Lista książek:
  • Mathcad. Od obliczeń do programowania. eBook
    • Poznaj od podstaw najpopularniejszy program CAS
    • Dowiedz się, jak stosować go w praktyce
    • Naucz się wizualizować otrzymane wyniki

    Matematyka jest królową nauk, Mathcad - kluczem do jej królestwa!

    Mathcad to program do przeprowadzania zaawansowanych obliczeń algebraicznych, który swoją ogromną popularność zawdzięcza przede wszystkim rozbudowanym możliwościom i prostemu interfejsowi użytkownika. Korzystanie z aplikacji jest równie łatwe, jak notowanie wzorów na kartce papieru, jednak w przeciwieństwie do tej ostatniej Mathcad jest w stanie wykonywać zapisane kalkulacje, znacznie upraszczając codzienną pracę naukowców, inżynierów i studentów. Co więcej, program doskonale radzi sobie również z dokumentowaniem wyników obliczeń i tworzeniem na ich podstawie różnego rodzaju wykresów.

    Osoby, którym zależy na dogłębnym poznaniu sposobu używania aplikacji, powinny sięgnąć po odpowiednie źródło wiedzy. "Mathcad. Nieoficjalny podręcznik" to książka prezentująca zarówno podstawowe funkcje programu, jak i jego bardziej zaawansowane możliwości. Otwiera ona przed czytelnikiem drzwi do świata komputerowych obliczeń. Treść podręcznika obejmuje metody rozwiązywania różnych problemów matematycznych, sposoby tworzenia wykresów i animacji, tematykę importowania i eksportowania danych oraz podstawy programowania w środowisku Mathcad.

    • Opis interfejsu użytkownika programu
    • Podstawowe operacje w środowisku
    • Posługiwanie się zmiennymi i funkcjami
    • Wykonywanie obliczeń wektorowych i macierzowych
    • Tworzenie i formatowanie wykresów
    • Rozwiązywanie równań i układów równań
    • Przeprowadzanie obliczeń symbolicznych
    • Programowanie
    • Import i eksport danych
    • Konfigurowanie środowiska pracy

    Okiełznaj obliczenia za pomocą Mathcada!



  • Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy. eBook
  • Już dziś odpowiedz na wyzwania najbliższej przyszłości!

    • Jak zainstalować środowisko Moodle i zacząć z niego korzystać?
    • Gdzie szukać potrzebnych poleceń?
    • Co zrobić, by założyć nowy kurs i sprawdzić poziom wiedzy kursantów?

    Moodle to środowisko służące do zdalnego nauczania, prowadzonego przez internet. W związku z dramatycznym przyspieszeniem tempa życia każdego z nas coraz częściej potrzebną wiedzę chcemy lub musimy zdobywać za pośrednictwem globalnej sieci. To sprawia, że serwisy e-learningowe zdobywają sobie coraz większą rzeszę zagorzałych zwolenników. Jeśli prowadzisz kursy z dowolnej dziedziny lub masz zamiar rozpocząć taką działalność, powinieneś uwzględnić w swoich planach platformę e-learningową - prędzej czy później i tak wymuszą to na Tobie Twoi kursanci. Warto więc już dziś przygotować się na taką ewentualność.

    Tę możliwość zapewnia Ci właśnie bezpłatne środowisko Moodle, o którym traktuje niniejsza książka. Krok po kroku przeprowadzi Cię ona przez proces instalacji oraz wyjaśni zasady działania narzędzi potrzebnych do stworzenia serwisu e-learningowego. Jej autor zadbał o to, byś bez trudu odszukał potrzebne opcje i polecenia. Pokazał, jak należy zakładać kursy oraz wypełniać je materiałami szkoleniowymi odpowiednimi dla Twoich uczniów. Szczegółowo omówił kwestię wystawiania ocen, a także zagadnienia rozszerzania możliwości środowiska Moodle. Ty musisz jedynie zadbać o wysoki poziom oferowanych kursów!

    • Instalacja Moodle
    • Menu użytkownika
    • Menu Kursy
    • Menu Moduł
    • Zasoby kursu
    • Składowe kursu
    • Modyfikowanie strony kursu
    • Ocenianie
    • Wzbogacanie Moodle...a

    Odkryj zalety zdalnego nauczania!



  • Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. eBook
  • Naucz się sam, by uczyć innych!

    • Moodle lokalnie i globalnie, czyli jak zainstalować i skonfigurować tę platformę
    • Zakładanie kursu i planowanie szkolenia, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
    • Moduły i wtyczki, czyli o co warto lub należy rozszerzyć możliwości Moodle...a

    Platforma Moodle 2.0 to narzędzie, z którego skorzystać może każdy, kto chce prowadzić szkolenia przez internet. Ta forma nauczania staje się coraz bardziej popularna z uwagi na swój elastyczny charakter - tradycyjne kursy zabierają za dużo cennego czasu, a we współczesnym, informacyjnym społeczeństwie szkolić muszą się praktycznie wszyscy. Moodle umożliwia zdalne prowadzenie zajęć z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacyjnych: strony internetowej, e-maili, czatów, forów, komunikatorów, a ponadto zapewnia szybki dostęp do materiałów szkoleniowych, których różnorodność ograniczona może być tylko wyobraźnią osoby prowadzącej kurs.

    Jeżeli zamierzasz spróbować swoich sił w tej młodej, lecz prężnej dziedzinie, książka "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową" przeznaczona jest właśnie dla Ciebie. Znajdziesz tu wszystko, co musisz wiedzieć, by szybko przejść do konkretów i zaadaptować Moodle...a do własnych potrzeb. Dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować tę platformę, zaplanować i założyć nowy kurs, przygotować i opublikować materiały. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji z kursantami i możliwości oceniania ich postępów. Zorientujesz się, na czym polega administrowanie systemem, jak dbać o jego bezpieczeństwo i jakie rozszerzenia mogą pomóc Ci w pracy. Krótko mówiąc, przygodę z e-learningiem po prostu musisz zacząć od Moodle...a!

    • Instalacja i konfiguracja Moodle...a 2.0
    • Zakładanie kursu i planowanie szkolenia
    • Bloki na stronie głównej i innych stronach
    • Przygotowanie materiałów na potrzeby e-szkolenia
    • Wbudowany edytor HTML platformy
    • Formy komunikacji
    • Formy publikacji materiałów
    • Lekcja, przypadek szczególny
    • Prowadzenie warsztatów
    • Oceny na kursie
    • Elementy administracji
    • Reset kursu i kopie zapasowe
    • Użytkownicy platformy
    • Dodatkowe narzędzia
    • Prowadzenie zdalnych zajęć
    • Ocena jakości kursu

    Doceń Moodle...a - zobacz, co potrafi!



  • Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. eBook
  • Zorganizuj swoją pracę za pomocą najnowocześniejszych narzędzi!

    • Jak przygotować elegancki dokument ?
    • Jak zainteresować widza prezentacją ?
    • Jak skutecznie walczyć ze spamem w Microsoft Outlook 2010 ?

    Pakiet Microsoft Office to najbardziej znany zestaw narzędzi, bez których mało kto wyobraża sobie codzienną pracę. Idealnie dobrane komponenty, innowacyjność, wydajność, a przede wszystkim niezwykle pozytywny wpływ na codziennie wykonywane zadania to cechy, które zadecydowały o sukcesie tego produktu. Musisz przygotować skomplikowany i monotonny raport? A może stworzyć elegancki list motywacyjny lub zaprezentować swoje osiągnięcia? Setki maili, zadań i bałagan w kalendarzu?

    Nic prostszego! Właśnie trzymasz w rękach książkę, dzięki której poznasz najskrytsze możliwości narzędzi należących do pakietu Microsoft Office. Książka podzielona jest na cztery istotne części, a każda z nich poświęcona głównemu programowi należącemu do zestawu. Na pierwszy ogień rzucono tu edytor tekstu Microsoft Word 2010. Dowiesz się, jak poprawnie przygotować najbardziej skomplikowany dokument zawierający zdjęcia, wykresy lub tabele. Ponadto zobaczysz, jak skorzystać z narzędzi do sprawdzania pisowni, recenzji oraz publikacji Twoich dokumentów. W części drugiej omawiany jest program Outlook, dzięki któremu zapanujesz nad ogromem maili, zadań i spotkań. Nauczysz się komponować wiadomości, korzystać z filtrów oraz organizować pocztę w foldery. Część trzecia w całości opisuje aplikację Microsoft Excel - niezastąpioną, gdy musisz przygotować raport lub zestawienie. Excel sprawdza się wszędzie tam, gdzie konieczne jest wykonywanie żmudnych obliczeń na ogromnej ilości danych. Dodatkowo sprawdzisz, jak tworzyć wykresy wizualizujące Twoje dane oraz korzystać z mechanizmu tabeli przestawnych. W części czwartej uwaga skupiona jest na programie PowerPoint. Po jej lekturze przygotowanie robiącej wrażenie prezentacji nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu! Oprócz omówienia czterech głównych programów pakietu Microsoft Office w tej książce znajdziesz informacje na temat innych narzędzi należących do tego pakietu, często równie przydatnych. Jest ona idealnym źródłem informacji na temat Microsoft Office 2010 w polskiej wersji językowej. Razem z nią pokonasz każde wyzwanie biurowe!

    • Podstawy edycji tekstów
    • Formatowanie tekstu: czcionka, rozmiar i styl
    • Wykorzystanie tabel, grafik i wykresów
    • Sprawdzanie pisowni i drukowanie dokumentów
    • Używanie motywów, szablonów i makr
    • Publikowanie i udostępnianie dokumentów
    • Konfiguracja programu Microsoft Outlook
    • Przygotowywanie podpisu do maila
    • Odbieranie poczty i walka ze spamem
    • Zarządzanie kontaktami i organizacja folderów
    • Stosowanie Kalendarza
    • Opracowywanie arkusza kalkulacyjnego
    • Formatowanie komórek i stosowanie funkcji wbudowanych
    • Tworzenie wykresów
    • Przygotowywanie prezentacji
    • Edycja slajdów, szablony slajdów i osadzanie plików
    • Wykorzystanie grafik SmartArt i organizacja prezentacji
    • Dodawanie klipów multimedialnych w prezentacji
    • Przejścia pomiędzy slajdami
    • Inne narzędzia pakietu: OneNote, Office Web Apps

    Odkryj potencjał pakietu biurowego Microsoft Office!



  • Rewizor GT. Ewidencja księgowa bez tajemnic. eBook
  • Nowy, lepszy świat rozliczeń w firmie!

    • Włącz komputer
    • Uruchom Rewizora GT
    • Otwórz książkę
    • Oszczędzaj - czas i pieniądze

    Dla księgowego, dla przedsiębiorcy

    Rewizor GT to profesjonalny system finansowo-księgowy dla małych i średnich przedsiębiorstw. Program stworzony został w oparciu o Ustawę o Rachunkowości. Jest dostosowany do wymogów Unii Europejskiej, a przeznaczony zarówno dla samodzielnych księgowych, jak i biur rachunkowych. Jego niewątpliwe zalety to bardzo intuicyjny interfejs użytkownika, prostota obsługi i pełna gama funkcji potrzebnych do sprawnego prowadzenia księgi handlowej.

    Niniejsza publikacja dedykowana jest zarówno właścicielom małych firm, jak i księgowym, którzy chcą rozpocząć pracę z Rewizorem GT. Autor - główny księgowy jednostki budżetowej i wieloletni nauczyciel z dziedziny ekonomii i handlu, poleca program jako narzędzie, które usprawni i uporządkuje wszelkie kwestie związane z rachunkowością komputerową. Krok po kroku prowadzi Czytelnika przez poszczególne zagadnienia związane z pracą z programem.

    • Rozpoczęcie pracy z Rewizorem
    • Bieżące księgowanie operacji gospodarczych
    • Bilans zamknięcia w "starym" programie i bilans otwarcia w Rewizorze
    • Rozliczenie okresu sprawozdawczego
    • Inwentaryzacja i jej rozliczenie
    • Zamknięcie roku



  • Akademickie narzędzia Microsoft Word 2007. eBook
  • Setki tysięcy uczniów, studentów i naukowców piszą prace okresowe, dyplomowe, magisterskie, doktorskie, habilitacyjne czy wreszcie prace naukowe w postaci artykułów czy książek. Prace takie nie tylko muszą zawierać tekst podlegający krytycznej ocenie czytelników, nauczycieli i recenzentów, ale i powinny być poprawne technicznie. Podręcznik opisuje szereg technik umożliwiających tworzenie, za pomocą edytora Microsoft Word 2007, aparatu naukowego, niezbędnego w każdej pracy aspirującej do miana naukowej czy dyplomowej. Poradnik pokazuje w praktyczny i przystępny sposób, jaka jest istota tych elementów i jak się nimi posługiwać, aby praca była nośna informacyjnie i przejrzysta, aby nie zawierała nieaktualnych odwołań jednym słowem, aby poprawnie spełniała swoje zadanie.



  • Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych. Wydanie II rozszerzone. eBook
  • Twój cel to skutecznie przekazać wiedzę:

    • Jak inspirować i dzielić się ze słuchaczami swoim przesłaniem?
    • Kiedy unikać stosowania słowa "nie"?
    • Dlaczego "wirus idei" może uzdrowić Twoją prezentację?
    • Czy notatki to pomoc, czy sposób na położenie wystąpienia?
    • Jak zamieniać stres w pozytywną energię?

    Prezentacja z prawdziwego zdarzenia

    Prowadzenie prezentacji to wyższa szkoła jazdy w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Umiejętnie rozegrane wystąpienie publiczne jest milowym krokiem do sukcesu w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, a także podczas negocjacji i rozmów z klientami. To nie wszystko - świetnie przeprowadzona prezentacja może okazać się przyczynkiem do zwycięstwa przy egzaminach maturalnych i podczas zdobywania kolejnych tytułów naukowych. Od umiejętności jej przygotowania często zależą i nasza kariera, i powodzenie realizowanego zadania. Nie pozwól, by strach oraz brak wiedzy przeszkodziły Ci w swobodnym i skutecznym prezentowaniu treści szerokiemu audytorium.

    Myślisz sobie: "To nie dla mnie. Nie nadaję się do wystąpień publicznych"? Zastanów się nad tym raz jeszcze. Ludzie różnią się między sobą usposobieniem, cechami charakteru czy temperamentem. Każdy prezenter jest inny. Po odpowiednim treningu i nabraniu właściwych nawyków Ty także znajdziesz własny styl prezentacji, w którym będziesz się czuł komfortowo. Nauczysz się wykorzystywać swoje atuty, a słabsze punkty zamieniać w zalety.

    Zacznij trening z Pawłem Lenarem. Sięgnij po książkę i wśród ciekawych przykładów, pomocnych rad, mnóstwa ilustracji, ćwiczeń, formularzy i diagramów znajdź własną drogę prowadzenia prezentacji:

    • naucz się przykuwać uwagę słuchaczy i trafiać do ich umysłów;
    • przygotuj się do występów przed męskim lub żeńskim audytorium;
    • poznaj najczęstsze błędy i nigdy więcej ich nie popełniaj;
    • zaskakuj "efektem Zeigarnik";
    • zaprzyjaźnij się ze swoim sprzętem komputerowym i twórz atrakcyjne wizualnie prezentacje.



  • Tablice informatyczne. MS Excel 2007 PL. Funkcje. eBook
    • Jak formatować, zaznaczać i grupować komórki?
    • W jaki sposób tworzyć formuły?
    • Jak korzystać z funkcji?

    Excel to potężna aplikacja. Opanowanie jej możliwości wymaga czasu, którego, jak wiadomo, zawsze jest za mało. Co więc zrobić, gdy podczas pracy z tą aplikacją napotkamy na problem, którego rozwiązanie przekracza naszą wiedzę? Teraz, dzięki tablicom informatycznym, wystarczy znaleźć opis odpowiedniej funkcji. Koniec z wertowaniem setek stron, czytaniem długich opisów i schematów. Tablice informatyczne zawierają wszystkie niezbędne informacje, podane w skondensowanej i czytelnej postaci - w sam raz dla tych, którzy cenią sobie swój czas.

    "Tablice informatyczne. MS Excel 2007 PL. Funkcje" to podręczny zbiór wiadomości na temat Excela, niezbędny każdemu użytkownikowi tej aplikacji. Znajdziesz w nich następujące informacje:

    • Nawigacja w obrębie arkusza
    • Formatowanie komórek
    • Adresowanie
    • Tworzenie formularzy i wykresów
    • Wstawianie formuł
    • Korzystanie z funkcji
    • Podział funkcji według kategorii

    Usprawnij swoją pracę i oszczędzaj czas korzystając z tablic informatycznych.



  • Zastosowanie Excela w pracy analityka finansowego, specjalisty ds. controllingu i analityka sprzedaży. eBook
  • Piętnaście genialnie prostych rozwiązań trudnych problemów!

    Nie taki Excel straszny. A jaki przydatny!

    Czy można wyobrazić sobie dziś pracę księgowego, pracownika działu controllingu albo finansów bez Excela? Oczywiście! W końcu kiedyś komputerów nie było, a ludzie liczyli, podsumowywali i porównywali dane na liczydle oraz w zeszytach. Zatem można. Tylko po co, skoro program komputerowy zrobi to szybciej, sprawniej i w dodatku bezbłędnie?! Trudne i czasochłonne zadania Excel pozwala wykonać w kilka minut - pod warunkiem, że użytkownik wie, czego potrzebuje, i potrafi na podstawie programu zbudować odpowiednie narzędzia.

    Książka Wojciecha Próchnickiego jest skierowana do pracowników działu finansów, controllingu i księgowości. Wyjaśnia możliwości pracy z Excelem na przykładach, omawiając piętnaście różnych przypadków i problemów, z którymi może spotkać się osoba pracująca w tych obszarach. Zakres tematyczny omawianych przykładów jest bardzo szeroki - od prostego wiekowania należności po budowę graficznej prezentacji sprzedaży na mapie Polski według województw czy też prognozowanie sprzedaży sezonowej przy użyciu trendu liniowego.

    Każdy rozdział zawiera:

    • zdefiniowanie celu;
    • opis problemu;
    • konkretne narzędzia, pomocne w danym przypadku.


    Wojciech Próchnicki posiada doświadczenie jako specjalista ds. controllingu i raportowania oraz analityk finansowy w międzynarodowych korporacjach. Praca w działach finansowych i controllingu w różnych firmach, połączona z wiedzą z zakresu używania narzędzi Microsoft Office, pozwala mu na przedstawienie praktycznych przykładów, a także rozwiązań problemów, z którymi spotykają się pracownicy tych działów. Jako trener pracuje od ponad trzech lat. Główną tematyką prowadzonych szkoleń jest zastosowanie Excela, Accessa oraz VBA do usprawniania procesów biznesowych w firmie oraz automatyzowania pracy działów controllingu i finansów.



Księgarnia Ebookpoint

Księgarnia Onepress

Księgarnia Sensus

Księgarnia Septem