Lista książek:
  • 17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie II rozszerzone
  • Kryminalna powieść menedżerska
    Sensacyjna lekcja zarządzania
    Firmowy bestseller

    Pewnie znasz firmy, w których obowiązują dwie podstawowe zasady zarządzania:

    • Po pierwsze - szef ma zawsze rację.
    • Po drugie - jeśli zdarzyłoby się, że szef racji nie ma... patrz punkt pierwszy.

    W tych firmach prezesi, dyrektorzy, a nawet kierownicy są przekonani, że nie popełniają błędów. Że za zepsucie całej ryby odpowiedzialny jest szary "ogon", a nie stojąca na czele organizacji "głowa". Nic bardziej mylnego!

    Trzymasz w ręce sensacyjną powieść menedżerską - sensacyjną nie tylko ze względu na prezentowany gatunek literacki. Ta książka wciąga i mrozi krew w żyłach przede wszystkim dlatego, że opowiada o błędach dzisiejszych menedżerów. Obnaża potknięcia Twojego szefa. Wytyka także Twoje własne pomyłki. A na sam koniec radzi, jak z nich wybrnąć. To wszystko podane jest za pomocą niebanalnej fabuły i barwnie sportretowanych postaci.

    17 śmiertelnych błędów szefa to połączenie dobrego kryminału z wiedzą z zakresu zarządzania. Książka ujawnia wiele mankamentów pracy menedżerów. Wartka opowieść przekonująco pokazuje, że następujące po sobie błędy zarządzania nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Zaniedbanie, ignorancja i przekonanie o własnej nieomylności to tylko niektóre z nich. Najczęściej popełniane przez polskich szefów błędy zostały tu poddane szczegółowej analizie. Z książki dowiesz się też, jak uniknąć wpadek podczas tworzenia nowego zespołu.



  • 17 śmiertelnych błędów szefa
  • Poznaj najczęściej popełniane błędy i dowiedz się, jak ich unikać

    Często spotykamy się ze stwierdzeniem, że "ryba psuje się od głowy". Błędy popełniane przez szefów przedsiębiorstw owocują problemami na kolejnych szczeblach zarządzania i wpływają na wyniki. Menedżerowie, którzy potrafią wyciągać wnioski z każdej pomyłki, zyskują cennego sprzymierzeńca jakim jest umiejętność przewidywania nadchodzących trudniejszych czasów. Jednak, jak pokazuje praktyka, powielanie błędów to niestety dość powszechne zjawisko w biznesie.

    Książka "17 śmiertelnych błędów szefów" ujawnia wiele mankamentów pracy nie tylko polskich menedżerów. Sensacyjna opowieść z pierwszej części jest dobrym przykładem, że następujące po sobie błędy zarządzania nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Zaniedbanie, ignorancja i przekonanie o własnej nieomylności, to tylko niektóre z nich. Autor przytacza wiele prawdziwych przykładów z krajowego rynku. Najczęściej popełniane błędy zostają poddane szczegółowej analizie w drugiej części książki. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się jak rozpoznać zbliżający się kryzys, niwelować jego efekty oraz unikać popełniania wciąż tych samych błędów.

    Bądź przezorny i ucz się na cudzych błędach:

    • intuicja to nie wszystko: niewykorzystanie nawet prostych narzędzi do zarządzania firmą
    • chaos i sprzeczne decyzje: brak komunikacji w firmie
    • lepiej nie mówić: unikanie trudnych tematów
    • jakoś to będzie: brak jasnej i klarownej strategii działania
    • klapki na oczach: przedkładanie interesu własnego działu nad cele całej firmy
    • historia lubi się powtarzać: powielanie wciąż tych samych błędów



  • Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy
  • Jacy ludzie są najlepszymi liderami? Jak człowiek staje się przywódcą? Co dzieje się w organizacji, w której brakuje lidera? To zaledwie kilka spośród wielu pytań dotyczących przywództwa, rozważanych w tym zbiorze artykułów.

    Przywództwo to dyscyplina z pogranicza psychologii, zarządzania, komunikacji, strategii, a nawet reklamy. Jest niezbędne wszędzie tam, gdzie ludzie dążą do wspólnych celów. Od kompetencji, charakteru i technik stosowanych przez lidera zależy przyszłość organizacji. W tym zbiorze artykułów znajdziesz interdyscyplinarną wiedzę potrzebną każdemu liderowi.

    • Inteligencja emocjonalna: czy można nauczyć się przywództwa?
    • W jaki sposób sukcesy wzbogacają lub niszczą psychikę lidera?
    • Sześć stylów przywództwa
    • Zarządzanie uwagą: jak lider zdobywa miejsce w umysłach swoich ludzi?
    • Zmiana władzy: jak ograniczyć wstrząsy w organizacji, gdy pojawia się nowy lider?
    • Przywództwo w szybko rozwijającej się firmie: kiedy odejść od ręcznego sterowania organizacją?
    • Jacy ludzie są automatycznie uznawani za liderów?
    • Studium przypadku: Erik Schmidt -- człowiek, który odbudował firmę Novell

    "Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy to doświadczeni eksperci w dziedzinie przywództwa. Analizują prawdziwe przypadki, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Podają liczne przykłady skutecznego i nieskutecznego przywództwa.

    Tłumaczenie artykułów "Co czyni Cię przywódcą", "Narcystyczni przywódcy. Niewątpliwie dobre i bezsprzecznie złe strony ich skomplikowanych osobowości", "Przywództwo, które przynosi efekty" oraz "Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę?" zostało przedrukowane za zgodą wydawcy z magazynu Harvard Business Review Polska (z lutego 2004 r., z sierpnia 2004 r., z grudnia 2004, z maja 2003 r.).



  • Nauki Barona
  • Narodziłeś się, by panować nad światem.
    Sięgnij po swoje odwieczne prawo do przywództwa

    • Zasady władzy znane od stuleci najbardziej wpływowym ludziom
    • Nowy model etyczny przywództwa w biznesie
    • Sekrety trwałego panowania -- odpowiedzialne i mądre korzystanie z bogactwa

    To opowieść o trzech adeptach, którzy zgłębiają tajemnice najbogatszego człowieka na świecie. Na swojej drodze uczniowie poznają sekrety władzy i dobrobytu oraz uniwersalne zasady etyki. Akcja toczy się przed wiekami, lecz prawdy i nauki, jakie uzyskują adepci, są ponadczasowe. Przyłącz się do inspirującej wyprawy po złote runo i odkryj mądrości zapomniane przez współczesny świat.

    W tej książce znajdziesz serię niebanalnych przypowieści o innych ludziach, żyjących w innych czasach, lecz mających podobne dylematy jak my. Każda z opisanych tu historii niesie głębokie przesłanie i skłoni Cię do refleksji nad sekretami władzy. Autorzy, prowadząc z Tobą grę intelektualną, naprowadzą Twój umysł na nowe tropy:

    • jak pokonać lęk przed odrzuceniem i stratą -- pierwszy krok w obranym kierunku,
    • jak odnaleźć siłę tworzenia i przekazać innym swoją wizję,
    • jak zbudować zalążek przyszłego imperium, mając ograniczone zasoby,
    • jak poszerzać strefę wpływów i pozyskiwać sprzymierzeńców,
    • jak porzucić ręczne sterowanie organizacją na rzecz wydajności i wzrostu,
    • jak zamieniać porażki w filary przyszłości.

    Jasny cel, gorące pragnienie i przenikliwy umysł -- oto pochodnie, które od stuleci wskazują ludziom drogę w ciemnościach. Dostrzec ją mogą tylko odważni i natchnieni. Bądź jednym z nich.


    "Ponadczasowa książka o przywództwie, ludzkich żądzach, ambicjach i metodach działania."
    John L. Jacobs
    dyrektor generalny Nasdaq Financial Products Services, Inc.



  • Winston Churchill. Przywództwo wybitnego męża stanu
  • Świat potrzebuje wielkich przywódców

    • Odpowiedzialność i siła
    • Perswazja i inspiracja
    • Odwaga i optymizm

    Książka udowadnia, że zasady, jakimi kierował się Churchill, łatwo dają się przenieść w dzisiejszy świat biznesu. (...) Jeśli pominąć kontekst polityczny, takim życiorysem mógłby szczycić się każdy z wielkich przywódców wszech czasów
    "Business Time"

    Im dalej wstecz spoglądamy, tym lepiej widzimy przyszłość
    Winston Churchill

    Biznesmen na wojnie

    Kim jest Winston Churchill dla współczesnych? Pewne jest, że to wciąż nie tylko mglista postać z pożółkłych kart historii. To bez wątpienia genialny strateg, wielki dyplomata i legendarny przywódca. Reprezentował sobą znacznie więcej niż tylko świat polityki. Premier Wielkiej Brytanii był prawdziwym człowiekiem renesansu, autorem wielu książek historycznych i uzdolnionym malarzem z dyplomem Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych. Czego dziś możemy nauczyć się od tego męża stanu z duszą biznesmena?

    Winston Churchill był nade wszystko błyskotliwym wizjonerem. Posiadał wybitną umiejętność perswazji oraz racjonalnej oceny sytuacji. To przymioty charakteryzujące wszystkich wielkich przywódców, zarówno na arenie politycznej, jak i w świecie biznesu. Umiejętność inspirowania, przekonywania, zgłębiania niejasności i studzenia konfliktów, a przy tym zdolność do ogarnięcia wszystkich zagadnień stanowiących strukturę organizacji, stanowczość, zaufanie i wskazywanie właściwej drogi - w dzisiejszym świecie szczególnie potrzebujemy tak wybitnych postaci. Przykład Churchilla dostarczy Ci mnóstwo materiału do przemyśleń.

    Lekcje legendarnego lidera
    • Sztuka wojny w świecie biznesu - poznawanie reguł.
    • Wyciąganie wniosków z popełnionych błędów i porażek.
    • Zarządzanie ludźmi i samym sobą.
    • Kwestie odpowiedzialności w strukturach władzy.
    • Fundamenty retoryki i zasady komunikacji.



  • Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwa
  • Szkoła przywództwa

    • Poziom 1. Jesteś dla siebie najlepszym nauczycielem
    • Poziom 2. Bierz zawsze odpowiedzialność za siebie
    • Poziom 3. Możesz nauczyć się wszystkiego, czego chcesz
    • Poziom 4. Twoje doświadczenie to klucz do wiedzy
    Tylko Warren Bennis mógł napisać tak inspirującą, urzekającą i mądrą książkę na temat przywództwa, która poruszałaby temat wystarczająco dogłębnie, a przy tym zawierała tak wiele odkrywczych i dobitnych tez.
    Rosabeth Moss Kanter, profesor zarządzania w Harvard Business School

    Klucz do przywództwa, drzwi do wielkiej kariery
    Gdy urodził się Herakles, od samego początku było wiadomo, że jest stworzony, by zostać bohaterem. Takie postacie zdarzają się jednak przeważnie tylko w mitach. Życie jest bardziej przewrotne i zaskakujące. Czy ktokolwiek mógł przewidzieć, że Albert Einstein, dzieciak cierpiący na ADHD, zostanie geniuszem? Czy komuś przyszłoby do głowy, że Abraham Lincoln, ubogi chłopak pochodzący z Kentucky, stanie u steru władzy nowego państwa? Tak właśnie jest z przywództwem. Co sprawia, że człowiek zyskuje powszechny szacunek, a inni chcą powierzyć mu odpowiedzialność za siebie?
    Na wszystkie te pytania odpowiada Warren Bennis w książce, której w krótkim czasie udało się stać klasykiem w swojej dziedzinie. Ten praktyczny przewodnik dla liderów omawia zagadnienie kompleksowo i w najdrobniejszych szczegółach. Jest on drogowskazem, biblią i podręcznikiem strategii w jednym. Autorowi udało się stworzyć wyjątkową psychologiczną mapę wielkiego, charyzmatycznego przywódcy.

    W drodze na szczyt:
    • Zlustruj swoje umiejętności, cechy charakteru, zdobytą wiedzę.
    • Ucz się na błędach, korzystaj z wiedzy przyjaciół i mentorów.
    • Kształtuj siebie i swój charakter, staraj się osiągnąć mistrzostwo.
    • Zdobywaj względy innych ludzi, ich szacunek i zaufanie.



  • Sztuka wojny (wydanie ekskluzywne)
  • Ekskluzywne wydanie "Sztuki wojny" --
    traktatów wojennych Sun Tzu, Sun Pina opatrzonych komentarzami

    Niewiarygodne, że zasady i metody konfrontacji z przeciwnikiem znane w odległej epoce i zupełnie innej cywilizacji z powodzeniem znajdują zastosowanie również dzisiaj.

    "Sztuka wojny" Sun Tzu i "Metody wojskowe" Sun Pina przedstawiają zbiór zaleceń i rad dla każdego, kto dowodzi ludźmi, stawia czoła wyzwaniom i walczy o pozycję dla siebie i swoich podwładnych.

    Poznaj chińskie zasady taktyki i strategii
    skuteczne w interesach i życiu osobistym

    Zawarta w tej książce wiedza nie wymaga naukowego przygotowania i jest przystępna dla każdego czytelnika. Słowa chińskich mędrców opatrzone zostały komentarzami zawierającymi wyjaśnienia trudniejszych fragmentów, opisami kontekstu sytuacyjnego i propozycjami zastosowania ich interpretacji w sytuacjach życia codziennego.

    O skuteczności ponadczasowych chińskich nauk wiedzą azjatyccy politycy, biznesmeni i wojskowi od dwu i pół tysiąca lat. W XX wieku, po przegranej wojnie w Wietnamie, przekonały się o niej również Stany Zjednoczone, gdzie od kilkudziesięciu lat wykłada się wiedzę Sun Tzu i Sun Pina na uczelniach wojskowych.

    Opanowanie skutecznych strategii przydaje się nie tylko na wojnie, ale również na co dzień. Nauki Sun Tzu nadają się do zastosowania w negocjacjach, windykacjach, marketingu, reklamie, sporcie, walce z konkurencją, zarządzaniu ludźmi i obronie własnych interesów.

    Te traktaty uczą zwyciężać



  • Harvard Business Review. Przywództwo w okresie zmian
  • Kiedy prognoza gospodarcza jest głównie wiatrem zmian

    Ciągle nowe przepisy. Konkurencja pojawiająca się jak grzyby po deszczu. Odkrycia techniczne i technologiczne. Kapryśność gustów konsumentów. Problemy z zatrudnieniem. To wszystko nieodłączne atrybuty aktualnej sytuacji rynkowej. Jak radzić sobie ze zmienną koniunkturą, gdy w tle ciągle majaczy jeszcze transformacja systemowa? Kiedy modyfikacja procesów zarządzania jest najefektywniejsza? Jak zarazić zespół entuzjazmem podczas wprowadzania ulepszeń?

    Te oraz wiele innych dylematów najlepiej rozwieją najwięksi specjaliści w dziedzinie zarządzania, wybitni teoretycy oraz odnoszący sukcesy praktycy. Nie musisz zapisywać się na czasochłonne szkolenia ani szukać odpowiedniego kierunku studiów na prestiżowej uczelni. John Kotter, David Garvin, Eric Abrahamson i inni uznani eksperci są gotowi, by podzielić się z Tobą swoją wiedzą. Masz szansę oddać stery własnej firmy w ręce najwprawniejszych rynkowych żeglarzy.

    • Poprawa konkurencyjności firmy -- modyfikacje i ulepszenia
    • Programy naprawcze -- ucieczka przed niepowodzeniem
    • Zmiany kulturowe -- niezdecydowanie gwoździem do trumny przedsiębiorstwa
    • Menedżer czasu transformacji -- zarządzanie zmianą według formuły DICE

    "Harvard Business Review. Przywództwo w okresie zmian" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.



  • Harvard Business Review. Zarządzanie samym sobą
  • Przywództwo jest grą zaczynającą się w Twojej głowie

    W prezentowanym zbiorze artykułów znakomitości świata biznesu piszą o swoich doświadczeniach na stanowiskach kierowniczych, o zakulisowych relacjach wiążących kluczowych ludzi w firmach i o tym, dlaczego tak wielu z nas grzęźnie w pracy nie dającej ani satysfakcji, ani pieniędzy. Autorów poszczególnych tekstów łączy przede wszystkim to, że zanim zaczęli rozwiązywać problemy innych ludzi i całych organizacji, długo pracowali nad sobą, przygotowywali się do pełnienia roli liderów i pokonywali naturalne bariery psychologiczne uniemożliwiające dobre zarządzanie. Przekonaj się, w jakim stopniu ich przemyślenia są zgodne z Twoją koncepcją pracy na kierowniczym stanowisku.

    Niniejszy zbiór artykułów w wersji oryginalnej ukazał się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami tych artykułów są wybitni liderzy jak i wschodzące gwiazdy o świeżym spojrzeniu na problem przywództwa. Poznaj ich punkt widzenia i koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia biznesowego.

    • Milczenie nie jest złotem. Jak wychwytywać to, o czym pracownicy nie mówią szefom?
    • Organizacja cieni. Jak przetrwać burzę polityczną, piastując kluczowe stanowisko w firmie?
    • Praca nad sobą. Czego nie rozumieją świeżo upieczeni menedżerowie?
    • Syndrom ADT. Jak nadmiar pracy wpływa na psychikę i karierę menedżera?
    • Marketing lidera. Jak sprzedawać swoje atuty współpracownikom i decydentom?
    • Problem zakotwiczenia. Rzecz o pracownikach, którzy od lat czekają na awans.



  • SUKCES ...i co dalej?
  • Jeden z pięciu najwybitniejszych trenerów kadry menedżerskiej
    "Forbes"
    Czołowa postać wśród najlepszych nauczycieli kadry menedżerskiej
    "Wall Street Journal"
    Jeden z najbardziej wiarygodnych guru w nowej erze biznesu
    "The Economist"
    Poznaj...
    • 20 nawyków, które nie pozwalają Ci wspiąć się na szczyt
    Dowiedz się...
    • jak je zmienić, wyeliminować albo zneutralizować

    Uwolnij swój sukces

    Niektórych z nas natura obdarzyła niezawodnym wewnętrznym kompasem, pozwalającym bezbłędnie poruszać się po różnych sferach życia prywatnego czy też zawodowego -- bez gubienia się i popełniania gaf. Tacy ludzie zawsze wiedzą, jak się zachować, co powiedzieć, a co przemilczeć. Potrafią wcześniej ocenić, co przyniesie im korzyści, a co przysporzy kłopotów. Niestety, większość z nas nie posiada tego daru, dlatego blokuje swoje sukcesy albo -- co gorsza -- zaprzepaszcza je, nie rozumiejąc nawet dlaczego.

    Jesteś osobą o ogromnym potencjale, specjalistą w swojej dziedzinie, wszystko zdaje się predestynować Cię do kolejnych sukcesów, a jednak Twoja kariera, a może i Twoje życie osobiste utknęły w martwym punkcie. Dlaczego? Przyczyną może być wada pozornie tak nieistotna, że nawet jej nie zauważasz. Coś tak banalnego, jak wtrącanie nieprzyjemnych komentarzy, ciągłe usprawiedliwianie się albo udowadnianie wszystkim swojej wszechwiedzy. Drobiazgi? Nie lekceważ ich! Przekonaj się, jak wielki wpływ mają na Twoje życie. Wyeliminuj wady i osiągnij swój cel.

    Jak zmienić się na lepsze?
    • Sporządź listę nieformalnych komentarzy na swój temat.
    • Naucz się, jak umiejętnie przepraszać i dziękować.
    • Dowiedz się, jak mówić i słuchać -- we właściwych proporcjach.
    • Nie uciekaj przed prawdą, którą musisz usłyszeć.

    I pamiętaj, że cele możliwe do sprecyzowania są łatwiejsze do osiągnięcia.



  • Intensywny kurs przywództwa. Szybki program rozwoju zdolności przywódczych
  • Zostań prawdziwym przywódcą

    • Poznaj różnicę pomiędzy menedżerem i przywódcą
    • Zapoczątkuj i przeprowadź zmiany w firmie
    • Zmobilizuj pracowników do wspólnego działania

    Między menedżerem a przywódcą istnieje ogromna różnica. Każdego roku firmy na całym świecie wydają ogromne pieniądze na szkolenia menedżerów, ale nie są w stanie wykształcić dobrych przywódców -- takich, którzy potrafią pociągnąć za sobą innych ludzi oraz zapoczątkować i przeprowadzić gruntowne przemiany w działaniu i strukturze firmy. Wszechobecna presja wprowadzania zmian w przedsiębiorstwach, globalizacja i rosnąca świadomość klientów to czynniki, które powodują, że w każdej firmie, która chce odnosić sukcesy, powinien znaleźć się dobry przywódca.

    Jeśli chcesz rozwinąć swoje umiejętności przewodzenia ludziom, sięgnij po książkę "Intensywny kurs przywództwa. Szybki program rozwoju zdolności przywódczych". Znajdziesz w niej wiadomości, które pomogą Ci w sytuacji, gdy musisz podejmować decyzje i działać pod presją czasu. Lektura pomoże Ci przeanalizować swoje mocne i słabe strony, dzięki niej dowiesz się, jak odnaleźć się w nowej roli przywódcy, zmienić swoje porażki w sukcesy i przekonać do swoich idei innych ludzi. Staniesz się doskonałym przywódcą, z którego zdaniem wszyscy będą się liczyć.

    • Istota przywództwa
    • Poznawanie firmy i określanie celów
    • Rozwijanie umiejętności podejmowania ryzyka
    • Przeprowadzanie radykalnych zmian
    • Budowanie relacji i zaufania
    • Wywieranie wpływu na ludzi

    Wiadomości zawarte w tej książce pozwolą Ci zostać prawdziwym przywódcą.



  • Inteligencja to za mało... Jak budować wizerunek wiarygodnego lidera
  • Błyskotliwość to nie wszystko

    • Kompetentne przekazywanie informacji
    • Profesjonalne wyrażanie siebie
    • Utrzymywanie pozytywnych kontaktów ze współpracownikami
    • Kształtowanie swojego zawodowego wizerunku
    • Zyskiwanie wiarygodności w oczach przełożonych i podwładnych

    Nieskazitelny wizerunek profesjonalisty

    Pracujesz na obecnym stanowisku już kilka lat, ale nikt jeszcze nie zaproponował Ci awansu? Doskonale wywiązujesz się ze swoich obowiązków, masz świetne pomysły i wysoki poziom IQ, jednak nawet Twój najlepszy przyjaciel nie uważa, że mógłbyś zostać rewelacyjnym liderem zespołu? A może rozpoczynasz właśnie współpracę z nową firmą i Twoje zdolności menedżerskie są pod szczególną obserwacją? W każdym z tych przypadków kluczem do sukcesu jest Twoja wiarygodność.

    Dr Allen Weiner od trzydziestu lat jest konsultantem menedżerów. Doradza, jak znacząco poprawić swój wizerunek w oczach innych ludzi - zwiększając tym samym własną wiarygodność i szansę na sukces. Teraz i Ty możesz skorzystać z jego porad. Jeśli czujesz, że przydałoby Ci się wsparcie w kształtowaniu odpowiednich relacji z innymi, na pewno znajdziesz tu coś dla siebie. Jeżeli chcesz efektywniej przekazywać zgromadzoną wiedzę i doświadczenie, wyzbyć się zachowań hamujących Twoją karierę oraz oprzeć fundamenty Twego przywództwa na mocnych i bezpiecznych podstawach, ta książka powinna stać się dla Ciebie lekturą obowiązkową.

    Zostań liderem:
    • kompetentnym - opanuj wiedzę umożliwiającą Ci wykonywanie Twojej pracy;
    • z charakterem - wyrażaj szacunek i empatię wobec postaw innych ludzi;
    • opanowanym - miej wszystkie sprawy pod kontrolą;
    • towarzyskim - naucz się pracować zespołowo;
    • ekstrawertycznym - zarażaj ludzi energią i chęcią do działania.



  • Genotyp przedsiębiorcy, czyli DNA sukcesu
  • Czy wierzysz w przeznaczenie?

    • Jak działa DNA sukcesu? Namaluj obraz swojej przyszłości
    • Wiara w siebie czy w przeznaczenie? Zachowania nabyte i wrodzone
    • Czy masz genotyp przedsiębiorcy? Test na predyspozycje

    Prace nad utworzeniem mapy ludzkiego genomu dobiegają końca. Naukowcy wyizolowali geny sukcesu zawodowego -- chęci do pracy, dobrej komunikacji z innymi, pociągającej osobowości, zaufania do własnego instynktu czy tolerancji ryzyka. Wreszcie możesz poznać swoją przyszłość uwarunkowaną przez geny bez sięgania po karty tarota i wróżenia z fusów. Ta książka pomoże Ci odnaleźć się w morzu genów. Odblokuj swoje ukryte talenty i zacznij robić to, co w naturalny sposób wychodzi Ci najlepiej.

    Poznaj historie ludzi, którzy odkryli, a potem zaczęli wzmacniać swoje naturalne predyspozycje. Dowiedz się, czy jesteś szczęśliwym posiadaczem DNA sukcesu i jak możesz je korygować.

    • Jakie geny przełączają mózg na tryb "wygraj"?
    • Co zrobić, jeśli brakuje Ci twórczej pasji i otwartości?
    • Jak wzmocnić gen poznawania własnej osobowości?
    • Jakie są różnice w DNA? (Przedsiębiorca a dyrektor w korporacji).
    • Jak wygląda dziedziczenie postaw życiowych? (Załóż rodzinę przedsiębiorców!)
    • Jak uruchomić myślenie analityczne?
    • Jak odkryć w sobie zmysł wizjonerski?



  • Kierowanie ludźmi. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
  • Profesjonalne odpowiedzi na codzienne wyzwania zawodowe

    • Wyznaczanie kierunków
    • Tworzenie wizji
    • Wprowadzanie zmian
    • Inspirowanie ludzi

    Żaden człowiek nie rodzi się przywódcą. Ten dar jest wynikiem nauki, pracy i ciągłego doskonalenia. Wspaniały lider to twórczy, odważny wizjoner, potrafiący pociągnąć za sobą rząd dusz. Jest gotowy do dużych poświęceń i nie boi się podejmować ryzyka. Pełen charyzmy, świetnie radzi sobie ze zmianą, a jednocześnie jest racjonalny i godny zaufania. Jeżeli chcesz być właśnie takim przywódcą, poznaj ten podręcznik.

    Dowiesz się z niego, jak:

    • modelować zachowania ludzkie za pomocą perswazji;
    • tworzyć atmosferę opartą na wzajemnym zaufaniu;
    • wykreować konkretną, spójną wizję, która zyska powszechną aprobatę.

    Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają one wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów.

    Bądź menedżerem, który potrafi:

    • realizować wyznaczone cele,
    • podejmować agresywne działania,
    • stosować różne style przewodzenia w zależności od sytuacji,
    • kreować porywające wizje,
    • stale doskonalić umiejętności przywódcze,
    • skutecznie motywować ludzi.



  • Książę
  • Cel uświęca środki
    Ponadczasowe dzieło traktujące o władzy, strategii i podstępie

    "Ten, kto ma władzę, nie musi nikogo za nic przepraszać".

    Niccolo Machiavelli napisał słynnego Księcia prawie pięć wieków temu, zainspirowany osobą Cezara Borgii, syna papieża Aleksandra VI, włoskiego polityka, kardynała, księcia Romanii. Celność nieprzebrzmiałych spostrzeżeń, ich przenikliwość i złożoność sprawiły, że trzymacie Państwo teraz w swoich rękach jedną z najważniejszych książek wszech czasów. Koronną pozycję w dziejach filozofii społecznej, a zarazem wciąż aktualną lekcję, która kształtuje myślenie liderów na całym świecie.

    "Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie".

    Słowa Machiavellego wykraczają dalece poza jego epokę i ramy geograficzne. Manipulacje, okrucieństwo, podstęp, okraszone inteligencją i precyzyjnie dopracowaną taktyką... Kto odważy się sięgnąć po tę lekturę, przekona się lub utwierdzi, że opisane metody są praktykowane także dzisiaj - i to z wielkim oddaniem. Bo czy kiedykolwiek przestało być aktualne zdanie:

    "Politykowi nie wolno być niewolnikiem własnych słów"

    Tytułowy Książę to współczesny szef, boss, prezes, po prostu - Pierwszy. Człowiek trzeźwo i logicznie myślący, obdarzonym domieszką demonizmu, stawiający cel zawsze wyżej niż środki, używający medialnych sztyletów i zatrutych pomówień. Skuteczne sposoby w polityce, biznesie, życiu nie zmieniły się aż tak bardzo.

    "Ludzi należy albo zjednywać sobie pieszczotą, albo niszczyć, bo za drobne krzywdy będą się mścili, a doznawszy wielkich, nie będą już w stanie".



  • Przywództwa można się nauczyć
  • Sposoby kreowania liderów w elitarnej szkole harwardzkiej

    • Naucz się obserwować nie z poziomu parkietu, ale z balkonu nad salą balową
    • Uczyń z ludzi w bliskim otoczeniu swoich sprzymierzeńców
    • Zacznij myśleć zespołowo -- niech słowo "my" zastąpi "ja"

    Przywództwo nie opiera się na charyzmie! To był fałszywy trop, za którym ludzkość szła przez stulecia. Przywództwo to mobilizowanie ludzi do wspólnej pracy. To inicjowanie działań innych osób. To odkrywanie skarbów w ludzkich duszach. To docieranie do innych: słuchanie, zadawanie pytań i dochodzenie do sedna problemów. Przywództwo to coś, czego możemy się uczyć i czego można uczyć innych.

    Poznaj Case in Point -- niezwykłą metodę poszerzania umiejętności przywódczych. Jest to trening, jaki w harwardzkiej Kennedy School of Government przechodzą członkowie elit rządzących w Stanach Zjednoczonych. Wejdź do sali szkoleniowej i naucz się:

    • ogarniać całokształt zdarzeń w swoim otoczeniu,
    • znajdować ludzi odgrywających w grupie właściwe role,
    • tworzyć wśród ludzi poczucie wspólnoty i zaufania,
    • wywoływać w zespole pozytywne napięcia,
    • komunikować się z nim na poziomie werbalnym i niewerbalnym,
    • uświadamiać ludziom ich wielkie możliwości.

    W szkole Case in Point trenerem jest Twoje doświadczenie,
    a notatki robisz we własnym sercu.



  • O co zapytasz człowieka w lustrze? Pytania, które czynią przywódcę
  • Dzisiejszy świat błaga o prawdziwych liderów. To jest najlepsza książka, jaką kiedykolwiek przeczytałem na ten temat. Zawiera mnóstwo dobrych pomysłów prosto od doświadczonych przywódców, a także od tych, którzy dopiero aspirują, by nimi zostać.
    John C. Whitehead,
    były zastępca amerykańskiego sekretarza stanu, były prezes Goldman Sachs & Co.

    Doskonały lider to nikt inny, jak właściwa osoba na właściwym miejscu, zadająca właściwe pytania.

    Co myślisz, kiedy obserwujesz prawdziwych liderów - biznesowych, społecznych, politycznych? Sądzisz, że mają wrodzone instynkty, charyzmę i talent do inspirowania innych? Że zarządzanie przychodzi im zupełnie naturalnie? Jesteś przekonany o tym, że najlepsi przywódcy posiadają dar udzielania jedynie właściwych odpowiedzi?

    Przestań się oszukiwać. Każdy miewa trudne momenty, okresy zwątpienia i gorszą passę. Sztuka polega na tym, by zadawać odpowiednie pytania!

    Oto zwięzły i ciekawy poradnik, dzięki któremu zwiększysz skuteczność w pracy. Jego najważniejszym elementem jest seria kluczowych pytań, zaprojektowanych tak, byś zaczął lepiej kierować swoją firmą i przejął kontrolę nad własną karierą. Książka jest pełna autentycznych historii i cennych wskazówek, które pomogą Ci udoskonalić Twoje umiejętności menedżerskie, utrzymać się na szczycie, zyskać większą pewność siebie i poczuć się jak po szkoleniu u wspaniałego mentora.



    Robert Steven Kaplan - dyrektor wyższego szczebla, profesor w Szkole Biznesowej na Harvardzie i doradca liderów z całego świata. Jest jednym z prezesów Draper Richards Kaplan Foundation, firmy filantropijnej o ogólnoświatowym zasięgu. Zanim podjął pracę na Harvardzie w 2005 roku, był wiceprezesem Goldman Sachs Group, Inc.



  • Abraham Lincoln. Skuteczne strategie na trudne czasy
  • Studium przywództwa

    • Zostań liderem na miarę swoich czasów
    • Wzoruj się na wybitnej postaci
    • Kieruj się zasadami, ale miej otwarty umysł
    Doskonałe połączenie lekcji przywództwa, którego Lincoln był ucieleśnieniem, z najlepszą nowoczesną wiedzą na ten temat. (...) Niezwykle przystępna lektura, łącząca historię ze współczesną teorią zarządzania w tchnącej świeżością praktycznej formie
    Frank H.T. Rhodes, rektor Uniwersytetu Cornella
    Fascynujące, pouczające, inspirujące wejrzenie do serca oraz umysłu Lincolna i przyjrzenie się stylowi przywódcy szczerze kierującego się zasadami
    Stephen R. Covey

    Abraham Lincoln pozostaje jedną z najbardziej niezwykłych postaci tak w świecie międzynarodowej polityki, jak i dziedzinie przywództwa. Urodzony w ubogiej rodzinie, nawykły do ciężkiej fizycznej pracy, z uporem wspinał się po drabinie społecznej. Szybko udowodnił, na co go stać, pokazując się światu jako utalentowany prawnik, kongresman, wreszcie szesnasty prezydent Stanów Zjednoczonych. To na jego kadencję przypadł jeden z najtrudniejszych okresów w dziejach USA - wojna secesyjna, Wielki Kryzys i czas przełomowych społecznych zmian.

    Trudno doprawdy znaleźć równy mu autorytet w dziedzinie zarządzania, zwłaszcza w ekstremalnych warunkach. Współcześni menedżerowie mogą czerpać pełnymi garściami z krynicy wiedzy tego niezwykłego, nieszablonowo myślącego człowieka. Zresztą książka ta ma znacznie szersze pole oddziaływania. Studium przywództwa, jakie proponuje, czyni ją doskonałym elementarzem dla każdego lidera - rodzica, polityka, dyrektora przedsiębiorstwa czy członka organizacji studenckiej.

    Zasady Lincolna
    • Zostań mistrzem paradoksu.
    • Opanuj sztukę przemówień publicznych.
    • Przekonuj i wywieraj wpływ, a nie zmuszaj
    • Odważnie stawiaj czoła niesprawiedliwej krytyce.
    • Wspieraj innowacje i zachęcaj do podejmowania ryzyka.



  • Machiavelli. Nowoczesne przywództwo
  • Władza dawniej i dziś: jakie błędy
    wciąż popełniają wielcy tego świata?

    • Dlaczego zasady Machiavellego są równie aktualne dziś, jak pięćset lat temu?
    • Jak tworzyć i wdrażać strategie prowadzące do zwycięstwa?
    • Odwieczna kwestia: lepiej być przywódcą kochanym czy znienawidzonym?

    Po niemal pięciuset latach spostrzeżenia Machiavellego wciąż inspirują i skłaniają do myślenia. Podobnie jak on, żyjemy w czasach głębokich zmian, które zachodzą we wszystkich dziedzinach życia. Historia uczy, że ludzie współcześni popełniają podobne błędy, jak przedstawiciele minionych epok. To dlatego, że natura ludzka jest niezmienna, w szczególności natura polityków i przedsiębiorców. Każdy, kto spojrzy na współczesny świat oczami Machiavellego, zobaczy, że trapią go problemy nieobce renesansowym książętom.

    Przesłanie książki jest zbieżne z głównym celem włoskiego myśliciela -- sformułowaniem podstawowych zasad właściwego i skutecznego wykorzystania władzy. Michael A. Ledeen odważnie i z zadziwiającą szczerością obnaża współczesne społeczeństwo. Podaje przykłady rażącej korupcji i niezdolności do perspektywicznego myślenia. Dowodzi, że ostrzeżenia Machiavellego pozostają aktualne po dziś dzień, zwłaszcza że wrogowie -- jak pisze -- zawsze gotowi są maszerować, lecieć czy wystrzelić.

    W książce poruszono między innymi:

    • Fundamentalne zasady właściwego i skutecznego wykorzystania władzy
    • Przykłady korupcji biznesmenów, sportowców, przywódców wojskowych, politycznych i religijnych
    • Przygotowanie do skutecznej rywalizacji i przywództwa na współczesnych rynkach



  • Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania
  • Nowa generacja przywódców

    • Organizacja pracy we współczesnej firmie
    • Samodoskonalenie - trudna droga do przywództwa
    • Sylwetki legendarnych ludzi sukcesu
    • Technologia w służbie pracy menedżera

    Prometeusz w świecie nowoczesnych organizacji

    Jeszcze kilka dekad temu w rolę menedżera wcielał się ekonom, egzekwujący obowiązki pracownika bezpośrednimi środkami nacisku, często w dosłownym tego słowa znaczeniu. Ten model twardego zarządzania również dziś wydaje się wielu osobom wzorem wartym naśladowania. Tymczasem wymogi współczesnego rynku, który przeszedł głęboką transformację od klasycznego kapitalizmu do gospodarki opartej na wiedzy, stawiają przed menedżerem zupełnie nowe wyzwania, czyniąc go:

    • trenerem zwycięskiej drużyny,
    • mentorem pomagającym się uczyć,
    • graczem w pracowniczym zespole,
    • opiekunem entuzjastów pracy twórczej,
    • administratorem ogarniającym pełny obraz sytuacji.

    Kim jest zatem menedżer nowej generacji? To człowiek o dużym zasobie wiedzy oraz wysokim poziomie inteligencji, zwłaszcza emocjonalnej i społecznej. Aspirując do roli przywódcy, powinien być dobrym organizatorem, wrażliwym na sytuację innych, czyli empatycznym. Czerpiąc wiedzę z najlepszych wzorców historycznych, musi wyprzedzać swój czas, patrząc daleko w przyszłość. Oczekuje się od niego niczym nieskrępowanej pomysłowości i kreatywności.

    Jeśli chcesz osiągnąć więcej, planujesz kształtować swoje otoczenie, wywierać wpływ na bieżące sprawy i pozostawić po sobie trwały ślad, zamknij dawno nieaktualne akademickie podręczniki do zarządzania. Otwórz się na nowoczesne metody i narzędzia, które wywindują Twoją karierę tak wysoko, jak tylko pozwolą Ci na to Twoje ambicje.






  • Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste
  • Coaching to odblokowanie potencjału osoby w celu maksymalizacji jej dokonań i działań. Jest raczej pomaganiem w uczeniu się niż nauczaniem.
    John Whitmore

    Odkrywanie wyjątkowych osobowości

    Coaching - czym jest ta dziedzina, dynamicznie rozwijająca się także w Polsce przez kilka ostatnich lat? Jest wspaniałym procesem, wzmacniającym indywidualny, stały i kompleksowy rozwój kompetencji człowieka. Coaching inspiruje. Pomaga w budowaniu wartościowych postaw. Pozwala rozwinąć nowe strategie myślenia i zachowania oraz wspomaga osiąganie zamierzonych celów. Sprawia, że poddawana mu osoba lepiej wykorzystuje swoje umiejętności i naturalne zdolności, staje się bardziej kreatywna i zwiększa siłę swojej motywacji.

    Popularność coachingu wynika z faktu, że wspiera on zarówno jednostki, jak i organizacje w uzyskaniu optymalnego tempa rozwoju oraz inspiruje do przełomowych działań. Jeśli czujesz, że Twoją pasją jest odkrywanie w ludziach tego, co ma dla nich największe znaczenie, wydobywanie ich potencjału i budowanie odpowiedzialnej postawy, jesteś urodzonym coachem. Z tą książką poznasz dwadzieścia jeden metod coachingowych o różnym stopniu zaawansowania. Znajdziesz tu także kilka autorskich pomysłów, wskazówek i porad, które przyczynią się do wzbogacenia Twojego warsztatu. Jest to wygodny w użyciu podręcznik dla osób uczących się coachingu oraz promujących coachingowy styl zarządzania. Opisano w nim kluczowe umiejętności coacha oraz narzędzia wykorzystywane podczas sesji coachingowych.

    Ruszaj w podróż z coachingiem:

    • Zasady coachingu i postawa coacha.
    • Świadomość potencjału człowieka.
    • Model rozmowy coachingowej.
    • Narzędzia coachingowe.
    • Droga do rozwoju coacha.
    • Zaplecze coacha.

    Książka krok po kroku wprowadzi początkującego coacha w tajniki najmocniejszych, najczęściej stosowanych narzędzi coachingowych. Przygotuje go do efektywnego przeprowadzania rozmowy z klientem w sposób niedyrektywny, określony przez standard ICF. Została przygotowana przez zespół doświadczonych coachów i praktyków biznesu w oparciu o ich bogatą praktykę coachingową i biznesową, certyfikację Erickson College International oraz kompetencje doskonalone w czołowych na świecie szkołach i organizacjach coachingowych: Erickson College International, Center for Right Relationship European, International Coach Federation. Niniejsza publikacja jest jedną z pierwszych tego typu książek napisanych przez rodzime autorki. Dostosowano ją do oczekiwań i mentalności polskich odbiorców. Przedstawia przykłady zastosowania opisywanych narzędzi podczas sesji coachingowych przeprowadzanych w polskiej rzeczywistości.




    Patronem wydania jest:




  • Motywowanie i inspirowanie zespołu. 151 błyskotliwych rozwiązań
  • Twój osobisty regulamin pracy

    • Przede wszystkim poznaj wartość swoich pracowników
    • Następnie nagradzaj nawet drobne sukcesy
    • I wreszcie, uważaj z przesadną krytyką

    Reguły -- strona po stronie
    Cudowna moc motywacji

    Niejednokrotnie dowiedziono już, że ludzie, którzy traktują pracę jak przyjemność, nie zaś jak codzienną katorgę z krótką przerwą na weekend, wypełniają swoje obowiązki z większym entuzjazmem i zaangażowaniem. Co jednak sprawia, że już samo wejście do biura wywołuje uśmiech na ustach pracowników? Co powoduje, że świadomie i z zapałem budują sukces firmy oraz dążą do poprawienia własnych wyników? Odpowiedź jest prosta -- tym bodźcem jest motywacja.

    Z pewnością zależy Ci, by Twój zespół pracował efektywnie i stale rozwijał swoje umiejętności. Ważne zatem, byś nieustannie go dopingował; by Twoi współpracownicy i podwładni tworzyli pełne zadowolenia relacje z klientami, wykorzystywali w pełni swój potencjał i śmiało wdrażali nowe, kreatywne idee. Dzięki pomysłom zawartym w tej inspirującej książce zyskasz odpowiednie nastawienie, wsparte zestawem sprawdzonych narzędzi i skutecznych technik. Wypróbuj niezawodny przepis na sukces!

    Metody działania w sytuacji, gdy:
    • chcesz zatrudniać wyłącznie zwycięzców;
    • niektórzy z Twoich pracowników odznaczają się "wybiórczą pamięcią";
    • Twoim zadaniem jest inspirowanie ludzi w świecie negatywnych informacji;
    • decydujesz, czy zostać nauczycielem, kaznodzieją, trenerem, czy terapeutą;
    • chcesz pokazać pracownikom, jak bardzo Ci na nich zależy.



  • Odporność na zmiany. Jak uwolnić potencjał tkwiący w Tobie i Twoim miejscu pracy
  • Lek na odporność

    • Czym jest odporność na zmiany i czemu jest taka szkodliwa?
    • Jak ją przezwyciężać w organizacjach, jednostkach i grupach?
    • W jaki sposób pokonać ją w Tobie oraz Twojej organizacji?

    Wielkość tkwi w zmianie

    Dokonanie zmiany przychodzi nam zwykle z niebywałym trudem - dotyczy to zarówno życia osobistego, jak i zawodowego. Często nie potrafimy wprowadzić zmian, których szczerze pragniemy, nawet wówczas, kiedy na szali spoczywa nasze własne życie. Autorzy tej książki po latach badań i zawodowej praktyki odkryli fascynujące zjawisko, które nazwali "odpornością na zmiany" - ukrytą dynamikę, która z powodzeniem powstrzymuje nas przed dokonaniem skutecznych i trwałych zmian. W celu zaradzenia tej destrukcyjnej sile stworzyli system pozwalający przejść od diagnozowania odporności do jej przezwyciężania.

    Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś dokonać zmian w swoim życiu (i nie udało Ci się) albo usiłowałeś pomóc w tym innym, ta książka powstała z myślą o Tobie. Jeżeli prowadzisz, zarządzasz, nadzorujesz, konsultujesz, doradzasz, trenujesz, ćwiczysz albo uczysz - a samodoskonalenie lub wydajność zespołowa w pracy to Twój chleb powszedni - ta książka jest właśnie dla Ciebie. Jeśli interesujesz się własnym rozwojem, jeśli nie satysfakcjonuje Cię tu i teraz - również znajdziesz w niej coś, co Cię zainteresuje.

    Pierwsza część tego praktycznego podręcznika prezentuje nowy sposób rozumienia pojęcia "zmiana". Druga przedstawia wartość, jaką przynosi zmiana zaimplementowana według prezentowanego tu nowoczesnego modelu, jednostkom, zespołom pracowniczym i całym organizacjom. Część trzecia zachęca do wypróbowania tego podejścia na własnej skórze.



  • Powalająca siła przywództwa. Sekrety Attyli, króla Hunów
  • Zostań Attylą XXI wieku

    • Podbijaj świat współczesnego biznesu
    • Twardo ustalaj własne reguły
    • Nie bierz jeńców

    Kultowa książka z zakresu zarządzania
    "Forbes"

    Attyla na miarę naszych czasów

    Hun Attyla jako wzór do naśladowania? Skąd to zdziwienie? Zbyt kontrowersyjny? Zanadto barbarzyński? Mało współczesny? Jeśli znasz Sztukę wojny Sun Tzu, bez wątpienia zasmakujesz również w kunszcie walki i tego genialnego, choć zwykle niedocenianego lidera. Skąd ta pewność? Attyla opracował precyzyjny i metodyczny plan podboju świata. Wbrew dzisiejszemu czarnemu PR-owi był człowiekiem o wielkiej inteligencji, cieszył się również wśród swojego ludu powszechnym szacunkiem. Zaczynasz rozumieć, skąd ten pomysł?

    Zostań Attylą nowego tysiąclecia. Pozbądź się obaw i ofensywnie dąż do wyznaczonych celów. Stawiaj na podstęp, błyskotliwość i brawurę. Twardo zwalczaj wrogie hordy konkurencji. Dawaj nauczki wszystkim, którzy nie potrafią docenić Twojego bojowego potencjału. Zmień swych podwładnych w karne i doskonale wyszkolone wojsko. Zostań wielkim współczesnym zdobywcą.

    Waleczny Hun w Tobie mawia:
    • Mądrze wybieraj sobie przeciwników.
    • Ćwicz cenną sztukę negocjowania.
    • Poznaj dokładnie powinności wodza.
    • Zadbaj zarówno o morale, jak i dyscyplinę.
    • Nie zapominaj o nagradzaniu zasług.



  • Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych
  • Co znaczy być przywódcą w fascynującym i ciągle zmieniającym się świecie?

    Autorzy artykułów opublikowanych w tej książce wyjawiają cechy i działania dobrego przywódcy, sięgając po inspirujące przykłady i wnioski z doświadczeń liderów wielu organizacji. Opowiadają na pytanie, co sprawia, że menedżer staje się prawdziwym przywódcą nadążającym za szybkimi zmianami w organizacji i jej otoczeniu.

    Dobry lider to rzadki i cenny zasób każdej organizacji. Przywódców z krwi i kości brakuje w każdym systemie i każdej gospodarce. Nikt nie rodzi się przywódcą, ale można się nim stać, nabywając odpowiednią wiedzę i umiejętności, a także kształtując charakter.

    "Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów przekazują menedżerom nowe idee, zanim te staną się powszechne i ogólnodostępne. Omawiają prawdziwe przypadki firm, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w organizacjach na całym świecie. Koncepcje, które znajdziesz w tej książce, mogą stać się jutro częścią Twojego otoczenia rynkowego.

    • Legendarni liderzy korporacji o cechach dobrego przywódcy
    • Wypracowywanie własnych zasad przywództwa
    • Style zarządzania: łagodne i twarde
    • Komunikacja z podwładnymi
    • Charyzma, osobowość i charakter przywódcy
    • Przywódcy w armii -- rola dyscypliny i autorytetu



  • Przywództwo dla bystrzaków
  • Autorytet zamiast autorytaryzmu

    • Buduj swój wizerunek
    • Zdobywaj wiedzę
    • Miej otwarty umysł
    Lista Twoich priorytetów: zapał, pogoda ducha, uczciwość, zaradność, altruizm, odwaga, stanowczość, sugestywność, chęć współpracy i wsparcia

    Sztuka bycia przywódcą

    Zostać Napoleonem... Churchillem... wybitnym przywódcą XXI wieku... a może po prostu liderem swojej firmy? Uważasz, że znakomicie odnajdziesz się na stanowisku menedżerskim? Zastanawiasz się, czy masz do tego odpowiednie kwalifikacje albo predyspozycje? Mało kto rodzi się przywódcą. Większość tych wielkich ludzi, do grona których właśnie aspirujesz, długo zdobywała szlify w terenie albo rozwijała w sobie niezwykłe umiejętności upartą, samodzielną pracą. Kierowanie ludźmi to odpowiedzialne zadanie. Wymaga ono solidnego zaplecza wiedzy. Wykształć w sobie wszelkie umiejętności wybitnego lidera. Staraj się pracować nad swoimi mocnymi stronami i minimalizować słabości. Naucz się nakłaniać innych do współpracy i wsłuchaj się w to, co mówią ludzie. Szanuj interesy innych i traktuj je jak swoje! Dowiedz się także, jak unikać czyhających na Ciebie pułapek i stawiać czoła przeciwnościom losu. Zdobądź szacunek otoczenia i służ innym swoim autorytetem.

    Przywództwo to nie hobby ani zawód - tak naprawdę to sposób życia.
    • Poznaj cechy prawdziwego przywódcy.
    • Odnieś sukces dzięki odpowiedzialności.
    • Umiejętnie ustalaj priorytety.
    • Poznaj sztukę arbitrażu i mediacji.
    • Usprawnij komunikację międzyludzką.

    Piotr, lat 32, Lublin:
    Książki z serii "Dla bystrzaków" to fantastyczna literatura tworzona przez fachowców. Ten podręcznik szczególnie mnie ucieszył. W sugestywny, a zarazem łatwy w odbiorze sposób przekazuje skondensowaną wiedzę na temat przywództwa. Zamiast sięgać po dziesięć innych książek, wystarczy mieć tę jedną -- prawdziwą esencję całego zagadnienia.

    Anita, lat 23, Poznań:
    Studiuję marketing i zarządzanie. Wiadomo, jako studentka nie mam wiele czasu na czytanie książek spoza listy lektur obowiązkowych. Dlatego podobają mi się "Bystrzaki". Nie muszę czytać od deski do deski, sięgam tylko do wybranego rozdziału i już wszystko wiem. Najlepsze jest to, że przydają mi się zarówno prywatnie, jak i podczas pracy na studiach.



  • Harvard Business Review. Przywództwo
  • Dobry menedżer nie tylko zarządza pracownikami, ale też inspiruje ich i dostarcza im odpowiedniej motywacji do działania. Umiejętności przywódcze przydadzą się każdemu menedżerowi -- zarówno takiemu, który dopiero rozpoczyna swoją karierę, jak i zajmującemu się zarządzaniem od lat. Jednak czym naprawdę jest przywództwo i jaki ma związek z zarządzaniem? W jaki sposób kierować ludźmi tak, by realizowali założone cele firmy. Jak radzić sobie z pracownikami, którzy nie chcą się "podporządkować"? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań musi znaleźć menedżer, który chce być skutecznym przywódcą.

    "Harvard Business Review. Przywództwo" to zbiór artykułów poświęconych roli i zadaniom lidera zespołu, które ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorzy artykułów -- znani na świecie fachowcy w dziedzinie zarządzania -- przybliżają Czytelnikowi teorie najbardziej uznanych autorytetów dotyczące kierowania ludźmi. Opisują, na czym naprawdę polega praca lidera, podpowiadają, jak uwzględniać indywidualne cechy charakteru pracowników. Dzięki lekturze przekonasz się, że powszechnie panujące opinie na temat źródeł siły i władzy we współczesnym biznesie nie zawsze są słuszne.

    • Rzeczywiste zadania lidera
    • Różnice pomiędzy menedżerem i przywódcą
    • Cechy charakteru niezbędne skutecznemu przywódcy
    • Style zarządzania preferowane w różnych organizacjach
    • Metody rozwiązywania konfliktów pomiędzy pracownikami
    • Granice samodzielności menedżera

    Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.



  • Psychologia przywództwa
  • Artykuły, które przetrwały próbę czasu

    • Zarządzanie przez czyjeś cele?
    • Menedżerowie w średnim wieku
    • Nierozsądne nastawienie do motywacji

    Techniki motywacji rekomendowane przez ekspertów jako znakomite i skuteczne często czynią więcej złego niż dobrego. Mierzenie celów tylko dlatego, że da się je zmierzyć, doprowadza do absurdów. Młodzi pracownicy odchodzą, kiedy orientują się, że obiecywane im wielkie możliwości nie istnieją. Motywujące opisy stanowisk są sztuczne i nieprzekonujące. Spotkania, które mają stymulować pracę zespołową, wywołują agresywną grę indywidualnych ambicji. Zarządzanie stało się odhumanizowaną inżynierią przemysłową.

    Harry Levinson zadaje drażliwe pytania, których wielu menedżerów wolałoby uniknąć.
    • Co stało się z prawdziwymi potrzebami pracowników?
    • Dlaczego ludzie rezygnują z zaangażowania w pracę i choć pozostają w firmie, przestają się w niej realizować?
    • Czemu tak wielu zarządzających wciąż zakłada, że nikt oprócz nich nie ma prawa wychodzić z inicjatywą?
    • Co naprawdę przeszkadza pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji?
    • Jak samoocena pracownika ma się do jego oceny w oczach przełożonych?
    • Jaki poziom rywalizacji w miejscu pracy nie jest toksyczny?

    Nie wierz w iluzje.
    Popularne teorie zarządzania odarte ze złudzeń.



  • Psychologia szefa. Wydanie II
  • Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem, ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych. Ta książka zawiera wiele konkretnych narzędzi, sposobów i bezpiecznych algorytmów działania, które pozwalają skutecznie i mądrze rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje z podwładnymi.

    Jeżeli uznasz, że szef to zawód - możesz doskonalić swoje umiejętności menedżerskie, niezależnie od wieku, branży i doświadczeń.

    Drugie wydanie tej książki poszerzone jest o suplement, który odnosi się do aktualnego problemu większości szefów w Polsce: "Jak wiązać dobrego pracownika z firmą i budować jego prawdziwą lojalność?". Autorzy proponują rewolucyjne dla wielu decydentów pomysły i otwierają nową perspektywę w obszarze motywowania pracowników. A jeżeli to nie wystarczy - sprawdź, jak stanowczo można targować się z odchodzącym podwładnym.

    Wojciech Haman i Jerzy Gut są autorami również dwóch innych książek: Docenić konflikt i Handlowanie to gra, które od połowy lat dziewięćdziesiątych są cenione i wykorzystywane przez praktyków negocjacji oraz polecane na wielu wyższych uczelniach. Książka Psychologia szefa. Szef to zawód została już sprzedana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy i wciąż może być inspiracją dla menedżerów oraz źródłem użytecznych rozwiązań w pracy z podwładnymi.

    To polska ewangelia mądrego szefa. Bez naukowego zadęcia Gut z Hamanem odpowiadają, jak sobie radzić w roli szefa. Nie mądrzą się, piszą normalnym językiem. Ich recepty są często oczywiste. Ale im bardziej oczywiste, tym trudniej o nich pamiętać. Warto.
    Stanisław Turnau
    Dyrektor Segmentu Prasa Codzienna i Internet. AGORA SA

    Wywiad z Wojciechem Hamanem >>

    Patron medialny:



  • Psychologia szefa. Zestaw multimedialny
  • Zestaw multimedialny Psychologia szefa jest efektem kilkunastoletnich doświadczeń właścicieli, trenerów oraz klientów Grupy Szkoleniowej Kontrakt -- OSH i stanowi rozszerzenie znanej i popularnej książki pod tym samym tytułem. Zakres zestawu wykracza jednak bardzo mocno poza tematykę książki, na którą składają się między innymi takie zagadnienia, jak: rozważania o roli szefa, komunikowanie trudnych decyzji, ustalanie zasad współpracy w zespole, egzekwowanie decyzji i motywowanie, radzenie sobie z konfliktami oraz kryzysami. Jej nowe wydanie jest uzupełnione o dodatkowe rozdziały wychodzące naprzeciw obecnym realiom i wyzwaniom, z którymi mierzą się menedżerowie -- jak chociażby kłopot z utrzymaniem w firmie dobrych pracowników.

    Płyty DVD zawierają nagrania z warsztatu szkoleniowego dla menedżerów, gdzie można podejrzeć zastosowanie proponowanych przez autorów rozwiązań w praktyce. Płyty CD Rozważania o szefowaniu w rzeczywistości polskiej dotykają ważnych zagadnień, które nie są poruszane w książce, takich jak między innymi typologia osobowości pracowników, procesy rozwoju, którym podlegają zespoły, rekrutacja, specyfika polskiego szefa i polskiego pracownika, kwestia wypalenia zawodowego i pułapki pracoholizmu. Mamy nadzieję, że ten zestaw będzie dla Ciebie nie tylko zbiorem konkretnych pomysłów na rozwiązywanie trudnych sytuacji w zarządzaniu, ale także źródłem inspiracji i bodźcem do refleksji na temat trudnej i odpowiedzialnej roli szefa. Refleksji, która pozwoli na jej wypełnianie w sposób zapewniający większą efektywność mniejszym kosztem oraz dający większą satysfakcję.


    Z zestawu dowiesz się:
    • jak budować postawę samodzielności i odpowiedzialności u podwładnych;
    • jak ochronić swój czas i swoje nerwy;
    • jak motywować podwładnych innymi metodami niż finansowe;
    • jak komunikować trudne decyzje;
    • jak wyznaczać zdrowe reguły współpracy w zespole;
    • jak egzekwować decyzje i reguły;
    • jak doceniać i wyróżniać pracowników;
    • jak mediować w konfliktach w zespole;
    • jak sobie radzić ze zjawiskiem narzekania i marudzenia w zespole;
    • jak utrzymać dobrego pracownika.

    Zestaw zawiera:
    • najnowsze, rozszerzone wydanie książki Psychologia szefa
    • 2 płyty CD: Rozważania o szefowaniu w rzeczywistości polskiej
    • 2 płyty DVD z nagraniem warsztatu szkoleniowego




kolejne strony:

1 2

Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem