prowadzić firmę bez znaku graficznego, papieru firmowego, ustalenia charakterystycznej kolorystyki? Oczywiście, że tak, ale jest to co najmniej nierozsądne. Tak zwana księga CI nie jest kosztem w budżecie przedsiębiorstwa. Jest inwestycją. Ludzie są w większości wzrokowcami i dlatego to, co widzą klienci czy kontrahenci firmy, bywa ważniejsze od tego, co mówi jej reprezentant. Można wręcz powiedzieć, że dobrze przygotowana księga CI buduje wizerunek firmy niczym najlepszy przedstawiciel handlowy!

    Drugie wydanie książki Anny Benicewicz-Miazgi wprowadzi Cię we wszystkie aspekty pracy nad księgą CI i da Ci wiedzę na temat projektowania grafiki użytkowej. Dowiesz się, czym jest identyfikacja wizualna, na jakich właściwościach ludzkiego oka opiera się jej skuteczność oraz jakie sztuczki optyczne można zastosować podczas przygotowywania grafik. Poznasz podstawowe elementy graficzne i zasady, na jakich najlepiej połączyć je z czcionkami. Opanujesz teorię i praktykę stosowania kolorów w projektowaniu dla biznesu. Elementy składowe księgi CI, podstawowe formaty i rodzaje papieru firmowego oraz wizytówek nie będą miały przed Tobą tajemnic. Będziesz uczyć się na żywym biznesowym organizmie dzięki dołączonej galerii faktycznie istniejących logotypów. Nauczysz się zasad projektowania graficznego, by potem móc je spektakularnie łamać.

    Wyróżnij się albo zgiń!



  • Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy
  • Jednym z najważniejszych elementów wizerunku firmy jest wykorzystywany przez nią schemat identyfikacji wizualnej -- logo, papiery firmowe, liternictwo wykorzystywane w pismach, kolorystyka i symbole. Odpowiedni dobór koloru, formy, tekstu i symboli może mieć znaczący wpływ na to, czy firma lub produkt będą rozpoznawane i zapamiętywane, czy też nie. Zaprojektowanie dobrego znaku towarowego lub firmowego, przygotowanie wizytówek i papierów firmowych wymaga poznania znaczenia każdego z tych czterech czynników w procesach marketingowych.

    Książka "Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy" zawiera informacje pożyteczne dla każdego, kto chce świadomie, łatwiej i we właściwy sposób zaprojektować swoje logo. Wyjaśnia, czym są przekaz wizualny i identyfikacja wizualna (którą można budować za pomocą logotypów), a także opisuje elementy składowe graficznej komunikacji wizualnej. Książka przedstawia zasady i najważniejsze etapy projektowania elementów identyfikacji wizualnej.

    • Zasady komunikacji wizualnej
    • Odbiór przekazu wizualnego
    • Podstawowe elementy graficzne
    • Formy złożone -- litery i symbole
    • Kolorystyka
    • Odpowiedni dobór nazwy i treści
    • Zasady projektowania logotypów
    • Wizytówki i papier firmowy

    Jeśli chcesz poprawić wizerunek Twojej firmy, zwiększyć jej rozpoznawalność wśród klientów, zastosuj wskazówki zawarte w tej książce.



  • GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych
  • Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!

    Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię... Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie - zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.

    Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!



    Paweł Tkaczyk sam o sobie mówi, że "zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi czy nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak "Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast "Mała Wielka Firma". Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy "B".





  • HIPERswazja, czyli jak pisać zabójczo skuteczne teksty reklamowe
  • Pojedynek z ofertami:

    • Trzy style wiarygodnej komunikacji marketingowej
    • Najchętniej czytane tematy
    • Efektywne komunikaty reklamowe -- neutralne i mające olbrzymią moc przekonywania
    • Wpływ metafor i technik autoperswazji
    • Budowanie zdań i akapitów, przykuwających uwagę Twoich czytelników

    Hiperswazja -- od greckiego hypér (nad) i łacińskiego persuasio (namawiać, przekonywać). Hiperswazja wykracza poza lingwistyczne sztuczki i ślepe rzucanie sugestiami. Skupia się na Twojej postawie, autentyczności i emocjach.

    Marketerze, copywriterze, handlowcu! Szykuj się do walki. Podnieś rękawicę rzuconą przez rynek i wygraj zadowolenie swojego klienta. Zacznij toczyć bitwy i wygrywać wojny. Sięgaj po sztylety nowych rozwiązań. Zrywaj zawleczki z najpoczytniejszych tematów. Wytaczaj działa skutecznych tekstów. Odbezpieczaj właściwe podejście do odbiorcy. Formuj perswazyjne szyki.

    Dobry twórca tekstów reklamowych trzyma zawsze rękę na... spuście.

    Słowa, choć same budowane zaledwie z trzydziestu dwóch liter, tworzą nieomal nieskończoną liczbę kombinacji. A ponieważ również litery możesz zestawiać niemal tak, jak chcesz -- otrzymujesz potężną broń. Jest to kod dostępu do ludzkich głów. Cel, pal!



  • Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu
  • Wciągnij klienta w swe sieci
    • Zdecyduj się tylko na taką nazwę firmy, która posiada wolną domenę
    • Obowiązkowo stwórz stronę internetową
    • Załóż konta w serwisach społecznościowych
    • Zacznij pisać firmowy blog
    • Obserwuj Twoją konkurencję i czerp z jej doświadczeń
    • Zainstaluj oprogramowanie monitorujące statystyki strony
    • Promuj tych, którzy promują Ciebie
    • Ciesz się wolnością, baw się i pozwól się odnaleźć swoim klientom!
    "Jeżeli masz więcej pieniędzy niż szarych komórek, możesz koncentrować swoje wysiłki na outbound marketingu. Jeżeli jednak masz więcej szarych komórek niż pieniędzy, skup się na inbound marketingu. Przeczytaj tę książkę".
    Guy Kawasaki

    Przestań marnować pieniądze na komunikaty marketingowe, które nikogo nie obchodzą!

    Uważasz, że to Ty szukasz klientów, ale tak naprawdę oni chcą poznać Ciebie! Jeśli wciąż wyznajesz stare zasady rynkowe, według których
    (a) marketing polega na tradycyjnych, podręcznikowych działaniach,
    (b) Ty musisz skupiać się na akcjach reklamowych w mainstreamowych mediach,
    (c) Twój sukces zależy od zasobności Twojego portfela
    - nie ma możliwości, żebyście mogli się spotkać.

    Dzisiaj Twoi klienci spędzają czas na Facebooku i Twitterze, bawią się z YouTube, czerpią informacje za pomocą Google"a i wyrażają swoje opinie na blogach. Zastanów się, czy mają szansę odwiedzić Cię w mediasferze społecznościowej? Czy Twoja strona internetowa to marketingowe centrum spotkań?

    Aby dotrzeć do współczesnego nabywcy, przestań koncentrować się na wysyłaniu wiadomości na zewnątrz i skoncentruj się na przyciąganiu klientów do siebie. Zasady prowadzenia marketingu uległy zmianie, jeżeli zatem chcesz odnieść sukces, musisz wykorzystać te zmiany dla własnych potrzeb. Autorzy tej książki, założyciele firmy HubSpot, przedstawiają narzędzia i strategie, które pozwolą Ci:

    • poprawić Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania w Google"u;
    • stworzyć blog w celu promowania firmy;
    • budować i pielęgnować sieci kontaktów w serwisach społecznościowych;
    • analizować skuteczność działań podejmowanych w sieci.



  • Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka
  • Internet, telewizja i fast-food.
    A gdzie się podziały normalne dziecięce rozrywki?

    Dzieci spędzają jedną czwartą dnia przed telewizorem lub komputerem -- tyle czasu nie poświęcają na żadne inne czynności. Większość programów telewizyjnych zawiera podteksty erotyczne. 80% gier wideo propaguje przemoc. Odsetek dzieci otyłych rośnie w zastraszającym tempie. Wyliczać dalej?

    Dzieci zawsze były łatwym łupem złych i pazernych ludzi. Kiedyś harowały w kopalniach, w czasach wojen służyły w armii, a dziś machina komercji odziera je z ludzkich uczuć. Są bezbronne wobec zmasowanej reklamy i technik neuromarketingowych. Ale Ty bądź czujny. Chroń dzieci swoje i innych. Otwórz oczy na nieetyczny marketing. Wybieraj zdrowsze i lepsze produkty dla dzieci. Dowiedz się, jak:

    • chronić umysł dziecka w wieku 3-7, 8-12, 13-15 i 16-19 lat,
    • nauczyć dziecko umiaru w jedzeniu i piciu,
    • chronić dzieci przed narkotykami, alkoholem i tytoniem,
    • podsuwać dziecku pozytywne produkty i programy telewizyjne,
    • prowadzić lobbing przeciwko szkodliwym produktom i programom telewizyjnym.



  • Klient, którego musisz mieć. 7 kroków do zdobycia klienta, jakiego jeszcze nie posiadasz
  • 7 kroków -- jak zdobyć klienta, który jeszcze nie jest Twój

    • Dowiedz się, jacy klienci autentycznie zwiększają Twoje zyski
    • Opracuj i wprowadź w życie skuteczną strategię rozwoju Twojej firmy
    • Zostań liderem w swojej branży

    Klient, którego musisz mieć, to ktoś, kto przyczynia się do rozwoju Twojej firmy i umie ją pozycjonować lepiej niż Ty sam. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak go zidentyfikować, zdobyć i zyskać sobie jego lojalność, przeczytaj tę książkę.

    Znajdziesz tu opisy siedmiu kroków -- każdy z nich zawiera wiele cennych rad oraz kluczowe pytania, które powinien zadać sobie każdy menedżer i przedsiębiorca. Odpowiedzi na nie pomogą Ci stworzyć skuteczną strategię dla Twojej firmy. Dzięki niej staniesz na prostej drodze do sukcesu. Z tej książki dowiesz się:

    • kim jest klient, którego musisz mieć;
    • jak pozycjonować swoją firmę;
    • w jaki sposób analizować ruchy konkurencji;
    • jak wybrać sobie niszę na rynku;
    • co decyduje o sukcesie firmy, a co tylko jest dla niego ważne;
    • jak dobierać sobie pracowników.

    Znajdziesz tu liczne przykłady firm, które zadały sobie trud, żeby odszukać idealnych klientów, a także takich, które uznały, że nie muszą tego robić. Wiele z nich to znane na całym świecie przedsiębiorstwa obracające milionami dolarów, jednak zasady opisane w tej książce są tak uniwersalne, że z powodzeniem mogą je zastosować również osoby samodzielnie prowadzące działalność gospodarczą.



  • Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego
  • Przekuj strategię w rzeczywistość

    • Poznaj nowe sposoby osiągania sukcesu rynkowego
    • Zdobądź wiedzę o rynku, analizując prawdziwe przykłady
    • Wprowadź plan marketingowy w życie: wyjdź poza wiedzę podręcznikową

    Co dla Ciebie znaczy marketing? Produkowanie drogich reklam, zachwalanie nudnych produktów, a może przekonywanie ludzi do czegoś, czego nie potrzebują? Taki marketing uprawia dziś zbyt wiele firm. Chcesz wiedzieć, co to jest prawdziwy marketing? Zapomnij o akademickich definicjach i utartych ścieżkach. Naucz się przekształcać plany marketingowe w rzeczywistość rynkową. Opanuj kluczowe umiejętności marketingu.

    Dzięki tej książce dowiesz się, na czym polega różnica między dobrym i złym marketingiem. Niemal każdy wniosek autora jest poparty prawdziwym, solidnie opisanym przykładem. Peter Cheverton, doświadczony trener marketingu i autor cenionych publikacji, w nietuzinkowy sposób przedstawia tradycyjną wiedzę o marketingu i zaskakuje nowymi pomysłami na rynkowy sukces.

    Wykorzystaj tę książkę do opanowania podstaw marketingu i ugruntowania wiedzy lub użyj jej jako materiału szkoleniowego. Przeczytaj ją i dowiedz się, jak:

    • przeprowadzić audyt rynku,
    • przygotować dobry i zwięzły plan marketingowy,
    • stworzyć unikatową ofertę, którą docenią klienci,
    • przygotować całą firmę do wykonania planu marketingowego,
    • spójnie i konsekwentnie używać czterech "P" marketingu,
    • zarządzać marką,
    • zarządzać kluczowymi klientami (KAM),
    • zarządzać relacjami z klientami (CRM).


    "Spojrzałem na tradycyjne narzędzia marketingowe od innej strony. Zacząłem się zastanawiać, ile z tych narzędzi wymyślono tylko po to, by marketerzy sprawiali wrażenie ekspertów znających się na rzeczy."
    Peter Cheverton



  • Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów
  • Niech klienci będą wyznawcami!

    • Komunikacja z klientami na najwyższych szczeblach piramidy Maslowa
    • Budowanie społeczności fanów promujących markę
    • Ucieleśnianie emocji w produktach i symbolach

    Wszyscy jesteśmy uzależnieni od marek. To one kształtują naszą tożsamość i są naszymi punktami oparcia. Oceniamy ludzi według tego, czym jeżdżą i co mają na sobie. Za markowe produkty często przepłacamy -- i to słono. Czasami sądzimy, że jesteśmy zbyt racjonalni i inteligentni, by dać się nabrać. Nic bardziej złudnego. Co ciekawe, markami najsilniejszymi nie zawsze są te największe. To dlatego, że kultową markę buduje się inaczej niż przez natarczywą reklamę... czyli jak? Odpowiedź na to pytanie -- popartą wieloletnimi badaniami autorów -- znajdziesz właśnie w tej książce.

    Autorzy udowadniają, że w naszych czasach marki zastępują ludziom wartości utracone wskutek rozwoju cywilizacji. Przybliżają historie rozwoju wybranych firm i produktów, a także omawiają metody, które doprowadziły do zbudowania dziewięciu najsilniejszych marek świata. Oto one:

    • Star Trek
    • Harley-Davidson
    • Klub Książki Oprah Winfrey
    • World Wrestling Entertainment (wcześniej WWF)
    • Apple Computer
    • Volkswagen "Garbus"
    • Jimmy Buffett
    • Buty Vans
    • Linux

    Poznaj 7 niezawodnych zasad budowania kultowej marki!


    "Od dawna nie natknąłem się na tak dużo odkrywczych myśli zebranych w jednym miejscu. Ta lektura jest dla mnie wielką przygodą."
    Jay Conrad Levinson
    autor bestsellerowej serii Marketing partyzancki



  • Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
  • Sprawdź, jak tworzyć najlepsze logotypy!

    • Po czym poznać dobre logo?
    • Jak wycenić projekt?
    • Na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu logo?

    Czy wiesz, czym jest "dobre logo"? Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem. Legendarne symbole marek takich, jak Coca-Cola czy Mercedes, warte są astronomiczne kwoty. I nic w tym dziwnego - stanowią graficzną reprezentację marek wartych fortunę. Bardzo często logotypy najbardziej rozpoznawalnych światowych brandów projektowały osoby bez żadnego doświadczenia. Miały wizję, trochę szczęścia i dużo wyczucia, a ich projekty osiągnęły sukces. Czy Ty też chciałbyś zaprojektować niepowtarzalne logo?

    Od tej książki powinieneś zacząć. Skorzystaj z doświadczenia znanego i cenionego projektanta graficznego. Podpowie Ci on, jak stworzyć trwały symbol marki, przeanalizuje wraz z Tobą wiele znaków firmowych, skupiając się na ich zaletach i wadach, rozbawi anegdotami związanymi z ich powstaniem. Otrzymasz solidną porcję porad dotyczących procesu projektowania logo, poznasz zasady prowadzenia rozmów z klientami i dowiesz się, jak wyceniać projekty. Ta unikalna na polskim rynku książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby chcącej rozpocząć przygodę z tworzeniem logotypów.

    • Znaczenie logo w życiu firmy
    • Charakterystyczne elementy kultowych projektów
    • Podstawy procesu projektowania logo
    • Metody unikania zagrożeń związanych ze zmianą logo
    • Sposoby wyceny projektu
    • Proces tworzenia logo - od ołówka do PDF-a
    • Metody prowadzenia rozmów z klientami
    • Współpraca z klientami zagranicznymi
    • Tworzenie internetowego portfolio
    • Dostępne narzędzia
    • Praktyczne porady dotyczące projektowania logo

    "Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy"
    - zagwarantuj swojej firmie rozpoznawalny wizerunek!



  • Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem
  • Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.

    Klient lojalny, klient nielojalny...

    Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.

    Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!

    Maciej Tesławski od lat piętnuje w swoich publikacjach działania quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest stanowczy i konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka, której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych inspiracji. Lojalność konsumentów to dziś jedno z kluczowych wyzwań coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko wyrafinowanych narzędzi, ale także pogłębionej wiedzy i refleksji - na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna, którą warunkują sztucznie tworzone bariery, zachęty i wyrabiane nawyki to zbyt mało by kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako znakomitą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności konsumentów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną!
    Marek Staniszewski
    CMO, Canal + Cyfrowy

    Z konsternacją spełniam prośbę autora, który poprosił mnie o recenzję tej książki. Z zakłopotaniem, bo pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojąc się obalać mitów i zwyczajowych schematów myślenia. Udowadnia, że marka, która ma lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech ludzkich, budujących lojalność nie może mieć produkt, bo on jest tylko cząstką marki - jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to obowiązkowa lektura dla pracownika działu marketingu czy agencji reklamowej. To lektura podsumowująca i porządkująca wiedzę o markach, rozwijająca i kształcąca. Pokazująca, że brak myślenia i posługiwanie się w marketingu schematami oraz stereotypami są największym błędem, który prowadzi do porażki. Chapeau bas!
    Marcin Kalkhoff
    BrandDoctor


    Maciej Tesławski - pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse...u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów: Złotej Strzały, Boomerangu i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja wizerunkowa.



  • Teraz małe jest wielkie. Anegdoty i niezwykłe pomysły biznesowe
  • Poważny biznes z przymrużeniem oka

    • Kim są zmianoholicy?
    • Czy to prawda, że wielkie marki niebawem wyginą?
    • Co wspólnego ma krem do dekoracji deserów z modelem biznesowym?

    "Teraz małe jest wielkie..." to niezwykła, intrygująca książka, która wyróżnia się na tle innych poradników biznesowych. Znajdziesz w niej najciekawsze anegdoty oraz felietony autorstwa Setha Godina, słynnego na całym świecie teoretyka biznesu, a także autora licznych bestsellerów. Każdą historię przenika mądrość człowieka, który posiada niezwykły dar obserwacji otaczającego świata i potrafi dostrzec w nim to, czego większość z nas nie zauważa. Jego wnikliwe uwagi i spostrzeżenia zachwycają swoją prostotą i błyskotliwością. Sprawiają, że zaczynamy zastanawiać się nad tym, kim jesteśmy, co robimy, co kupujemy i dlaczego tak się dzieje.

    Świat pędzi do przodu w szalonym tempie. Nadchodzi epoka anonimowości, w której każdy będzie mógł z łatwością ukryć się przed innymi i uniknąć odpowiedzialności za własne czyny. Powszechny dostęp do internetu, rosnąca popularność blogów, wszechobecność mediów, a także zacięta i bezpardonowa walka o klientów to nasza codzienna rzeczywistość. W dzisiejszych czasach sukces nie zależy już od tego, ile godzin spędzisz w pracy, lecz od tego, czy jesteś gotowy podjąć ryzyko. Musisz być niezwykły i oryginalny, w przeciwnym razie zginiesz w tłumie. Jeśli nie chcesz zostać w tyle w pogoni za klientem, przestrzegaj podstawowych zasad:

    • Szanuj konsumentów, ponieważ teraz mają większą władzę niż kiedykolwiek.
    • Nie stój w miejscu i bądź otwarty na zmiany.
    • Nie kłam i nie oszukuj, bo Twoi klienci zawsze się o tym dowiedzą.
    • A przede wszystkim pamiętaj, że duży rozmiar przestał być zaletą. Teraz małe jest wielkie!

    "Jak możesz marnotrawić kolejny dzień i nie czerpać korzyści z największej przemiany, która dotyka nasze pokolenie? Jak śmiesz zadowalać się miernotą, skoro współczesny świat stwarza Ci warunki do bycia wyjątkowym?"
    Seth Godin -- autor



  • Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie
  • Dlaczego niektóre marki rozpoznają wszyscy, a inne znikają z rynku po kilku miesiącach?

    • Zauważ podobieństwa pomiędzy ewolucją organizmów i ewolucją marek
    • Znajdź szansę na wykreowanie nowej marki
    • Wprowadź nowy produkt na rynek

    Na światowych rynkach pojawiły się już miliony przeróżnych produktów oraz marek, którymi zostały one opatrzone. O niektórych z tych marek już dawno zapomniano, inne natomiast rozpoznawane są niemal na całym świecie. Dlaczego? Co powoduje, że jedne produkty znane są wszędzie, a inne znikają z rynku bez śladu. Klucz do sukcesu stanowi znajomość sztuki budowania marki, zwanej często brandingiem. Umiejętne stworzenie wizerunku produktu, znalezienie dla niego odpowiedniego segmentu na rynku i wykreowanie marki to trudne zadanie, ale jego prawidłowa realizacja gwarantuje sukces producenta.

    W książce "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjnych produktów i przetrwania w biznesie" autorzy przedstawiają swoją teorię ewolucji marek porównując ją z teorią ewolucji organizmów żywych. Opierając się na teorii Darwina mówiącej, że nowe gatunki powstają na drodze dywergencji w obrębie gatunków istniejących, autorzy tworzą zarys skutecznej strategii tworzenia i wprowadzania na rynek skutecznej marki. Pokazują historię znanych marek wyjaśniając jednocześnie przyczyny ich sukcesu. Opisują sposoby zdobycia silnej pozycji na rynku i utrzymania jej pomimo zmian zachodzących w gospodarce.

    • Strategia dzielenia i podbijania rynku
    • Różnica pomiędzy stopniową przemianą a dywergencją
    • Produkty uniwersalne
    • Marki z branży nowoczesnych technologii i innych branż
    • Zasady przetrwania na rynku
    • Tworzenie kategorii dla produktów
    • Wprowadzenie marki na rynek

    Poznaj nową, uderzająco skuteczną strategię tworzenia innowacyjnych produktów i kreowania silnej marki.



  • Harvard Business Review. Marketing
  • Strategie, sukcesy i błędy marketingowe znanych firm

    Marketing to budowanie silnej marki, docieranie do właściwych klientów i eksperymentowanie z nowymi produktami lub usługami. To ocenianie własnej firmy z punktu widzenia klientów i łączenie możliwości organizacji z potrzebami rynku. Dobry marketing jest warunkiem skutecznego konkurowania.

    Doskonalenie oferty i osiąganie zysków -- takie cele stawia sobie każda firma. Można je osiągać wieloma metodami: wprowadzając nowości, obniżając koszty, podnosząc jakość i cenę, podkreślając unikalne cechy marki czy wysyłając spójny przekaz marketingowy. W tym zbiorze artykułów znajdziesz koncepcje marketingowe sprawdzone w firmach na całym świecie.

    "Harvard Business Review. Marketing" to zbiór artykułów o marketingu, które ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów to doświadczeni eksperci w dziedzinie marketingu. Omawiają prawdziwe przypadki firm, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki marketingowe stosowane w firmach na całym świecie. Poznaj punkt widzenia autorów oraz ich innowacyjne koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia rynkowego.

    W książce poruszone zostały następujące zagadnienia:

    • Mierzenie i ocenianie wartości marki
    • Ratowanie osłabionej marki
    • Zarządzanie marką tak jak firmą
    • Branding: budowanie świadomości marki
    • Marketing przez Internet
    • Zarządzanie marką globalną
    • Podnoszenie rentowności inwestycji w marketing: eksperymenty i nieoczekiwane odkrycia marketingowe



  • Marketing internetowy w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
  • Sztab doradców ds. e-marketingu:

    • dokona selekcji grupy docelowej i dobierze odpowiednie narzędzia dotarcia do niej
    • pomoże Ci przygotować interesującą treść na Twoją stronę WWW
    • wyjaśni specyfikę programów partnerskich
    • podpowie, jak pozycjonować witrynę w wyszukiwarkach
    • zorganizuje dla Ciebie kampanię e-mailową
    • wprowadzi Cię do społeczności internetowej

    Genialnie zarządzana mała firma!

    Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
    Internet jest doskonałą powierzchnią reklamową. Wiedzą o tym specjaliści od reklamy i marketingu -- dlatego też często tworzą kampanie reklamowe, oparte wyłącznie na internecie. Odpowiednio zaprojektowana i wypromowana witryna WWW oraz prawidłowo przeprowadzona akcja mailingowa mogą dziś przynieść większy sukces niż stosowanie innych form reklamy. Dodatkowo, by spożytkować siłę internetu dla Twoich celów, nie musisz być rynkowym gigantem ani posiadać olbrzymiego budżetu. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.

    Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym.

    • Bezbłędne kierowanie małą firmą.
    • Wykorzystywanie zalet small biznesu.
    • Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
    • Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
    Książka jest publikacją odpowiednią dla małych przedsiębiorstw, które istnieją lub zamierzają zaistnieć w internecie. Autor upraszcza, nie spłycając, przytacza praktyczne przykłady, wskazuje kierunki działań w sieci, odpowiednie dla małej firmy. Warto zwrócić uwagę na podkreślenie kwestii doboru grupy docelowej przez małe przedsiębiorstwo, dostosowanie działań sieciowych do tej grupy oraz budowanie społeczności internetowej. W prosty i interesujący sposób autor przedstawił także zagadnienia pozycjonowania witryny WWW oraz komunikowania się z potencjalnym klientem. Wskazuje on, że co-branding jest znaczącym narzędziem w małym przedsiębiorstwie i można go stosować w odniesieniu do wielu partnerów handlowych (programy partnerskie). Liczne przykłady, studia przypadków oraz ćwiczenia pomagają zrozumieć świat internetu, a także dostosować strategię działań małego przedsiębiorstwa do wymogów rynku elektronicznego.
    dr Agnieszka Dejnaka
    Niejeden raz słyszałem opinie: "Wyprodukować umie każdy, ale sztuką jest znaleźć klientów i sprzedać produkt". Dzisiaj najdynamiczniej rozwijającą się platformą marketingu i sprzedaży jest internet -- ze swoimi możliwościami w zakresie multimedialnego, interaktywnego i spersonalizowanego przekazu. Polecam tę pozycję moim studentom, jako kompendium wiedzy na temat promocji firmy i jej produktów w sieci.
    dr Artur Kwasek
    wykładowca, kierownik Zakładu Systemów Informacyjnych i E-learningu Polish Open University



  • Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają
  • Powiedz mi coś o sobie!

    Daj się poznać, a pokocham Twoje produkty. Zdradź, co lubisz jeść i czytać, a wybiorę Cię na prezydenta. Wzrusz opowieścią o trudnych początkach, a wrócę do Ciebie po jeszcze. Zabaw anegdotką "z życia firmy" a poczuję, że jesteś mi bliski. Kupię Ciebie i Twoją ofertę, i jeszcze polecę Cię znajomym.

    Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo - Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek - firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.

      Poznaj reguły marketingu narracyjnego i zacznij snuć opowieść:
    • o sobie (personal branding),
    • o firmie (komunikacja korporacyjna),
    • o produkcie (komunikacja produktowa),
    • o swojej instytucji (stowarzyszeniu, partii),
    • o miejscu, które kochasz (mieście, regionie, kraju).


    Eryk Mistewicz - polski doradca polityczny, twórca strategii marketingu narracyjnego. Studiował zarządzanie kryzysowe i marketing polityczny w Ecole Supérieure des Sciences Commerciale d...Angers we Francji. Laureat najważniejszej nagrody polskich mediów - Polskiego Pulitzera, Nagrody Głównej SDP. W latach 1998 i 1999 obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy "Cannes Lions" w Cannes. Pracuje z osobami publicznymi, firmami, instytucjami i partiami politycznymi w Polsce i we Francji. Promuje na polskim rynku komunikacyjne narzędzia świata 2.0. Stale współpracuje z miesięcznikiem "Forbes", tygodnikiem "Uważam Rze", dziennikiem "Rzeczpospolita", komentuje w TVN24, TVP, Polsat News. Jego komentarze i analizy strategii komunikacyjnych znajdziemy także w "Le Monde", "L"Express", "Financial Times", "Le Point", "La Croix", "L"Atlantico". W roku 2010 napisał - wspólnie z Michałem Karnowskim - książkę pt. Anatomia władzy o zmianach w świecie mediów, marketingu, PR i polityki.

    www.marketingnarracyjny.pl



  • Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych
  • We współczesnym biznesie reklamy i public relations nie da się przecenić. Czy jednak można nauczyć się pisać teksty reklamowe? Oczywiście podstawą jest wrodzony talent, jednak pozostałe umiejętności są do wyćwiczenia. Potrzebujesz do tego trochę samozaparcia i dobrego przewodnika.

    Książka niniejsza jest zbiorem wiedzy zgromadzonej podczas zajęć prowadzonych przez autora na kilku uczelniach i w kilku szkołach. Znajdziesz tu wiele ćwiczeń opracowanych na potrzeby zajęć praktycznych. To zbiór autorskich przemyśleń o polskiej sztuce reklamy przede wszystkim w zakresie tworzenia tekstów reklamowych.

    Dzięki tej książce:

    • lepiej zrozumiesz język reklam;
    • nauczysz się odczytywać jawne i ukryte intencje nadawców komunikatów reklamowych;
    • zdobędziesz umiejętność skutecznego przekonywania za pomocą słów;
    • poznasz najczęściej stosowane metody budowania warstwy językowej komunikatów reklamowych;
    • zrozumiesz, jak ważny jest dobór odpowiednich słów, aby przekazać właściwą treść;
    • zobaczysz, jak teksty reklamowe zaczynają żyć własnym życiem;
    • być może zdobędziesz nowy i atrakcyjny zawód...



  • Marketing według Teda Levitta
  • Ponadczasowa klasyka marketingu

    • Innowacyjne naśladownictwo
    • Sukces marketingowy dzięki zróżnicowaniu
    • Marketing produktów niematerialnych i ich wytwarzanie
    • Globalizacja rynków
    • Reklama: "poezja dopasowania"

    Ted Levitt jest jednym z guru dziedziny marketingu i zarządzania. Twórca pojęć i teorii wykładanych na uczelniach, niebanalny myśliciel, szanowany naukowiec, wnikliwy obserwator rzeczywistości rynkowej. Jego prace publikowane w ciągu wielu lat zmieniły sposób, w jaki wiele przedsiębiorstw traktuje działalność biznesową, podchodzi do innowacji i kreatywności oraz sprzedaje swoje produkty czy usługi.

    Zbiór artykułów zebranych w książce "Marketing według Teda Levitta" to obowiązkowa lektura dla menedżerów i marketerów działających w dowolnej branży. Zawiera istotne koncepcje i praktyczne narzędzia, które firma może wykorzystać w swoim dążeniu do osiągnięcia i utrzymania konkurencyjnej przewagi. Książka jest także doskonałym podręcznikiem akademickim.


    "Marketing" Philipa Kotlera często nazywany jest "Biblią marketingu". W takim układzie "Marketing według Teda Levitta" jest marketingowym katechizmem.

    Jeśli nie myślisz o kliencie, to znaczy, że wcale nie myślisz




kolejne strony:

1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem