Lista książek:
  • UML 2.x. Ćwiczenia zaawansowane
    • Poznaj najnowszy standard języka UML
    • Naucz się w pełni wykorzystywać jego możliwości
    • Rozszerz swoją wiedzę o zagadnienia zaawansowane i profile
    • Zostań ekspertem dzięki praktycznym przykładom

    Dowiedz się, jak użyteczny jest język UML!

    Modelowanie systemów informatycznych w oparciu o język UML znalazło wiele zastosowań i jest obecnie przedmiotem nauczania na kierunkach informatycznych wielu światowych uczelni. UML stał się również inspiracją do opracowania licznych standardów branżowych, przyjmujących postać profili tego języka. Dla analityków, projektantów oraz inżynierów systemów informatycznych najważniejszy jest bez wątpienia SysML, ułatwiający projektowanie aplikacji technicznych w oparciu o architekturę języka UML.

    Choć UML zyskał w ostatnich latach status standardu i stał się narzędziem wykorzystywanym przy tworzeniu wielu projektów informatycznych, jego architektura może stanowić poważne wyzwanie dla użytkowników, a zastosowanie jego profili w projektowaniu aplikacji i systemów może prowadzić do dalszych komplikacji. Nauki języka nie ułatwia również fakt, że podlega on stałej ewolucji, przejawiającej się w licznych udoskonaleniach i rozszerzeniach kolejnych wersji standardu UML. Osoby zainteresowane rozszerzeniem swojej wiedzy na temat UML-a oraz poznaniem bardziej zaawansowanych zagadnień związanych z jego używaniem powinny sięgnąć po książkę "UML 2.x. Ćwiczenia zaawansowane". Znajdą w niej dużo innowacyjnych przykładów zastosowania języka i praktycznych zadań utrwalających wiadomości oraz ułatwiających wdrażanie ich w codzienną praktykę projektowania czy analizowania systemów informatycznych.

    Autorzy nie ograniczyli się do najbardziej typowych aplikacji, lecz zaprezentowali sposoby wykorzystania UML-a w bardzo różnych dziedzinach gospodarki elektronicznej, przedstawiając między innymi zagadnienia związane z planowaniem akcji marketingowej, sterowaniem ruchem pojazdów oraz tworzeniem rozmaitych systemów rezerwacyjnych czy serwisów rozliczeniowo-handlowych. Książka jest logiczną kontynuacją cyklu publikacji na temat UML-a i doskonale uzupełnia poprzednie pozycje, umożliwiając poszerzenie wiedzy o wiadomości związane z najnowszymi wersjami języka oraz nowymi obszarami jego używania.

    • Struktura języków UML i SysML
    • Zmiany, uaktualnienia oraz profile UML-a
    • Rodzaje diagramów i ich zastosowania
    • Praktyczne przykłady wykorzystania diagramów
    • Zadania do samodzielnego wykonania
    • Wdrażanie modelowanych systemów i aplikacji



  • UML 2.1. Ćwiczenia
  • Jednym z najbardziej uciążliwych etapów projektowania systemów informatycznych jest specyfikacja ich zadań i założeń. Konieczność znalezienia wspólnego języka, którym posługiwaliby się potencjalni użytkownicy, inwestorzy i wykonawcy systemu, jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Idealnym rozwiązaniem tego problemu jest język UML -- zespół diagramów stanowiących metody i techniki analizy i projektowania systemu i jego elementów składowych. Narzędzia służące do komputerowego wspomagania projektowania z wykorzystaniem języka UML, nazywane narzędziami CASE, pozwalają nie tylko na stworzenie tych diagramów, ale także na wygenerowanie na ich podstawie dokumentacji projektowej oraz szkieletu kodu źródłowego.

    Książka "UML 2.1. Ćwiczenia" to wprowadzenie do modelowania systemów informatycznych z zastosowaniem języka UML i narzędzi CASE. Czytając ją i wykonując zawarte w niej ćwiczenia, poznasz elementy UML-a oraz zadania diagramów i sposoby ich tworzenia. Nauczysz się korzystać z narzędzia Enterprise Architect -- jednej z najpopularniejszych aplikacji CASE. Dowiesz się nie tylko tego, w jaki sposób rysować w nim diagramy, ale także jak za jego pomocą tworzyć dokumentację i zarys kodu. Przeczytasz także o inżynierii zwrotnej -- generowaniu diagramów na podstawie kodu źródłowego.

    • Diagramy przypadków użycia
    • Diagramy klas
    • Diagramy sekwencji i czynności
    • Diagramy wdrożeniowe
    • Instalacja i konfiguracja programu Enterprise Architect
    • Tworzenie dokumentacji systemu
    • Generowanie kodu
    • Inżynieria zwrotna

    Stwórz odpowiedni model systemu informatycznego
    i przekonaj się, jak bardzo ułatwi Ci on dalszą pracę.



  • Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
  • Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne!

    • Czym jest inżynieria oprogramowania?
    • Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania?
    • Jak wygląda cykl życia oprogramowania?

    Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście - prawie!

    Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!

    • Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
    • Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
    • Modelowanie przy użyciu języka UML
    • Organizacja projektu
    • Narzędzie do komunikacji grupowej
    • Proces zbierania wymagań
    • Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
    • Określanie obiektów modelu analitycznego
    • Analiza wymagań
    • Dekompozycja systemu na podsystemy
    • Identyfikacja celów projektowych
    • Projektowanie obiektów
    • Wzorce projektowe
    • Specyfikowanie interfejsów
    • Odwzorowywanie modelu na kod
    • Testowanie
    • Zarządzanie zmianami i konfiguracją
    • Cykl życia oprogramowania
    • Metodologie

    Dobry projekt systemu to podstawa sukcesu!



  • Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • SysML, czyli System Modeling Language, to nowy obiektowy język modelowania systemów. W prostej linii wywodzi się on z języka UML, który stanowił do tej pory swego rodzaju standard w inżynierii oprogramowania. SysML został dostosowany do specyficznych potrzeb inżynierów systemowych, zajmujących się projektami w sposób całościowy. Pozwala na specyfikację, analizę, projektowanie i weryfikację złożonych systemów różnego rodzaju, a dzięki swoim dużym możliwościom i elastyczności w ciągu kilku lat zdołał zdobyć liczną rzeszę profesjonalnych użytkowników.

    Opanowanie arkanów posługiwania się tym narzędziem ułatwi książka "Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce". Pierwsza na polskim rynku pozycja poświęcona SysML stanowi jednocześnie doskonałe wprowadzenie w zagadnienia inżynierii systemowej, zawiera szczegółowy opis architektury języka oraz prezentuje najważniejsze koncepcje związane z jego zastosowaniem. Książka niemal w całości przedstawia różnego typu diagramy, a zamieszczone w niej dodatki ułatwią zrozumienie nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień i umożliwią sprawne poruszanie się po treści oraz uzupełnienie wiedzy w oparciu o publikacje innych autorów.

    • Struktura, historia i zastosowania języka SysML
    • Diagram wymagań systemowych
    • Diagram definiowania bloków
    • Diagram bloków wewnętrznych
    • Diagram parametryczny
    • Rozszerzony diagram czynności
    • Diagramy UML4SysML

    Poznaj język SysML, opierając się na wiedzy najlepszych specjalistów w tej dziedzinie!



  • Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych
  • Poznaj uniwersalne narzędzie projektowania obiektowego

    • Diagramy języka UML
    • Modelowanie biznesowe
    • Metodyki projektowe oparte na UML
    • Narzędzia CASE

    Rosnąca popularność programowania obiektowego zmieniła również metody modelowania systemów informatycznych. Modelowanie strukturalne zostało zastąpione przez modelowanie obiektowe. Standardem w tej dziedzinie stał się język UML (Unified Modelling Language) -- graficzny system wizualizacji, specyfikowania oraz dokumentowania składników systemów informatycznych. Opis systemu wykonany za pomocą języka UML jest jednoznaczny, co bardzo ułatwia napisanie kodu źródłowego w oparciu o modele. Narzędzia do modelowania obiektowego umożliwiają wygenerowanie szkieletu klas i obiektów, a po odpowiednim zintegrowaniu ze środowiskiem programistycznym -- pozwalają na dwukierunkową synchronizację modelu z kodem źródłowym. W oparciu o język UML stworzona została metodyka projektowania oprogramowania nosząca nazwę RUP (Rational Unified Process) zyskująca coraz większe uznanie. Znajomość języka UML i metodologii RUP jest dziś istotnym elementem kwalifikacji kierownika projektów informatycznych. Znajomość języka UML i metodyki RUP jest aktualnie istotnym elementem kwalifikacji analityków, projektantów i kierowników projektów informatycznych a także składnikiem nowoczesnych programów studiów informatycznych.

    Książka "Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych" to szczegółowy opis najnowszej specyfikacji tego języka w kontekście zastosowania go w procesie wytwarzania oprogramowania. Zawiera omówienie elementów języka UML oraz zasad projektowania obiektowego. Przedstawia sposoby prezentacji kolejnych etapów projektowania systemu za pomocą diagramów oraz różnice pomiędzy modelowaniem analitycznym i biznesowym. Czytając tę książkę poznasz również metodykę RUP oraz narzędzia, które można wykorzystać do tworzenia modeli w języku UML.

    • Definiowanie wymagań funkcjonalnych systemu za pomocą diagramów przypadków użycia
    • Strukturyzacja przypadków użycia i tworzenie diagramów klas
    • Opis działania systemu w postaci diagramu czynności i diagramu stanów
    • Prezentacja komunikacji pomiędzy elementami systemu za pomocą diagramu interakcji
    • Tworzenie diagramów wdrożeniowych
    • Modelowanie biznesowe i analityczne w metodyce RUP
    • Narzędzia CASE
    • Plakat syntetycznie ujmujący notację UML 2.0

    Modelowanie obiektowe to technologia przyszłości.
    Poznaj ją już dziś.

    Plakat dołączony do książki możesz pobrac w postaci pliku PDF z naszego serwera.



  • Tablice informatyczne. UML
  • Koniec z wertowaniem książek i dokumentacji w poszukiwaniu składni poleceń, typów danych czy struktur języka. W tablicach informatycznych znajdziesz wszystkie podstawowe informacje, których potrzebujesz podczas codziennej pracy, podane w sposób zwięzły i treściwy. Składnia poleceń, struktura programu, funkcje i metody, obiekty, typy danych -- jest tu wszystko, nad czym mógłbyś się zastanawiać.

    "Tablice informatyczne. UML" to podręczne zestawienie niezbędnych programiście informacji dotyczących języka UML. Pracując pod presją czasu, nie zawsze można znaleźć czas na wertowanie grubych książek. Niezależnie od tego, czy tworzysz aplikacje dla systemu Windows, aplikacje WWW, czy usługi sieciowe, docenisz tablice informatyczne.



  • Tablice informatyczne. UML. Wydanie II


  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • Poznaj język UML i wykorzystaj jego możliwości

    • Opanuj podstawy języka
    • Stwórz modele systemów biznesowych i informatycznych
    • Zaplanuj integrację systemów przy użyciu języka UML

    Kluczowym elementem dużych projektów programistycznych jest modelowanie, pomocne również przy tworzeniu średnich i małych projektów. Język UML to narzędzie służące właśnie do modelowania. Za pomocą diagramów i wykresów będących jego elementami można przedstawić zarówno sam system informatyczny, jak i jego związki z otoczeniem biznesowym, w którym będzie on wykorzystywany. Gdy system tworzony jest przez duży zespół projektowy, zastosowanie języka UML daje gwarancję poprawnego zinterpretowania zarówno założeń, jak i zadań systemu, a także zgodnej z nimi realizacji projektu.

    Książka "UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach" prezentuje język UML w sposób gwarantujący jego błyskawiczne opanowanie. Jej autorzy koncentrują się wyłącznie na tych zastosowaniach UML-a, które mogą okazać się przydatne w modelowaniu. Wszystkie zagadnienia teoretyczne podane są wraz z konkretnymi przykładami ich przydatności praktycznej. Dzięki tej publikacji poznasz elementy języka i nauczysz się wykorzystywać je podczas projektowania. Dowiesz się, jak tworzyć projekty systemów biznesowych i informatycznych oraz jak stosować UML w opisach zależności pomiędzy nimi.

    Oto kwestie poruszane w tej książce:

    • przegląd elementów i zastosowań języka UML 2.0
    • modelowanie procesów biznesowych
    • diagramy przypadków użycia
    • diagramy aktywności i sekwencji
    • diagramy klas i stanów
    • modelowanie systemu informatycznego i jego otoczenia

    Przekonaj się, jak język UML usprawnia pracę nad projektami.



  • UML i wzorce projektowe. Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji. Wydanie III
  • Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!

    • Co to jest UML?
    • Czym jest modelowanie zwinne?
    • Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?

    Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.

    Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.

    • Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
    • Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
    • Metody przyrostowe i ewolucyjne
    • Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
    • Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
    • Modelowanie dziedziny
    • Wzorce projektowe "bandy czterech"
    • Analiza i projektowanie obiektowe
    • Zarządzanie projektem
    • Diagramy klas
    • Projektowanie warstw
    • Diagramy sekwencji i komunikacji
    • Programowanie sterowane testami
    • Narzędzia wspomagające UML

    Dołącz do grona najznamienitszych projektantów!



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem