Lista książek:
  • Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III
  • Obudź się! Czas na Javę!

    • Poznaj podstawowe zasady programowania
    • Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje i aplety
    • Opanuj podstawy tworzenia programów z graficznym interfejsem

    Java, jeden z najpopularniejszych dziś obiektowych języków programowania, ma całe mnóstwo zalet. Jest funkcjonalna, świetnie skonstruowana i łatwa do zastosowania przy programowaniu różnego typu urządzeń. Te cechy sprawiają, że wielu programistów nie wyobraża sobie codziennej pracy bez używania tego języka - przy tworzeniu apletów na strony WWW, programów działających w telefonach komórkowych czy rozbudowanych aplikacji dla komputerów osobistych i serwerów. Java na dobre zadomowiła się w globalnej sieci, więc najwyższy czas poznać chociaż jej podstawy!

    Z książką "Java. Ćwiczenia praktyczne " nie będzie to wcale takie trudne. Znajdziesz tu najważniejsze informacje o tym języku i niezbędnych narzędziach, omówienie zmiennych, operatorów i funkcji oraz wyjaśnienie zastosowania tablic. Dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe, do czego służą obiekty i klasy, jak zapewnić obsługę błędów i wyjątków oraz jak wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Nauczysz się odróżniać aplet od aplikacji, zapewnisz interakcję programu z użytkownikiem i stworzysz aplikacje z interfejsem graficznym. Każde z tych zagadnień będziesz mógł od razu przećwiczyć, a ćwiczenia te zagwarantują Ci dogłębne, praktyczne zrozumienie działania poszczególnych fragmentów kodu.

    • Programowanie w Javie
    • Zmienne, operatory i instrukcje
    • Tablice
    • Obiekty i klasy
    • Obsługa błędów i wyjątki
    • Operacje wejścia-wyjścia
    • Aplety
    • Interakcja z użytkownikiem
    • Aplikacje z interfejsem graficznym
    • Grafika i komponenty

    Java - na pewno Ci się spodoba!



  • Java. Ćwiczenia zaawansowane. Wydanie II
  • Mistrzostwo w Javie w zasięgu Twoich rąk!

    • Na czym polegają programowanie współbieżne i obsługa pracy wątków?
    • Jak zapewnić właściwą komunikację sieciową z użyciem protokołu wymiany danych?
    • Co zrobić, by współpraca z relacyjnymi bazami danych czy obsługa zapytań SQL przebiegały idealnie?

    Rzadko zdarza się, by jeden język programowania był w stanie zaspokoić niemal wszystkie potrzeby obsługi bardzo różnych urządzeń i systemów operacyjnych bez konieczności żmudnego dostosowywania. Java znakomicie spełnia te wymagania i właśnie dlatego każdy programista - nawet taki, który używa w swojej pracy innych języków programowania - powinien poznać ją bardzo dokładnie. A najłatwiejszym i najbardziej efektywnym sposobem poszerzenia wiedzy w dziedzinie programowania jest przećwiczenie rozmaitych przypadków konkretnych zastosowań danego języka. Jeśli zetknąłeś się już kiedyś z Javą, dobrze znasz jej podstawy, lecz zależy Ci na opanowaniu szerszego spektrum możliwości, powinieneś koniecznie sięgnąć po książkę "Java. Ćwiczenia zaawansowane. Wydanie II".

    Znajdziesz tu zestaw niemal stu ćwiczeń pomagających zrozumieć takie zagadnienia, jak programowanie współbieżne i obsługa wątków, budowanie aplikacji wielowątkowych z interfejsem graficznym, nawiązywanie połączeń sieciowych, komunikacja sieciowa z użyciem protokołu wymiany danych, serwery wielowątkowe, współpraca z relacyjnymi bazami danych czy obsługa zapytań SQL. Nauczysz się uruchamiać, przerywać i synchronizować wątki oraz poznasz sposób działania gniazd w Javie i gniazd serwerowych. Dowiesz się więcej o przesyłaniu danych w sieci, serwerach wielowątkowych i sterowaniu serwerem z konsoli. Zobaczysz, jak powinno wyglądać budowanie aplikacji sieciowych z interfejsem graficznym w Javie oraz o czym koniecznie trzeba pamiętać. Ponadto jasne staną się dla Ciebie wszystkie tajniki komunikacji z bazą danych oraz sposób obsługi zapytań w SQL.

    • Programowanie współbieżne
    • Synchronizacja wątków
    • Programowanie sieciowe
    • Transmisja danych w modelu klient-serwer
    • Aplikacje sieciowe z interfejsem graficznym
    • Współpraca z bazami danych

    Błyskawicznie opanuj nowe umiejętności i zaimponuj klientom!



  • Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie
  • Od projektu do wdrożenia!

    Google App Engine to idealny przykład usługi PaaS (ang. Platform as a Service). W tym modelu płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby dostawcy. Pozwala to na budowanie niezwykle elastycznych rozwiązań informatycznych. Jednak największą zaletą z perspektywy użytkownika tego rozwiązania jest brak konieczności utrzymywania własnej infrastruktury. Niezależnie od sytuacji, będziesz zawsze przygotowany na obsłużenie dowolnie dużego ruchu, a to naprawdę się opłaca!

    Dzięki tej książce błyskawicznie rozpoczniesz przygodę z platformą Google App Engine. Autor pokaże Ci, jak szybko tworzyć złożone i wydajne aplikacje w chmurze Google. Zaprezentuje przełomowe techniki, pozwalające na skonstruowanie aplikacji, które są w stanie odpowiedzieć na żądanie w ciągu dwóch sekund przy tzw. zimnym uruchomieniu i w ciągu co najwyżej setek milisekund podczas normalnego działania w pozostałej części sesji. W trakcie lektury dowiesz się, jak uniknąć najczęstszych błędów, które dramatycznie pogarszają wydajność i skalowalność aplikacji w chmurze, oraz poznasz najświeższe technologie do tworzenia interfejsów użytkownika. Proces powstawania aplikacji omówiony został od podstaw - od projektowania i modelowania danych, przez bezpieczeństwo i testowanie, aż po wdrożenie.

    Po lekturze tej książki:

    • swobodnie zainstalujesz aplikację na platformie Google App Engine
    • skorzystasz z dodatkowych możliwości platformy
    • będziesz przechowywać dane w Datastore...ach
    • stworzysz w pełni bezpieczne rozwiązanie
    • zagwarantujesz Twojej aplikacji najlepszą infrastrukturę!

    Zagwarantuj najlepszą wydajność Twojej aplikacji w każdych warunkach!



  • Head First Java. Edycja polska (Rusz głową!)
  • Otwórz swój umysł. Poznaj język Java w niekonwencjonalny sposób. Nie będziesz musiał przebijać się przez długie wywody i czytać kilometrowych przykładów. Autorzy książki "Head First Java. Edycja polska" wybrali inny sposób przedstawienia czytelnikom najpopularniejszego języka programowania ery internetu -- uniwersalnego, obiektowego, o prostej i czytelnej składni, a co najważniejsze -- dostępnego nieodpłatnie na wszystkich platformach systemowych i sprzętowych.

    W "Head First Java. Edycja polska" znajdziesz układanki, ilustrowane wyjaśnienia, zagadki oraz wywiady z najważniejszymi obiektami Javy. W ten nietypowy sposób nauczysz się zasad programowania zorientowanego obiektowo w języku Java. Z książki dowiesz się niemal wszystkiego -- zaczynając od zagadnień zupełnie podstawowych, a kończąc na bardzo zaawansowanych, takich jak wątki, połączenia sieciowe oraz programowanie rozproszone przy wykorzystaniu technologii RMI. Najważniejsze jest jednak to, że nauczysz się myśleć jak programista używający obiektowych języków programowania.

    • Podstawowe informacje o języku Java
    • Klasy i obiekty
    • Typy danych
    • Pierwszy program w Javie
    • Java API
    • Programowanie obiektowe -- dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy abstrakcyjne
    • Metody
    • Obsługa wyjątków
    • Graficzny interfejs użytkownika
    • Operacje wejścia-wyjścia
    • Programowanie sieciowe i RMI

    Jeśli chcesz poznać Javę i świetnie się przy tym bawić -- kup tę książkę.



  • Java. Przygotowanie do programowania na platformę Android
  • Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci tworzyć efektywne aplikacje dla systemu Android!

    • Odkryj Javę - od podstaw po zaawansowane mechanizmy tego języka
    • Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał API platformy
    • Poznaj wszystkie aspekty programowania niezbędne do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne

    Język Java, obecny na rynku od dobrych piętnastu lat, ugruntował już swoją pozycję w środowisku programistów. Wykorzystywany jest niemal w każdej dziedzinie informatycznego świata, począwszy od aplikacji internetowych, poprzez tradycyjne oprogramowanie biurowe, aż po rozwiązania dla urządzeń przenośnych. Został on również wybrany jako główny język platformy Android - aplikacje dla tego systemu pisane są w języku Java i korzystają z różnorodnych standardowych API tego języka. Dzięki temu tysiące programistów niemal z marszu rozpoczęło tworzenie aplikacji przeznaczonych dla systemu Android, właściwie nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

    Jedną z najlepszych książek wprowadzających do języka Java... trzymasz właśnie w rękach. Dzięki niej błyskawicznie opanujesz język Java oraz zasady programowania obiektowego, skupiając się przede wszystkim na tych aspektach Javy, które pozwolą Ci zrozumieć istotę tworzenia aplikacji. Z tak solidnymi fundamentami zaczniesz odkrywać możliwości i ograniczenia Javy. Na kolejnych stronach znajdziesz szczegółowo omówione API platformy, jej potencjał w zakresie korzystania z kolekcji oraz tworzenia aplikacji wielojęzycznych. Ponadto nauczysz się wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich osób chcących poznać niuanse języka Java, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia aplikacji. Dzięki zawartym w niej ćwiczeniom błyskawicznie zweryfikujesz zdobytą wiedzę.

    • Java - język programowania i platforma
    • Instalacja i korzystanie ze środowiska programistycznego Eclipse i NetBeans
    • Elementarz języka JAVA - klasy, interfejsy, dziedziczenie
    • Zaawansowane elementy języka - wyjątki, adnotacje, typy ogólne i wyliczeniowe
    • Zastosowanie wątków
    • Zarządzanie kolekcjami elementów - Collections Framework
    • Operacje wejścia-wyjścia - dostęp do plików i strumieni

    Wykorzystaj potencjał Javy i przygotuj się do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne!



  • Efektywne programowanie w języku Java
  • Java to wspaniałe narzędzie w rękach programisty. Ale nawet najlepsze narzędzie może zostać źle użyte. Istnieje wiele książek, które opisują ten język programowania, skupiając się na przedstawieniu jego składni. Ta książka jest zupełnie inna. Adresowana do osób znających już Javę, przedstawia 57 praktycznych zasad pisania efektywnego, poprawnego kodu.

    Każda wskazówka to oddzielny podrozdział, przedstawiający opis problemu, przykłady poprawnego (i błędnego!) kodu, a także historie wzięte z doświadczenia autora. Dzięki książce zapoznasz się z idiomami właściwymi językowi Java oraz z istotnymi z praktycznego punktu widzenia wzorcami projektowymi.

    Wskazówki dotyczą między innymi:

    • Tworzenia i usuwania obiektów
    • Pisania metod wspólnych dla wielu obiektów
    • Klas i interfejsów
    • Javowych odpowiedników konstrukcji znanych z C
    • Pisania poprawnych metod
    • Obsługi wyjątków
    • Korzystania z wątków
    • Serializacji obiektów

    O autorze:
    Joshua Bloch jest współautorem wielu bibliotek języka Java, takich jak Java Collections Framework i java.math, a także autorem licznych prac naukowych. [więcej...\



  • Java 2 dla każdego
  • W dobie szybkiego postępu technicznego i jeszcze szybszego rozwoju technologii internetowych Java stwarza możliwości, o jakich dotychczasowi programiści mogli jedynie marzyć. Dzięki swej jasnej koncepcji, prostocie oraz obiektowości Java stała się idealnym językiem we wszystkich zastosowaniach wymagających przejrzystości i jednocześnie wysokiego poziomu abstrakcji.

    Czytając niniejszą książkę nauczysz się tworzyć programy w języku Java w sposób, który odzwierciedla standardy XXI wieku. W niektórych przypadkach będzie to wyglądało zupełnie inaczej niż początkowo przewidywałeś.

    Pomimo że Java nadal pozostaje bardzo użytecznym narzędziem dla projektantów witryn WWW pragnących nieco "ożywić" ich wygląd, to jednak jej zastosowania wykraczają daleko poza świat przeglądarek sieciowych. W ostatnich latach Java stała się popularnym językiem programowania ogólnego przeznaczenia, a niektóre sondaże wykazują, że obecnie o wiele więcej programistów używa tego języka niż np. C++.



  • Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami
  • Java w analizie konkretnych przykładów

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Tablice oraz iteracje
    • Programowanie obiektowe i pliki tekstowe

    Java to jeden z najważniejszych używanych obecnie obiektowych języków programowania. Do jego największych zalet należą łatwe przenoszenie programów między platformami i możliwość stosowania na urządzeniach przenośnych. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka i posiadać umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów. Podobnie zresztą powinien opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach C++ i Turbo Pascal - i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu.

    Książka "Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami" to jedna z trzech części zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku Java. Będziesz mógł dokładnie prześledzić, jak wyglądają w tym języku operacje wejścia/wyjścia i instrukcje warunkowe. Dowiesz się, do czego potrzebne są iteracje oraz w jaki sposób używa się tablic. Zobaczysz, na czym polega programowanie obiektowe i jak działa ono w Javie. Poznasz także zastosowania plików tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z języka Java w najlepszy możliwy sposób - na prostych, konkretnych przykładach.

    • Proste operacje wejścia/wyjścia
    • Instrukcje warunkowe
    • Iteracje
    • Tablice - deklarowanie, dostęp do elementów, dwuwymiarowe
    • Programowanie obiektowe
    • Pliki tekstowe

    Praktycznie opanuj podstawy języka Java.


    Zajrzyj także do:

    Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami

    Zbiór zadań adresowany jest do maturzystów, studentów, nauczycieli informatyki oraz osób zainteresowanych programowaniem lub rozpoczynających naukę programowania w języku Java.

    Uczniowie techników informatycznych mogą zbiory zadań wykorzystać do szybkiej powtórki przed egzaminem zawodowym.



  • Java. Efektywne programowanie. Wydanie II
  • Poznaj specyfikę języka Java i zostań mistrzem programowania

    • Jak korzystać z bibliotek języka Java?
    • Jak pisać funkcjonalny i klarowny kod?
    • Jak stworzyć profesjonalny i efektowny program?

    Język Java jest językiem obiektowym z dziedziczeniem jednobazowym. Wewnątrz każdej metody korzysta on ze zorientowanego na instrukcje stylu kodowania. Aby dobrze poznać jakikolwiek język, należy nauczyć się posługiwać jego regułami, zasadami i składnią -- podobnie jest z językiem programowania. Jeśli chcesz zyskać możliwość efektywnego programowania w języku Java, powinieneś poznać struktury danych, operacje i udogodnienia, oferowane przez biblioteki standardowe, a także często stosowane i efektywne sposoby tworzenia kodu. Całą potrzebną Ci wiedzę znajdziesz właśnie w tym podręczniku.

    W książce "Java. Efektywne programowanie" w sposób zrozumiały i klarowny przedstawiono zasady opisujące mechanizmy używane w najlepszych technikach programowania. Ten podręcznik podpowie Ci, jak najbardziej racjonalnie korzystać z języka Java oraz jego podstawowych bibliotek. Dowiesz się, jak stosować wyjątki przechwytywalne i wyjątki czasu wykonania, poznasz także zalety stosowania statycznych klas składowych. Opanujesz metody sprawdzania poprawności parametrów i projektowania sygnatur oraz wszelkie instrukcje, które pozwolą Ci na wydajne i profesjonalne programowanie.

    • Tworzenie i usuwanie obiektów
    • Klasy i interfejsy
    • Zapewnianie niezmienności obiektu
    • Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia
    • Zalety stosowania statycznych klas składowych
    • Typy ogólne
    • Typy wyliczeniowe i adnotacje
    • Metody
    • Programowanie
    • Wykorzystanie ogólnie przyjętych konwencji nazewnictwa
    • Wyjątki
    • Współbieżność i serializacja
    • Dokumentowanie bezpieczeństwa dla wątków

    Nie wystarczy samo poznanie języka Java. Trzeba wiedzieć, jak z niego efektywnie korzystać!



  • JavaServer Faces. Wydanie III
  • Ta książka zawiera wszystko, czego Ci potrzeba
    do opanowania frameworka JSF 2.0!

    • Jak korzystać ze znaczników JSF?
    • Jak tworzyć komponenty złożone?
    • Jak nawiązywać połączenie z bazami danych i usługami zewnętrznymi?

    JavaServer Faces (JSF) to technologia platformy Java EE, ułatwiająca projektowanie i tworzenie interfejsów użytkownika aplikacji internetowych. Umożliwia sprawną pracę nad aplikacjami działającymi po stronie serwera i wprowadzanie jasnego podziału na wizualną prezentację oraz właściwą logikę aplikacji. Specyfikacja JSF 2.0 (inaczej niż poprzednia) jest pochodną wielu rzeczywistych projektów open source. Dzięki temu sam framework jest dużo prostszy i lepiej zintegrowany ze stosem technologii Java EE niż wersja JSF 1.0. Co więcej, jego specyfikacja przewiduje teraz obsługę technologii takich, jak AJAX czy REST. Framework JSF 2.0 jest obecnie jednym z najznamienitszych frameworków aplikacji internetowych tworzonych w Javie. Do jego mocnych stron należą także: uproszczony model programowania poprzez zastosowanie adnotacji i wprowadzenie zasady konwencji ponad konfiguracją oraz rozszerzalny model komponentów.

    Książka "JavaServer Faces. Wydanie III" zawiera wszystko, czego trzeba do opanowania rozbudowanych elementów frameworka JSF 2.0. Poznaj tajniki znaczników frameworka JSF oraz obsługi zdarzeń. Dowiedz się, jak budować komponenty złożone, i naucz się implementować własne, niestandardowe. Wykorzystaj w swoich aplikacjach technologię AJAX i opanuj nawiązywanie połączeń z bazami danych czy innymi usługami zewnętrznymi. W ostatnim rozdziale znajdziesz pomocne wskazówki na temat diagnozowania i rejestrowania zdarzeń, a także praktyczne przykłady kodu, rozszerzające technologię JSF.

    • Komponenty zarządzane
    • Zasięg komponentów
    • Nawigacja statyczna i dynamiczna
    • Znaczniki standardowe
    • Facelety
    • Tabele danych
    • Konwersja i weryfikacja danych
    • Obsługa zdarzeń
    • Komponenty złożone
    • Technologia AJAX
    • Usługi zewnętrzne
    • Praca z bazami danych



  • Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII
  • Podobnie jak wcześniejsze popularne języki programowania komputerów, Java jest mieszanką najlepszych elementów swoich poprzedników. Jej dodatkową zaletą jest innowacyjna koncepcja samego języka, wynikająca z unikatowej misji. Obecnie Java jest bardzo chętnie wykorzystywana we wszelkich projektach informatycznych. Silne typowanie, jasno określona, przejrzysta składnia oraz ogromna liczba bibliotek rozwiązujących najbardziej wymyślne problemy zyskuje jej wielu zwolenników.

    Książka, którą trzymasz w ręku, jest unikalną pozycją, gdyż jako jedna z pierwszych omawia nowości z ostatniego wydania języka Java, oznaczonego numerem 7. Znajdziesz w niej informacje na temat nowego API do obsługi operacji wejścia-wyjścia, wykorzystania łańcuchów znaków w wyrażeniach switch oraz wychwytywania wielu wyjątków w ramach jednego bloku catch. Poza nowościami autor omawia konstrukcje obecne w języku od lat. Książka ta jest idealną propozycją dla każdego programisty Javy, który może po nią sięgać wybiórczo, jeżeli będzie miał wątpliwości co do sposobu rozwiązania konkretnego problemu. Natomiast dla osób, które chcą poznać język Java i wkroczyć w świat zaawansowanych technologii, będzie ona pasjonującym przewodnikiem.

    W trakcie lektury:

    • poznasz nowości w najnowszym wydaniu Javy
    • zaznajomisz się z historią tego języka
    • nauczysz się podstaw składni
    • stworzysz aplikację internetową
    • poznasz mocne i słabe strony języka

    Kompletne źródło informacji na temat języka Java!



  • Java. Podstawy. Wydanie VIII
  • Zacznij tworzyć niezależne od platformy aplikacje jeszcze dziś!

    • Jakie nowości kryją się w Java Standard Edition 6?
    • Jak rozpocząć przygodę z językiem Java?
    • Jak wykorzystać wielowątkowość?

    Język programowania Java został stworzony i jest rozwijany przez firmę Sun Microsystems. Możliwość zastosowania go na różnych platformach została doceniona przez wielu programistów na świecie. Jednak nie jest to jedyna mocna strona Javy. Warto tu wskazać również jej silne ukierunkowanie na obiektowość, obsługę programowania rozproszonego, mechanizm automatycznego oczyszczania pamięci (ang. garbage collection). Dzięki swoim atutom, dobrej dokumentacji i licznych publikacjom Java jest dziś wiodącym rozwiązaniem na rynku języków programowania.

    Książka "Java. Podstawy. Wydanie VIII" została zaktualizowana o wszystkie te elementy, które pojawiły się w wersji szóstej platformy Java Standard Edition. Tom pierwszy -- "Podstawy" -- zawiera wprowadzenie do języka programowania Java. Autorzy książki przedstawią tu założenia przyjęte przez firmę Sun przy tworzeniu tej platformy. Dowiesz się, jakie prawa rządzą programowaniem obiektowym oraz jak wykorzystać interfejsy i obsługę wyjątków. Dodatkowo będziesz mieć możliwość zapoznania się z elementami projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika. W ostatnim rozdziale autorzy omówią wielowątkowość oraz sposób zastosowania tego typu rozwiązań w codziennej pracy programisty języka Java.

    • Podstawy języka Java
    • Programowanie obiektowe
    • Interfejsy
    • Sposób użycia klas proxy oraz klas wewnętrznych
    • Projektowanie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem biblioteki Swing
    • Obsługa wyjątków
    • Wykrywanie i rozwiązywanie problemów w kodzie
    • Wielowątkowość

    Wykorzystaj siłę obiektów. Programowanie obiektowe w języku Java ma przyszłość!



  • Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie V
  • Chcesz nauczyć się Javy?
    Zacznij już dziś!

    Java to język przeznaczony do realizacji najtrudniejszych programistycznych zadań. Świetnie sprawdza się wszędzie tam, gdzie wymagane są najwyższa wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo. Dzięki jasno sprecyzowanym zasadom, przejrzystej składni i silnemu typowaniu jest językiem łatwym w nauce i odpornym na błędy początkujących programistów. Java ma jeszcze jedną zaletę - programiści znający ten język są poszukiwani na rynku pracy w każdej ilości. Chcesz dołączyć do tego grona?

    To nie jest trudne! Na początek wystarczy Ci ta książka. Dzięki niej wejdziesz w świat Javy, klas, obiektów, polimorfizmu... Poznasz zalety i wady tego języka oraz to, jak wypada on na tle konkurencyjnych rozwiązań. Następnie zaznajomisz się ze składnią, typami danych, strukturą programu oraz mechanizmem wyjątków. Kolejne rozdziały zawierają bezcenne informacje na temat tworzenia interfejsu użytkownika, dokumentowania kodu i radzenia sobie z typowymi problemami. Ta książka gwarantuje bezbolesne rozpoczęcie przygody z językiem Java!

    Zaprojektowana do łatwej nauki!

    • Kluczowe umiejętności i koncepcje przedstawione na początku każdego rozdziału
    • Ekspert odpowiada, czyli pytania i odpowiedzi zawierające dodatkowe informacje oraz pomocne wskazówki
    • Przykłady i projekty, czyli ćwiczenia demonstrujące, jak wykorzystać w praktyce zdobyte umiejętności
    • Testy sprawdzające, czyli pytania i zadania na końcu każdego rozdziału, pozwalające sprawdzić wiedzę
    • Składnia ze wskazówkami, czyli przykłady kodu z komentarzami opisującymi wykorzystywane techniki programowania

    Najlepszy podręcznik dla początkującego programisty!



  • Java. Rusz głową! Wydanie II
  • Jeśli chcesz poznać Javę, nie szukaj dalej -
    oto pierwsza książka techniczna z graficznym interfejsem użytkownika!

    • Obejmuje Javę 5.0

    Technologie oparte na Javie są wszędzie - jeśli piszesz oprogramowanie i jeszcze nie poznałeś Javy, nadszedł czas, by ruszyć głową!

    Otwórz się na Javę i projektowanie obiektowe. Przystąp do nauki unikalną metodą, wykraczającą poza suche opisy składni oraz sposobów omijania codziennie spotykanych raf programistycznych. To doskonały podręcznik dla osób, które lubią uczyć się nowych języków programowania i nie mają wykształcenia informatycznego lub programistycznego. Zostań fantastycznym programistą i zdobądź wiedzę kompletną: od tworzenia obiektów, po graficzny interfejs użytkownika (GUI), obsługę wyjątków (błędów) oraz komunikację sieciową (gniazda) i wielowątkowość, a nawet pakowanie grupy plików klasowych w jeden plik instalacyjny.

    Naprzód, głowo! Nikt ci tego nie potrafił wytłumaczyć? Wydaje Ci się, że to problem nie na Twoją głowę? Nie potrzebujesz elektrowstrząsów, żeby pobudzić swój mózg do aktywnego działania. Tylko żadnych gwałtownych gestów! Usiądź wygodnie, otwórz książkę, dopiero teraz się zacznie. Na początek - rusz głową!

    Precz z nudnymi wykładami i zakuwaniem bez zrozumienia! Nauka to znacznie więcej niż tylko czytanie suchego tekstu. Twój mózg jest niczym głodny rekin, cały czas prący naprzód w poszukiwaniu nowej, apetycznej przekąski. Jak karmimy Twój wygłodniały umysł?

    Używamy rysunków, bo obraz wart jest 1024 słów. Stosujemy powtórzenia, by zakodować na stałe dane w Twojej chłonnej głowie. Oddziałujemy na emocje, jesteśmy nieprzewidywalni, zaskakujący i zabawni. Stawiamy przed Tobą wyzwania i zadajemy pytania, które angażują Cię w proces studiowania przedstawianych zagadnień. Cały czas pobudzamy Twój umysł do aktywnego działania, zmuszamy go do posłuszeństwa... a za ciężką pracę nagrodzimy go smakowitym ciasteczkiem w postaci wiedzy - wisienka gratis!

    Rozgryź to sam!

    • Klasy i obiekty
    • Typy danych
    • Pierwszy program w Javie
    • Java API
    • Programowanie obiektowe - dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy abstrakcyjne
    • Metody
    • Obsługa wyjątków
    • Graficzny interfejs użytkownika
    • Operacje wejścia-wyjścia
    • Programowanie sieciowe i RMI



  • Java. Techniki zaawansowane. Wydanie VIII
    • Jak wykorzystać strumienie?
    • Jak stworzyć efektowny interfejs użytkownika?
    • Jak zapewnić bezpieczeństwo w tworzonych aplikacjach?

    Co spowodowało, że język programowania Java zyskał tak wielką popularność? Przyczyn jest kilka: możliwość przenoszenia kodu między programami, wydajność i to, co programiści lubią najbardziej - mechanizm automatycznego oczyszczania pamięci. Nie bez znaczenia jest również to, że Java jest językiem zorientowanym obiektowo, udostępnia obsługę programowania rozproszonego oraz świetną dokumentację. Ponadto liczne publikacje oraz pomocna społeczność sprawiają, że Java zajmuje poczesne miejsce wśród innych języków programowania.

    Kolejne wydanie książki "Java. Techniki zaawansowane. Wydanie VIII" zostało zaktualizowane o wszystkie te elementy, które pojawiły się w wersji szóstej platformy Java Standard Edition. Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać strumienie, jak parsować dokumenty XML czy też w jaki sposób tworzyć aplikacje sieciowe. Poznasz interfejs JDBC, sposób wykorzystania transakcji oraz wykonywania zapytań SQL. Autorzy w szczegółowy sposób pokażą Ci, jak tworzyć aplikacje z wykorzystaniem biblioteki Swing. Dodatkowo przedstawią, w jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo w tworzonych przez Ciebie aplikacjach. Wszystkie te - oraz wiele innych - zagadnienia zostaną przedstawione w przystępny i sprawdzony sposób!

    • Wykorzystanie strumieni
    • Dokumenty XML i ich wykorzystanie w języku Java
    • Programowanie aplikacji sieciowych
    • Wykorzystanie interfejsu JDBC
    • Tworzenie aplikacji wielojęzycznych
    • Możliwości pakietu Swing
    • Wykorzystanie biblioteki AWT
    • Bezpieczeństwo w aplikacjach
    • Zastosowanie podpisu cyfrowego
    • Sposoby wykorzystania obiektów rozproszonych (RMI)

    Wykorzystaj zaawansowane możliwości języka Java w swoich projektach!



  • JavaServer Faces i Eclipse Galileo. Tworzenie aplikacji WWW
    • Jak projektować estetyczne i wygodne interfejsy użytkownika aplikacji WWW?
    • Od czego zacząć projekt wykorzystujący JavaServer Faces?
    • Co oferuje środowisko Eclipse Galileo, a co narzędzia Web Tools Platform?

    Dobry interfejs aplikacji WWW to połowa jej sukcesu. Osiągnij go z JavaServer Faces! Język Java od lat zdobywa i ugruntowuje swoją popularność wśród programistów i twórców aplikacji WWW, a rozmaite platformy i rozwiązania, w których jest on wykorzystywany, zostały na stałe włączone do pakietu narzędzi stosowanych przez wielu z nich na co dzień. Jednym z najbardziej popularnych tego typu narzędzi jest JavaServer Faces. Można dzięki niemu w prosty sposób tworzyć interfejsy użytkownika aplikacji, wykorzystujące platformę Java EE. Ten spójny i kompletny szkielet programistyczny jest obecnie najbardziej elastycznym, najlepiej dopracowanym i najprostszym w użyciu rozwiązaniem, opartym na technologii serwletów.

    Jednak "najprostszy" wcale nie musi oznaczać "prosty", o czym z pewnością miało okazję przekonać się wielu studentów kierunków informatycznych i profesjonalnych programistów, którzy postanowili praktycznie zapoznać się z możliwościami tej technologii. Nieocenioną pomocą okaże się dla nich książka "JavaServer Faces i Eclipse Galileo. Tworzenie aplikacji WWW ", dzięki której można uniknąć wielu typowych błędów i nauczyć się biegle korzystać z JSF, zdobywając przy tym kompletną wiedzę na temat mechanizmów i rozwiązań zapewniających działanie tej platformy. Co więcej, opisano tu nie tylko samą technologię, lecz również sposób jej praktycznego wykorzystania w konkretnych projektach, co w przyszłości zaowocuje z pewnością opracowaniem niejednej doskonałej i cieszącej oko aplikacji WWW.

    • Mechanizmy działania aplikacji WWW i sposoby ich projektowania w oparciu o język Java
    • Podstawowe informacje na temat szkieletu programistycznego JSF
    • Realizacja praktycznego projektu z wykorzystaniem JavaServer Faces
    • Rozszerzanie standardowej implementacji JSF i tworzenie niestandardowych interfejsów użytkownika
    • Opis środowiska programistycznego Eclipse Galileo oraz pakietu narzędzi Web Tools Platform

    Naucz się szybko i sprawnie tworzyć rozbudowane interfejsy użytkownika aplikacji WWW za pomocą szkieletu programistycznego JavaServer Faces.



  • JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie
  • Przetestuj swoje aplikacje podczas ich tworzenia

    • Poznaj strukturę testów jednostkowych
    • Stwórz poprawne testy jednostkowe
    • Wykorzystaj moduły testowe w projekcie

    Testy jednostkowe są niezwykle ważnym narzędziem programisty. Przeprowadzane podczas pisania aplikacji pozwalają na sprawdzenie poprawności kodu, wyłapanie błędów i szybkie usunięcie ich. W nowoczesnych metodykach wytwarzania oprogramowania testy jednostkowe są jednymi z najważniejszych elementów procesu. Tworzenie systemów bez korzystania z testów jednostkowych często porównywane jest do pisania programów na kartce. Nowoczesne narzędzia takie, jak JUnit bardzo ułatwiają przeprowadzanie testów jednostkowych, integrując się ze środowiskami programistycznymi.

    Książka "JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie" to wprowadzenie do tematyki testów jednostkowych. Czytając ją poznasz ich znaczenie i nauczysz się stosować JUnit do projektowania i wykorzystywania testów. Dowiesz się, jak projektować testy jednostkowe w oparciu JUnit, co testować za ich pomocą i gdzie umieszczać kod testowy. W książce przeczytasz też o zasadach projektowania łatwego do testowania kodu oraz programowaniu sterowanym testami.

    • Cele przeprowadzania testów jednostkowych
    • Planowanie testów
    • Implementacja testów z wykorzystaniem JUnit
    • Zasady stosowania testów
    • Automatyzowanie testów
    • Określanie częstotliwości testowania
    • Projektowanie kodu pod kątem testowania

    Przekonaj się, jak bardzo testy jednostkowe ułatwią Ci pracę.



  • Java 2. Podstawy
    • Obszerny przewodnik po języku Java -- zaktualizowany dla wersji JDK 1.3
    • Pełne omówienie środowiska programowania zorientowanego obiektowo oraz klas Swing
    • Więcej przykładowch kodów przydatnych profesjonalnym programistom
    • CD-ROM zawiera kod źródłowy wszystkich programów, J2SE w wersji 1.3, Forte™ -- Java Community Edition i wiele więcej!

    Pięć wydań w USA, pierwsze wydanie w Polsce!

    "Java 2. Podstawy" jest najlepszą książką dla programistów. Nie ma sobie równych pod względem ilości przekazanych informacji, a mimo to pozostaje bardzo czytelna. -- K. N. King, Computer Reviews

    Programiści znajdą tu wszystko, czego potrzeba, aby wykorzystać potęgę języka Java... -- PC Week

    "Java 2. Podstawy" dostarcza wszystkiego, czego potrzebujesz, aby ukończyć nawet najbardziej skomplikowane projekty. Dlatego właśnie ta książka przez pięć lat była międzynarodowym bestsellerem. "Java 2. Podstawy" omawia podstawy platformy Java 2 Standard Edition w wersji 1.3, zawiera pełny opis zorientowanego obiektowo środowiska programistycznego Javy, komponentów interfejsu użytkownika Swing i wiele, wiele więcej.

    Piąta wydanie prezentuje wiele nowych, gotowych do zastosowania programów, z których zasłynęły poprzednie edycje tej książki: pojawiły się również nowe programy dotyczące mechanizmu odbicia oraz optymalizacji kodu. Szczegółowo wyjaśniono koncepcję klas wewnętrznych, funkcjonowanie proxy, obsługę wyjątków, techniki usuwania błędów, model zdarzeń Javy, interfejs wejścia/wyjścia oraz zarządzania plikami.

    Kompendium dla programistów Javy, a w nim:

    • Omówienie języka Java i tworzenia aplikacji w środowisku Forte(tm)
    • Tworzenie aplikacji GUI przy pomocy nowych klas Swing
    • Sposoby pisania klas proxy i klas wewnętrznych
    • Korzystanie z modelu zdarzeń Javy
    • Omówienie klas strumieni oraz mechanizmu zarządzania plikami
    To idealna książka dla profesjonalnych programistów, którzy chcą nauczyć się Javy i wykorzystać ją w swojej pracy zawodowej. Zawiera CD-ROM z kodem źródłowy wszystkich przykładów, Forte ™ -- Java Community Edition (zintegrowane środowisko programistyczne Javy) oraz wersje testowe wielu innych użytecznych programów.



  • Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II
  • Kompletne i niezastąpione źródło wiedzy dla doświadczonych programistów

    • Kolejne wydanie doskonałego przewodnika po zaawansowanych możliwościach Javy
    • Wszystkie kody źródłowe w książce zaktualizowane do J2SE 5.0
    • Szczegółowe omówienie wielowątkowości, kolekcji, programowania aplikacji sieciowych i bazodanowych, bezpieczeństwa i internacjonalizacji aplikacji, obiektów rozproszonych i języka XML

    Kolejne już wydanie przewodnika opisującego zaawansowane i nieznane właściwości języka Java, tym razem w wersji 5.0, to kompendium wiedzy dla wszystkich programistów zamierzających tworzyć rozbudowane aplikacje. Nowa wersja języka Java to nie tylko nowy numer -- to przede wszystkim ogromna ilość nowych funkcji i możliwości, klas i obiektów. W JDK 5.0 wprowadzono nowe mechanizmy obsługi wątków i kolekcji, rozszerzono możliwości biblioteki Swing i klas wykorzystywanych do tworzenia aplikacji bazodanowych i sieciowych. "Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II" przedstawia i opisuje wszystkie te nowości.

    Wszystkie przykładowe programy zostały zaktualizowane do najnowszej wersji Javy i przedstawiają praktyczne rozwiązania rzeczywistych problemów, z jakimi może spotkać się twórca aplikacji w języku Java. Książka zawiera wiele nowych podrozdziałów poświęconych nowościom wprowadzonym w J2SE 5.0. Dokładnie i na przykładach opisuje zagadnienia związane z wielowątkowością, kolekcjami, metadanymi, stosowaniem języka XML, komunikacją z bazami danych i wieloma innymi elementami zaawansowanego programowania w Javie.

    • Aplikacje wielowątkowe
    • Kolekcje i operacje na nich
    • Połączenia sieciowe
    • Interfejs JDBC i LDAP
    • Aplikacje rozproszone
    • Technologia CORBA
    • Zaawansowane możliwości bibliotek Swing i AWT
    • Technologia JavaBeans
    • Bezpieczeństwo aplikacji
    • Internacjonalizacja
    • Korzystanie z języka XML

    Jeśli zamierzasz wykorzystać Javę w złożonym projekcie informatycznym, ta książka będzie dla Ciebie niezastąpiona.



  • Praktyczny kurs Java. Wydanie III
  • Uniwersalna i niezastąpiona - Java na każdą okazję

    • Poznaj podstawy - środowisko, struktura i kompilacja programu
    • Dowiedz się więcej - instrukcje języka, wyjątki i programowanie obiektowe
    • Wykorzystaj różne możliwości - system wejścia-wyjścia, kontenery, aplikacje i aplety

    Język Java nieprzerwanie święci triumfy na salonach profesjonalnych firm, zajmujących się programowaniem. Jest wykorzystywany zarówno w prostych programach dla telefonów komórkowych, jak i w skomplikowanych aplikacjach sieciowych. Jego główne zalety to duża przenośność i świetna, przemyślana konstrukcja, która pozwala łatwo opanować zasady programowania i szybko zacząć tworzyć własne, dobrze działające programy. Java ma jeszcze jedną cechę, istotną z punktu widzenia każdej osoby zajmującej się informatyką - po prostu nie wypada jej nie znać!

    Książka "Praktyczny kurs Java. Wydanie III " oferuje swoim czytelnikom możliwość łatwego i szybkiego zapoznania się z podstawami programowania w tym języku. Z jej pomocą w mig zainstalujesz odpowiednie środowisko programistyczne i poznasz reguły budowania aplikacji w Javie, typy danych oraz rodzaje zmiennych. Nauczysz się kontrolować przebieg wykonywania programu oraz wykorzystywać tablice. Zrozumiesz, na czym polega programowanie obiektowe i związane z nim podstawowe pojęcia, takie jak dziedziczenie i polimorfizm. Dowiesz się, jak obsługiwać i tworzyć wyjątki, jak działa system wejścia-wyjścia, co to są kontenery i typy uogólnione oraz czym różnią się aplikacje od apletów. A wszystko to w serii znakomitych, praktycznych ćwiczeń!

    • Krótka historia Javy, jej narzędzia i wersje
    • Instalacja JDK i podstawy programowania
    • Zmienne, instrukcje sterujące i tablice
    • Dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy wewnętrzne
    • Wyjątki
    • System wejścia-wyjścia
    • Kontenery i typy uogólnione
    • Aplikacje i aplety

    Zanurz się w świecie Javy!



  • Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie
  • Poznaj możliwości szkieletu Spring
    i usprawnij proces tworzenia aplikacji J2EE

    Spring to szkielet wytwarzania aplikacji (framework), dzięki któremu proces budowania oprogramowania w języku Java dla platformy J2EE staje się znacznie prostszy i efektywniejszy. Spring oferuje usługi, które można z powodzeniem używać w wielu środowiskach -- od apletów po autonomiczne aplikacje klienckie, od aplikacji internetowych pracujących w prostych kontenerach serwletów po złożone systemy korporacyjne pracujące pod kontrolą rozbudowanych serwerów aplikacji J2EE. Spring pozwala na korzystanie z możliwości programowania aspektowego, znacznie sprawniejszą obsługę relacyjnych baz danych, błyskawiczne budowanie graficznych interfejsów użytkownika oraz integrację z innymi szkieletami takimi, jak Struts czy JSF.

    Książka "Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie" odkryje przed Tobą wszystkie tajniki stosowania Springa w procesie wytwarzania systemów informatycznych dla platformy J2EE. Dowiesz się, jak efektywnie korzystać z najważniejszych składników szkieletu Spring i poznasz ich rolę w budowaniu aplikacji. Nauczysz się nie tylko tego, co można zrealizować za pomocą poszczególnych usług, ale także tego, w jaki sposób zrobić to najlepiej. W kolejnych ćwiczeniach przeanalizujesz proces tworzenie kompletnej aplikacji w oparciu o Spring.

    W książce poruszono m.in. tematy:

    • Struktura szkieletu Spring
    • Tworzenie komponentów i definiowanie zależności pomiędzy nimi
    • Testowanie aplikacji i testy jednostkowe
    • Programowanie aspektowe w Spring
    • Połączenia z relacyjnymi bazami danych za pomocą JDBC
    • Zarządzanie transakcjami
    • Korzystanie z mechanizmu Hibernate
    • Zabezpieczanie aplikacji
    • Stosowanie szkieletu Web MVC

    Przekonaj się, jak Spring może zmienić Twoją pracę
    nad tworzeniem aplikacji J2EE.



  • Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
  • Poznaj najnowszą wersję języka Java

    • Opanuj zasady projektowania obiektowego
    • Wykorzystaj Javę do tworzenia aplikacji
    • Zastosuj najnowsze narzędzia i techniki

    Popularność Javy stale rośnie, a każda następna wersja tego języka wnosi coś nowego. Poznanie wszystkich możliwości drzemiących w Javie wymaga sięgnięcia do sprawdzonego źródła wiedzy -- książki "Thinking in Java". To światowy bestseller, który zyskał zasłużoną sławę najlepszego podręcznika do nauki Javy. Wzbudził entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dzięki wyjątkowej przejrzystości, przemyślanej strukturze i trafnie dobranym przykładom.

    Książka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej. Czytając tę książkę, dowiesz się, co jest niezbędne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.

    • Projektowanie obiektowe
    • Zasady dokumentowania kodu źródłowego
    • Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
    • Inicjalizacja i usuwanie obiektów
    • Kolekcje obiektów
    • Obsługa błędów
    • Operacje wejścia i wyjścia
    • Programowanie współbieżne
    • Projektowanie interfejsów użytkownika

    Przekonaj się, dlaczego książka "Thinking in Java"
    jest uznawana za najlepszy podręcznik Javy dostępny na rynku.



  • Tablice informatyczne. Java. Wydanie II
  • Szybki dostęp do niezbędnych informacji

    • Jak tworzyć obiekty i pakiety?
    • Jak obsługiwać wyjątki?
    • Jak sprawnie pisać programy działające na wielu platformach?

    Atrakcyjność języka Java wynika w dużej mierze z braku zależności kodu od systemu operacyjnego i procesora oraz z jego niezawodności -- posiada on bowiem system wyjątków, który chroni przed popełnieniem błędu. Jest to zatem doskonały język programowania, zarówno dla początkujących programistów, jak i profesjonalistów. Bez względu na to, do której z tych grup należysz, w Twojej pracy istotna jest szybkość i precyzja działania. Pomogą Ci w tym tablice informatyczne -- Twój podręczny słownik języka Java.

    "Tablice informatyczne. Java. Wydanie II" to niezbędnik każdego programisty. Książka zawiera wszystkie potrzebne informacje, dotyczące tego języka. Można z nich skorzystać natychmiast, bez przedzierania się przez stosy innych podręczników. Dzięki temu możesz w każdej chwili odświeżyć sobie wiadomości o typach danych oraz metodach klas i ich rodzajach. Sprawdzisz też, jak tworzyć obiekty i pakiety, obsługiwać wyjątki, przeprowadzać strumieniowe operacje na plikach oraz wczytywać tekst za pomocą klasy buforowej.

    • Typy danych
    • Zmienne i operatory
    • Instrukcje
    • Tablice
    • Klasy i obiekty
    • Metody i rodzaje klas
    • Konstruktory
    • Dziedziczenie
    • Modyfikatory dostępu
    • Składowe finalne
    • Pakiety
    • Wyjątki
    • Strumieniowe operacje na plikach

    Tak jak nic nie zastąpi dobrego słownika,
    tak nic nie zastąpi tablic informatycznych języka Java.



  • Tablice informatyczne. Java. Wydanie III
  • Bez Javy ani rusz!

    • Od czego zacząć budowanie aplikacji za pomocą Javy?
    • Jakie instrukcje języka i operatory są najważniejsze dla działania aplikacji?
    • Jak optymalnie wykorzystać klasy i obiekty?

    Java przydaje się do wszystkiego. Jej legendarna elastyczność zyskuje rzesze zwolenników, z których żaden nie może obyć się bez tablic informatycznych, zawierających wszystkie najważniejsze elementy i konstrukcje tego języka. Wśród nich wymienić można chociażby szczegółowo rozpisane typy danych, operatory i instrukcje, a także informacje dotyczące budowy i funkcji klas oraz obiektów czy tworzenia i wykorzystywania interfejsów. Ponadto znajdziesz tu wskazówki dotyczące obsługi wyjątków czy współpracy z systemem plików.

    Podręczny i poręczny zestaw oferuje Ci możliwość szybkiego przeglądania i odnalezienia konkretnych informacji bez wielogodzinnego ślęczenia nad opasłymi tomami książek.

    • Budowa aplikacji i kompilacja kodu
    • Typy danych i komentarze
    • Zmienne i operatory
    • Instrukcje języka
    • Tablice i interfejsy
    • Klasy i obiekty
    • Typy uogólnione
    • Pakiety i wyjątki
    • Współpraca z systemem

    Tablice informatyczne - ściąga na każdą okazję!



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem